Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-01-27, 14:20   #1
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post Blunders dagbok

Hej på er. Trevligt med ett sådant här forum.

Börjar lite lätt.

Har tränat styrka sedan sep 2000, men kom inte igång riktigt seriöst tackvare diverse flyttar runt i Sverige. Men i maj 2001 kom jag igång med kontinuerlig träning, då lade jag även till kosttillskott till min vanliga mat. Det är så att jag har cirka 25 kilos övervikt och har fått för mig att nu ska jag bort med fettet för att få visa mina musklerna. Så för att motivera mig lite mer så skriver jag en dagbok här.

Min situation ser ut så här idag.

Ålder
Född 79e

Mått
Längd: 181 cm
Vikt : 108,6 kg
Midja 116,5 cm / Bröst 112 cm / Lår 68,5 cm / Vader 45 cm / Överarm 42 cm / Underarm 31 cm

Mat
Idagsläget går jag på Diet som består av 40 % Protein / 45 % kolhydrater och 15 % fett. Detta är uppdelat på 6-7 måltider / dag.

Så jag går ned runt ett kilo per vecka.

Träning
Jag tränar styrka 4 ggr / vecka och går/cyklar innan frukost på träningsfria dagar.

Lite vikter som jag tränar på. Vet att man ska köra fler reps under Diet, men det har inte blivit av än.

Biceps curl (EZ-stång) 3set 47,5x6 (med hjälp på två sista)
Bänkpress 3 set 75x6
Marklyft 3 set 90x8
Knäböj 3 set 70x8

Kan tillägga att jag ökat bra i hela kroppen, men bröst har jag svårt för att öka i. Ben har jag bara tränat i cirka två månader för att jag har inte tyckt att jag behövt riktigt styrka i dem tackvare att jag tränat mycket kampsport, men vill ha bättre balans i kroppen nu.

Kosttillskott
7-keto/Fiskolja/Proteinpulver/Kreatin

Mitt mål med träningen är att gå ned i vikt och att få en bättre kropp och även lära mig bättre kosthållning för livet.

Det var allt. Kommer att uppdatera varje vecka för att se om jag får några förändringar

[ 27 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

[ 13 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-29, 09:44   #2
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Igår körde jag ett Bröst/Biceps pass. Har haft problem med att öka i bröst så jag körde ett sett negativ träning med passare. Idag har jag rejäl träningsverk i brösten. Så det är bara hoppas att det tar sig.

Ska iväg på ett triceps pass nu.

Laddade med
Havregrynsgröt + 3 dl mjölk
Mörktbröd med leverpastej
1 dl proteinpulver 2 dl mjölk

Nu ska det köras.

Tillbaka

Det gick bra på passet. Provade även att köra lite ben. Övertränade mina knän för några veckor sedan och har vilat dem i tre veckor. Provade att köra lite vader och baksida lår och det gick bra. Har druckit 1 dl proteinpulver med 2dl juice och 1dl mjölk nu. Strax dags för lunch bestående av ris och kyckling.

[ 29 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-29, 12:21   #3
mange_
Registered User
 
mange_s avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Inlägg: 565
Post

du behöver inte gå ner i pers antal för att du dietar!! vad ligger du på för kcal intag per dag??
mange_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-29, 16:13   #4
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Jag ligger på 2400 - 2500 kcal per dag ungefär.
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-31, 16:14   #5
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Idag har jag kört rygg och axlar.

Tackvare min knäskada har jag hållt mig borta från marklyft i några veckor, men provade att köra för att det kändes bra i knät.

Marklyft - 3 set 90kg x6
Stående - rodd 3 set 70kg x 6
Shrugs - 3 set 26kg x 6
Drag till bröstet - 3 set 70 kg x 6

Militärpress 3 set 45kg x 6
Axelmaskin(utåt) 3 set 50kg x 6

Det hela gick bra.

Fick även passa en kille som låg och tränade på 180 kilo i bänk. Så nu vet man vad man har att sträva mot
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-01, 11:36   #6
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Usch idag har jag en grym träningsverk. Så går det när man inte kört marklyft och ståenderodd på några veckor.

Ska iväg och köra ett Biceps/Triceps pass om en liten stund.
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-01, 14:58   #7
Forest
Ofta på väg
 
Forests avatar
 
Reg.datum: May 2001
Ort: Västkusten
Inlägg: 540
Thumbs up

Hej Blunder,

Det där kommer att gå finfint, du verkar förstå vad som behövs och du är snart på muskulär 85-90 kg matchvikt.

Hoppas du tog några bra "före" kort
Forest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-01, 16:36   #8
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Hoppas det Forest. Dock tycker folk man är lite tokig som tar med sig mellanmål på jobbet m.m, men det får man ta. Den månad jag käkat bra verkar ge resultat. Det är dags för den månliga mätning på måndag. Vägningen gör jag varje lördag morgon.

Dagens pass var riktigt skönt, är helt slut i kroppen. I helgen blir det till att vila ordentligt så man är redo för en ny hård vecka.

P.s Har tagit "före bilder" som kommer att läggas upp när "efter bilderna" börjar bli bättre

[ 01 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-04, 15:13   #9
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Idag var jag och körde ett bröst/triceps pass. Det var riktigt skönt och gick bra fastän helgens bravader blev lite vildare än jag hade tänkt. Men nu är det inget alkohol på några veckor igen.

Angående deffen tänkte jag lägga fram lite resultat på den månaden som gått.

Datum 2002-01-07 2002-02-04
Vikt 109,6 106,8
Midja 116,5 113
Bröst 112 112
Lår 68,5 65
Vader 45 45
Överarm 42 40
Underarm 31 31

Som ni ser har jag gått ned 2.8 kilo och även tappat lite på mina mått. Så nu väntar nästa deff-månad och jag hoppas att nedgången håller i sig
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-04, 17:15   #10
TM
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Hallå Blunder

Tänkte säga att det ser bra ut. Du är väldigt stark för att inte tränat sålänge. !kg i veckan e ju jättebra. Hoppas att det håller i sig men det verkar det som det kommer göra.

Lycka till
Mvh Magnus
Träna väl
  Svara med citat
Gammal 2002-02-04, 17:20   #11
Abel
Jarod är KUNGEN!
 
Abels avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 272
Post

Kalas blunder, hoppas det fortsätter som det gått hittills. ser bra ut kämpa på!
__________________
Jarod är min sexslav!
Abel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-04, 22:58   #12
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Japps det blir nog bra. Har dock fått lite mer jobb nu så att hålla maten lite svårare. Men jag har förberett med en massa matbytor så att man klarar sig igenom dagens sju måltider

Fast lite less börjar man bli på maten. Så det är dags att variera sig lite mer. Gjorde lasagne igår på Keso. Ska smaka den idag. Hoppas det blir gott (tack Develer för receptet).

[ 05 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-05, 00:48   #13
Flood
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Hallå!

Det som jag märker när man går ner i fett% (inte underhudsfett utan fett) är att förbränningen går ner efter en eller en och en halv månad eller nått så om du ska ha bort allt så tror jag du tjänar på att bulka en månad eler nått för att få igång förbränningen.

Jag gick ner 3 kg över jul utan att träna eller att tänka på vad jag åt, jag menar jag tryckte i mig chips, dip, pizza, julmat och sprit. När jag kom tillbaka till gymet hade jag gått mer tre kg efter att stått still i vikten i två månar med hyffsad strikt kosthållning.

Jag kör numera på overkill (tränar så mycket jag orkar så ofta jag orkar) och äter vad jag vill och det funkar.

Så länge man ökar styrka på gymet och går ner är det ju ingen fara.

Lycka till!!
  Svara med citat
Gammal 2002-02-05, 10:48   #14
develer
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Hej på dig!
Tycker det ser mycke bra ut för dig!! Vikten och måtten har ju verkligen förändrats till det bättre... Mycke bra!! Stå på dig, jag är övertygad att du kommer att du snart kommer att vara i en hyffsad form.

Smakade Lasagnen bra?

Visst är det lite jobbigt med alla burkar man tar med sig hit och dit. Men har man gjort det ett tag så känns det fel att inte ha dom med sig. Så när det gäller allas förundran över allt man stoppar i sig i tid och otid så kommer det säkert bli för dig som det nu är för mig. Då du berättar vad du sysslar med och varför så kommer många att få dåligt samvete Så snart kommer alla fråger efter bra mat.....

Stå på dig!! Jag kommer hålla ett öga på dig så du sköter dig!
  Svara med citat
Gammal 2002-02-05, 20:57   #15
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Tackar Develerer. Du är ett bra stöd

Kom hem från ett ben/tricepspass nu. Har kört lugnt på ben nu genom att jag skadat knät. Var oss en sjukgymnast idag och vi konstaterade att jag övertränat knät (som jag redan visste). Fick lite tips på hur man skulle träna upp det. Så jag har kört ett lugnt benpass och körde mig riktigt slut på triceps. Jobbade dock dag idag så hela matschemat blev upp och ned, men jag klarade av det, blev många byttor på jobbet

Deffen fortsätter för min del, nu är det dags att duscha och fixa morgondagens matlådor

P.s Lasagen är god, lade dock till 3 plattor (nio sammanlagt) till och delat den på fem måltider.

Här är receptet som Develer gjort.

500g mager köttfärs
3dl minimjölk
500g keso
ca 1dl tomatpure
1-2 gula lökar
6 st pastaplattor.
Bryn köttfärsen och löken. Tillsätt mjölk och
tomatpuren. Krydda! Låt puttra i ca 5 min. det ska
vara en sås och det kanske behövs spädas med lite
vatten. Rör ner keson och varva i en ungsfast form. In
i ugnen tills plattorna har mjuknat och det blivit en
fin yta. ca 30-40 min. (jag delar denna sats på 5
måltider)

[ 05 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)