Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-15, 13:27   #16
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Citat:
Ursprungligen postat av Klagarn Visa inlägg
Att du inte behöver träna som den långe killen
Har inte sagt att man måste träna som jag
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 13:32   #17
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Här är en sång om en msn som är två metet lång!

https://youtu.be/7LX7N3U667w
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 15:18   #18
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 803
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Har inte sagt att man måste träna som jag
Verkar ju dock ge ganska bra resultat av att träna som den där märkliga långa killen!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 15:35   #19
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Verkar ju dock ge ganska bra resultat av att träna som den där märkliga långa killen!
Beror väl på vad man är ute efter. Jag hade tränat annorlunda för en snyggare fysik helt klart.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 15:55   #20
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Beror väl på vad man är ute efter. Jag hade tränat annorlunda för en snyggare fysik helt klart.
Hur? Är nyfiken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 15:59   #21
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Träna som en lyftare - se ut som en lyftare. Har man byggargener kan det vara i princip som en byggare. Men det är långt från garanterat.

Tränar som en byggare - se ut som en byggare. Om man har gener för det. Bli starkare, men inte så stark man hade kunnat bli.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:21   #22
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Skönhet ligger i betraktarens ögon...
Jag tycker att "Den långe" har en snygg mäktig och imponerande fysik som utstrålar funktionell styrka. Mer tilltalande än "broiler-fysik" i mina ögon. Men alla tycker vi olika och det är väl inget fel med det.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:31   #23
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Att "träna som en byggare" och mäta progression så är ju däremot betydligt mycket svårare än att bara försöka lyfta tyngre vikter hela tiden. Ifall man skjuter tren några gånger i veckan så man kan se resultat snabbt blir det ju enklare att träna på det sättet kan jag tänka mig, alternativt att man har bra gener så man kan se framsteg snabbt. Eller att man har en coach som är duktig på det som kan se till att man gör framsteg.

När man "tränar som en byggare" får man använda lättare vikter och ifall man inte gör rätt så slösar man bara bort tid. Man lyfter varken tyngre vikter eller stimulerar musklerna ordentligt.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:36   #24
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Att "träna som en byggare" och mäta progression så är ju däremot betydligt mycket svårare än att bara försöka lyfta tyngre vikter hela tiden. Ifall man skjuter tren några gånger i veckan så man kan se resultat snabbt blir det ju enklare att träna på det sättet kan jag tänka mig, alternativt att man har bra gener så man kan se framsteg snabbt. Eller att man har en coach som är duktig på det som kan se till att man gör framsteg.

När man "tränar som en byggare" får man använda lättare vikter och ifall man inte gör rätt så slösar man bara bort tid. Man lyfter varken tyngre vikter eller stimulerar musklerna ordentligt.
Mja, jag vet inte jag, det är ju jättesvårt att bli starkare också, även fast eventuella framsteg märks lättare. Jag menar att det är lika stor chans att man gjort fel efter tre års satsning på styrka som efter tre års satsning på massa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:39   #25
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mja, jag vet inte jag, det är ju jättesvårt att bli starkare också, även fast eventuella framsteg märks lättare. Jag menar att det är lika stor chans att man gjort fel efter tre års satsning på styrka som efter tre års satsning på massa.
Det är just det fetmarkerade jag menar. Går utvecklingen segt är det betydligt lättare att mäta en extra repetition än 0.2g extra muskelmassa på höger biceps.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:40   #26
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Det är just det fetmarkerade jag menar. Går utvecklingen segt är det betydligt lättare att mäta en extra repetition än 0.2g extra muskelmassa på höger biceps.
Jag vet, och min poäng är att det inte hjälper så mycket. Du märker att du gör en repetition mindre än du hade tänkt, och sen? Hur löser du det? Lägger till ett extra set nästa gång? Tänk om det extra setet försämrar din utveckling, och du egentligen behöver träna lättare? Eller om du egentligen tränar perfekt, det är något annat som är fel, och din förändrade träning gör att det går ännu mer dåligt? Osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:43   #27
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag vet, och min poäng är att det inte hjälper så mycket. Du märker att du gör en repetition mindre än du hade tänkt, och sen? Hur löser du det? Lägger till ett extra set nästa gång? Tänk om det extra setet försämrar din utveckling, och du egentligen behöver träna lättare? Eller om du egentligen tränar perfekt, det är något annat som är fel, och din förändrade träning gör att det går ännu mer dåligt? Osv.
Du målar upp ett exempel där allting går dåligt. Isf är nog båda sätten likvärdigt dåliga skulle jag säga. Men i ett scenario där man gör framsteg är det fortfarande lättare att vara försöka lyfts tyngre. Så 2-1.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:44   #28
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Du målar upp ett exempel där allting går dåligt. Isf är nog båda sätten likvärdigt dåliga skulle jag säga. Men i ett scenario där man gör framsteg är det fortfarande lättare att vara försöka lyfts tyngre. Så 2-1.
Förstår inte vad du menar... Gör man framsteg så märker man ju inte att något går dåligt... Märker man inte att något går dåligt så ändrar man inget... Så 1-1.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 17:47   #29
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Förstår inte vad du menar... Gör man framsteg så märker man ju inte att något går dåligt... Märker man inte att något går dåligt så ändrar man inget... Så 1-1.
Jag förstår inte vad du menar heller så vi kanske tar och överger det här. Men jag tror att jag förklarat vad jag menar i min första post i den här tråden.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-15, 18:25   #30
Klagarn
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 198
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Har inte sagt att man måste träna som jag
Nej, det har du inte.

Problemet jag har med dig och dina gelikar är att ni inte är ärliga, ni säger er bara träna för styrka men det tror jag inte på. För många av er tävlar inte ens. Många av era lyft skulle knappt bli godkända.

Det ni i er ignorans har gjort är att skita i allt annat än att träna tungt - för att ni tror det bygger bättre. För ni tror allt vad kontakt, pump, tut, träningsvärk, utförande mm mm är trams, 'bodypump', och ursäkta om någon tar illa upp...bögigt, metrosexuellt o.s.v.

Ni vill liksom de flesta andra bygga muskler. Men ni törs inte säga det.
Klagarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)