Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-09, 16:57   #121
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Fascineras av sådana här svar.

Att inte göra någonting är ju det som är helt underbart. Att bara insupa livet. Bort från de materialistiska hemskheterna.
Antar att du inte jobbar nu då?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-09, 17:53   #122
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Förstår inte hur folk kan bli uttråkade av kombinationen ledighet + mycket pengar. Har ni inte hobbyprojekt ni vill göra? Garage att bygga, teckningar att rita, färdigheter ni vill lära er?

Har ni inte underhållning ni vill ta del av? Folk ni vill hälsa på?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-09, 18:04   #123
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Förstår inte hur folk kan bli uttråkade av kombinationen ledighet + mycket pengar. Har ni inte hobbyprojekt ni vill göra? Garage att bygga, teckningar att rita, färdigheter ni vill lära er?

Har ni inte underhållning ni vill ta del av? Folk ni vill hälsa på?
Jag tror det krävs mer pengar för det än vad man får ut på sin semester. Jag tror inte nån skulle ha problem med att vara ledig med 500 miljoner på kontot, men 50 tusen däremot.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-12-09 klockan 18:06.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-09, 20:24   #124
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 529
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Förstår inte hur folk kan bli uttråkade av kombinationen ledighet + mycket pengar. Har ni inte hobbyprojekt ni vill göra? Garage att bygga, teckningar att rita, färdigheter ni vill lära er?

Har ni inte underhållning ni vill ta del av? Folk ni vill hälsa på?
Vi som är halvvägs i graven har gjort allt vi vil..i stort sett. Vi hade turen att växa upp utan "teknik delar".

Jag känner ifl att jag gjort hur mycket som helst, kan luta mig tillbaka på många minnen och bara skratta.

Nu har jag även två barnbarn, bara det är värt hur mycket som helst.

Pengar är häftigt och underlättar en del, men som alla kloka säger spelar de ingen roll om du inte har koll på ditt levande.

Så sluta jobba och uppleva massa shit är inget jag önskar..det skrämmer nästan mig.

Vi är alla olika och tänker helt annorlunda. Hade vi suttit och snackat in real life tror jag vi hade kommit mycket närmre varandra i tankarna.
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-09, 20:44   #125
MariaV
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2019
Ort: Göteborg
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Ja, det är där man måste börja liksom. EuroJackpot på 900 miljoner. Sen går man på luffen och lever fattigt.
Intressant. Du vinner miljoner och lever sedan ett liv som fattig.
MariaV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-09, 20:48   #126
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av MariaV Visa inlägg
Intressant. Du vinner miljoner och lever sedan ett liv som fattig.
Ja, ska man vara luffare idag kostar det pengar.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-09, 20:58   #127
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Förstår inte hur folk kan bli uttråkade av kombinationen ledighet + mycket pengar. Har ni inte hobbyprojekt ni vill göra? Garage att bygga, teckningar att rita, färdigheter ni vill lära er?

Har ni inte underhållning ni vill ta del av? Folk ni vill hälsa på?
Jag förstår inte det heller. Det finns så mycket jag vill göra att att tusen år inte vore i närheten av nog.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 14:16   #128
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Antar att du inte jobbar nu då?
Är ju illa tvungen för att ha råd med bostad och mat.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 14:17   #129
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Sådär tenderar ungdomar och missbrukare att resonera. Livstilsgurus låtsas resonera så men i själva verket så arbetar de dygnet runt med att grundlura sin publik.
Och jag då.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 14:20   #130
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Vad gör man då? Jag blir utråkad redan på semestern. Vakna 0800, äta, gym och sen göra nåt smått man är tvungen att göra hemma. Sen om man råkar bo i höghus vore det ju rena tortyren. Om man dessutom har begränsad ekonomi suger det ju pung på allvar
Spela spel
Gå ut och gå
Cykla
Umgås med vänner
Öva mindfullness

Naturen är din vän. Men visst, bor man mitt i en storstad är det kanske inte så trevligt. Och dåligt klimat gör ju så klart inte saken bättre. Jag bor trots allt i ett land där det är varmt året runt så på så vis är det lättare för mig att tala. I Sverige hade jag nog blivit knäpp till slut.

Men att vi blir uttråkade lätt är antagligen på grund av omgivningen vi dagligen lever i. Vi blir ju överstimulerade av allt.

Senast redigerad av sumialic den 2019-12-10 klockan 14:22.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 19:58   #131
jmk
Registered User
 
jmks avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 183
blev autonom tidigt 30. det var min gyllene plan sen långt innan. Men tyvärr levde jag också mer annorlunda än du någonsin skulle kunna föreställa dig så du kan ju fortsätta drömma om min realisation när helst du drar nästa sten lite närmare pyramidens botten.
Välkommen till oasen, om du törs tro en hägring
jmk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 23:21   #132
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Intressant att se hur olika folk tänker. Full respekt för de som har ett jobb som de trivs med och stimuleras av.

Själv ser jag inte arbete som nödvändigt för att jag ska ha mening i tillvaron. Snarare ser jag det som att jag säljer ca en tredjedel av min tid till ett företag för att jag ska kunna leva de andra två tredjedelarna.

Från det perspektivet blir det för mig ett solklart mål att återfå den sista tredjedelen och ha full frihet. Jag har inga problem med att hitta på saker, har flera projekt jag vill jobba med och trivs i mitt eget sällskap. Det kan såklart hända att jag tycker det är tråkigt i längden när jag väl är fri men det är ju i så fall lätt åtgärdat.
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 00:02   #133
thenut
Gammelsmalfetsvag
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Linköping
Inlägg: 43
Ledighet är helt ok, så länge man har folk att umgås med. Vore ju inte fel att vara ledig hela tiden, men inte lika skoj om alla kompisar jobbar hela veckorna...
thenut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 00:05   #134
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Jag vill helst alltid ha tid över till det jag vill göra. Jobb är fine, men vill ha fritid också istället för att jobba nedrans 12-h pass.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 08:08   #135
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Spela spel
Gå ut och gå
Cykla
Umgås med vänner
Öva mindfullness

Naturen är din vän. Men visst, bor man mitt i en storstad är det kanske inte så trevligt. Och dåligt klimat gör ju så klart inte saken bättre. Jag bor trots allt i ett land där det är varmt året runt så på så vis är det lättare för mig att tala. I Sverige hade jag nog blivit knäpp till slut.

Men att vi blir uttråkade lätt är antagligen på grund av omgivningen vi dagligen lever i. Vi blir ju överstimulerade av allt.
Jo men om du har bott i Sverige i samma lägenhet i samma stad så blir man less på att cykla och gå rätt snabbt och dom flesta jobbar ju och har sina familjer så att umgås lyckas inte så lätt.. Om man hade pengar så skulle man göra 3 dagars resor utrikes varje månad eller liknande. Dom flesta pensinärer lever rätt sorgliga liv. Jag själv säljer t.ex vvs-jobb och ett jävla kranbyte är typ årets höjdpunkt förr många. Jag är rädd att man blir likadan. Om man flyttade utrikes till nåt varmt land kanske man hade lite mer motivation att göra dom där promenaderna.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)