Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-27, 14:32   #38596
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag trodde inte det gick att göra ändringar i forumet? Men detta var tydligen en viktig prioritering?
De kan ju fortfarande skapa nya forumdelar och flytta trådar, vilket ju var precis vad detta handlade om.

Jag håller för övrigt med Macke om att det var helt värdelöst.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-27, 14:50   #38597
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Jag brukar casta HBO från min mobil eller surfplatta till min tv med en chromecast. De senaste kanske 2-3 veckorna har det krånglat varenda gång. Det börjar ladda på tvn, men efter någon minut kanske kommer det upp en skärm där det står något i stil mig "Oj, vi beklagar något har blivit fel. Vänligen försök igen senare" eller nåt liknande. Det här driver mig till vansinne, och efter kanske 5-6 försök och 10 minuter brukar det helt plötsligt bara funka.

Någon som känner igen problemet och vet vad man kan göra åt det? Sjukt störigt! Jag har såklart testat att starta om appen och chromecasten flera gånger. Har även uppdaterat appen till senaste versionen.
Händer mig också, antar att hbo-appen i mobilen uppdaterat sig och det kommer en bättre uppdat snart.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-27, 18:54   #38598
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Gör muskelbygge att man ser kortare ut? Jag är 182 cm, och personer (då menar jag verkligen alla) som är 180 eller strax under tror att jag är kortare till dess att vi jämför.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-27, 18:55   #38599
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Gör muskelbygge att man ser kortare ut? Jag är 182 cm, och personer (då menar jag verkligen alla) som är 180 eller strax under tror att jag är kortare till dess att vi jämför.
Är man bredare så gör det helt klart att man ser kortare ut på samma längd som en spinkig person
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-27, 19:01   #38600
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Dom senaste två dagarna har Chrome börjat låsa sig rejält. Och då fryser hela datorn och jag måste ta ut batteriet har testat att rensa cookies + cache, men samma skit ändå. Tips?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-27, 23:49   #38601
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Dom senaste två dagarna har Chrome börjat låsa sig rejält. Och då fryser hela datorn och jag måste ta ut batteriet har testat att rensa cookies + cache, men samma skit ändå. Tips?
Byt browser? Mer ram? Mindre windows?
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 01:10   #38602
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Dom senaste två dagarna har Chrome börjat låsa sig rejält. Och då fryser hela datorn och jag måste ta ut batteriet har testat att rensa cookies + cache, men samma skit ändå. Tips?
Ifall du är som mig så har du kanske en halv miljon tabbar öppna. De suger ju i sig minne. Tanka isåfall hem en extension som heter "the great suspender". Den gör så att flikar man inte kikat på senaste kvarten hamnar i nåt slags vänteläge och inte gör av med minne. Riktigt bra!

Annars kan du klicka på den lilla menyknappen till höger i chromes användarinterface. Där väljer du sedan "more tools" och sedan "task manager". Du kan också öppna den genom SHIFT+ESC (då du har chrome som aktivt fönster). I den kan du se olika flikar och websidor så du kan få ett hum om vad som eventuellt käkar minne.

Annars kan man ju tänka sig att du har någon extension eller add-on som inte beter sig som den ska. Du kan ju testa att stänga ner alla extensions och se om det blir bättre. Sedan kan du aktivera dem igen, ene efter en. Då märker du ju kanske när det börjar balla ur igen.

EDIT: Ett annat tips på en bra extension till chrome är "tabs outliner". Har man många tabbar öppna så går det ibland inte att se på djälva tabben vilken sida det rör sig om. Men chrome kan ju tydligen inte ha en vertikal lista över öppna tabbar. Men med denna extensionen kan man få en sådan lista i ett popup fönster. Dessutom kan man spara hela sessionen. Kort sagt är det omöjligt att klara sig utan denna.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-11-28 klockan 01:14.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 08:34   #38603
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Gör muskelbygge att man ser kortare ut? Jag är 182 cm, och personer (då menar jag verkligen alla) som är 180 eller strax under tror att jag är kortare till dess att vi jämför.
Stor kropp = huvudet ser mindre ut sett till kroppsstorlek = man ser kortare ut

Jag lider av samma fenomen. Dock alltid gött att äga manlets när det väl kommer till kritan i både längd och axelbredd.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 11:02   #38604
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Stor kropp = huvudet ser mindre ut sett till kroppsstorlek = man ser kortare ut

Jag lider av samma fenomen. Dock alltid gött att äga manlets när det väl kommer till kritan i både längd och axelbredd.
Får alltid höra att jag är bred, vilket jag objektivt inte tycker stämmer. Är nog pga att jag har ganska litet huvud.

Du är ju verkligen massiv, så effekten borde vara extra stor för dig
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 14:06   #38605
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Är jag en idiot om jag skriver ut mig ur psykvården (som jag hatar något så innerligt och som stressar mig och får mig att må sämre), tar mina sparpengar på 100 papp, flyttar hem och försöker söka jobb?

Ett år i psykvården nu och jag hamnar bara i en ond spiral och mer mörker.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 14:25   #38606
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Är jag en idiot om jag skriver ut mig ur psykvården (som jag hatar något så innerligt och som stressar mig och får mig att må sämre), tar mina sparpengar på 100 papp, flyttar hem och försöker söka jobb?

Ett år i psykvården nu och jag hamnar bara i en ond spiral och mer mörker.
Go for it! Säger jag som inte är någon psykolog alls

En nytändning, kanske blir ett bra lyft om du lyckas hitta ett jobb ganska fort och så bygga vidare på det

You have to take chances in life. Life is about risk. If you play it safe in life, you won't have much of a life.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 14:26   #38607
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Är jag en idiot om jag skriver ut mig ur psykvården (som jag hatar något så innerligt och som stressar mig och får mig att må sämre), tar mina sparpengar på 100 papp, flyttar hem och försöker söka jobb?



Ett år i psykvården nu och jag hamnar bara i en ond spiral och mer mörker.
Beror väl på. Om dina familjerelationer är positiva kanske det gör dig mer gott än vad någon främling i offentliga vården ens förmår sig att försöka uppnå.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 14:29   #38608
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Beror väl på. Om dina familjerelationer är positiva kanske det gör dig mer gott än vad någon främling i offentliga vården ens förmår sig att försöka uppnå.
Ja, de är bättre nu än tidigare. Tanken slog mig idag när jag varit på gott humör, kunnat träna och känt mig piggare kände mig efter ett besök hos kära psykvården istället ledsen, fick mer ångest och stresspåslag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 14:33   #38609
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Go for it! Säger jag som inte är någon psykolog alls

En nytändning, kanske blir ett bra lyft om du lyckas hitta ett jobb ganska fort och så bygga vidare på det

You have to take chances in life. Life is about risk. If you play it safe in life, you won't have much of a life.
Tack Uffe!

Ja, jag ser inte ljust på 2020 om jag måste stå ut med det där mer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 14:50   #38610
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Är det många som sitter här på kolozzeum och skriver i trådar som inte tränar?

Är psykisk ohälsa mer vanlig på ett anonymt internetforum eller är det bara att den psykiska ohälsan kommer ut i finrummet?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)