Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-11-22, 11:11   #38521
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Patetiskt är bara förnamnet.

Man får väl anta att alla dessa överdrivna ställningstaganden som är långt förbi rimlighetens gränser är nåt slags utslag av: hundra år av orättvisa, så nu ska det demonstrativt visas att "vi är vi er sida". Dvs man får hoppas att dessa ställningstaganden snarare är markeringar än att man faktiskt tycker det är rimligt att "föredetta män ska få tävla mot kvinnor". Om det är så att det främst rör sig om markeringar som ska signalera att "transpersoner är lika mycket värda" så kan man ju tänka sig att man kan justera bestämmelserna när man nyktrat till om ett par år, och denna PK-storm bedarrat lite.
...



Om man inte ser ett dilemma/problem som behöver diskutera så kommer elit-delen av damsporterna vara borta inom 10-15 år..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 11:21   #38522
nickke
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 84
Om någon försöker logga in på mitt bankkonto via mobilt bankID, behöver denne ha min telefon isåfall, eller räcker det att han/hon vet min kod?
nickke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 11:21   #38523
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
...



Om man inte ser ett dilemma/problem som behöver diskutera så kommer elit-delen av damsporterna vara borta inom 10-15 år..
Ja. Tyckte du jag verkade vara av en annan uppfattning?

Jag menar såklart inte att de rikspuckon som beslutat att transpersoner ska få tävla i damklassen automatiskt kommer sansa sig och revidera sina beslut. Det jag menar är att jag hoppas/tror att de faktiskt inte på riktigt tycker att fd män har nåt slags mänsklig rättighet att få tävla mot kvinnor, utan att poletten kanske kan trilla ner om ett tag då det kanske blivit ännu mer uppenbart att det är ohållbart.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 11:24   #38524
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Om du fick sätta ihop ett Kolozzeum dream team för att driva en Youtube-fitnesskanal tillsammans, vilka medlemmar skulle ingå?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 11:41   #38525
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Om du fick sätta ihop ett Kolozzeum dream team för att driva en Youtube-fitnesskanal tillsammans, vilka medlemmar skulle ingå?
Jag skulle gärna göra en anti-fitness fitnesskanal med trädgårdsmöbel. Vi skulle börja med att prata om cyklister. Sen stängs kanalen ner av Youtube.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 12:37   #38526
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jag skulle gärna göra en anti-fitness fitnesskanal med trädgårdsmöbel. Vi skulle börja med att prata om cyklister. Sen stängs kanalen ner av Youtube.
Vad har du att säga om cyklister, då? Inget positivt?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 15:18   #38527
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Någon som vet vad en sån teleskoprensare heter som man kan dra ut till mastig längd och rensa mossa från takpannor med? Alltså lång aluminiumstång, utfällbar, med ett halvrunt plastblad i änden?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 15:37   #38528
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Någon som vet vad en sån teleskoprensare heter som man kan dra ut till mastig längd och rensa mossa från takpannor med? Alltså lång aluminiumstång, utfällbar, med ett halvrunt plastblad i änden?
Prova söka på takskrapa teleskop.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 15:37   #38529
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Prova söka på takskrapa teleskop.
Japp det var rätt, tack!
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 17:47   #38530
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Aldrig riktigt förstått nyttan med smartwatch, förutom att den är fräsig då kanske.
För liten för att egentligen göra nått med men måste laddas och pillas på som en kass mobil.
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Hade den inte behövt en mobil hade jag förstått den men som den är idag, nej jag är med dig menlös och ful pryl.
Hade också svårt att se nyttan av den, men pryltok som jag är så "offrade" jag mig. Köpte en samsung gear av senaste modellen.

Det funktionerna jag i dagsläget använder så gott som dagligen:

- Snabb check av när nästa möte är samt mailen när det plingar till. Slipper ta upp mobilen under ett möte, kan diskret kolla in klockan bara.
- Stegräknare
- Spotify+blåtandslurar, i dagsläget kör jag offline nedladdning. Men inom kort hoppas jag att Telia fixar esim för företag, då fungerar klockan utan mobilen i närheten.
- Svara i telefon i situationer där jag ej kan/vill hålla i telefonen (gym, trädgårdsarbete m.m)

Bara som lite input till non believers :P Sen ser samsung klockan mer ut som en digital sportklocka, inte alls lika ful som tex apple watch är i mina ögon.
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 21:36   #38531
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag avvaktar till man kan få lite neuromancer grejer inopererade och inkopplade direkt på synnerven.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 22:00   #38532
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
blåtandslurar,
Apropå såna, vågar man lita på att de sitter kvar? Känns som att glider ur för vad som helst, lutar sig ner, fucked, vänder sig för snabbt, fucked.

Eller är det såna där in-ear läskiga jävlar?
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 00:10   #38533
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Apropå såna, vågar man lita på att de sitter kvar? Känns som att glider ur för vad som helst, lutar sig ner, fucked, vänder sig för snabbt, fucked.

Eller är det såna där in-ear läskiga jävlar?
Kör med apples varianter och de passar mina öron bra i alla fall, har aldrig fallit ur om jag inte varit där och härjat, typ dragit av mig tröjan eller krånglat med mössa.
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 00:15   #38534
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Om du fick sätta ihop ett Kolozzeum dream team för att driva en Youtube-fitnesskanal tillsammans, vilka medlemmar skulle ingå?
Pezruleshaakon
Arne Persson
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 01:31   #38535
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Kör med apples varianter och de passar mina öron bra i alla fall, har aldrig fallit ur om jag inte varit där och härjat, typ dragit av mig tröjan eller krånglat med mössa.
"Krånglat med mössa" ok så no-go hela vintern alltså.

Nja, njä, jag litar inte på det hela. Kan tänka mig att apples är bäst men då snackar vi säkert 1000+ på något som kanske inte passar ens öron perfekt.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)