Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-04, 13:17   #4531
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
45 cents, ingen big deal liksom.... monster.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-09, 09:54   #4532
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
As


Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
45 cents, ingen big deal liksom.... monster.
Å andra sidan fet också.


Lördagens pass var framför allt böj:
200x3
210x2
220x2
220x2
220x2


Hyfsat okej på 220kg. Kändes tungt men det blir enklare med lite viktvana efter 3-4 pass på liknande vikter.

Blev bara 4 pass förra veckan, skulle egentligen kört det 5e igår på söndagen men vart förjäkla trött. Ätit gott under helgen så blir nog ett bra bänkpass idag.

Veckan:
Måndag: Fokus bänkpress och överkropp, plus lite baksida lår. Beroende på hur bänken känns blir det 3or eller 5or.
Tisdag: Fokus volym på ben med benspark och liggande låcurls. Vet fortfarande inte hur jag skall göra med pressar bakom huvud och cablecross på denna dag, men förmodligen halvtunga pressar och lättare genomblödning för tuttarna.
Onsdag: Fokus överkropp, volym på tuttar. Sandwich för tuttarna, dvs börjar med cablecross sedan bänk och sedan cablecross igen. Benspark för benen.
Torsdag: Vila
Fredag: Fokus ben, tunga knäböj. Knäböj samt lårcurls för benen samt rodd för rygg och press för axlar.
Lördag: Fokus bänk och överkropp plus benspark för framsida.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-09, 22:38   #4533
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Dagens pass



Väldigt enkla bänkar, minst 150 nästa gång.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 12:33   #4534
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Kan armarna växa med den här volymen må tro? *thinking*

PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 14:09   #4535
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Jävla äckligt stark du är
Va försiktig med armbågarna bara
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 18:08   #4536
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Jävla äckligt stark du är
Va försiktig med armbågarna bara
Fick gratisbars från MP med kollagen i, så det skall väl inte vara några problem...

))) goby
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 18:18   #4537
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
220, bara hyfsat okej. Jaja.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 14:17   #4538
Wipflash
Make Sweden great again
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 366
vad snabbt du ökar
Wipflash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-14, 20:06   #4539
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Den är från mitt förra program:
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

Ladda ner eller kopiera så kan du redigera sen. Lägg märke till att det finns flera flikar :-)
Jag följer det programmet just nu och är inne på v4.
Kroppen har svarat förvånansvärt bra. Att exprementera med superset och tri set var väldigt längesen. Sjukt jobbigt men jag trivs verkligen med upplägget.


Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Mitt nya, om jag orkar, överkroppspass ni kan pröva för lite pulshöjande muskelbygge:

Bänkpress superset skivstångsrodd - Normal vila efter superset

Cablecross superset dropset sidolyft med hantlar - 0-15s vila efter superset

Latsdrag triset tricepsextensioner + pushdowns - 30-45s vila

Benspark/lårcurl triset omvända skivstångcurls + hantelcurls - 0-15s vila

Eller threeset som Ehrling skrev.
Finns det en färdig google spreadsheets länk?
Hade varit perfekt att hoppa på det efter nyår. Då har jag också hunnit klart med nuvarande programmet.


För övrigt jäkligt schysst av dig att dela med sig av upplägg, tankar och idéer.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 15:24   #4540
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Jag följer det programmet just nu och är inne på v4.
Kroppen har svarat förvånansvärt bra. Att exprementera med superset och tri set var väldigt längesen. Sjukt jobbigt men jag trivs verkligen med upplägget.




Finns det en färdig google spreadsheets länk?
Hade varit perfekt att hoppa på det efter nyår. Då har jag också hunnit klart med nuvarande programmet.


För övrigt jäkligt schysst av dig att dela med sig av upplägg, tankar och idéer.
Kul! Känt någon bra utveckling i volymen och styrkan? Kommer hem från Sydafrika kring den 7e, kan dela och skriva lite om det då.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 00:23   #4541
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Kul! Känt någon bra utveckling i volymen och styrkan? Kommer hem från Sydafrika kring den 7e, kan dela och skriva lite om det då.
Spännande resmål.
Det får du gärna göra.

Styrkan går framåt i allting. Det kär kul och utmanande. Nu har jag kört 5v och börjar bli varm i kläderna och har kunnat pusha vikterna.

Jag har prioriterat dom tre stora och kört oviktade chins/dips. Har kört viktade innan men aldrig under ett triset så jag ville inte gå ut för hårt. Kanske lägger till de nästa träningsperiod.

Framför allt behöver jag priorirera bröst och axlar.
Lår och traps utvecklas lite för snabbt på mig om man nu ska jämföra med andra nuskelgrupper.

Gott nytt år.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 10:48   #4542
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Spännande resmål.
Det får du gärna göra.

Styrkan går framåt i allting. Det kär kul och utmanande. Nu har jag kört 5v och börjar bli varm i kläderna och har kunnat pusha vikterna.

Jag har prioriterat dom tre stora och kört oviktade chins/dips. Har kört viktade innan men aldrig under ett triset så jag ville inte gå ut för hårt. Kanske lägger till de nästa träningsperiod.

Framför allt behöver jag priorirera bröst och axlar.
Lår och traps utvecklas lite för snabbt på mig om man nu ska jämföra med andra nuskelgrupper.

Gott nytt år.
Väldigt roligt resmål. Rekommenderas för alla som gillar att hitta på saker under semestern och får panik av att ligga på stranden och steka.

Som sagt vart i Sydafrika i 2.5v nu, innan det hade jag halsfluss och kunde inte träna på några dagar. Har inte tränat på ca 3 veckor med andra ord. Riktigt segt, känner mig liten och svag. Magen har dessutom krånglat lite senaste 4 dagarna, haha. Blir att släpa sig till gymmet idag i alla fall och få igång cirkulationen till musklerna och klämma i mig gott med mat för att fylla på depåerna igen.

Här är upplägget som jag tror jag kommer nöja mig med kommande månaderna i alla fall:
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

Grundtanken är väl egentligen lite mindre fokus på böj och benen överlag men samtidigt hålla uppe någorlunda träningsvolym med benspark och lårcurls. Specifik armträning kommer säkert trappas ner hyfsat snabbt med tiden beroende på hur det känns i armbågarna osv efter ett tag. Är inte jättebra beskrivet i arket då det är tänkt att användas som min egen träningsdagbok helt enkelt. Kopierar arket när det är ny vecka och ser på så sett vad jag körde förra veckan enkelt osv.

Tri arm = Rev barbell curl till dmbl curl till lättare vikt dmbl curl. Ingen vila förutom att ta upp hantlarna osv.

Tri arm = Dmbl curl till rev barbell curl till lättare dmbl curl, samma vila.

Benspark och lårcurl är framför allt fokuset på god ROM, liten paus i toppen och relativt långsam excentrisk fas.

Böjdag skall vara tung och jobbig. Jag kör ganska mycket uppvärmning i form av pyramid upp till tunga arbetsseten och sedan ett till jobbigt set med lite lättare vikt. Kommer förmodligen leta mer volym här när man är igång.

I princip alla andra övningar är det som vanligt framför allt fokus på att ha bra teknik med väldigt kontroller excentrisk rörelse. Muskulärt failure kommer därför inte alls ofta, men tekniskt failure kan jagas relativt ofta i sista 1-2 setten. Brukar för mig vara ca 2-5 reps från muskulärt failure beroende på övning, vart i passet man är osv. Progressionen är som vanligt ganska enkel, når man utsatta repsen genom alla set höjer man vikten. Mycket handlar om att känna sin kropp och veta "vad den går för". Är man mycket trött i kroppen går det bra att klämma in en extra vilodag till exempel. Långsiktigt tänk.

Fråga gärna om du undrar något om övningar osv. Övningarna har jag till någorlunda del valt efter hur gymmet ser ut osv, jag skulle gärna kört sälrodd till exempel.



Har även tänkt att köpa lite CoC och möjligen något annat för greppet att ha hemma och klämma på vid vilodagar eller tråkiga eftermiddagar. Har även ett VR-headset, Oculus Quest, som jag kommer försöka köra lite mer på vilodagar och därigenom få hyfsat bra motion.

Senast redigerad av PureWhey den 2020-01-08 klockan 10:51.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 22:47   #4543
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Tack.
Det finns säkert mycket jag kan dra nytta av i programmet. Helt klart värt att testa.
Sammanfattningen var bra och excel dokumentet duger gott.


Blev klar med 6v programmet förra veckan så det blir kul med ett liknande upplägg fast ändå med lite variation.

Jag har redan bytt ut stånrodd till sälrodd. Det är en personlig favorit.

Avlastar ländryggen helt perfekt. Får bra kontakt med den och är hyfsat stark där med. (Allt är ju relativt..)

Men allt annat är i det stora hela identiskt.


Jag höll på med coc och fat grips 1 månad och sen gav jag upp.. haha. Ficken så sinnessjuk träningsvärk i fingertopparna. Lyckades stänga 2:an. Inte ens nära på 2,5:an. Lol

Väldigt annorlunda mot grppstyrkan i t.e.x marklyft/chins.

Du får prova
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-13, 16:10   #4544
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Tack.
Det finns säkert mycket jag kan dra nytta av i programmet. Helt klart värt att testa.
Sammanfattningen var bra och excel dokumentet duger gott.


Blev klar med 6v programmet förra veckan så det blir kul med ett liknande upplägg fast ändå med lite variation.

Jag har redan bytt ut stånrodd till sälrodd. Det är en personlig favorit.

Avlastar ländryggen helt perfekt. Får bra kontakt med den och är hyfsat stark där med. (Allt är ju relativt..)

Men allt annat är i det stora hela identiskt.


Jag höll på med coc och fat grips 1 månad och sen gav jag upp.. haha. Ficken så sinnessjuk träningsvärk i fingertopparna. Lyckades stänga 2:an. Inte ens nära på 2,5:an. Lol

Väldigt annorlunda mot grppstyrkan i t.e.x marklyft/chins.

Du får prova
Härligt, kör hårt Ja, blir nog CoC och något till instrument.

Kört två helkroppspass sedan jag kom hem från semestern för att få in lite vätska och glykogen i musklerna igen. Nästa pass räknar jag med att nästan vara tillbaka på banan igen med, efter det hoppar jag på mitt schema/program.

Kan tipsa om att en sida jag ej får nämna på Kolozzeum har relativt bra pris på biltong (torkat kött) just nu 45kr/100g. "Ganska" bra näringsvärde:
Citat:
Energi kJ/kcal 1113/263, protein 58,4g, kolhydrat 0,3g, (varav socker) 0,3g, fett 3,1g, (varav mättade fettsyror) 0,8g, fibrer 1,9g, natrium 2,24g.


Grymt som snack, tycker personligen det är lika gott eller godare än vanligt godis och chips.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 19:48   #4545
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Tredje tune-up-passet idag. Styrkan känns hyfsat tillbaka och musklerna börjar få lite vätska i sig... Enl. program fr.o.m. Torsdag.

Dagens mat:
09:00 - 30g vassle
11:30 - Lunch på rest. ~40g protein, ~1250 kcal.
15:30 - 30g vassle
19:30 - ~300g falukorv, ~150g makaroner, 1l mjölk
20:00 - 65g biltong, 75g kryddade jordnötter
22:00 - 30g vassle, 150g kvarg, 4dl mjölk, 2 ägg

5or på 140kg som arbetsset på bänkpressen.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)