Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-06-27, 21:37   #136
Khyron_
His Divine Shadow
 
Khyron_s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av ErikWrestlingFreaket Visa inlägg
Kan två somalier som har fått Svenska medborgarskap samt lever efter ett svenskt levnadsätt och firar svenska traditioner klassificeras som svenskar enligt SD?
Ja om de har som i dit exempel assimilerat sig så är det svenskar enligt Sd.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
"I for one welcome our new arsenic-based overlords."
Khyron_ är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 21:38   #137
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av ErikWrestlingFreaket Visa inlägg
Kan två somalier som har fått Svenska medborgarskap samt lever efter ett svenskt levnadsätt och firar svenska traditioner klassificeras som svenskar enligt SD?
Självklart!
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 22:12   #138
Jacksatan
Registered User
 
Jacksatans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Vasastan
Inlägg: 2 292
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Det hade vi nog aldrig listat ut om du inte skrivit det nu.
Bara för att du har öppet mål måste du ju inte knalla in den hela tiden...
__________________
if everything comes your way you´re in the wrong lane
Jacksatan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 22:16   #139
Jacksatan
Registered User
 
Jacksatans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Vasastan
Inlägg: 2 292
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen! Visa inlägg
26 och gymnasie.

vad är ditt mål med din utbildning? att tjäna pengar och ha ett bra liv? är det då inte resultatet som är viktigare än vägen dit ;-)
De flesta utbildar sig väl inte för pengar utan snarare för att ha ett intressantare jobb. Stå ute o snickra i minusgrader klockan 8 på morgonen är inte min kopp te.
__________________
if everything comes your way you´re in the wrong lane
Jacksatan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 22:33   #140
Madara
Registered User
 
Madaras avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: sthlm
Inlägg: 143
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
De flesta utbildar sig väl inte för pengar utan snarare för att ha ett intressantare jobb. Stå ute o snickra i minusgrader klockan 8 på morgonen är inte min kopp te.
Att du ens orkar kommentera det han skrev..
Madara är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 22:40   #141
Jacksatan
Registered User
 
Jacksatans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Vasastan
Inlägg: 2 292
Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix Visa inlägg
Vad jag vet finns det inget mer om FRA än Åkessons egna uttalande, som kan läsas här.

http://www.sverigedemokraterna.net/i...llnews&id=1010


När det gäller A-kassan med mera så har SD en politik som gör att sånt kan finansieras, till skillnad från de flesta övriga partier som bara vill ta in mer och mer invandrare/flyktingar som mest snyltar på systemet. Pensionspengarna sinar redan idag, pensionärer lever ofta rätt fattigt, allt för att finansiera massa nya bidragstagare och förtidsspensionärer. Folk som aldrig har bidragit till det här landet.
Ska vi se det rent ekonomiskt så är problemet i det här landet är att vi är för få. Att ta in krigsflyktingar är sämre ekonomiskt än att dra in arbetskraftsinvandring. Men att säga att invandrare kostar en massa pengar är så jävla okunnigt och dumt. Min plan om att dunka in 200tusen indier och kineser i landet om året skulle garanterat generera en jävla massa pengar.
__________________
if everything comes your way you´re in the wrong lane
Jacksatan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 22:48   #142
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Det är ju precis samma fenomen som S haft under det senaste året. Ju mindre de sagt, desto tystare de varit om framtida planer och så lite konkreta svar som möjligt har lett till stora framgångar i opinionssiffrorna.

Förövrigt så kan jag sätta mitt vänstra ben att det inte är många väljare överhuvudtaget som kan svara på vad det innebär att vara värdekonservativ.

Taktiken att idiotförklara väljarna har man försökt med tidigare, likaså att försöka hålla partiföreträdarna utanför de riktiga valdebatterna. Det fungerade inte.
Helt klart och det är lika irriterande. Eller irriterande är fel ord; det är lika intressant. Vilka är det som byter fot så pass ofta?
jwzrd är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 22:48   #143
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
Ska vi se det rent ekonomiskt så är problemet i det här landet är att vi är för få. Att ta in krigsflyktingar är sämre ekonomiskt än att dra in arbetskraftsinvandring. Men att säga att invandrare kostar en massa pengar är så jävla okunnigt och dumt. Min plan om att dunka in 200tusen indier och kineser i landet om året skulle garanterat generera en jävla massa pengar.
Att du väljer indier och kineser är ju ingen slump, jag tror inte heller att de som är emot invandringen hade protesterat våldsamt om det dykt upp x-antal produktiva, välutbildade och självgående skattemaskiner.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 23:28   #144
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Tvärtom visar t ex SOM-undersökningarna att de flesta som röstar på de etablerade partierna inte alls röstar så enkelspårigt. Istället har man en rätt bra insikt om vad partiet vill i rätt många frågor. Ytterligt få röstar enbart för att kunna gynna sig själva.
Vi vet däremot inte hur det är med insikten inom populistiska partier. Sverigedemokraterna har en ekonomisk plattform som lindrigt sagt är löntagarfientlig och ytterligt tillväxthämmande. Mer om detta kan man läsa om i Dagens Arbete

De senaste alstren från rikstinget bjuder också till högtidsstunder, men om detta skall jag återkomma.
Tack för länken, jag hade inte läst den intervjun tidigare. Plötsligt blev jag mycket mörkrädd.
Torwald är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 23:58   #145
Exhale_
Registered User
 
Exhale_s avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 330
Citat:
Ursprungligen postat av Diggler Visa inlägg
Om SD fortfarande ligger farligt högt närmare nästa val, så skulle jag gissa att det grävs fram en hel del lik i garderoben, tex om ledamoters evetuella samröre med nazister eller något annat inte så rumsrent. Så hamnar dom på en chockerande hög, men ändå trygg 2,5%.
Lik i garderoben verkar inte behövas, låt bara svenska folket få nys på den där intervjun Allan länkade till så är det nog godnatt igen..

Dagens Arbete
Exhale_ är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 00:01   #146
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av Exhale_ Visa inlägg
Lik i garderoben verkar inte behövas, låt bara svenska folket få nys på den där intervjun Allan länkade till så är det nog godnatt igen..

Dagens Arbete
Om SD-sympatisörer kunde läsa så skulle de rösta annorlunda.
jwzrd är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 01:18   #147
Gymfjollan
Banned
 
Reg.datum: May 2008
Ort: stockholm
Inlägg: 2 101
vad gillar ni om nationaldemokraterna och nationalsocialstiskfront då ?
Gymfjollan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 02:53   #148
NiXPhoenix
Banned
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 243
Citat:
Ursprungligen postat av Gymfjollan Visa inlägg
vad gillar ni om nationaldemokraterna och nationalsocialstiskfront då ?


Tycker Nationaldemokraterna verkar vara ett väldigt sunt parti, även om jag inte är helt insatt i deras politik. Några snurriga grejer har smugit sig in här och var har jag sett.
Men kort och gott kan man säga att de är det mer radikala alternativet till SD - för oss som verkligen vill ha ordning och reda på torpet. Inga halvmesyrer här inte!

Hoppas de så småningom kan ta sig in riksdagen de också, då kan det nog bli ett jävla liv. Inte för att media och politikerna redan nu gör så gott de kan med att försöka smutskasta och förtala SD, men de har verkligen inte mycket att komma med. Skulle de gett sig på ND så hade det nog funnits lite mer fog i deras beskyllningar, iaf om man tittar på väljarbasen.


Måste även säga att jag inte direkt ser det förfärliga i att vara rasist, "högerextrem" eller skinnskalle. Inte baserat på hur det ser ut idag och speciellt inte när man ställer det mot att vara tungt kriminell eller försvara sådana.
Alla som har bidragit till att göra det här landet sämre och verkligen vill fortsätta med det, importera hundratusentals människor från vilt främmande länder som har noll anknytning hit och göra det sämre för de riktiga svenskarna när resurserna måste delas.
Det dessa människor gör och stödjer är så otroligt mycket värre och påverkar så många fler jämfört med några skinnskallar på stan som skriker glåpord till invandrare och kastar lite glasflaskor omkring sig.


Jag tycker det är jättesynd att det ser ut som det gör idag och att det tillåtits gå så långt.



För den som är intresserad av att läsa smått och gott omm bland annat invandringsfrågor så har ND en tidning som hittas här - http://www.nd.se/ni/start/default.asp
NiXPhoenix är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 02:58   #149
NiXPhoenix
Banned
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 243
Citat:
Ursprungligen postat av Exhale_ Visa inlägg
Lik i garderoben verkar inte behövas, låt bara svenska folket få nys på den där intervjun Allan länkade till så är det nog godnatt igen..

Dagens Arbete

När största delen av svenska folket röstar på sossarna så undrar iaf jag hur det är ställt med svenskarnas förstånd.
Tokigheterna som kommer från många av partiets företrädare kan vara ganska så grova, och att folk på allvar tror att S ska kunna göra Sverige bättre? Kom igen nu, de har haft makten större delen av "moderna Sveriges" livslängd.
Deras politik funkar inte något vidare. Det finns inget bra med att ha högst elelr nästhögst skatter i världen.
NiXPhoenix är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-28, 07:06   #150
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix Visa inlägg
När största delen av svenska folket röstar på sossarna så undrar iaf jag hur det är ställt med svenskarnas förstånd.
Hur är det med svenskan? Vad är "större delen" kontra "stor del"?

Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix Visa inlägg
Tokigheterna som kommer från många av partiets företrädare kan vara ganska så grova, och att folk på allvar tror att S ska kunna göra Sverige bättre? Kom igen nu, de har haft makten större delen av "moderna Sveriges" livslängd.

Ja, och vi har det alldeles för jävligt här. Inte sant? Nu vore det på sin plats att du också preciserade dessa "tokigheter" och sedan satte det i relation till eventuella "nyttigheter" som företrädare sagt. Om du gör din lista så ska jag skicka fram min.

Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix Visa inlägg
Deras politik funkar inte något vidare. Det finns inget bra med att ha högst elelr nästhögst skatter i världen.
Det här är egentligen en fråga för sig men vi kan ta ett sidosprång. Just detta med våra höga skatter är en källa till dålig nattsömn för ekonomer. Generellt sett borde vi ha en tillväxt och övrig samhällsutveckling som Lettland under kommunisttiden, om nu dessa ekonomiska teorier stämde.
Istället har svensk ekonomi, liksom en rad andra högskatteländer, gått mycket bra. Det finns också en stark acceptans för ett högt skatteläge bland det svenska folket, om man upplever att man får något tillbaka.
Att sänka skatterna generellt, men mest för de rika, har aldrig varit ett bra valargument. Av den enkla anledningen att man inte kan se den skada de gör, eller att en sänkning skulle ge enorma standardförbättringar.
Detta har nu också äntligen EU-kommissionen konstaterat, och skriver också att "EU-kommissionen konstaterar dock i sin rapport om skattetrender i EU, att sambandet mellan skattenivå och tillväxt inte är entydigt. Hög skatt innebär inte nödvändigtvis lägre tillväxt."
Detta är onekligen ett trendbrott. Hade en tjänsteman skrivit detta för fem år sen hade han doppats i tjära och rullats i fjädrar och därefter burits ut ur staden på en påle, av arga liberaler.
Det främsta stödet för detta är att även "liberala" politiker och ekonomer allt mer överger den enkla formel som ger höga skatter=dåligt, låga skatter=bra.
Dessutom finns det inget konkret i SD's partiprogram om hur såna skattesänkningar ska kunna finansieras. Jag vet att man hävdar att man ska sparka alla svartskallar ur landet så får vi var och en lägre skatt, men det är en tes som icke stöds av folk som är insatta.
För övrigt borde ju den besparingen kunna ses i vårt något brunare södra grannland, som redan reglerat invandring och flyktingmottagande i samma riktning som SD vill. Men hoppsan! De ligger precis i hasorna på Sverige när det gäller skattetryck.
Alltså borde det finnas andra ställen där det ska sparas - och då vore det trevligt att tala om det. Om nu Sverigedemokraterna kan göra det.
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)