Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-24, 18:45   #1
alexelias
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 79
Axlar vid PPL-upplägg?

Jag försöker anamma PPL-konceptet (Ja, jag är en nybörjare) och har ett par tankar rörande axlar (främst baksida/ovansida axlar):

Axelpressövningar (i olika dess former), Triceps & Bröst tycker jag fungerar riktigt smidigt på Push-dagarna.

Andra axelövningar som t.ex. Face Pull, Lateral Raises, Sittande Baklyft är sådant jag gärna hade kört på t.ex. Pull-dagen (alternativt Ben-dagen).

Skulle ni säga att nämnda axelövningar "är Push", och att jag skulle "överträna" nämnda områden ifall jag lägger dem på andra dagar?

Alltså, Militärpress+Bench+Etc Dag1 följt av Lateral Raises, Rodd osv. Dag2.

Kaka på kaka?
alexelias är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 19:39   #2
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Bra fråga. Är inte 100 på vad du menar med "sittande baklyft", men jag antar att det är en ren bakre-deltoid-övning, och såna tycker jag hör hemma på pull-dagen. Facepulls skulle jag också kört på pull-dagen, den tar ju utöver bakdeltoiderna lite på övre rygg, biceps och grepp, som är pull-muskler (det där ordet låter inte helt kristet att säga ). Mellandeltoider och därmed lateral raises brukar man lägga på push-dagen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 12:37   #3
alexelias
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 79
Tack för din input
alexelias är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 14:49   #4
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099