Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-29, 14:26   #16
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Träning:

Uppvärmning: Lämna bil för att byta vinterdäck. Lyfta ur däck ur bil, lyfta in i förråd.
Promenera till gymmet.
5 minuter Crosstrainer.

Träning:

Axellyft åt sidan
3kg 12 rep
4kg 10 rep
4kg 10 rep

Vet inte vad övningen heter. Någon form av crossfit-övning. Kettlebell, en kombination av marklfyt, "svinga upp den" och sedan axelpressa.

2kg x 10 rep
2kg x 10 rep
2kg x 10 rep

Hantelpress
6kg 12rep
7kg 10 rep
8kg 8 rep

Sedan stretchade jag en kvart och hängde i en ställning. När jag hängde där började jag drömma om att kunna göra en pullup.

Ett riktigt hunk-pass. Stridis ligger långt efter.

Psykisk ohälsa
Har inte haft panikattacker på länge
Sömnen har varit bättre, har inga spänningar i huvudet
Ingen yrsel på kvällen

Har bestämt mig för att ta två veckors paus från datorn. Mina ögon är helt slut och behöver återhämta sig. Ska läsa böcker och hålla igång träning. Sen ska jag gå tillbaka till att se Seinfeld hela dagarna.

Ville inte vara för positiv för vill inte jinxa så jag hamnar i en svacka igen. Men vill glädja mig över att det går framåt för jag skulle verkligen vilja bli frisk till årsskiftet och kunna söka jobb igen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2018-11-29 klockan 14:31.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-29, 17:44   #17
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Wohoo, kul att det går framåt!!

En pull-up fixar du nog fort med lite träning som är inriktat på just det!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-29, 20:51   #18
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
En dag i taget är ingen dum idé . Positiva vibbar gillar vi!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-29, 21:35   #19
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Det är inte illa att kunna hänga i en ställning - fo reals, jag får faktiskt ont i axlarna om jag bara hänger! Chins går bra däremot.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 08:55   #20
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Blev utomhusträning igår.
Joggade 1 km först.
Axelpressar 2 set x 10 rep
Marklyft i samma maskin 2 set x 10 rep
Knäböj 3 set x 10 utan vikt.

Det gick lite framåt igår igen, kände lugn på kvällen och ingen oro vid sömnen och koncentrationen är bättre.

Min enorma kamp mot att inte behöva ta SSRI fortsätter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 09:39   #21
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Well done! framåt gillar vi! \o/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 09:55   #22
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Tackar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 14:23   #23
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Skriver av mig lite i min journal då jag känner mig rätt ensam just nu. Är rätt skönt att skriva av sig då. Tänkte träna igår men orkade ingenting och fick vända hem. Just nu orkar jag verkligen inte leva mer. Jag kämpar konstant. Äter rätt, försöker träna, dricker inte, går långpromenader och röker inte. Men mår andå skit. Mitt huvud känns som det väger tre ton. Mår illa och kan inte äta. Huvudvärken känns som någon slår mig i huvudet med en hammare och den sitter i hela dagarna och har gjort så i ett halvår. Vaknar på nätterna av att det kokar och smärtar i bröstet. Osv.

Tänker inte göra något dumt, kommer nog aldrig göra det men jag vet inte hur jag ska orka med livet. Ringde vårdcentralen men inga tider fanns, de tar mig inte på allvar längre då jag varit där hundra gånger och kollat allt. Vill så himla gärna leva ett normalt liv. Läsa, träna, arbeta och resa igen. Det enda lösningen är väl att börja med anti Depp som jag fått utskrivet. Är rädd för att inte känna igen mig själv och att jag kommer må skit igen om jag slutar. Hoppas jag kan få ett normalt liv med medicin. Sen får jag väl åka in till akuten imorgon för står inte ut med huvudvärken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 14:39   #24
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Jag är sämst på sånt här, men du får en kram av mig iallafall och hoppas på att det går åt rätt håll snart igen Babbla finns alltid för stöd Och snart är det julafton, det kanske kan vara något positivt iallafall \o/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 14:51   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Den här är svår.

Testa att ta en dag eller tre då du bara tillåter dig att vara HELT dekadent. Vila när du är trött. Skit i att gå upp ur sängen. Laga inte mat, beställ hem pizza. Ägna hela dygnet åt att klicka på Youtubeklipp och porr.

Eller en annan grej: Tvinga dig att vara social. Kolla runt om nån släkting eller bekant har en social tillställning. Några timmar bland folk kan få "inställningarna" i hjärnan att korrigera sig lite.

Ytterligare en en möjlighet är att unna dig att verkligen vältra dig i ditt lidande ett tag. Det kan få effekten att hjärnan får sin "fix" av lidande och sedan helt enkelt börjar lida mindre eftersom den vill göra något nytt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 15:17   #26
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Den här är svår.

Testa att ta en dag eller tre då du bara tillåter dig att vara HELT dekadent. Vila när du är trött. Skit i att gå upp ur sängen. Laga inte mat, beställ hem pizza. Ägna hela dygnet åt att klicka på Youtubeklipp och porr.

Eller en annan grej: Tvinga dig att vara social. Kolla runt om nån släkting eller bekant har en social tillställning. Några timmar bland folk kan få "inställningarna" i hjärnan att korrigera sig lite.

Ytterligare en en möjlighet är att unna dig att verkligen vältra dig i ditt lidande ett tag. Det kan få effekten att hjärnan får sin "fix" av lidande och sedan helt enkelt börjar lida mindre eftersom den vill göra något nytt.
Ja, det känns inte som orken finns nu så får köra på denna metod oavsett. Hjärnan verkligen suger åt sig allt farligt och negativt, tänk om den kunde ägna sig åt lite postiva tankar istället.

Tack för stöd och tips iallafall. Jag har kontaktat en som jag fick tag på trots julledighet, så jag hoppas att jag kan fortsätta ha kontakt och stöd där.

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jag är sämst på sånt här, men du får en kram av mig iallafall och hoppas på att det går åt rätt håll snart igen Babbla finns alltid för stöd Och snart är det julafton, det kanske kan vara något positivt iallafall \o/
Tack ska du ha! Det är tur att jag har babbla!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2018-12-18 klockan 15:19.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 15:25   #27
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Ja, det känns inte som orken finns nu så får köra på denna metod oavsett. Hjärnan verkligen suger åt sig allt farligt och negativt, tänk om den kunde ägna sig åt lite postiva tankar istället.
För att utveckla lite: Jag märker att det är en himla skillnad att lata sig när man har bestämt sig för att man FÅR lata sig, jämfört när man tänker att "idag ska jag göra det här och det här och det här, jag ska bara vila upp mig lite först". I det första exemplet känns det j-igt gött, i det andra bara skäms man.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 11:09   #28
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
En av mina mer harmlösa panikattacker igår. Lite skönt med variation då det mestadels brukar vara dödsångest.

Vet inte om jag är helt puckad eller om jag bara var alldeles för lycklig för att jag mådde bra. Men vaknade tidigt på morgonen (fast jag hade sovit sjukt dåligt) och mådde sjukt bra. Pimplade kaffe och åt en massa ischoklad och livet lekte. Jag mår bra! Sen gav jag mig iväg till gymmet.

15 min cross-trainer
2 set rygg-rodd i maskin 30kg
2 set axellyft åt sidan 3kg
2 set triceps-press 30 kg
2 set hängande benlyft, 10 rep

Tyckte detta var väldigt snällt men tydligen inte. Jag tänkte förnya mitt gymkort inför årsskiftet och när jag gör det börjar benen skaka okontrollerat. Det är en praktikant och det tar naturligtvis jättelång tid. Springer ut i bilen för att lugna ner mig. Känner att jag är en sekund ifrån att spy ner hela bilen för att jag mår så illa. Får åka hem och ligger och mår sjukt dåligt i en timma sen släpper det. Bättre med ångesten idag och igår men huvudvärken sitter i hela dagarna. Hade nog kunnat betala 1 miljon kronor för att slippa skiten.

Menmen, ett pass avklarat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2018-12-23 klockan 11:11.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 11:56   #29
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Snyggt jobbat! Lycka är en stark drog, du kanske fick en överdos den här gången Men man vänjer sig!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 12:26   #30
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Snyggt jobbat! Lycka är en stark drog, du kanske fick en överdos den här gången Men man vänjer sig!
Tack! Ja det är ju bättre än att inte träna alls.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)