Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-12-19, 10:38   #256
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Fast campus är ju roligt bara för sin egen skull också
Roligt?
Det är ju bara tungt och jävligt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 14:33   #257
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Provade att klättra för första gången i helgen. Det var kul men svårt. Det har byggts en helt ny klättringshall l i Umeå som är riktigt bra.

Provade först lite bouldering och sen repklättring. Tog mig till toppen av en led som var 5C och ca 15m hög tror jag. Extremt höjdrädd Hemsk träningsvärk i underarmarna efteråt.

Två dagar senare hände det här https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7116746
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:09   #258
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Roligt?
Det är ju bara tungt och jävligt
Jävligt KUL ja

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Provade att klättra för första gången i helgen. Det var kul men svårt. Det har byggts en helt ny klättringshall l i Umeå som är riktigt bra.

Provade först lite bouldering och sen repklättring. Tog mig till toppen av en led som var 5C och ca 15m hög tror jag. Extremt höjdrädd Hemsk träningsvärk i underarmarna efteråt.

Två dagar senare hände det här https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7116746
Kul! Hört mkt gott om den hallen och är sugen på att testa den. Känns som att kommersiella hallar just börjar få tillräckligt mkt intresse för att de ska börja ploppa upp i medelstora städer. Östersund öppnar sin i februari. Hoppas du känner dig manad att återvända!

Det där ser helt klart ut som ett handhavandefel. De flesta klätterhallar rekommenderar grönt kort för autobelay, smart i mina ögon. Kan man inte repsäkerhet så kan man inte avgöra att man är korrekt inknuten i systemet. Men wtf på att de försöker göra något speciellt av att de inte har betonggolv, har bara varit i en hall med betonggolv (Visby) och de har precis lagt mjukmatta ovanpå allt
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 19:43   #259
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Ja verkar vara mänskliga faktorn, jag tror inte ens jag har hört om att klätterutrustning (varesig TRUBLUE eller klätterväggars linor, karbinhakar, fästanordningar etc) har fallerat förut.
Citat:
– Nu pågår en utredning, men hittills finns ingenting som visar att utrustningen skulle ha felat. Det verkar vara den mänskliga faktorn som har spelat in här, säger Margareta Ericsson Lif.
Och det där med betong, någon form av matta är ju för fan standard typ
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-06, 00:25   #260
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Någon här som klättrat Via Lara utanför Oslo? Är sugen på att göra den till sommaren och vill fråga någon som vet exakt vad det skulle kräva i form av utrustning och kunskap
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-06, 20:29   #261
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Ok jag har inte mycket erfarenhet av klättergym eller klätter"hallar" klättrar nästan bara utomhus men, –

Citat:
Standard i klätterhallar är golv av betong. Det innebar såklart en fördyring för oss att ha den här mattan, men vi har varit övertygade om att det är något vi ska ha. Den här mattan har räddat liv – det är jag helt övertygad om, säger Margareta Ericsson Lif.
Jag har klättrat på Klätterverket i Nacka, 2st klättergym i Canada, ett i Paris, en idrottshall i Örebro, fixad av klätterklubben där tror jag samt några mer kanske men ingen av dessa har golv av betong under. Vadå fördyrning. Alla riktiga klättergym har väl mjuka mattor under, standard "golv av betong"??? Och skall sägas att i Paris och Canada, 2 superklättringsländer som vet hur man gör har de mjukast och tjockast mattor, min ringa erfarenhet....

Edit, ja några i UK också, skulle jag gå in på ett gym och där är bara ett betonggolv så skulle det kännas mycket oseriöst!

Senast redigerad av Hemi den 2019-02-06 klockan 20:31.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 01:11   #262
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Jag har klättrat på Klätterverket i Nacka, 2st klättergym i Canada, ett i Paris, en idrottshall i Örebro, fixad av klätterklubben där tror jag samt några mer kanske men ingen av dessa har golv av betong under. Vadå fördyrning. Alla riktiga klättergym har väl mjuka mattor under, standard "golv av betong"??? Och skall sägas att i Paris och Canada, 2 superklättringsländer som vet hur man gör har de mjukast och tjockast mattor, min ringa erfarenhet....

Edit, ja några i UK också, skulle jag gå in på ett gym och där är bara ett betonggolv så skulle det kännas mycket oseriöst!
Kan fylla i med några st i australien, alltid madrasser under väggarna

Tror jag varit i samtliga i stockholms län, och givetvis är det alltid mattor under väggarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-02-08 klockan 01:13.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-26, 03:10   #263
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
https://www.instagram.com/p/BuULDOxHRQP/

Fint källargym.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 21:29   #264
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Utesäsongen blev invigd idag! Någon av er som kommit ut än? Bob, jag väntar fortfarande på att du ska möta frälsningen...

Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Mkt fint! Man tager vad man haver
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-30, 22:20   #265
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Utesäsongen blev invigd idag! Någon av er som kommit ut än? Bob, jag väntar fortfarande på att du ska möta frälsningen...



Mkt fint! Man tager vad man haver
Tjusigt! Jag har inte ens rört en klättervägg sen typ april förra året. Och dessförinnan var det typ november 2017
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 07:52   #266
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Tjusigt! Jag har inte ens rört en klättervägg sen typ april förra året. Och dessförinnan var det typ november 2017
Då är det ju dags igen! Minns inte hur illa din sjukdom triggas av det?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 08:25   #267
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Då är det ju dags igen! Minns inte hur illa din sjukdom triggas av det?
Man kan ju tycka det!
Inte jag heller haha, dessutom är det ju ingen sjukdom, jag är kärnfrisk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:17   #268
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Man kan ju tycka det!
Inte jag heller haha, dessutom är det ju ingen sjukdom, jag är kärnfrisk
Glömde visst att svara dig här, kompenserar med en liten motivationsvideo

blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 21:38   #269
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Hmm, tror att om jag skulle ge mig på utomhusklättring skulle jag nog föredra ledklättring eller frisolo typ.

Ser lite märkligt att bouldra på liksom, en sten. Jag fattar att namnet kommer just från det, men ändå
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 20:10   #270
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Köpt på mig ett tradrack och ska gå fortsättningskurs i klippklättring + räddning 1 under kristihim... skräckblandad förtjusning

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Hmm, tror att om jag skulle ge mig på utomhusklättring skulle jag nog föredra ledklättring eller frisolo typ.

Ser lite märkligt att bouldra på liksom, en sten. Jag fattar att namnet kommer just från det, men ändå
Det säger du bara för att du aldrig bouldrat ute kommer till Stockholm i juni, vi får ses och dra ut några paddor till Orhem.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)