Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-14, 06:27   #5146
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Problemet är när man ska hjälpa sina teknikhandikappade föräldrar som drular bort lösenord på lösenord.

Först saknas inloggningen till appstore, och man kan inte ens ladda hem gratisappar utan att logga in, därefter har dom ingen jävla koll på vad dom har för Icloudlösen, och vissa ställen kan man inte verifiera med tummen av någon anledning, nej, jag blev irriterad. Att ha bakåtknappen uppe i högra hörnet är inte min grej heller. Men jag är ändå sugen på att byta ekosystem
Känner igen dedär, har tvingat mor min att ha alla hennes lösenord liggandes i anteckningar samt i mail till mig så vi enkelt finner det när det behövs, hur osäkert det än.

Du kan alltid swipe:a från vänster till höger istället för att trycka på bakåtknappen dock, vanesak, men väldigt smidigt när man väl vänjer sig. Men att byta ekosystem är ju alltid lite meckigt även för oss mer vana användare.

Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Och året efter det?
iPhone 10 istället för X

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Oklart men tian tycks vara en jubileumsmodell

Jag hoppas ju att de skärper sig lite till nästa år och går tillbaka till två modeller. Dels för att en ny modellinje bara komplicerar saker i onödan och dels för jag inte vill se priset på telefoner dra iväg mot skyarna.
Håller med. Hoppas det blir "standardiserade" 2 modeller nästa år igen.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 15:36   #5147
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Ja, jag hoppas att Apple inte börjar tappa koncepten. En av deras styrkor har varit en slimmad produktportfölj, något som resten av världen fortfarande totalt missat. Vore tråkigt om utvecklingen har gått från en iPhone, till två och nu till tre iPhones.

De skulle ju faktiskt gott kunna gå tillbaka till en iPhone igen, nu när den nya designen tillåter en större skärm i kompaktare format.

Annars kan det ju lätt dra iväg, det tappas fokus och snart har de en ohanterlig portfölj och kunderna tröttnar.

Sen räcker det ju som sagt bra med en premiummodell. Teknik har blivit tillräckligt dyrt som det är. Behövs ingen Extrasuper-premium.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-15, 13:56   #5148
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Ska bli intressant att se förköpssiffror på 8/8 Plus, sätter nästan en måttligt stor peng på att intresset är mycket svalare än tidigare lanseringar, dels i väntan på X, men också för att det (förvisso som vanligt) är en väldigt medioker uppgradering för bef. 7/7 Plus-ägare.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-15, 14:58   #5149
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Jag sätter då inte emot. Det är såklart iPhone X alla vill ha och enda anledningen att välja iPhone 8/8 Plus är priset.

Själv kör jag på Telenor Change så jag kanske byter till en 8;a ändå. Annars hade jag varit inne på att behålla 7;an. Jag är ju faktiskt jävligt nöjd med den och behöver verkligen inte byta. Det som skulle kunna få mig över till iPhone X är om den subventioneras genom operatörerna (ett rykte som inte verkar helt osannolikt beträffande i varje fall den amerikanska marknaden).

Jag är genetiskt programmerad för prylbögeri men även för mig finns det gränser för vad jag betalar för en telefon. Det är en principsak. Och, det är faktiskt bara en jävla telefon.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 21:10   #5150
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
När jag lyssnar på min Iphone så hackar ljudet till och hoppar upp/ned i volym ibland. Detta måste handla om själva telefonen va, inte snäckorna? Vet inte om det händer om man lyssnar helt utan hörlurar, men det gör jag aldrig. Om man har på en app, typ Spotify/Youtube och tittar på volymen så kan man se att den hoppar upp och ned när ljudet hackar till. Var spökar det?
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 09:42   #5151
tossefar
Besserwisser
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Västerås
Inlägg: 3 134
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
När jag lyssnar på min Iphone så hackar ljudet till och hoppar upp/ned i volym ibland. Detta måste handla om själva telefonen va, inte snäckorna? Vet inte om det händer om man lyssnar helt utan hörlurar, men det gör jag aldrig. Om man har på en app, typ Spotify/Youtube och tittar på volymen så kan man se att den hoppar upp och ned när ljudet hackar till. Var spökar det?
Har snäckorna reglage för volym? Mer troligt att det glappar där än i telefonen.
__________________
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
tossefar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-23, 07:24   #5152
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
MMhhhhmm. Min iPhone 6 flyter pa fantastiskt med iOS11. Battre an med 10. Synd bara att uppdateringen inte lyckades reparera mitt batteri. Kan inte ladda till mer an 94% oavsett hur lange laddaren ar i, den stanger av sig lite hur som helst och startar inte forran laddaren varit inkopplad i 5 minuter samt att nar det ar kallare an ~20 grader draneras batteriet oerhort snabbt.

Hur bluetooth fungerar nu ar dock vansinnigt irriterande. Tidigare nar jag stangde av bluetooth, och sedan slog pa det igen anslot telefonen automatiskt till senast anvanda bluetooth-pryl som ar paslagen. Det gor den inte langre. Ar det bara jag som har det problemet eller ska det vara sa? Ska det verkligen vara sa?


Och aven om jag gillar uppdateringen av kontrollcentret gar det fortfarande inte att na listan med tillgangliga enheter via den, utan man maste minimera den app man har uppe for att ga in i settings > bluetooth. Vilket jag nu maste gora ofta da telefonen inte ansluter automatiskt till senast anvanda grej langre.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2017-09-23 klockan 07:25.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-23, 09:05   #5153
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Någon mer som har problem med gps efter iOS 11 uppdatering?
Strava brukar börja registrera rörelse efter typ 1 km och Google maps har ofta svårt att hitta positionen
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-23, 22:58   #5154
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Jag försöker få till en gemensam kalender med frun. Har följt alla instruktioner men när jag går in och ska välja person att dela med och trycker "Lägg till person" är samtliga kontakter gråa dvs ej valbara. Någon som vet vad jag gör för fel? Båda har aktiverat kalendern i iCloud.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 16:03   #5155
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Vad är grejen med att kartor-appen som följer med alla Iphones visar en plupp där man står men bara ibland visar riktningen man håller telefonen åt? Får varva mellan den och kompass för att hitta. Har Iphone 3GS med senaste uppdateringar som finns för den.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 16:31   #5156
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Jag försöker få till en gemensam kalender med frun. Har följt alla instruktioner men när jag går in och ska välja person att dela med och trycker "Lägg till person" är samtliga kontakter gråa dvs ej valbara. Någon som vet vad jag gör för fel? Båda har aktiverat kalendern i iCloud.
Har du/ni testat logga in pa icloud.com och via Kalender bjuda in den vagen?

Sedan har jag for mig att det kan bli problem om eposten du anvander till ditt icloud-konto ocksa anvands som sekundar epost pa ett annat icloud-konto, kan det ha med det att gora?
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 16:45   #5157
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Kommer bank-id och alla appar med fingersensor för login fungera med 10:an?
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 17:49   #5158
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Kommer bank-id och alla appar med fingersensor för login fungera med 10:an?
Som jag forstatt det ar det (mer eller mindre) fritt fram for appar att utveckla login med Face ID. Aterstar val att se hur lange det tar for bank-id, de var val inte supersnabba med att lagga till Touch ID om jag minns ratt.

edit: https://techcrunch.com/2017/09/12/fa...rd-party-apps/
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-27, 13:05   #5159
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Jag har beslutsangest av rang. Min 6 ar inne pa sista refrangen sa maste ha nytt i alla fall.

Batteritid och skarm far mig att vela. Jag vill helst ha lite storre skarm, vilket X kan ge mig - samtidigt som telefonen i sig ar mindre an 8+. MEN, bada har samma batteritid och 8+ ar ju betydligt billigare.

Vilkeeeeeennnnnnnnnnn. 8 gar bort i alla fall, sa mycket vet jag.
Det blev en X.

Bestallde runt 2 minuter efter pre-orders oppnade. Beraknad leveranstid: 4-5 veckor.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-27, 13:42   #5160
bemeer
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Det blev en X.

Bestallde runt 2 minuter efter pre-orders oppnade. Beraknad leveranstid: 4-5 veckor.
Samma här fast min leverans beräknas på onsdag. Tele2
bemeer är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)