Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-23, 11:51   #361
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Tror jag äter 30% av min mat 2-3h före träningen så jag ska orka genom 2h pass av min typ.

frukost e typ samm sak varje dag - 2dl vassle(+hmb), 2dl havregryn, 2 mackor(typ såna där runda polarbröd?), 1 random frukt, lite omega3. så kanske inte så jäkla mycket kalorier ifall jag ändå tänker efter men tar typ 40 min o få ner allt så mätt är jag sjukt länge. Har aldrig fungerat bra att träna fastande. gjorde det på julafton o jag har aldrig haft ett sånt dåligt pass XD

Tror helt ärligt jag inte hade tränat vidare ifall jag inte fick köra mina pass mellan 13-18 tiden. För tidigt eller för sent förstör verkligen allt. Får verkligen ångest när jag tänkar på folk som tränar före jobbet xD

Tror det är lättare att träna mycket när man inte jobbar som vi två. När jag jobbade sist så var 3-4 ggr i veckan sjukt jobbigt(testa 8h dagar 4-6 dagar i veckan). Man kom hem o var helt knäckt varje sån dag. Började med 6 dagars träning när arbetet tog slut i april förra året. Nästa vecka ska jag få jobb(varit arbetslös typ 1.5 år nu lol. fast d beror på massa saker) på samma företag igen så kanske träningen kommer bli lidande? hoppas inte då det är det enda som är någorlunda positivt i min vardag
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-23, 17:29   #362
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Tänk så olika det kan vara ^^ jag tycker det är riktigt gött med vilodagar och vilohelg :p tillskillnad från båda er!

Jag har haft konstant träningsvärk i låren i ett år nu så jag förstår känslan frys ^^
Är träningen huvudintresse är det tråkigt med vilodagar. Perioder där jag sätter skrotlyftningen som sekundär hobby, blir vilodagar genast avsevärt skönare! Då brukar träning varannan dag vara nice.
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Tror jag äter 30% av min mat 2-3h före träningen så jag ska orka genom 2h pass av min typ.

frukost e typ samm sak varje dag - 2dl vassle(+hmb), 2dl havregryn, 2 mackor(typ såna där runda polarbröd?), 1 random frukt, lite omega3. så kanske inte så jäkla mycket kalorier ifall jag ändå tänker efter men tar typ 40 min o få ner allt så mätt är jag sjukt länge. Har aldrig fungerat bra att träna fastande. gjorde det på julafton o jag har aldrig haft ett sånt dåligt pass XD

Tror helt ärligt jag inte hade tränat vidare ifall jag inte fick köra mina pass mellan 13-18 tiden. För tidigt eller för sent förstör verkligen allt. Får verkligen ångest när jag tänkar på folk som tränar före jobbet xD

Tror det är lättare att träna mycket när man inte jobbar som vi två. När jag jobbade sist så var 3-4 ggr i veckan sjukt jobbigt(testa 8h dagar 4-6 dagar i veckan). Man kom hem o var helt knäckt varje sån dag. Började med 6 dagars träning när arbetet tog slut i april förra året. Nästa vecka ska jag få jobb(varit arbetslös typ 1.5 år nu lol. fast d beror på massa saker) på samma företag igen så kanske träningen kommer bli lidande? hoppas inte då det är det enda som är någorlunda positivt i min vardag
Svinmätt av 2 dl havregryn, två mackor och en frukt (resten är pulver)? Sjukt i min åsikt! Jag äter 2-3 kg mat som fastebrytare och får knappt bukfylla-mättnad.

Trodde du tränade vid 18-20:00? För du postar alltid dina pass vid 22-23:00. Då dagstränar du som mig, några timmar efter uppvaknande. Är väl lugnt på gymmet vid dina tider, mest motionärer, inga styrkelyftare så du behöver slåss om stängerna? Är bara taniga flyktingar vid mina tider som hänger i hantelrummet. xP

Du fixar träningen vid jobbstart! Är skönt att dra till gymmet och lyfta efter en dag med mycket socialt! Jag blir bara mentalt trött. Kroppen är fräsch och bra-presterande. Är jobbigt om det är någon känning på gymmet som ska babbla när en jobbat och varit social där, samma dag.

Senast redigerad av 1x0 den 2017-09-23 klockan 17:31.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-23, 19:42   #363
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
brukar träna 5-6 ggr i veckan tränar jag 15-17 o 1-2 ggr 14-16. perfekta tider. kommer samtidigt som ungdomarna från gymnasiet så hinner få tag på ett rack innan horden kommer xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 20:41   #364
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
24/9

Böj

137.5x4(x5)@7.5

Bänk

100x4(x6)@7.5-8

Press 42.5x8(x3)@7.5-8
Rakmark 80x10(x3)@7
Liggande Tricepsextension, Ez-stång 3 set

Litet pb i böjen, endast gjort 4x4 på @8.5-9 förut i augusti någon gång. Resten kändes tungt, vilodag gjorde ingen skillnad. hinner inte få bort någon fatigue på 1 dag direkt xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2017-09-24 klockan 20:43.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 21:44   #365
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Din böj har sett bra ut på sistone sett till din RPE-bedömning. När tänker du persa?
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 09:45   #366
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
TLDR: om 7 veckor maxar jag på riktigt.

om 2 veckor tänkte jag köra en amrap på 147 så det lär ju visa ifall jag har en god form eller inte(klarar jag 6 eller fler så bör 170 sitta typ 1 månad senare)

har typ ingen viktvana, har mest kört mellan 115-145ish

planen är:

En dag med mer reps och en med mindre, har även en highbar dag nånstans där mellan

Vecka 1. 8/4or
2. 7/3
3. 6/2 -här kommer jag göra några 2or först o sedan 147 amrap så inte 100% fräsch. slår ja 150x5 rekordet så ser det bra ut.

sen kör jag en 3 veckors runda till med +5kg i träningsvikter. sen går jag nog in i ett 2 veckor toppningblock. Första veckan kapar jag 1-2 set per övning så det blir en volymsänkning. Sen kör jag en riktig amrap i alla 3 övningar på slutet av den veckan utan några set före(100% fräsch). Här tror jag att jag kommer köra på 155kg i böjen. Inte bestämt mig i bänken och tror 200 i sumon.

Det är meningen att amrapseten ska visa ungefär vad jag kan maxa veckan därpå. Sista veckan blir det några vilodagar samt 2 lätta dagar 3x3@70% & 3x1@80% innan jag maxar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2017-09-25 klockan 09:48.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 10:48   #367
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Hur blir det med din sumo mot min knäböj utmaning?
Skall du maxa i sumo om 7 veckor? är det 200x1?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 11:54   #368
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Varför just 147? Kan du inte amrappa 145 eller 150? Blir så klumpigt att jämföra mot andras resultat om man skulle behöva, när de flesta aldrig kör på 147. Men okej, om 2 veckor säger du. Får se om jag har kommit så långt att jag vill testa en amrap då också på nån vikt. Annars planerar jag en amrap på 140 nån gång under slutet av min toppning. Hoppas på 140x8 som sagt.

Blir intressant att se vem som kommer först till 170! Heja oss!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 12:31   #369
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
TLDR: om 7 veckor maxar jag på riktigt.

om 2 veckor tänkte jag köra en amrap på 147 så det lär ju visa ifall jag har en god form eller inte(klarar jag 6 eller fler så bör 170 sitta typ 1 månad senare)

har typ ingen viktvana, har mest kört mellan 115-145ish

planen är:

En dag med mer reps och en med mindre, har även en highbar dag nånstans där mellan

Vecka 1. 8/4or
2. 7/3
3. 6/2 -här kommer jag göra några 2or först o sedan 147 amrap så inte 100% fräsch. slår ja 150x5 rekordet så ser det bra ut.

sen kör jag en 3 veckors runda till med +5kg i träningsvikter. sen går jag nog in i ett 2 veckor toppningblock. Första veckan kapar jag 1-2 set per övning så det blir en volymsänkning. Sen kör jag en riktig amrap i alla 3 övningar på slutet av den veckan utan några set före(100% fräsch). Här tror jag att jag kommer köra på 155kg i böjen. Inte bestämt mig i bänken och tror 200 i sumon.

Det är meningen att amrapseten ska visa ungefär vad jag kan maxa veckan därpå. Sista veckan blir det några vilodagar samt 2 lätta dagar 3x3@70% & 3x1@80% innan jag maxar.
Bra plan!
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Hur blir det med din sumo mot min knäböj utmaning?
Skall du maxa i sumo om 7 veckor? är det 200x1?
Han ska amrapa på 200 i sumon då. Hoppas på 5-6 reps!
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Varför just 147? Kan du inte amrappa 145 eller 150? Blir så klumpigt att jämföra mot andras resultat om man skulle behöva, när de flesta aldrig kör på 147. Men okej, om 2 veckor säger du. Får se om jag har kommit så långt att jag vill testa en amrap då också på nån vikt. Annars planerar jag en amrap på 140 nån gång under slutet av min toppning. Hoppas på 140x8 som sagt.

Blir intressant att se vem som kommer först till 170! Heja oss!
Han menar nog 147.5. 2.5-hack för vi tänker i procent, det är fina grejor. Sett att du aldrig använder 2.5 kilosvikter Bakis, tvångstankar/löjligt attt använda småvikter? Har flera på mitt gym som alltid ska påpeka att jag kör med 1.25 och 2.5 vikter. Brukar svara "baserar vikterna på procent". :P
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 12:53   #370
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg

Han ska amrapa på 200 i sumon då. Hoppas på 5-6 reps!
Det visste jag egentligen..
om 7 veckor har jag 197.5 x5 kan göra en amrap där med då
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 13:06   #371
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Bra plan!

Han ska amrapa på 200 i sumon då. Hoppas på 5-6 reps!

Han menar nog 147.5. 2.5-hack för vi tänker i procent, det är fina grejor. Sett att du aldrig använder 2.5 kilosvikter Bakis, tvångstankar/löjligt attt använda småvikter? Har flera på mitt gym som alltid ska påpeka att jag kör med 1.25 och 2.5 vikter. Brukar svara "baserar vikterna på procent". :P
Jag tänker att det inte gör nån skillnad i böj eller mark. Kvittar om jag kör mina backoffsets på 110 eller 112.5 t.ex. Nästa gång kör jag backoff på 120 och då har jag ändå ökat 10 kg från passet innan. Så jag tror verkligen det kvittar när jag ändå kör så oregelbundet/anpassar efter dagsform. Jag har dock kört på 2.5-vikter några gånger bara för att variera.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 19:56   #372
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
vafan skrev en jäkla massa till baktung så råkade jag gå till en annan sida xD

kortfattat. Jag gjorde 2or på 142.5 sist. lägger på 5kg denna cykel. Det blir 147.5 automatiskt då. några 2or + en amrap på 147.5 om 2v. Sedan blir den en riktig amrap utan något före på 155 om 5 veckor(?) - Det är en aspiegrej typ.

Vi har typ 0.5kg vikter på vårat gym men aldrig sett någon använda dom. kanske ändrar amrapen till 147.5+1?

----

bra att 1x0 håller koll på vad jag säger så jag inte behöver skriva långa wall of texts till allihopa xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 19:57   #373
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Hur blir det med din sumo mot min knäböj utmaning?
Skall du maxa i sumo om 7 veckor? är det 200x1?
Får hoppas jag klara 5st på 200 ifall du klarar 197x5 på böjen :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 20:27   #374
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
25/9

Sumo

175x4(x5)@8-8.5

Pinbänk

97.5x6(x4)@8?

Frenchpress, enhands 3x15 + 1x15
Omvänd Stångcurl 3x15 + 1x15

Sumon blev tung väldigt fort. blev inte alla set jag planerade. Ingen aning vad det kan ha bero på. Efter 6or på 160 trodde jag att jag skulle hamna på @7 som högst. Har en liten broscience att ifall man kör lite highbar innan så presterar man bättre sen i sumon :P

Pinbänk - hade dålig bänk som va lite lägre, var lite svårt att lyfta av men gick ganska lätt att pressa
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 08:10   #375
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
25/9

Sumo

175x4(x5)@8-8.5


Sumon blev tung väldigt fort. blev inte alla set jag planerade. Ingen aning vad det kan ha bero på. Efter 6or på 160 trodde jag att jag skulle hamna på @7 som högst. Har en liten broscience att ifall man kör lite highbar innan så presterar man bättre sen i sumon :P

Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Får hoppas jag klara 5st på 200 ifall du klarar 197x5 på böjen :P
Jag tycker det är så svårt att sätta en korrekt RPE på marklyft.. allt känns tungt efter 120. Vill sätta ty @9 oavsett vikt...

Nänä jag kör givetvis en amrap på 200kg samtidigt (om jag kommer ihåg)
Just nu ligger du före, armbågarna sa upp sig vid gårdagens knäböj!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2017-09-26 klockan 08:11.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)