Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-12-07, 17:18   #5236
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Det blev en XR och jag är mycket nöjd med den. Har dock en undran om någon varit med om detta, tar upp mobilen ur fickan och upptäcker medellandet ”iPhone avaktiverad vänta 1min” . Detta händer om du slår fel kod antar jag. Men vid dessa två tillfällen det hänt har mobilen bara legat i fickan. Är det så att den tryckkänsliga skärmen sätts igång och på något sätt råkar jag slå in fel kod flera ggr på väg upp ur fickan? Känns jävligt långsökt då det trots allt är fyra siffror som ska knappas in fel på 1-2s. Otroligt störigt om du tex pratar i mobil, ska betala bussbiljett eller annat där den där minuten blir ganska lång.
Stäng av "raise to wake" och Siri om du inte använder det.

Jag har väl varit med om det du beskriver ett par gånger medan Siri bråkat i byxfickan allt oftare. Beror säkert på hur grofva lår man har samt hur tunna byxfickorna är.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-07, 17:56   #5237
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Sony har arbetat fram en 1/2” sensor för smartphones, något som inte funnits förr. Den kör 48 MP i bra ljus och kör oversampling ner till 12 MP i dåligt ljus för att använda större pixlar framför många i mörka situationer, vilket är bra. Hursomhelst kommer kamera göra ett stort kliv under nästa år för både androider och iPhones som får den. IMX586 heter sensorn.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-07, 20:45   #5238
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Stäng av "raise to wake" och Siri om du inte använder det.

Jag har väl varit med om det du beskriver ett par gånger medan Siri bråkat i byxfickan allt oftare. Beror säkert på hur grofva lår man har samt hur tunna byxfickorna är.
Har varit ett extremt dåligt träningsår och benen har inte tränats på många månader. Så kan ju vara pga att mobilen fladdrar runt i de lösa byxbenen

Tror det kan vara just raise to wake som strular, ska testa att stänga det, tack
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 08:15   #5239
Kräket
Registered User
 
Kräkets avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 577
Lyfter tråden! Någon som använder / testat nya Iphone 11? Skulle gärna ta del av lite omdömen. Själv funderar jag på 11 pro, som jag förstått är den minsta av dessa nya.

Sitter nu med en Iphone 7 med abonnemang från 3. Både telefonen börjar bli sliten och jag är inte helt nöjd med mitt abonnemang heller. Skulle därför gärna få tips på prisvärda abonnemang med ny telefon. Behöver nog kanske 10 GB surf.
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 10:31   #5240
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Min android-lur gick sönder igår så har fått låna sambons Iphone nu istället.

Finns det verkligen inte någon väckarklocka där jag kan välja "dismiss"?

Jag ligger alltid vaken någon timme innan klockan ringer, på min android var det smidigt då dagens alarm lätt kunde dismissas från och med en timme innan det skulle ringa. Jag har ställt in att larmet skall ringa varje vardag 06:40, valde jag dismiss så stängdes bara dagens larm av, inte själva larmet.

Finns inte denna funktion på iphone?

Sen någon som kan tipsa hur jag för över mp3-filer och kan lyssna på dem i dubbel hastighet? Det är ljudboksfiler jag har på datorn som jag vill spela upp (i ordningen dem skall vara) fast kunna ändra hastighet. Tydligen fattade inte iTunes att det var ljudbok så får importera dem som "musik" istället. På androidluren var det bara slänga över mapparna och spela upp i "Music"-appen, ändra hastighet så var det klart. iPhone är bara krångligt!

Senast redigerad av Akerhage den 2019-11-21 klockan 10:32.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 11:26   #5241
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Lyfter tråden! Någon som använder / testat nya Iphone 11? Skulle gärna ta del av lite omdömen. Själv funderar jag på 11 pro, som jag förstått är den minsta av dessa nya.

Sitter nu med en Iphone 7 med abonnemang från 3. Både telefonen börjar bli sliten och jag är inte helt nöjd med mitt abonnemang heller. Skulle därför gärna få tips på prisvärda abonnemang med ny telefon. Behöver nog kanske 10 GB surf.
Enklast är nog att köra: https://telefoni.prisjakt.nu/mobil/ sist jag kollade låg Comviq billigast med just 10GB då damen var aspirant på detta.

Har använt iPhone 11 nu i ca 1månad, gick från iPhone X.

Det enda som inte är bättre är formfaktorn, X / 11 Pro är i mina ögon den mest perfekta formfaktorn totalt sett. Det tog några dagar att vänja sig vid den större, tjockare och tyngre 11:an, men nu 1 månad in är det inget som stör trots att jag har relativt små händer, man får anpassa hur man håller telefonen litegrann bara.
Annars är allt trevligare på 11an, främst batteritid och kameran! Nu led jag aldrig av dålig batteritid på min X (90% batterihälsa efter 22mån), men årets iPhone-generationers batteritid är galet bra!

Kameran, främst night mode & deep fusion-funktionerna, var min huvudsakliga anledning till uppgraderingen. Det gör oerhört stor skillnad vid fotografering i sämre ljusförhållanden, dessutom är kamerans dynamiska omfång väldigt förbättrat, himmelpartier osv blir mycket mindre utfrätta.

Jag stod också mellan 11 vs 11 Pro, men det skiljde, trots abonnemangssubvention, drygt 6.000kr mellan modellerna vilket för min del var omöjligt att motivera. Jag lider inte alls av att ha gått från OLED -> LCD vilket jag ändå trodde (inte ens när telefonerna ligger sida vid sida). I övrigt har ju Pro & Pro Max ännu lite bättre batteritid än 11an, men då 11ans batteritid var klart förbättrad vs. ursprungliga X batteritid såg jag inte det som något väsentligt heller. Telefokuslinsen är inte heller något jag saknar (jag är klart lyckligare av att leka med nya vidvinkeln även om den inte är riktigt lika skarp som "originalzoomen").

Summa kardemumma; Det är ju oerhört subjektivt om fördelarna med Pro går att motivera kostnadsmässigt, för min del gick det inte motivera prisskillnadne för de små (för mig) fördelarna. Formfaktorn är som sagt det enda jag verkligen kan sakna.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 12:23   #5242
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Min android-lur gick sönder igår så har fått låna sambons Iphone nu istället.

Finns det verkligen inte någon väckarklocka där jag kan välja "dismiss"?

Jag ligger alltid vaken någon timme innan klockan ringer, på min android var det smidigt då dagens alarm lätt kunde dismissas från och med en timme innan det skulle ringa. Jag har ställt in att larmet skall ringa varje vardag 06:40, valde jag dismiss så stängdes bara dagens larm av, inte själva larmet.
Sorcery!

hur gör jag detta? Har en Samsung S9 och ofta vaknar jag innan larmet ringer. Stänger jag inte larmet så börjar det tjuta när jag står i duschen eller nått = obra. Stänger jag av larmet så är det avstängt den dagen och samma dag nästa vecka försover jag mig om jag glömmer aktivera det den dagen igen = obra.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 12:42   #5243
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Sorcery!

hur gör jag detta? Har en Samsung S9 och ofta vaknar jag innan larmet ringer. Stänger jag inte larmet så börjar det tjuta när jag står i duschen eller nått = obra. Stänger jag av larmet så är det avstängt den dagen och samma dag nästa vecka försover jag mig om jag glömmer aktivera det den dagen igen = obra.
jag använder mig av denna app, mycket bra!
https://play.google.com/store/apps/d...n.timely&hl=sv
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-11, 15:54   #5244
skeletron
Registered User
 
skeletrons avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 828
Gammal tråd men... Får jag lov att ställa en fråga? Märkligt nog, så går min högupplösta bakgrundsbild till att från tid till annan bli väldigt pixlig. Allt annat fungerar som det ska, och jag har alltså inga skador på skärmen eller så. Vad kan detta bero på och hur löser jag det?
__________________
Lyssna på min podcast "Andra kammaren"

En podcast om politik och nyheter
skeletron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-11, 15:56   #5245
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Så apparna blir inte pixliga utan bara bilden?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-11, 17:14   #5246
skeletron
Registered User
 
skeletrons avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 828
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Så apparna blir inte pixliga utan bara bilden?
Exakt så!
__________________
Lyssna på min podcast "Andra kammaren"

En podcast om politik och nyheter
skeletron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-11, 17:25   #5247
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Citat:
Ursprungligen postat av skeletron Visa inlägg
Exakt så!
Hittade en tråd som handlar om ditt problem, kanske hittar du en lösning där.

https://discussions.apple.com/thread...6893022&page=1
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)