Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-27, 16:16   #376
14K
Registered User
 
14Ks avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 2 164
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Din blogg följs Har du någon/någrabra bloggsidor tro? Vill inte börja med .se direkt haha
Tror inte det spelar nån roll. finns massa gratis bloggar. bara o välja, wordpress, metrobloggen, blogg.se, blogspot. Vilken du än väljer är "bra". De har ju sin reklam för gratis användare, så kan man köpa bort reklamen för typ 50kr/månad. Helt onödigt.

Skapa gärna en blogg, jag lär följa den Det är kul och läsa andras tankar om saker o ting.
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-27, 18:30   #377
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Jag ska se vad som händer Får se om man hittar någon som ser ok ut, sett bloggar som ser åt helvete fel ut :p

Om jag skaffar en så skriver jag ut den här iaf Så kanske man får några som följer en haha

Jag måste berätta en liten rolig historia om mitt liv nu som jag fick reda på alldeles nyss.

Jag har i över 2 veckor mått ganska dåligt tack vare pollen, gräs och andra allergiframkallande saker i naturen. Jag är väldigt väldigt allergisk av mig. Jag har alltid vaknat upp med antingen ont i halsen eller väldigt mycket slem och jag hostar hela dagarna och liknande. Första veckan trodde jag att jag var sjuk så jag avstod från att träna och liknande. Det gick inte över och då insåg jag att det antagligen är min allergi som tagit över. Jag började äta tabletter och jag blev inte bättre utan jag blev bara tröttare och tröttare varje dag. Senaste nu kände jag mig som en jävla zombie som bara gick runt och väntade på att få sova..

Tills idag.. Mamma kommer hem och jag frågar om hon kan köpa mer allergitabletter och hon säger att vi har massa kvar. Jag som var säker på att jag tog sista idag går med ut och visar att det inte finns några kvar. Rätt hade jag och det fanns inga kvar, tills hon tar fram allergitabletterna. Jag har suttit och pimplat i mig värktabletter och prostatacancer nedsättande tabletter i över 2 veckor. Inte konstigt att jag känt mig trött? Dessa tabletter ska göra så du somnar för att snabba på läkningen. Jaja, nu har jag iaf börjat äta mina riktiga allergitabletter så förhoppningsvis kan jag vara pigg på dagarna från och med imorgon

Tyckte bara det var lite av en rolig händelse som jag ville dela mig med om.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 16:17   #378
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Mitt pass igår

Marklyft
1x15 20 kg
1x10 35 kg
1x10 70 kg
1x10 115 kg
1x8 115 kg
1x10 70 kg
1x10 70 kg
Teknik övning som fungerar skitbra faktiskt. Gillar inte skrapsåren man får på smalbenen och blåmärkena på knäskålarna men det är väl tecken på att fortsätta att öva :p

Lite all around träning bara, var trött i allt så tänkte att jag körde hårt pass dagen efter istället.

Plankan
2 min
vila 30 sekunder
1.5 minuter
vila 1 min
1.5 minuter
Ska bli bra på denna :=)

Rotorcuffarna fick sig lite stryk, gött att träna upp dessa. Vikterna och övningarna var som förra passet jag körde de.

Körde även lite marklyft fast med hantlar för att öva grepp, skönt trött man blev i underarmarna

Körde även lite sparring på säcken, höga sparkar och lowkicks var det som var på listan
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 16:24   #379
CiCoro
Banned
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Malmö!
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Jag ska se vad som händer Får se om man hittar någon som ser ok ut, sett bloggar som ser åt helvete fel ut :p

Om jag skaffar en så skriver jag ut den här iaf Så kanske man får några som följer en haha

Jag måste berätta en liten rolig historia om mitt liv nu som jag fick reda på alldeles nyss.

Jag har i över 2 veckor mått ganska dåligt tack vare pollen, gräs och andra allergiframkallande saker i naturen. Jag är väldigt väldigt allergisk av mig. Jag har alltid vaknat upp med antingen ont i halsen eller väldigt mycket slem och jag hostar hela dagarna och liknande. Första veckan trodde jag att jag var sjuk så jag avstod från att träna och liknande. Det gick inte över och då insåg jag att det antagligen är min allergi som tagit över. Jag började äta tabletter och jag blev inte bättre utan jag blev bara tröttare och tröttare varje dag. Senaste nu kände jag mig som en jävla zombie som bara gick runt och väntade på att få sova..

Tills idag.. Mamma kommer hem och jag frågar om hon kan köpa mer allergitabletter och hon säger att vi har massa kvar. Jag som var säker på att jag tog sista idag går med ut och visar att det inte finns några kvar. Rätt hade jag och det fanns inga kvar, tills hon tar fram allergitabletterna. Jag har suttit och pimplat i mig värktabletter och prostatacancer nedsättande tabletter i över 2 veckor. Inte konstigt att jag känt mig trött? Dessa tabletter ska göra så du somnar för att snabba på läkningen. Jaja, nu har jag iaf börjat äta mina riktiga allergitabletter så förhoppningsvis kan jag vara pigg på dagarna från och med imorgon

Tyckte bara det var lite av en rolig händelse som jag ville dela mig med om.
Yep, thats some nice shit .

Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Mitt pass igår

Marklyft
1x15 20 kg
1x10 35 kg
1x10 70 kg
1x10 115 kg
1x8 115 kg
1x10 70 kg
1x10 70 kg
Teknik övning som fungerar skitbra faktiskt. Gillar inte skrapsåren man får på smalbenen och blåmärkena på knäskålarna men det är väl tecken på att fortsätta att öva :p

Lite all around träning bara, var trött i allt så tänkte att jag körde hårt pass dagen efter istället.

Plankan
2 min
vila 30 sekunder
1.5 minuter
vila 1 min
1.5 minuter
Ska bli bra på denna :=)

Rotorcuffarna fick sig lite stryk, gött att träna upp dessa. Vikterna och övningarna var som förra passet jag körde de.

Körde även lite marklyft fast med hantlar för att öva grepp, skönt trött man blev i underarmarna

Körde även lite sparring på säcken, höga sparkar och lowkicks var det som var på listan
Grymma marklyft för att vara "teknikövning". Men har samma problem, ingen aning egentligen hur jag ska stå och så svårt då. Spänner bara buken/magen och håller korsryggen rak och spänd, men benen, böjningen upp och ner - allt det gör jag fel ..Men du verkar kunna det när du kör 10 rep på såna vikter..
CiCoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 16:25   #380
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Mitt underbara pass idag, helt chockad över resultaten

Skivstångscurl rak
1x15 15 kg
1x10 25 kg
1x10 20 kg
1x10 38 kg - Easy som aldrig förr
1x6 58 kg PB!
1x8 48 kg PB!
Varför jag råkade lägga på 58 kg istället för 48 som jag tänkte var att jag tog 10 kgs vikterna som jag egentligen trodde var 5 kgs vikter. Vi har fått nya vikter och dom är mindre. Jag är glad att jag tog fel iaf! Om jag visste att det var 58 kg så skulle jag nog inte klarat det haha. Glad man kan bli efter en tabbe

Hammercurls
1x10 5 kg
1x8 17.5 kg
1x8 17.5 kg
1x10 17.5 kg

Dips
1x8 - uppvärmning
1x22 kv PB!
1x16 kv
1x14 kv
1x12 kv
62 Dips på 4 set, stolt! Skönt att pumpa ut triceps, jag får så mycket bättre kontakt än när jag kör med 25+ vikterna hängades. Sen älskar jag pumpet haha. Nästa gång blir det med vikter iaf.

Triceps i en magmaskin - Du sitter egentligen upp och gör situps i en maskin. Där trycker jag istället med armarna så det blir som pushdowns Pumpet är grymt här!
1x10 45 kg
1x10 50 kg
1x10 50 kg

Hängandes benlyft
1x20
1x20
1x20

Betyg
9/10

Skönt pass med otroligt pump!
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 16:28   #381
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av CiCoro Visa inlägg
Yep, thats some nice shit .

Grymma marklyft för att vara "teknikövning". Men har samma problem, ingen aning egentligen hur jag ska stå och så svårt då. Spänner bara buken/magen och håller korsryggen rak och spänd, men benen, böjningen upp och ner - allt det gör jag fel ..Men du verkar kunna det när du kör 10 rep på såna vikter..
Tackar Ja, jag försöker spänna hela kroppen på samma gång iaf, försöker hålla koll på ryggen också men det bästa är att ha någon som står brevid. Det har jag haft turen att ha de första 3 gångerna. Now i'm on my own! :=) Vad tar du sjävl?
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 16:35   #382
CiCoro
Banned
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Malmö!
Inlägg: 782
Riktigt grymt pass ja! Dips och allt!


Mindre ! Förra gången gjorde jag 90*5*3 men detta var för att jag inte vågar köra mer. Har dålig teknik och redan rädd att jag skadar mig på denna vikten..får youtuba lite och försöka se, fråga nån på gymmet går inte, då jag är den enda som ens prövat marklyft ! Kanske får lämna den övningen..men måste också köpa handskar kanske, greppet suger har jag märkt, på 5e repet så ligger stången alltid på fingrarna..stångrodd däremot, lättare och kör på 60 - 70 kg tror jag..men ny övning det med..
CiCoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 16:36   #383
14K
Registered User
 
14Ks avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 2 164
Haha... Bra PB för psyket där..

Har du skapat blogg förresten?
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 16:40   #384
CiCoro
Banned
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Malmö!
Inlägg: 782
Nämner det igen men du är stark för att vara en av de "bantarna". De brukar ändå vara rätt så svaga för sin vikt just för att de bara bantar och bantar men du har styrkan!
CiCoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 17:47   #385
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av CiCoro Visa inlägg
Riktigt grymt pass ja! Dips och allt!


Mindre ! Förra gången gjorde jag 90*5*3 men detta var för att jag inte vågar köra mer. Har dålig teknik och redan rädd att jag skadar mig på denna vikten..får youtuba lite och försöka se, fråga nån på gymmet går inte, då jag är den enda som ens prövat marklyft ! Kanske får lämna den övningen..men måste också köpa handskar kanske, greppet suger har jag märkt, på 5e repet så ligger stången alltid på fingrarna..stångrodd däremot, lättare och kör på 60 - 70 kg tror jag..men ny övning det med..
Men 90 kg*5*3 är grymt bra, sänk istället till 70 om du är osäker och försök träna teknik några pass. Såfort du itne får ont i övningen så är det ingen fara. Får du ont, släpp direkt och skit i dom du har kvar. "man kan inte bli stark om man inte kör marklyft" som alla byggare och tränade säger
Citat:
Ursprungligen postat av 14K Visa inlägg
Haha... Bra PB för psyket där..

Har du skapat blogg förresten?
Inte än, men det kommer nog om ett tag Gillar att skriva så passar väl bra hehe

Citat:
Ursprungligen postat av CiCoro Visa inlägg
Nämner det igen men du är stark för att vara en av de "bantarna". De brukar ändå vara rätt så svaga för sin vikt just för att de bara bantar och bantar men du har styrkan!
Tack! Ja, jag tycker själv att jag är starkare än vad jag trodde jag skulle vara under deff. Hörde ju att vikterna rasar och det gjorde dom efter de första 6 veckorna kommer jag ihåg. Sedan gick det uppåt igen och nu har jag stannat på mitt deffmax som jag brukar kalla det haha. En bänkmaxning kommer snart för att ha att jämföra sen när jag inte deffar Rekordet i hantelpressar ligger på 50 kg 1x1, det tyngsta vi har så det passar ju bra..

Tack igen!
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 20:14   #386
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Vilken "rolig", (egentligen var det ju faktiskt mindre kul för dig :/ ) historia här ovan!. Får hoppas rätt medicin har en litet annorlunda verkan än den tidigare.

Bra teknikträning på marklyften nu senast som sagt, många reps på bra vikter blev det, och de nya PB'na i stångcurl är RIKTIGT bra!. Dessutom ännu ett nytt dips-PB -
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-30, 05:54   #387
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset Visa inlägg
Vilken "rolig", (egentligen var det ju faktiskt mindre kul för dig :/ ) historia här ovan!. Får hoppas rätt medicin har en litet annorlunda verkan än den tidigare.

Bra teknikträning på marklyften nu senast som sagt, många reps på bra vikter blev det, och de nya PB'na i stångcurl är RIKTIGT bra!. Dessutom ännu ett nytt dips-PB -
Haha ja den historian var rolig att berätta men mindre kul att genomgått

Tack! Marklyften börjar komma och det är verkligen en sån där övning som komemr bli min älsklingsövning då den dödar hela din kropp haha, på ett bra sätt.
Jag kom ihåg i 3:an när vi gjorde styrketävling i jympan så gjorde jag en etta på 52 kg i stångcurl, så man har ju blivit lite starkare äntligen 58 kg är ju nästan 60! Det låter så coolt att kunna säga att man kör en 6:a på 60 kg, ska testa det nästa gång faktiskt.
Pb på dipsen var roligt då jag verkligen ser hur folk kollar på en när man kör många dips eller dips med vikter, ingen på gymmet klarar nästan att köra dips utan hjälp så.. Då blir det skoj att se folks miner, älskar att se folk i ögonvrån haha.

Tack en än gång!
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 19:13   #388
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Måste bara lägga upp en bild på helgens sup. Sjukt söta shotglas man har då :=)
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 19:18   #389
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Sen är jag bara tvungen att lägga upp en bild på min flickvän, bilden är tagen på hennes bal i lördas

__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-01, 18:41   #390
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
körde ett skitpass idag, var helt slut från att legat att solat så.

Hantelpress
1x20 12.5 kg
1x10 17.5 kg
1x10 27.5 kg
1x10 27.5 kg
1x10 27.5 kg
1x10 27.5 kg

Chins
1x4
1x3

Sen var jag så slut så vi fick åka hem haha, bästa gym passet
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)