Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-06-20, 11:35   #61
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Gårdagens träning

1 timma och 55 minuter
  • Overhead press: 60x10 (PR + Video), 70x3, 60x7
  • Bänkpress: 80x10
  • Close grip bench: 60x13, 60x15, 60x15
  • Barbell cheat rows: 90x8, 90x10 (PR), 90x6
  • Chins, maskin: 65x12, 65x10, 65x12
  • Tricep pushdown: x12, x12, x15
  • Bicep curls, cable: x12, x12, x15

Smärtnivå: 2/10. Känns helt ok i nyckelbenet, axeln gjorde inte ont igår när jag körde OHP. Har däremot ont i massa muskler och fästen runtomkring högersidan men det är tydligen ganska vanligt när man skadat något.

I övrigt är jag nöjd med PR i overhead press, förvånad att det kom under deffen men jag var sjukt jävla taggad så det jämnade kanske ut sig. Är nog fortfarande lite rookie så det är väl därför jag kan göra gains under deff. I vanlig ordning gick jag in taggad på något och därefter var jag helt död.

Nuvarande PR i OHP är 77,5 kg. Hoppas kunna öka till 80 kg efter deffen. Filmade mitt set så jag kunde se bar path och se om jag kan fixa något, tycker det både kändes och såg jävligt okonsekvent ut så det är nog bara pressa mer och tänka på formen så att repen ser likadana ut. Bör nog också använda mina lyftarskor och bälte när jag försöker PR:a i OHP.

__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 16:23   #62
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Turen att aldrig skada sig? Somliga verkar ha bra motståndskraft mot sånt. Eller är jävligt bra på att fokusera vid varje lyft och alltid ha bra teknik. En kompis till mig gnäller aldrig över skador och han maxade ofta i början. Han har kört två och ett halvt år nu och inte haft en lika anmärkningsvärd styrkeutveckling som dig (130-115-170) men skadar sig gör han aldrig. Själv har jag vissa numera skadebenägna områden (axlar, ländrygg) med återkommande besvär medan andra leder inte har gnällt alls (knän, armbågar).

Blev du duktig på breakdance? Jag hade en period när jag funderade starkt på att testa det men det blev aldrig av. Låter i alla fall som du varit aktiv i din ungdom och det hade jag räknat med utifrån resultaten. Kanske har du äntligen hittat helt rätt idrott som passar dig perfekt? Rå styrka.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 16:45   #63
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Hej Chrille!

Är din 112,5 bänk med stopp eller touch-n-go?

Blev imponerad av 60x10 i MP! Det är alltså 53% av ditt bänkmax och 77% av ditt MP-max? Hmm motsvarar en tia på 50-55 kilo för mig - gjort 50x12 och 55x9.

Jag MPar 73.5% av min stoppbänk. Du 69%, eller är 112.5 bänken tng?


Din MP-teknik mer strikt än min dock! Jag svankar bra mycket mer. Har du provat lyftarbälte i pressen? Handledslindor? Vad föredrar du? Har du provat pausa på bröstet (mer nyckelbenet) mellan reps? Jag körde vila o toppläget innan men har börjat pausa på bröstet nu. Verkar inte ha gjort någon skillnad dock. Kanske mer fördelaktigt vid högreps att pausa på bröstet för man slipper vila så länge i toppläget, totaltiden.
Bältet mest i men gör att jag inte kan översvanka - lutar mig bakåt och känner bältet ge mig stöd, hindrar att jag svankar mer. Kanske styrkekompenserar buktrycksförbättringen för minskad svank.
Provat pressa med platt sula men föredrar klackskor har jag kommit fram till. Vet inte om det är av hälförhöjningen eller att mina lyftarskor har bättre stabilitet.

Senast redigerad av 1x0 den 2017-06-20 klockan 16:53.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 17:57   #64
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Turen att aldrig skada sig? Somliga verkar ha bra motståndskraft mot sånt. Eller är jävligt bra på att fokusera vid varje lyft och alltid ha bra teknik. En kompis till mig gnäller aldrig över skador och han maxade ofta i början. Han har kört två och ett halvt år nu och inte haft en lika anmärkningsvärd styrkeutveckling som dig (130-115-170) men skadar sig gör han aldrig. Själv har jag vissa numera skadebenägna områden (axlar, ländrygg) med återkommande besvär medan andra leder inte har gnällt alls (knän, armbågar).
Ja precis, tror det beror på många saker. Gener, tidigare aktivitet som härdat leder, teknik, föda, tur. kroppen är komplex

Det låter inte kul att ha problem med ländryggen i alla fall :S
Kommer problem tillbaka så fort du överanstränger dig eller?

Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Blev du duktig på breakdance? Jag hade en period när jag funderade starkt på att testa det men det blev aldrig av. Låter i alla fall som du varit aktiv i din ungdom och det hade jag räknat med utifrån resultaten.
Breakdance var sjukt kul så det borde du prova, jävligt bra cardio om inte annat Kommer inte ihåg hur länge jag höll på men jag skulle nog inte säga att jag blev duktig. Min största stolthet var att jag klarade av windmill innan jag slutade.

https://www.youtube.com/watch?v=COPUKom-n9s Inte i närheten lika snabbt eller snyggt dock

Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Kanske har du äntligen hittat helt rätt idrott som passar dig perfekt? Rå styrka.
Det är i alla fall sjukt kul och extremt beroendeframkallande.
__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-20, 17:57   #65
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Hej Chrille!

Är din 112,5 bänk med stopp eller touch-n-go?

Blev imponerad av 60x10 i MP! Det är alltså 53% av ditt bänkmax och 77% av ditt MP-max? Hmm motsvarar en tia på 50-55 kilo för mig - gjort 50x12 och 55x9.

Jag MPar 73.5% av min stoppbänk. Du 69%, eller är 112.5 bänken tng?


Din MP-teknik mer strikt än min dock! Jag svankar bra mycket mer. Har du provat lyftarbälte i pressen? Handledslindor? Vad föredrar du? Har du provat pausa på bröstet (mer nyckelbenet) mellan reps? Jag körde vila o toppläget innan men har börjat pausa på bröstet nu. Verkar inte ha gjort någon skillnad dock. Kanske mer fördelaktigt vid högreps att pausa på bröstet för man slipper vila så länge i toppläget, totaltiden.
Bältet mest i men gör att jag inte kan översvanka - lutar mig bakåt och känner bältet ge mig stöd, hindrar att jag svankar mer. Kanske styrkekompenserar buktrycksförbättringen för minskad svank.
Provat pressa med platt sula men föredrar klackskor har jag kommit fram till. Vet inte om det är av hälförhöjningen eller att mina lyftarskor har bättre stabilitet.
Yo dude, och ett försenat grattis till ditt böj-PR! Såg lyftet men har glömt skriva flera gånger typ.

Bänkmaxet är touch-n-go. Tror mitt PR med paus är 105 om jag minns rätt, ska köra mer paus framöver. Men då har vi typ samma ratio på dryga 73%-74% - vilket jag tror är lite i överkant jämfört med majoriteten, så vi är nog båda hyfsade militärpressare relativt sett

Har inte hunnit experimentera så mycket med militärpressen. Inte provat lindor eftersom jag bara använder dem när jag får ont i handleden, och det får jag aldrig i MP. Känner mig mer kraftfull när jag håller ryggen mer rak, men ska prova svanka lite mer då vissa verkar rekommendera det.

Bälte har jag inte provat ännu, känns dock verkligen som att jag vill ha det för buktrycket. Vill ha en stabil bas att pressa ifrån. När det kommer till att pausa så är det väldigt olika för mig, det känns som att min kropp vill göra olika varje gång. Ibland pausar jag där nere, ibland där uppe, ibland pausar jag inte alls och ibland pausar jag med lite studs där nere precis innan repet för stretch-reflex.

När det gäller dojor så blir det i alla fall antingen barfota eller lyftarskor, samma sak där, vill ha stabilitet. Ju mer jag gymmat desto mer hatar jag att gymma i mina joggingskor med dämpning och har börjat inse att stabilitet är skitviktigt. Tror man blir lite stabilare med dojor än barfota och jag tror att hälen kan hjälpa också, återstår att se hur det är för mig.

En sak angående MP dock är att jag känner mig mycket starkare med bredare grepp än de flesta har, det kanske inte är så strikt. Håller ju inte jättebrett men mina underarmar pekar ju inte rakt upp och ner iaf, inte ens nära.
__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-24, 14:42   #66
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Torsdagens träning

1 timma och 50 minuter
  • Incline dumbbell press: 25x10, 30x10, 30x10, 30x8
  • Marklyft, utan bälte: 140x5, 140x5
  • Barbel rows: 70x12, 70x10
  • Barbell powershrugs: 120x12, 140x8, 140x9
  • Stående EZ curls: 40x15, 40x12
  • Lat pulldown: 61x12, 68x10, 55x13
  • Triceps extensions, cable: x15, x14, x10
  • Sidlyft: 9x16, 10x15
  • Bakre delts, rehab-vikt: x12, x12
Smärtnivå: 2/10. All good in the hood. Börjar mer fatta rehabprinciperna och hur man ska tänka runt skador efter mina besök hos sjukgymnasten.

Är brutalt trött i nedre rygg efter de tunga rackpulls jag gjort passen innan, marken på 140x5 kändes nästan som max effort och rowsen var också brutalt jobbiga. Ändå nöjd att jag fick gjort grejerna.
__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-28, 18:58   #67
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Summering Vecka 25 + 26

Blir ingen summering och heller ingen vägning dessa veckor. Kommer väga mig på måndag igen och utgå därifrån.

Förra veckan i hemstaden blev det mycket mat, weissbier och även en kebabpizza (eftersom kebabsås inte finns i stockholm?). Detta var planerat sedan tidigare och jag var helt ok med en sådan vecka. I början av denna veckan blev jag dock sjuk och har därför varken gymmat eller gjort något på dagarna.

Är på banan nu igen men dessa tre dagar har varit lite väl kalorifyllda. Det är ju svårt som det är redan att komma tillbaka efter en "ät-vecka" tycker jag... men men. Hoppas bara inte vågen visar allt för mycket på måndag.

Imorgon är det gym igen. Ryggen har äntligen återhämtat sig till en acceptabel nivå efter rackpullsen (det var fan va dem tog) så nu är man taggad på böj och mark!
__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-30, 09:56   #68
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Gårdagens träning

2 timmar och 25 minuter. Är så trött i ryggen så fick vila länge.

Körde lower igår men packade för upper så fick köra utan bälte och lyftarskor.
  • Knäböj (utan bälte): 100x10, 120x8, 120x6
  • Marklyft (utan bälte): 140x2, 160x1, 170x1, 140x3, 140x1 (double overhand för att känna grepp). Experimenterade lite med marken, mer om det nedan.
  • Greppträning med stång: 60x5 sek (+ endast vänster 50x15 sek, 50x12 sek)
  • Hamstrings: 55x12 (+ endast vänster 25x12, 25x11)
  • Mage: 40x20, 30x20, 40x18
  • Benspark: 60x8 (+ endast vänster 15x15, 20x15)
  • Hip extensions: 20x20, 40x10, 40x10

Smärtnivå: Inget att tala om på lower dagar längre i alla fall, kanske på rackpulls. Progress


Marklyft, Från snabbt start och seg lockout till precis tvärtom
Mina sista reps och mina misslyckade max saktas alltid ned vid knäna. Antingen så hitchas dem upp därifrån eller så stannar dem helt, precis ovanför knäna.
Min allmänna markform är också åt detta hållet. Så fort vikten är över 85% och börjar kännas tung så tillåter jag alltid min rygg i bottenläget att krökas lite extra höfterna att starta längre upp. Effekten blir givetvis att bottenläget blir lättare och när stången kommer upp till knäna stannar vikten av.

Igår var mitt mål att hålla mig så tajt som möjligt i bottenläget, obehagligt tajt, "compress the spring" var min cue. Från golvet pressar jag med mina quads och ser till att med all min makt hålla ryggen rak och spänd. Resultatet blev en ganska långsam nedre del av lyftet men lockouten var min bitch, det var inget snack om den saken. Väl vid knäna var saken biff, den var sjukt snabb faktiskt. Formen kändes och såg enligt min gymbuddy ut att vara mer åt Janne salmela-hållet, vilket bara kan va bra.

Har alltid tänkt att mina glutes och/eller min rygg är en enorm flaskhals i marklyft eftersom jag tyckt min markform ändå ser OK ut... men det är ju fullt möjligt att detta är fel med tanke på att en enkel justering gjorde så enorm skillnad. Det verkar så självklart nu i efterhand när man sett skillnaden men har som sagt alltid kollat på min form och jag tyckte den var svår att se.

Framöver kommer jag fortsätta att strikt marka på detta sättet, kommer filma pausmark och jämföra vinklar med min strikta mark för att se till att jag lyfter med så bra form som möjligt. Ska bli intressant att se vad som händer med detta.
170 kg var tungt igår men jag tror alla variabler för att det skulle kännas tungt var där. Inget bälte, ryggen har varit trött i två veckor och knäböj precis innan. Böjer ju vanligtvis innan mark enligt candito-schemat men har inte kört det på länge och knäböj har jag inte ens kört på 2 veckor typ. Sen kan man ju nämna att jag inte heller är van att använda lika mycket quads i början av lyftet... och trots att den var tung så var lockouten sjukt enkel.
__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95

Senast redigerad av Kålle den 2017-06-30 klockan 09:58.
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-01, 09:07   #69
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Träning 2017-06-30

Gårdagens träning

2 timmar och 30 min
  • Overhead press: 60x3, 70x1, 75x1, 60x5
  • Bänkpress (slingshot): 100x8, 110x2, 120x3, 120x2
  • Barbell rows: 70x12, 70x10, 70x8, 70x8
  • Lat pulldowns: 80x7, 80x8, 85x6
  • Cable flyes: 15x15, 20x12, 20x13, 20x18
  • Rear delts, cable: x20, x20, x15 (bygga ikapp med vänster, rehab för höger)
  • Skullcrushers, EZ bar: 30x10, 30x10
  • EZ bar curls: 30x10, 30x10, 30x8
  • Sidlyft: 10x17, 10x12
  • Cykel: 10 min, 3,7 km
Smärtnivå: 2/10. Känns bra idag, börjar hända grejer nu tror jag! Rows brukar göra ont i nyckelbenet i bottenläget men det var helt lugnt igår. Det enda som stör mig nu är att min högre främre axelmuskel känns klämd hela tiden, men det stör mig inte jättemycket eftersom det lättar när den använts en stund på gymmet.


Splitten jag följer nu, eller snarare försöker följa:
Moddas lite efter vad jag känner för, oftast supersettar vi lite extra skit med.



Kommer gå tillbaka till powerlifting-schema när jag närmar mig min målvikt. Är så trött just nu när jag gymmar så försöker bara ha kul och göra mindre ansträngda saker.
__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 12:05   #70
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Sjuk och sommar

Efter att ha varit sjuk är man äntligen på benen igen.

Gårdagens träning

1 timma och 35 minuter
  • Bänkpress: 60x10, 70x10, 80x8, 85x6 (Slingshot 100x10, 110x5)
  • T-bar rows: 50x10, 50x10, 50x8, 50x6
  • Supersettade EZ-bar curls: 30x13, 30x15
  • Overhead press: 50x12, 50x10, 50x8
  • Lat pulldown: 67x10, 67x10, 67x8
  • Dumbbell Shrugs: 45x6, 45x8
  • Sidlyft: 10x15, 10x15

Väldig träningsvärk man får när man varit borta från gymmet i mer än en vecka. Efter bänkpasset har jag mest värk i mina glutes dock vilket jag tyckte var konstigt, känner inget i pecs eller triceps.
Ländryggen har känts sliten och trött i 3 veckor nu, vet inte vad det är men det ger väl sig efter ett tag, kan träna rätt tungt trots värken.

Kost, viktnedgång och sommar
Under sommaren kommer jag inte köra strikt på denna fronten. Jag kommer inte äta som ett odjur men jag kommer heller inte dokumentera och väga all mat. Kommer bara känna efter och ta allt måttligt.

Efter sommaren ska jag fortsätta med min deff. Känns som nivån jag hade innan sommaren var väldigt lagom för mig, det gick fort och det var hanterbart.
__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 12:16   #71
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Inte sugen att pusha i SL-totalen, du behöver bara 7.5 kilo för 500! Grymt bra för bara styrketränat i ett år och 2-3 månader!

Senast redigerad av 1x0 den 2017-07-12 klockan 12:17.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 14:14   #72
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Inte sugen att pusha i SL-totalen, du behöver bara 7.5 kilo för 500! Grymt bra för bara styrketränat i ett år och 2-3 månader!
Tack

Sjukligt sugen på 500 och allt som kommer därefter. Eftersom deffen kommer vara mindre seriös under sommaren så kommer jag köra en cykel av candito's 6-veckorsprogram. Hoppas kunna öka något. Därefter kommer jag dock prioritera min diet innan jag pushar stenhårt för styrka igen. Tanken är ju att eventuellt börja tävla och jag blev ännu mer sugen när jag såg SM.
__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-13, 10:24   #73
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Träning 2017-07-12

Gårdagens träning

1 timma och 35 minuter
  • Squats: 125x8, 125x8, 125x5
  • Deadlift: 130x7, 130x5
Sjukt vad min rygg är sliten. Hoppas det släpper snart igen. Kör en cycle av candito och då blir det många hårda pass med både böj och mark efter varandra.

Största anledningen till att passet tog så lång tid var nog att jag var ovan vid att göra så mycket, är allmänt kass på högrep i knäböj också. Mellan varje set var jag så sjukt andfådd så jag vilade nog minst 10 min. Allt detta trots att jag sänkt min estimerade max.
__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-13, 10:29   #74
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Kålle Visa inlägg
Tack

Sjukligt sugen på 500 och allt som kommer därefter. Eftersom deffen kommer vara mindre seriös under sommaren så kommer jag köra en cykel av candito's 6-veckorsprogram. Hoppas kunna öka något. Därefter kommer jag dock prioritera min diet innan jag pushar stenhårt för styrka igen. Tanken är ju att eventuellt börja tävla och jag blev ännu mer sugen när jag såg SM.
Härligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Kålle Visa inlägg
Gårdagens träning

1 timma och 35 minuter
  • Squats: 125x8, 125x8, 125x5
  • Deadlift: 130x7, 130x5
Sjukt vad min rygg är sliten. Hoppas det släpper snart igen. Kör en cycle av candito och då blir det många hårda pass med både böj och mark efter varandra.

Största anledningen till att passet tog så lång tid var nog att jag var ovan vid att göra så mycket, är allmänt kass på högrep i knäböj också. Mellan varje set var jag så sjukt andfådd så jag vilade nog minst 10 min. Allt detta trots att jag sänkt min estimerade max.
Lowbarböj högreps är fan döden! Det blir värre med lyftarbälte också - känns som man stryper sig själv av allt buktryckande under lång tid (settiden). I marken får man lite tid vid nedsläppet och mellan reps iallafall.

När jag högreppar i lowbarböjen blir jag mest trött i ländryggen och axlar (allt grepprelaterat). Känner knappt något i benen eller skinkorna lol. I högreps highbar blir jag dock riktigt trött i benen, speciellt i hamstrings. Mina ben börjar darra.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 10:11   #75
Kålle
Registered User
 
Kålles avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 314
Träning 2017-07-14

Gårdagens träning

1 timma och 20 minuter
  • Bänkpress: 60x10, 70x10, 80x8, 85x6, 90x6
  • Barbell rows: 80x10, 80x10, 80x8, 80x6
  • Overhead press: 60x6, 60x8
  • Lat pulldown: 75x10, 75x8, 75x6, 61x8
  • Tricep pushdowns: x20, x12, x10
  • Rear delts: x12, x12, x10 (Styrka för vänster, rehab för höger)
  • Dumbbell curls: 15x10, 15x9, 12,5x9
  • Lateral raises: 10x15, 10x12, 12,5x8

Gött pass, de första fyra övningarna är de som ska göras enligt candito schemat, utöver dessa kanske det var lite väl mycket bodybuilding... borde väl märkas på resultat eller framförallt orken de kommande passen om det påverkar mig negativt. Underkropp känner direkt att jag inte orkar göra lika mycket på exempelvis.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg

Lowbarböj högreps är fan döden! Det blir värre med lyftarbälte också - känns som man stryper sig själv av allt buktryckande under lång tid (settiden). I marken får man lite tid vid nedsläppet och mellan reps iallafall.

När jag högreppar i lowbarböjen blir jag mest trött i ländryggen och axlar (allt grepprelaterat). Känner knappt något i benen eller skinkorna lol. I högreps highbar blir jag dock riktigt trött i benen, speciellt i hamstrings. Mina ben börjar darra.
Håller med om bältet. Ett par reps in så vill man verkligen inte fylla buken och pressa mot bältet för det är skitjobbigt.

Kanske är en vanesak också, du kör ju mycket highbar som jag förstått det så dina quads är väl vana vid last men inte din höft. För mig känns det tvärtom på den punkten. Mina quads skakar och vill ge upp till slut. Är nog en riktigt dålig högreppare i squats också, så det blir nog att köra mer högreps
__________________
Från otränad och framåt, fjärde året av styrketräning

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)