Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-08-13, 13:16   #11866
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Sista dagen på min nionde nyktra semester i min 56-åriga kropp. Ingen bulk den här gången heller. Hållit samma vikt och form i runt 7 år.

https://i.imgur.com/03gdzUf.jpg
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-13, 13:33   #11867
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Sista dagen på min nionde nyktra semester i min 56-åriga kropp. Ingen bulk den här gången heller. Hållit samma vikt och form i runt 7 år.
Grymt som fan!
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 10:57   #11868
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
I.o.m. att jag hade en lägstainvägning på 84,8 kg i början av sommaren och idag tömd väger 86,6 kg så är det väl bara att köpa att jag har gått upp två kg. Nu är jag tillbaka på jobbet och då blir det lättare att komma in i rutinerna igen. Ingen mer frukost och troligtvis även mer löpning.

Har varit ett ganska svagt viktnedgångsår där jag alltför ofta gett vika för frestelser. Upplägget med att emellanåt köra på väldigt aggressivt med underskottet har varit dumt. Har ofta lett till att jag har känt mig rejält ynklig och kompenserat för det.

Det jag ska göra nu:
- Inte vara lika desperat med att gå ned i vikt. Bör tappa långsamt i vikt om jag bara håller mig någorlunda i kragen.
- Sluta(slutat med detta sedan några månader tillbaka) med att grovt överäta dagen innan långa löppass. Det behövs inte för löpprestationen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 19:20   #11869
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Nja går väl sådär i semestertider. Har på ett år gått från 84-75 för att nu väga strax över 80 nu.

Äter knappt inte godis. Försöker äta bra. Men äter jag så mycket som jag vill så väger jag fort mer än jag vill. Lite irriterande. Speciellt då jag aldrig har tänkt på att hålla vikten nere tidigare.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 07:55   #11870
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 722
Höll vikten under semester konstigt nog eftersom det var 4 veckor utan träning och massor med mat och dryck.

Har dock lagt på mig 2kg på 2 veckor sen jag började äta nyttigt och gymma igen... fattar inte varför eller hur.

Planen är att under hösten/vintern gå ner 5-8 kg. Vet inte hur fan jag ska lyckas med det eftersom jag är typ aldrig mätt men ändå går upp i vikt hahaha
Carlzzon85 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 08:24   #11871
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 722
WTF...gått upp 1kg till trots att jag tränar 5 dagar i veckan och räknar kcal. Dock har inte midjemåttet gått upp så det är ingen panik, men fattar inte hur jag lyckas hahaha
Carlzzon85 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 10:07   #11872
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 030
Jag har väl pausat min deff och försöker tänka var jag vill. Jag resonerar att det inte känns värt att vara stark och tränad om det ändå inte syns. Så någorlunda deffad vill jag fortsätta vara. Vill inte gå upp i vikt utan i så fall rent i muskler. Men väger 78-79 kg och tränar på så bra jag kan. Unnar mig en hel del ändå. Tycker om nyttig mat så lider inte pin.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
WTF...gått upp 1kg till trots att jag tränar 5 dagar i veckan och räknar kcal. Dock har inte midjemåttet gått upp så det är ingen panik, men fattar inte hur jag lyckas hahaha
No offense men du verkar ha missat det att träning binder vätska bland annat och vätska är något som definitivt påverkar vikten. Träna på ett tag till och se vad som händer. Du kommer inte att fortsätta gå upp om du inte äter mer än du borde.
Ribcage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 11:11   #11873
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Jag har väl pausat min deff och försöker tänka var jag vill. Jag resonerar att det inte känns värt att vara stark och tränad om det ändå inte syns. Så någorlunda deffad vill jag fortsätta vara. Vill inte gå upp i vikt utan i så fall rent i muskler. Men väger 78-79 kg och tränar på så bra jag kan. Unnar mig en hel del ändå. Tycker om nyttig mat så lider inte pin.



No offense men du verkar ha missat det att träning binder vätska bland annat och vätska är något som definitivt påverkar vikten. Träna på ett tag till och se vad som händer. Du kommer inte att fortsätta gå upp om du inte äter mer än du borde.
Har absolut inte missat det. Gick ner 30kg förra året. Har i år hållt mig mellan 81-83kg, men har senaste 3 veckorna gått upp 4kg trots att jag äter bra mycket mindre än under semestern. Lite förvånad mest, men ingen panik. Vet att jag förr eller senare kommer börja tappa igen. Tycker mest 4kg är mkt...
Carlzzon85 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 21:55   #11874
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 030
Jo, det låter väl lite väl. Kanske dags att räkna kalorier om det fortsätter. Om du äter så mycket mindre kanske du är inaktiv utöver träningen?
Ribcage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-09-08, 11:55   #11875
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER
 
MrMuggelSnuggels avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 322
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Sista dagen på min nionde nyktra semester i min 56-åriga kropp. Ingen bulk den här gången heller. Hållit samma vikt och form i runt 7 år.

https://i.imgur.com/03gdzUf.jpg
Väldigt imponerande för att vara 56 år. Får man vara nyfiken och fråga hur din träning och kost ser ut? Är den ganska snarlik och konstant eller ändras den ofta? Hur mycket kcal stoppar du i dig varje dag? (om du nu ens vet på ett ungefär)
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 11:29   #11876
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Dietat sedan 9/3, så ett halvår idag. Vann min klass på West coast trophy för nästan två veckor sedan. Har sedan dess lagt in en push med bara 1700 kcals. Kommer öka intaget fr o m nästa vecka, sedan är SM veckan därefter.
Gjort lite blodprov, kul att jämföra med hur det var i början av dieten. Testot rätt kört i botten Sedan var jag inte beredd på leverpåverkan (ALAT och ASAT), men det ska tydligen inte vara ovanligt. Även kolesterol och triglycerider ökat.

IMG_0376.jpg

Screenshot_20210909_122727.jpg

Screenshot_20210909_122646.jpg
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-14, 06:31   #11877
knutbjorn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Ort: Malmö
Inlägg: 9
Är lite irriterad nu på morgonkvisten.. Min viktnedgång verkar ha stannat för tillfället vid 93kg och jag förstår inte varför.

Har det senaste halvåret ändrat livsstil helt, 189cm lång, gått ner från 106/107kg till 93kg, styrketränar 4-5 gånger i veckan och har på senaste veckorna börjar promenera till jobb så att jag snittar 10000 steg om dagen.

Använder mig utav en app för att kontrollera kaloriintag, den är inställd på att förlora 0,7kg/veckan så det blir ca 2100 kalorier om dagen, inte ens detta lyckas jag nå under dagen.

Utöver dieten intar jag EAA + Kreatin efter träning.
knutbjorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-14, 07:59   #11878
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av knutbjorn Visa inlägg
Är lite irriterad nu på morgonkvisten.. Min viktnedgång verkar ha stannat för tillfället vid 93kg och jag förstår inte varför.

Har det senaste halvåret ändrat livsstil helt, 189cm lång, gått ner från 106/107kg till 93kg, styrketränar 4-5 gånger i veckan och har på senaste veckorna börjar promenera till jobb så att jag snittar 10000 steg om dagen.

Använder mig utav en app för att kontrollera kaloriintag, den är inställd på att förlora 0,7kg/veckan så det blir ca 2100 kalorier om dagen, inte ens detta lyckas jag nå under dagen.

Utöver dieten intar jag EAA + Kreatin efter träning.
Hur länge har du stått still?
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-14, 09:10   #11879
knutbjorn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Ort: Malmö
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Hur länge har du stått still?
2,5 vecka har jag fastnat på 93kg, jag vet inte om det är lång tid eller inte att fastna på.
knutbjorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-14, 11:23   #11880
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av knutbjorn Visa inlägg
2,5 vecka har jag fastnat på 93kg, jag vet inte om det är lång tid eller inte att fastna på.
Såvida du inte ökat ditt salt-/fiberintag så kan det väl anses börja bli en längre period. Då hade jag personligen rekommenderat att prova sänka matintaget lite
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)