Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-03-08, 17:13   #35701
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Hon är en bedrövlig boxare, och brukar käka ett halvt dussin slag på väg in i clinchen varenda gång.
Tänkte väl det, det såg verkligen bedrövligt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jämfört med andra kvinnor i mma är hon hyffsad numer, iaf i avseende på vad hon använder boxningen till, nämligen att komma nära, clincha, och slänga sin motståndare till marken. Sedan så sade också Darchynian att hon slängde honom på huvudet och subbade honom då han utmanade henne på grappling (han sade ngt i stil med att ingen kvinna kan ta ner honom). Och då var hans farsa wrestlingcoach tydligen.
Ok, har aldrig sett dam-MMA så jag har ingen aning. Det såg verkligen bedrövligt ut dock. Vic, som försvarar sig med hakan i normala fall och är långsam, såg ut som Floyd defensivt medans Ronda hade dåligt fotarbete, missade vilt och var öppen nästan hela tiden, dålig slagteknik också. Samtidigt som Vic träffade henne nästan at will med sina "slag" (=la ut armarna i slow motion).

Ja, det är väl mycket möjligt. Vet ingenting om Vics brottningskunskaper, och det är totalt irrelevant IMO. Även osäker på vad hans pappas jobb/fritidsintressen har för betydelse.

____


Ska Gustafsson vinna så lätt som oddsen antyder ikväll, eller är motståndarens chanser underskattade?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 17:17   #35702
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Lance Uppercut Visa inlägg
Det var väl exakt det hände mot McMann i början av matchen? Att hon åt flera slag för att få clinchen alltså.
Inte ett halvdussin. Ett, två slag. Sedan åt hon ett eller annat slag i själva clinchen också, men det är ju väntat.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 17:22   #35703
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Tänkte väl det, det såg verkligen bedrövligt ut.

Ok, har aldrig sett dam-MMA så jag har ingen aning. Det såg verkligen bedrövligt ut dock. Vic, som försvarar sig med hakan i normala fall och är långsam, såg ut som Floyd defensivt medans Ronda hade dåligt fotarbete, missade vilt och var öppen nästan hela tiden, dålig slagteknik också. Samtidigt som Vic träffade henne nästan at will med sina "slag" (=la ut armarna i slow motion).

Ja, det är väl mycket möjligt. Vet ingenting om Vics brottningskunskaper, och det är totalt irrelevant IMO. Även osäker på vad hans pappas jobb/fritidsintressen har för betydelse.

____


Ska Gustafsson vinna så lätt som oddsen antyder ikväll, eller är motståndarens chanser underskattade?
Ja, Ronda är inte en naturlig boxare, och ser faktiskt i mina ögon lite obekväm ut när hon rör sig oavsett (förutom när hon slänger folk och på marken, där är hon klockren). Men hon har gjort ordentliga framsteg, iaf vad gäller padwork, och med tanke på att hon bara tränat boxning på deltid i drygt 2 år och större delen av den tiden så har hennes coach fokuserat på fotarbete i mma syfte, men hon har väl för lite erfarenhet vad gäller sparring/match. Vad gäller Vic's farsas jobb (olympisk coach, faktiskt) så är det sannolikt att Vic iaf har haft lite brottningserfarenhet. Läste precis på wiki att det stämmer; han brottades som ung.
De flesta mma-damer skulle nog se rätt dåliga ut mot honom i ren boxning, förresten. Antagligen många män också. Av förklarliga skäl.

Apropå Alex så tror jag personligen att matchen är lite närmre än vad oddsen antyder. Manuwa har några vapen som kan ge Alex problem, och slår och sparkar läskigt hårt. Men Alex borde vinna, ja. Särskilt om det går mer än 2-3 ronder.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-03-08 klockan 17:30.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 17:24   #35704
Ajemän
Registered User
 
Ajemäns avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Uppsala
Inlägg: 980
Om jag förstått det rätt så är Mats match den 4e och därefter Illif?

Så 19.45-ish för Mats?
__________________
Helt ny Harpenden Kaliper säljes
Ajemän är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 17:35   #35705
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Apropå något annat; folk som gnäller när fighter stoppas för tidigt. Vill länka avslutet som ledde till den tragiska döden i EFC, men det kanske är mot reglerna.
Kolla på reddit om ni är intresserade. Poängen är att man sett värre avslut. Vilket är lite skrämmande.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 17:38   #35706
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemän Visa inlägg
Om jag förstått det rätt så är Mats match den 4e och därefter Illif?

Så 19.45-ish för Mats?
Huvudkortet ska väl börja 21:00, så den borde hamna där i krokarna av 20:00. Har vi kommit fram till något om hur man kan se underkortet?
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 17:39   #35707
Aping
Ny dag, nya tag.
 
Apings avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 479
Visas matchen på sportsbarer i STHLM måntro?
Aping är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 17:50   #35708
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Ja, Ronda är inte en naturlig boxare, och ser faktiskt i mina ögon lite obekväm ut när hon rör sig oavsett (förutom när hon slänger folk och på marken, där är hon klockren). Men hon har gjort ordentliga framsteg, iaf vad gäller padwork, och med tanke på att hon bara tränat boxning på deltid i drygt 2 år och större delen av den tiden så har hennes coach fokuserat på fotarbete i mma syfte, men hon har väl för lite erfarenhet vad gäller sparring/match. Vad gäller Vic's farsas jobb (olympisk coach, faktiskt) så är det sannolikt att Vic iaf har haft lite brottningserfarenhet. Läste precis på wiki att det stämmer; han brottades som ung.
De flesta mma-damer skulle nog se rätt dåliga ut mot honom i ren boxning, förresten. Antagligen många män också. Av förklarliga skäl.

Apropå Alex så tror jag personligen att matchen är lite närmre än vad oddsen antyder. Manuwa har några vapen som kan ge Alex problem, och slår och sparkar läskigt hårt. Men Alex borde vinna, ja. Särskilt om det går mer än 2-3 ronder.
Utdrag ur källan till Wiki-artikeln, en intervju med hans far:

"He wrestled a few times but then he said: "No, I have to box" I said: "Why, son?". He would spar with his friends who would routinely beat him, he said: "I have to go to boxing so I can beat those guys!" And that's what happened. He left wrestling to go to boxing. He went to my friend who was an instructor and athlete. At around age 7 or 8, he entered in youth boxing tournaments. He was undefeated until the age of 11."

Så, han brottades "några gånger" innan han var 7 år fyllda. Har svårt att så vad det hjälper en idag 38-årig boxare faktiskt.

___

Gött, hoppas han tar det och får sin rematch med Jones. Jag misstänker att han får svårare att vinna den här gången dock, men så vet jag som sagt i princip inget om MMA heller.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 18:06   #35709
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Jag tror Alex tar hem detta rätt enkelt. Manuwa har kraft, men han har dåliga tendenser defensivt och jag tror det kommer likna Gustafsson - Silva ganska mycket. Hoppas att Gustafsson inte blir för stolt och håller det stående hela fighten utan försöker grapplas lite också, där borde han ha stora fördelar.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 18:09   #35710
Aping
Ny dag, nya tag.
 
Apings avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 479
http://www.allstarbar.se/stockholm/ på Torsgatan visar tydligen match inkl. undercard med Latifi och Nilsson.

Vet ni några andra?
Aping är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 18:31   #35711
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Utdrag ur källan till Wiki-artikeln, en intervju med hans far:

"He wrestled a few times but then he said: "No, I have to box" I said: "Why, son?". He would spar with his friends who would routinely beat him, he said: "I have to go to boxing so I can beat those guys!" And that's what happened. He left wrestling to go to boxing. He went to my friend who was an instructor and athlete. At around age 7 or 8, he entered in youth boxing tournaments. He was undefeated until the age of 11."

Så, han brottades "några gånger" innan han var 7 år fyllda. Har svårt att så vad det hjälper en idag 38-årig boxare faktiskt.

___

Gött, hoppas han tar det och får sin rematch med Jones. Jag misstänker att han får svårare att vinna den här gången dock, men så vet jag som sagt i princip inget om MMA heller.
Det kanske inte hjälper så mycket, men det var mer av en notis om att han kanske inte var en komplett novis. Sedan är det inte omöjligt att han testat att brottas/grapplas mer än så, eftersom han tränar på ett gym fullt av armenska judokas och mma-fighters. Han har också uttryckt ett intresse av att ta en mma-fight, och har tydligen redan fått en fight i australien.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 18:32   #35712
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Aping Visa inlägg
http://www.allstarbar.se/stockholm/ på Torsgatan visar tydligen match inkl. undercard med Latifi och Nilsson.

Vet ni några andra?
Det är den enda som jag känner till.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 18:33   #35713
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Någon som har en ström till early prelims förresten? Vet inte hur sugen jag är på att köpa fightpass, särskilt med tanke på den dåliga säkerheten de tydligen har.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 18:36   #35714
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Hur ser tidsschemat ut ikväll?
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 18:38   #35715
Tjuckot
Helyllekillen
 
Tjuckots avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 8 961
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Någon som har en ström till early prelims förresten? Vet inte hur sugen jag är på att köpa fightpass, särskilt med tanke på den dåliga säkerheten de tydligen har.
7 dagars free trial annars, bara att säga upp efter ikväll =) Om jag förstod det rätt iaf, hehe.
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)