Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-12-10, 20:12   #33901
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Är biljetter till salu och slutsålda? Är jag för sent ute som vanligt?
Nej jag tror inte dom har släppts ännu så du kan nog vara lugn!
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 20:13   #33902
DarcyGrahn
Smalare än Emme
 
DarcyGrahns avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 1 217
DarcyGrahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-10, 20:24   #33903
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Nej jag tror inte dom har släppts ännu så du kan nog vara lugn!
*andas ut*

Ni får gärna uppdatera här när dom släpps. Enda mma-tråden som jag följer.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-11, 07:21   #33904
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Hela historien med Askren är pinsam, och det är en skam att de inte signade honom.
Riktigt pinsamt av Dana. Det var illa nog med Okami och Fitch, och då har Askren visat tecken på att vara en mer spännande fighter då han faktiskt avslutat sina två sista.
Lol, inte tittat så mycket på Askren men hans sista avslut var nog det minst spännande avslutet jag någonsin sett. I en sport med PPV-modell så måste man verkligen fråga sig vad en ny fighter kan tillföra. Göra sig av med i alla fall Fitch var helt rätt. Att sporten lever vidare är ju trots, och inte tack vare sådana fighers.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 16:46   #33905
okeej
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Lol, inte tittat så mycket på Askren men hans sista avslut var nog det minst spännande avslutet jag någonsin sett. I en sport med PPV-modell så måste man verkligen fråga sig vad en ny fighter kan tillföra. Göra sig av med i alla fall Fitch var helt rätt. Att sporten lever vidare är ju trots, och inte tack vare sådana fighers.
Inte ens hälften av UFC's kort är väl PPV nu för tiden? Sen handlar väl UFC om att alla dom bästa fighters ska tävla tillsammans under samma tak. Misstag av UFC och barnsligt o inte signa Ben imo.
okeej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 16:58   #33906
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av okeej Visa inlägg
Inte ens hälften av UFC's kort är väl PPV nu för tiden? Sen handlar väl UFC om att alla dom bästa fighters ska tävla tillsammans under samma tak. Misstag av UFC och barnsligt o inte signa Ben imo.
UFC tjänar inga riktiga pengar på gratiskorten, de är mer av ett promotionverktyg för att i slutändan sälja fler PPVs.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 18:52   #33907
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
UFC tjänar inga riktiga pengar på gratiskorten, de är mer av ett promotionverktyg för att i slutändan sälja fler PPVs.
Du glömmer att de får betalt av FOX, och av GLOBO och BT osv. Sedan tillkommer antagligen reklam-pengar. Nu kommer ju dessutom subscription-tjänsten. De verkar vilja gå ifrån PPV-modellen helt och hållet så småningom.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-12-12 klockan 18:58.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 18:53   #33908
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Lol, inte tittat så mycket på Askren men hans sista avslut var nog det minst spännande avslutet jag någonsin sett. I en sport med PPV-modell så måste man verkligen fråga sig vad en ny fighter kan tillföra. Göra sig av med i alla fall Fitch var helt rätt. Att sporten lever vidare är ju trots, och inte tack vare sådana fighers.
Jag tyckte den matchen var riktigt rolig. En massa skrambles och bytande av positioner. Matchen innan där han faktiskt försökte visa att han kan gnp:a hyffsat, och där han brutaliserade sin motståndare betydligt mer, tyckte jag var betydligt tråkigare. Men det är väl kanske bara jag.
Jag förstår om det vore ngn no-name som vinner genom att ligga och kramas, men Askren är en olympier som är rankad top 10 på alla rankningar, och faktiskt också är en hyffsad skitsnackare. Jag menar Sonnen är ju inte världens mest spännande fighter egentligen, t.ex.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-12-12 klockan 18:59.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 19:01   #33909
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Du glömmer att de får betalt av FOX, och av GLOBO och BT osv. Sedan tillkommer antagligen reklam-pengar. Nu kommer ju dessutom subscription-tjänsten. De verkar vilja gå ifrån PPV-modellen helt och hållet så småningom.
Nej, det gör jag inte. Det är allmänt vedertaget att den huvudsakliga inkomstkällan är PPVs, även om de givetvis tjänar pengar på allt annat också. PPV-modellen är döende, men än så länge är det vad som gör UFC såpass framgångsrikt.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 20:06   #33910
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Nej, det gör jag inte. Det är allmänt vedertaget att den huvudsakliga inkomstkällan är PPVs, även om de givetvis tjänar pengar på allt annat också. PPV-modellen är döende, men än så länge är det vad som gör UFC såpass framgångsrikt.
Jag skulle fortfarande säga att de inte längre används främst som ett reklamverktyg för PPV:s. Faktum är att alla icke-PPV:s idag gör att PPV:s kanske t.o.m. säljer sämre, iom att de är tvungna att späda ut korten mer än någonsin.
Dessutom så kommer alla fight nights att bli marknads-specifika, och de flesta kommer inte gå på nordamerikanska tider.
GLOBO betalade UFC 60 miljoner dollar för 2012, och det lär inte bli mindre för 2013. Ingen aning om vad BT eller Televisa, eller alla andra nätverk de har börjat eller kommer börja samarbeta med, betalar. Men det är säkert inte en spottstyver, iaf inte på lång sikt.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-12-12 klockan 20:09.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 20:58   #33911
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jag skulle fortfarande säga att de inte längre används främst som ett reklamverktyg för PPV:s. Faktum är att alla icke-PPV:s idag gör att PPV:s kanske t.o.m. säljer sämre, iom att de är tvungna att späda ut korten mer än någonsin.
Dessutom så kommer alla fight nights att bli marknads-specifika, och de flesta kommer inte gå på nordamerikanska tider.
GLOBO betalade UFC 60 miljoner dollar för 2012, och det lär inte bli mindre för 2013. Ingen aning om vad BT eller Televisa, eller alla andra nätverk de har börjat eller kommer börja samarbeta med, betalar. Men det är säkert inte en spottstyver, iaf inte på lång sikt.
Säljer eventuellt sämre kortsiktigt, men inte långsiktigt. Det går inte att bara visa PPV-events, då finns det inget effektivt sätt att nå utanför sin redan existerande kundkrets.

60 miljoner dollar för ett år inkluderar väl både PPV och gratisevents? Sammanlagda intäkten för en PPV på 500 000 buys ligger kring 15 miljoner dollar (jag räknar att 30 dollar per PPV går till UFC) och det behövs således ungefär 4 ppv's för att komma upp i den summan, men de visar närmare 15 stycken om året (plus alla gratisevents). UFC är således ganska subventionerat utanför USA.
Jag har aldrig sagt att det är spottstyver, men i dagsläget finns det inget alternativ för UFC bortsett från att sälja PPVs i USA. Utan detta hade företaget inte klarat sig.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 21:11   #33912
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Säljer eventuellt sämre kortsiktigt, men inte långsiktigt. Det går inte att bara visa PPV-events, då finns det inget effektivt sätt att nå utanför sin redan existerande kundkrets.

60 miljoner dollar för ett år inkluderar väl både PPV och gratisevents? Sammanlagda intäkten för en PPV på 500 000 buys ligger kring 15 miljoner dollar (jag räknar att 30 dollar per PPV går till UFC) och det behövs således ungefär 4 ppv's för att komma upp i den summan, men de visar närmare 15 stycken om året (plus alla gratisevents). UFC är således ganska subventionerat utanför USA.
Jag har aldrig sagt att det är spottstyver, men i dagsläget finns det inget alternativ för UFC bortsett från att sälja PPVs i USA. Utan detta hade företaget inte klarat sig.
Poängen var att det finns mer gratisevents än vad som behövs för att bygga marknaden i USA vidare. Den marknaden verkar hyffsat mättad vid detta laget, eller iaf stagnerad, då PPV:s verkar ha sålt mindre i år. Nej, de gör dem eftersom det tydligen finns ett behov (som Dana gillar att säga) för fler fights i andra länder än USA. Dessutom tillkommer piratkopiering. En enkel och billig betaltjänst kommer hjälpa betydligt mot svinnet.
Ingen aning om de andra nätverken får alla PPV:s gratis, eller subventionerat. De håller förstås på att bygga dem markaderna fortfarande.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-12-12 klockan 21:12.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 09:11   #33913
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Helvete, hade helt glömt av att alfahanarna tävlar i helgen. Kommer bli otroligt sexigt.

Faber/McDonald
Mendes/Lentz (Mendes via våldtäkt)
Johnson/Benavidez

På prelims har vi ingen mindre än Cody McKenzie.



(obs: standardstorlek på dörren)

Senast redigerad av cero den 2013-12-13 klockan 09:16.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 19:52   #33914
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Conference call med Dana White och GSP om 30 minuter:

http://new.livestream.com/accounts/6...events/2617834

Får se vad han säger nu.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 19:54   #33915
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Och en till sak,

Citat:
UFC acquires 11 fighters from Invicta FC, launches women’s strawweight division with ‘TUF 20′
cero är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)