Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-11-24, 15:03   #33691
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Fan vad jag hatar kändisreportrar. Snäppet över paparazzis.
Hahahaha underbart att MMA-stjärnorna också börjat få stalkers. Det har de förtjänat.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 15:19   #33692
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Jones säger att han flyttar upp till tungvikt permanent inom 2 år, och har en superfight mot Cain inom 1 år. Fy fan vilken match det hade varit. Enligt Jones väger han 230 nu (i garanterat bättre form än Cain), så han har ju minst lika många om inte fler kvalitetskilon.



Får se om Alex kan spoil the party.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 15:26   #33693
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Cains svaghet om något verkar vara en lite suspekt haka för divisionen (även om den såg stabil ut mot JDS senast), men jag tror hans brottning och kondition är bättre Jones'. Jones har ju aldrig varit känd för någon KO-power, så jag tror det kommer bli en väldigt jobbig fight för Jones om den nu blir av.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 15:36   #33694
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Cains svaghet om något verkar vara en lite suspekt haka för divisionen (även om den såg stabil ut mot JDS senast), men jag tror hans brottning och kondition är bättre Jones'. Jones har ju aldrig varit känd för någon KO-power, så jag tror det kommer bli en väldigt jobbig fight för Jones om den nu blir av.
Det blir nog tufft. Fast då måste man minnas att Cain ej heller mött en bra brottare i buren, definitivt inte med den kroppstypen som Jones.
Han tränar visserligen med Cormier, men sparring och fight är två olika saker.
Jacksons är ju också hyffsat duktiga på gameplans och att hitta svagheter hos motståndare. Det är inte som Cain inte har tendenser.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 15:39   #33695
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Cain har egentligen bara mött en person med riktigt bra TDD, och då hade han enorma problem innan hans överlägsna kondition tog över. Så vad gäller nedtagningar tror jag det är ganska lika eller ett litet övertag för Jones. Cain verkar dock ha bättre toppkontroll.

Vem som har bäst kondition vet jag inte riktigt. Cain får väldigt mycket extracreds för sin kondition eftersom han är en "tungviktare", när han i själva verket inte är mycket större än Jones som också klarar av 5 ronder i riktigt bra tempo. Sedan får man tänka på att JDS till stor del blev en vandrande slagpåse efter första ronden i deras match, så Cain var i total kontroll vilket hjälper konditionen enormt.

Striking ger jag till Jones. Han har inte KO-power, men han har bättre fundamentals än JDS, och använder sig mycket av långa slag och sparkar vilket kommer vara något helt nytt för Cain. Jones har sett bättre ut ståendes mot bättre motstånd.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 15:46   #33696
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Då måste man dock också minnas att om Jones går upp 10 kg i muskelmassa, att hans kondition kan påverkas betydligt. Även hans KO-power, dock. Han har dessutom KO-power i armbågarna, och jag tror han skulle kunna ha tryck i sina raka slag om han bara lärde sig att få in vikten bakom. En vanlig 1-2, om hyffsad, skulle kunna ge honom väldigt mycket. Var ju typ det enda vapnet som Tim Salivja hade, och ändå vann han med en av de (då) bättre boxarna i HW.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-11-24 klockan 15:47.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 16:47   #33697
Vandraren
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 98
Står still i mitt lilla huvud just nu, vem är personen som Cain mött med bra TDD?

Skickat från min Galaxy Nexus
Vandraren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 17:19   #33698
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av vandraren Visa inlägg
står still i mitt lilla huvud just nu, vem är personen som cain mött med bra tdd?

Skickat från min galaxy nexus
jds?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 18:23   #33699
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Då måste man dock också minnas att om Jones går upp 10 kg i muskelmassa, att hans kondition kan påverkas betydligt. Även hans KO-power, dock. Han har dessutom KO-power i armbågarna, och jag tror han skulle kunna ha tryck i sina raka slag om han bara lärde sig att få in vikten bakom. En vanlig 1-2, om hyffsad, skulle kunna ge honom väldigt mycket. Var ju typ det enda vapnet som Tim Salivja hade, och ändå vann han med en av de (då) bättre boxarna i HW.
Enligt Jones väger han ca 4 KG (10 lbs) mindre än Cain, i betydligt bättre form. Om siffrorna stämmer är det ju Cain som har färre kvalitétskilon. Lite muskelmassa hade dock inte skadat i alla fall. Han kan nog förbättra sin explosivitet i brottningen rejält genom att få lite kött på storkbenen.

Håller med ang trycket i hans slag. Hans boxning är fortfarande inte särskilt teknisk, men han kompenserar med mycket annat.

Senast redigerad av cero den 2013-11-24 klockan 18:25.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 19:25   #33700
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Ja just det, lbs var det.
Egentligen så skulle ju Alex också lätt kunna slåss i HW, om man bara ser till hans frame.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-11-24 klockan 19:28.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 20:28   #33701
Herr Oberst
Registered User
 
Herr Obersts avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Fan vad jag hatar kändisreportrar. Snäppet över paparazzis.
Känns som en direkt rip på detta klippet (vars kvalité suger, men kopplingen är klockren)
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 09:25   #33702
Juxta
Broder Broccoli
 
Juxtas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 448
Sen som vanligt men TV4 Sport visade GSP vs Hendricks i först lördags.

Jag förstår inte alls att det kunde bli sådan uppståndelse över att GSP vann. Har alltid gillat Hendricks men hans attityd efter förlusten gjorde mig lite putt på honom.
Håller med om att är det nära oavgjort ska det dömas till mästarens fördel. Tycker även att Hendricks slag för det mesta åkte lite hit och dit medans GSPs slag träffade mer.
Skador i ansiktet är nog det löjligaste argumentet jag hört.
Juxta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 10:10   #33703
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 406
Fan juxta. Du får börja kolla matcherna utan att veta resultatet. Roligare så

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 10:19   #33704
Juxta
Broder Broccoli
 
Juxtas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 448
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Fan juxta. Du får börja kolla matcherna utan att veta resultatet. Roligare så

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Haha, jag hade faktiskt hållit mig undan denna tråd fram tills att jag såg matchen. Det enda jag råkade se var en sönderslagen GSP på presskonferensen efteråt men jag klickade snabbt bort för att inte råka läsa något.
Såg matchen med den enda kunskapen om att det var en kontrovers.
Juxta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 14:24   #33705
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Snart öppnar omröstningen för Alex/GSP. Redo att spamma.

http://www.ufc.com/covervote

Snuggles: Har du fått ordning på ditt jäkla script eller? Är för dum för att klura ut saker själv tyvärr.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)