Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-02-14, 21:59   #136
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-01-14
Tid: 17:15 - 18:10
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 92.9 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x95
3x107.5, 3x107.5, 3x107.5, 3x107.5, 3x107.5

Lite dåligt med bålstyrkan men inte så att det var något hinder. Jag fick sol aldrig upp buktrycket. Kan ha att göra med att jag var lite dålig i magen och kanske inte vågade trycka på. Sen så var det lite experiment med hur jag höll armbågarna. Någon här på Kolozzeum skrev att det kunde vara att föredra att försöka få fram armbågarna för att få upp bröstryggen. Men jag vet inte det kändes inte riktigt bra.

Bänkpress
5x40, 5x40, 5x50
3x60, 3x60, 3x60, 3x60, 3x60

Deload så att det var lite bök och stök var inget direkt problem. Jag hittade aldrig rätt plats på bänken och något kände bara fel. Men det kan ha varit dagsformen och hundra andra saker. Men inga problem att klara vikterna

Stångrodd
5x50, 5x50
3x67.5, 3x67.5, 3x67.5, 3x67.5, 3x67.5

Inte några bra roddar. Jag var svar och hade inte styrkan i ryggen för att ha bra hållning. Glöm och gå vidare.

Kommentarer
Flyttar mina träningspass till efter jobbet tillsvidare. Det kan ju vara värt att experimentera lite och se hur det påverkar dagsformen. Hittills går det bra men en vecka är inget som man kan lita på. I vilket fall så känner jag mig inte fullt lika tärd som förra veckan och det är väl bra. Nu ska vi se hur det går om jag lägger in ett kendopass på fredag och tränar både lördag och söndag. Den som överlever får se.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 09:36   #137
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-15
Tid: 18:30- 20:00
Plats: Lärarhögskolan

Kommentarer

Ett av de bättre kendoträningarna på väldigt länge. och ett av de roligare. Dagens teknikfokus låg på suriage-waza som av någon mystisk anledning gick under benämningen oji-men/kote. Tanken var helt enkelt att göra en suriage mot motodachis attack och hugga men. Tänket var lite annorlunda i det att motodachi var den som pressade in och tog initiativet. Jag föredrar det omvända så att man får in tänktet seme och gör en sorts debana-oji-waza. Men-suriage-men gick bra såläng som jag inte fokuserade på surigae utan försökte tänka debana/nuki-men. Då kunde jag landa hugg med kraft och i vissa fall även först. Men när jag ble ombedd att göra mer suriage så sket det sig. Jag blir för passiv och långsam. Kote-suriage-men är något mer tacksam eftersom det inbördes avståndet blir bättre för den som ska kontra. Det avspeglade sig även i resultaten. Men det blev fortfarande ofta för nära opch för sent, men suriagen var bättre. För mig personligen är kote-suriage en bättre teknik att jobba på än men-suriage.

Men det var keikon som kände mest givande för dagen. Visst fick jag en del stryk men det var överlag mycket bra keiko undantaget mot Imamura. Jag tror att han blev lite less på att jag i princip ignorerade hans attacker och fokuserade på mina attacker eftersom han undefär halvvägs in började med tsuki. Fast vad ska man göra, han är ju inte produktiv eller konstruktiv i sin kendo. Mats är som vanligt snudd på omöjlig att träffa men jag hade en eller två som han verkade godkänna och det såg inte allt för fult ut. dock så måste jag slappna av mer framför allt efter träffen. Jag blir stel och då blir min zanshin långsam. Kenichi hade jag en mycket trevling keiko med då han tvingade mig att jobba på just min zanshin och jag fick in en höjdaar kote som han nickade godkännande åt. Det var tur att jag efter det hamnade mot folk på eller under min egen nivå för redan här började energin tryta. Fast mot en av killarna så fick jag in ett antal kote-suriage-kote genom att tvinga fram en debana-kote. Sista keikon mot Hans var som vanligt besvärlig men han kommenterade inte att jag var krokig i mina kotehugg så det kändes bra. Fick väl i någon bra träff men ingen somm verklig stack ut. En bra, motiverande och lärorik kendoträning.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 08:42   #138
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-17
Tid: 15:55- 17:10
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 92,2 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x95
3x110, 3x110, 3x110, 3x110, 3x110

Lite öm på framsidan men det var hanterbart. Styrkan var det inget större fel på och ryggen kändes bättre än sist. Däremot så ville handlederan inte riktigt vara med, alltid är det något. Men det gick att stå ut med och jag måste erkänna att det gick mycket l'ättare än sist jag var upp på 110 kg. Det fanns inte all den känsla av skada och domedag. Men jo, nog gick det hårt.

Militärpress
5x30, 5x30, 5x35, 5x35
3x42.5, 3x42.5, 3x42.5, 3x42.5, 3x42.5

Åter igen så fick jag frivända upp vikterna men det är mest bara kul. Hade dock varit roligare om det var standardstorlek på vikterna. Jag förstår inte varför det var så tungt att lyfta 47.5 tidigare, för bara fem kilo mindre känns så otroligt lätt.

Marklyft
5x70, 5x70, 3x100, 2x120
1+1x140 PB

Då det gick så pass bra sist så såg jag till att köra samma uppvärmning. Det kanske är lite vidskepligt men det finns ingen anledning att inte försöka igen. Uppvärmningen, framför allt på 100 kg gick tungt så jag var inte så jag var ganska förvånad att det gick vägen. Första repet var ganska oproblemtiskt men naturligtvis tungt. När greppet inte hotade fallera så kunde jag fokusera på att i lugn och ro lyfta vikten. När jag försökte på en tvåa så fick jag inte nesd loss vikten. Men jag visste att det fanns ett rep till att hämta så jag laddade om och drog en rekordlångsam etta till. Det var som att se en rymdfärja starta, man vet att det är enorma krafter som jobba fast till en början syns knappt rörelsen.

Latsdrag
5x30, 5x40, 3x50, 3x65
3x77.5, 3x77.5, 3x77.5, 3x77.5, 3x77.5

Inte riktigt lika bra styrka som sist men det var aldrig någon fråga om att misslyckas. Alla drag var till hakan och det fanns lite mer att hämta

Kommentarer
Experimentet att träna senare på dagen fortsätter med vissa framgångar. Problemet ligger i att det är lite väl mycket folk som är där på eftermiddagarna. Jag lyckas lyckligtvis alltid knipa de stänger jag behöver men det är på gnällen varje gång. Jag har även i vanliga fall svårt att ta en rejäl setvila, jag blir otålig, och när det är andra som väntar blöir det inte lättare direkt. Jag har erbjudit att de kan köra mellan men enligt alla så har det varit för mycket att lasta om. Det kan jag väl i och för sig ta som ett gott tecken.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 11:14   #139
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-01-18
Tid: 12:30 - 13:50
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 92.5 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x95
3x112.5, 3x112.5, 3x112.5, 3x112.5, 3x112.5

Fortsatt lite dålig bålstyrka vilket märktes av i första trean. Eftersom jag inte vill låta den hindra en i övrigt helt OK dagsform så lånade jag bältet som finns i friviktsrummet. Tidigare så har jag inte direkt upplevt någon förbättring men idag, herre-oden. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde annorlunda men helt plötsligt så kände jag en markant förbättring framför allt i bottenläget där jag fick mycket bättre stryka. Men jag kommer fortsätta att vara restriktiv med bältes användningen, bara när det verkligen behövs.

Bänkpress
5x40, 5x40, 5x50
3x62.5, 3x62.5, 3x62.5, 3x62.5, 3x62.5

Styrkemässigt ungefär som förra bänkpasset men känslomässigt mycket bättre. Lite strul i ett set med att jag slog i ställningen vilket gjorde att trean blev onödigt tung. Men det fanns fortfarande mer styrka än situationen krävde.

Stångrodd
5x50, 5x50
3x70, 3x70, 3x70, 2x70

Fortsatt dåliga prestationer i roddarna. Redan under de första setten så var det svårt att få upp vikten och kanske ännu mer att träffa rätt på bröstkorgen. Det var därför ganska skönt att skjuta ut sig i fjärde set så jag slapp fundera på om de första setten var tillräckligt bra. Ettan i sista set var väl mest en fråga om att jag omedvetet gav mig för dagen. Det fanns ju ändå inget hopp om att få höja vikterna. Det är egentligen en ganska dålig inställning, jag bör försöka få ut max från varje set. Fast rodden är ett komplement och inget jag fokuserar på till 100 %.

Kommentarer
Svackan jag hade för någon vecka sedan börjar ge med sig. Styrkan har återhämtat sig och kroppen fungerar rätt bra. Dessutom så har vikten börjat sjunka i ett lite mer acceptabelt tempo trots att det är helg. I morse låg jag under 92 kg vilket bara hänt en gång innan under deffen. Den gången var det efter att jag varit förkyld och helt slut. Nu gäller det att bibehålla fokus och varken slappa ihop eller bli girig, långsamt men säkert ska deffen genomföras.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2012-02-19 klockan 11:16.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 13:35   #140
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-20
Tid: 11:10 - 12:20
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 92,4 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x100
3x115, 3x115, 3x115, 3x115, 3x115 reps-PB

Ingen toppkänsla men vikterna kom sent om sider upp. Hade lite problem med att knäna föll inåt vilket jag måste jobba på i framtiden. Första arbetssettet lite smågrisigt där efter var det bälte som gäller, jag börjar bli hooked. Mycket trevligt när man inser att 100 kg numera räknas som en bra och säker uppvärmningsvikt.

Militärpress
5x30, 5x30, 5x35, 3x40
3x45, 3x45, 2x45, 2x45, 1x45

Från förra veckans otroligt komfortabla lyft på 42.5 så tog det helt plötsligt stopp. Det måste vara de tyngsta +2.5 kg någonsin. Fast det där med dagsform kan ju spela in en del.

Marklyft
5x70, 5x70, 3x100, 2x120
3x140 reps-PB

Fortsatt samma värmning. Ganska seg under första trean på 100 kg men till andra trean så släpte det. Tvåan med ganska god marginal. Men det var tydligt att ryggen var liote trött och inte riktigt ville samarbeta. På med bältet inför arbetssettet. Första försöker gick på röven då bältet gled upp och hamnade fel vilket gjorde att buktrycket inte stämde. Men efter lite pill så satt det rätt och trean gick att stånka upp. Det finns lite till att ge men kanske inte en hela 5 kg höjning.

Kommentarer
Det rullar på rätt bra. Helgen har inte lett till någon fethet. Jag väger 0,1 kg mindre än i fredags och har varit nere på 91,5 under helgen. Om jag fokuserar så kommer jag lägga mig under 92 kg innan fredag. Styrkan verkar hänga med ganska bra om man bortser från militärpressarna. Jag tror att jag kan ha hittat den metod som fungerar.

Måndag: styrka innan lunch
Tisdag: vila
Onsdag: kendo på kvällen
Torsdag: styrka efter jobbet
Fredag: vila alternativ kendo
Lördag: styrka
Söndag: vila

Det gör att jag inte som tidigare tränar tre dagar i rad tisdag till torsdag. Det gjorde att jag varken presterade på gymmet eller kendon. På det här sättet så känns det som att jag har lite mer att ge när det gäller. Men det återstår att se hur det fungerar i längden.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2012-02-20 klockan 13:42.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 08:41   #141
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-22
Tid: 18:30- 20:00
Plats: Lärarhögskolan

Kommentarer

Lite seg start på träningen. de som tränade innan var långsamma att komma ut och nybörjarna lika sega men att sopa golvet. Det krävdes att jag tog initiativet för att något skulle hända. Josef satte en hög standard på träningen genom att beordra 260 senshi-kotae-men. Det var inte speciellt tungt faktiskt. Fast när man vet att man ska göra så många så tenderar det att bli lite mindre hugg för att döda och lite mer slappna av. Fokus för dagen låg på att jobba mer med väster benet och vänster handen vilket var välbehövligt. Inga direkta uppenbarelser men jag körde övningarna med hoovrande högerfot för att eliminera parasitstegen.

Rätt bra keiko för dagen. en mot Henke som är svårtslagen i ordets sanna bemärkelse. Det fanns inte mycket jag kunde göra men jag tror att en men och en kote letade sig in. Det i sig är en bra känsla. Där efter blev det lite keiko mot jodan vilöket också är en nyttig erfarenhet. Det gick rätt bra måste jag erkänna, framför allt i början. Fick in ett riktigt fint men hugg genom att finta kot och sedan byta håll. Några OK kote-träffar han jag få in men ingen som kändes toppen. Lite keiko med Dan hans också med och det var nog den knöligaste keikon. Det kände som att ingen av oss riktigt var bekväma i våran kendo och det blev lite stelt. Men han hade definitivt övertaget, det har jag inga tvivel om.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-24, 11:00   #142
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-23
Tid: 16:20 - 18:00
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 91,8 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x100
3x117.5, 3x117.5, 3x117.5, 3x117.5, 3x117.5 PB

Segt under uppvärmningen men det avtog snabbt. Inte allt för brunt om jag ska vara ärlig men det tog emot ganska myckeet mot slutet. Bältet får fortsätta att hänga men på mina arbetssett men under uppvärmningen känns det bara onödigt. Lite stul med att hålla ut knäna och att få med bröstryggen vi utlyft. Men det ska nog gå att lösa om jag bara fokuserar på det. En teknikfråga att jobba extra på under uppvärmning och vid nästa deload.

Militärpress
5x30, 5x30, 5x35
3x42.5, 3x42.5, 3x42.5, 3x42.5, 3x42.5

Fel vikt då det skulle ha varit 45 kg. Jag kom på det efter första set men lät udda vara jämt. Det går så segt i militärpressen att jag lika gärna kunde unna mig ett litet extra pass på vikten.

Marklyft
5x70, 5x70, 3x100, 2x120
3x145 PB

Jag hade sagt at jag inte trodde på en 5 kg höjning men ack så fel jag hade. De första två repsen flög kanske inte upp men det var stabila lyft. Inga som helst tvivel om att det skulle gå vägen. Sista var lite fulare ochknöligare. Jag fick inte riktigt till tajmingen i slut draget så benen och ryggen var inte klar riktigt samtidigt. Men det var på inte sätt katastrofalt, bara knöligt. Det är väl i och för sig förväntat när man är uppe på nya PB:n.

Kommentarer
Jo det blev lite fel. Jag var av någon anledning helt övertygad om att det var markdag som gällde. Men mer fel kunde jag inte ha, eller mindre fel för den delen, då hade jag haft rätt. Men det gick ju vägen så allt är förlåter. Då får jag lite mer discobetonad träning innan lördagens fest. Vikten fortsätter att gå nedåt. Just nu så ligger jag kring -0,7 kg/vecka vilket jag tycker är aldeles lagom. Det mest posiitiva är att jag inte känner mig allt för sliten och att nedgången inte har lika stora pendlingar. Jag har inte haft den berömda upp 2 ner 3 utvecklingen från helg till helg. Det är skönt rent psykologiskt och tyder på att kosthållningen liogger bättre. Till veckan när vi går in i en ny månad så ska jag ta occ mäta och fota för att kunna göra jämförelser på annat än vikten.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 15:13   #143
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Då jag var lat, dålig och bakfull under helgen så kommer det en double feature idag.

Datum: 2012-02-25
Tid: 11:10 - 12:50
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 91,7 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x100
3x120, 3x120, 3x120, 3x120, 3x120 PB

Jag verkar närma mig fail assymptotiskt, för varje dag kommer jag närmare men har en liten marginal. Här trodde jag på att det skulle ta stop med besked med så fel man kan ha. Ganska knepigt att hålla ut knäna på en del reps fast det var också ganska förväntat. Men jag börja definitiv känna mig bekväm i mitt böjande. Min känsla för djupet verkar bra och jag börjar få till betydligt effektivare vändningar i bottenläget.

Bänkpress
5x40, 5x50, 3x60
3x65, 3x65, 3x65, 3x65, 3x65

Mer strul med låssprintarna på racket, vem var det som fick den ljus idén egentligen? Men inget som var avgörande. Lite småsegt och inte så tekniskt men med viss mersmak.

Stångrodd
5x50, 5x50, 3x60
3x70, 3x70, 2x70, 2x70, 2x70 (fritt ur minnet)

Fortsatt dåligt klipp i roddarna vilket är förvånande, det har alltid varit en av mina styrkor. Då både latsdrag och marklyft går bra så tror jag inte dirket att det är muskelförlust. Snarare så kan deet vara att jag redan är slutkörd när jag når fram till roddarna. Men oavsett så är det ett komplement och inget jag tänker gråta blod över.

Kommentarer

Inte så mycket att säga jag kommer inte ihåg några detaljer. Men det genomfördes pliktskyldigt innan kvällens fest inleddes.


Datum: 2012-02-27
Tid: 11:15 - 12:20
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 91,8 kg

Marklyft

5x70, 5x70, 3x100, 2x125
1x150 PB

Eftersom racket var upptaget så rubbades mina cirklar. Jag hade nog kunna dra en tvåa på 150 kg men jag kände att ryggen inte riktigt vill vara med och skador klarar jag mig utan. Framför allt när knäböjarna är kvar. Det lovar gott inför framtida lyft.

Militärpress
5x30, 5x35, 3x40
3x45, 3x45, 3x45, 3x45, 3x45

Mycket bättre än sist nu fanns den saknade styrkan även om det inte kan kallas lätta lyft. Fick frivända upp stången från golvet och även det kändes riktigt lätt. Lite vingligt när jag sträkte ut, jag måste jobba mer med att hålla uppe spänningen i bålen.

Knäböj
5x60, 3x80, 3x100
3x122.5, 3x122.5, 3x122.5, 3x122.5, 3x122.5

Jag trodde att det skulle gå illa eftersom jag redan kört marklyft och var lite sliten i ryggen. Men till min stora förvåning så gick det ännu en gång vägen. Fast nu var steget till fail endast min järnvilja. Det smarta valet hade nog varit att ge sig men jag vill så gärna klara dagens vikt. Synen som mötte mig i spegeln under sista lyften kunde skrämma slag på vem som helst. Röd som en tomat, ådror över allt och ansiktet förvridet i ett djuriskt vrål. Vackert, helt enkelt.

Kommentarer
Ganska sur i ryggen och öm i framsida höft. Hjärnan tvingade fram större vikter än kroppen var beredd att hantera. Det är i alla fall en ytterst trevlig men tvivelaktig teori. Då är det skönt att nästa styrke pass inte blir förrän på torsdag så jag få läka och sona för mina brott.

Med tanke på att jag svinat under helgen så får det räknas som väl godkänt. Jag undvek att väga mig imorse eftersom vikten skulle vara hög och på det stora hela intetsägande. Vikten lär ganska snabbt stabilisera sig igen. Det är ganska sällan det handlar om faktisk fett inlagring lika mycket som ökat mag innehåll, glykogen och bara pluffsighet från diverse salta snacks. Men det var det värt då jag fick tillfälle att träffa ny människor och tänka på annat än jobet.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 15:37   #144
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Citat:
Ursprungligen postat av LoveMachine Visa inlägg
Stångrodd
5x50, 5x50, 3x60
3x70, 3x70, 2x70, 2x70, 2x70 (fritt ur minnet)

Fortsatt dåligt klipp i roddarna vilket är förvånande, det har alltid varit en av mina styrkor. Då både latsdrag och marklyft går bra så tror jag inte dirket att det är muskelförlust. Snarare så kan deet vara att jag redan är slutkörd när jag når fram till roddarna. Men oavsett så är det ett komplement och inget jag tänker gråta blod över.
För min del är rodden ibland ett mysterium. Ibland går det bara inte, jag når inte upp till bröstkorgen med en enda rep trots att jag gjorde 3x5 på samma vikt några dagar tidigare. Undrar om det är någon del av tekniken/koordinationen som kommer ur fas helt enkelt.
Citat:
Knäböj
5x60, 3x80, 3x100
3x122.5, 3x122.5, 3x122.5, 3x122.5, 3x122.5

Jag trodde att det skulle gå illa eftersom jag redan kört marklyft och var lite sliten i ryggen. Men till min stora förvåning så gick det ännu en gång vägen. Fast nu var steget till fail endast min järnvilja. Det smarta valet hade nog varit att ge sig men jag vill så gärna klara dagens vikt. Synen som mötte mig i spegeln under sista lyften kunde skrämma slag på vem som helst. Röd som en tomat, ådror över allt och ansiktet förvridet i ett djuriskt vrål. Vackert, helt enkelt.
Hehe. Jag är glad att jag böjer med ryggen mot spegeln. Men en brutal påminnelse om vad folk runt omkring ser.
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 21:54   #145
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
För min del är rodden ibland ett mysterium. Ibland går det bara inte, jag når inte upp till bröstkorgen med en enda rep trots att jag gjorde 3x5 på samma vikt några dagar tidigare. Undrar om det är någon del av tekniken/koordinationen som kommer ur fas helt enkelt.
Jo den är av någon anledning väldigt dagsformsberoende. Jag är svag i bänkpress fast det är något konstant. Som du säger så är det vissa dagar svårt att ens träffa bröstkorgen och redan på uppvärmningen så börjar stången dras mot magen. Väldigt udda men tydligen inte så udda att man är ensam om det.

Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
Hehe. Jag är glad att jag böjer med ryggen mot spegeln. Men en brutal påminnelse om vad folk runt omkring ser.
Det var lite av ett uppvaknande för mig. Lägg då till några inte allt för blyga grymtningar som man ger i från sig. Det är inget jag direkt hör själv eftersom jag är upptagen med min egen överlevnad, men alla andra lär nog märkta det. Jag skulle kunna tänka mig ett mycket vackert fotomontage på någon SL-tävling. En hel vägg med bara The beautiful faces of SL, 100 st rejäla närbilder. Vet inte om färg eller svartvitt skulle vara mer effektfullt.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2012-02-27 klockan 22:00.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 08:34   #146
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-29
Tid: 18:30- 20:00
Plats: Lärarhögskolan

Kommentarer

Dagens fokus låg på men-suriage-men och kote-suriage-men. Ingen av dem är någon favorit men den förstnämnda är verkligen helt fel teknik får någon men min kroppsbyggnad och stil. Jag kommer så förbannat när i alla hugg. enda gången då de fungerade var när jag gjorde debana istället. Det som gick dessdå bättre var min keiko. Mot jodan så gick det inte lika bra men det var fortsatt ganska god form. Min kote blev ganska hårt ansatt till en början men jag började sedan att få till mina surigae och då bytt matchen karaktär eftersom min partners bästa vapen blev betydligt mycket osäkrare. Keiko mot Imamura var... ja som den brukar. Han kör på sin (väldigt korta) halvdistans och jag får försöka hänga med. Sen kritiserar han mig för att jag träffar får långt in med shinaien. Keikon mot hasse var dessdå bättre Jag försökte verkligen hålla stilen och köra korrekt kendo vilket jag upplevde gick rätt bra. När jag sedan frågade så höll han med och sa att det såg mycket bättre ut nu än det gjorde tidigare. Så ett viktigt steg framåt men det är inte läge att bli kaxig. Sist av allt så fick jag en del pisk av Mats men det var inte så illa över lag. Jag lyckade i alla fall få in en vettig ippon på honom. fast ha ger ju sällan någon feedback så det är svårt att veta. I övrigt så tar jag med mig att mina fötter verkar ha hittat en högra växel. Vid flera tillfällen så insåg jag att jag inte längre halkade om kring eller satte ner hälen i marken. Det märktes ännu tydligare eefter träningen då jag var duktigt öm under vänster foten. Om mitt fotarbete kan bli lättare och flexiblare så är mycket vunnet för min framtida utveckling.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 20:08   #147
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum7: 2012-03-01
Tid: 16:20 - 13:30
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: 91.0 kg

Knäböj

5x60, 3x80, 3x100
2x125, 2x125, 2x125, 2x125, 2x125

Här tog det tillslut stopp. Det märktes redan under uppvärmningen att det skulle bli tungt. Benen var ovanligt stumma och höften värkte mer än vanligt. Men att jag lyckades med tvåor rak igenom kändes bra. Målet var dock att klara 3x5 +1 då hade jag fått totalt 2000 kg en böjens arbetsset vilket är lite av en drömgräns, men det får vänta. Riktigt tungt men ingen specifik muskelgrupp som svek utan det var ganska grisigt över allt. Efter varje sett så var jag inte trött någon särskild stans utan över allt, en riktigt helkroppsövning.

Bänkpress
5x40, 5x50, 3x60
2x67.5, 3x67.5, 3x67.5, 2x67.5, 2x67.5

Ok, men inte mer. Det blev en som nästan gick till fail och i sista set så sket det sig tillslut. Men det är långt ifrån det sämsta jag gjort på den här vikten. Bara att kriga vidare.

Stångrodd
5x50, 5x50, 3x60
3x70, 2x70, 2x70, 3x70, 3x70

Bättre än sist i alla fall. Nu kändes det bra men styrkan saknade. Det är ett litet steg framåt.

Kommentarer
Det var en ganska seg dag över lag. Jag tror att gårdagens kendo slet lite väl mycket på mig, Jag ville vänta med att träna till på fredag men då är en kompis på besök så det skulle inte funka. Det innebär dessutom att jag troligtvis inte kommer kunna träna förrän på måndag. Fast med tanke på hur sliten jag känner mig i ben och höft så kan det vara lika bra. Det är ingen risk att jag blir katabol för jag kommer använda mig av en naturlig och MYCKET kraftfull testosteron-booster. Jag pratar naturligtvis om Amon Amarth konserten på lördag. Bara att andas in luften där lär ge minst ett kilo muskler. Då två månader gått sedan deffen fortsatte så är det dags för en liten utvärdering av resultaten hittills.

Längd: 183 cm
Vikt: -5.0 kg ( 96.0 -> 91.0 )
Bröstkorg (i höjd med bröstvårtorna): -2 cm ( 107 -> 105 )
Armar (tjockaste punkt): +1 cm ( 33/32 -> 34/33 )
Mage (i höjd med navel): -8 cm ( 102 -> 95 )
Lår (mitten): +0/1 cm ( 60/61 -> 61/61 )

Knäböj: +17.5 kg ( 3x105 -> 3x122.5)
Bänkpress: +0 kg ( 3x67.5 -> 3x67.5 )
Marklyft: +10 kg ( 3x135 -> 3x145 )

Överlag så måste jag erkänna att jag är nöjd med resultaten. Vikten har minskat och det enda andra kroppsmått som verkligen minskat är magen, optimalt. Att armarna är större kan var en slump, eller så gav kendo träningen lite pump. Bröstkorgen har minska men det är främst chipstuttarna så det är ingen fara. Och det märks även utseendemässigt. Magen är inte ens speciellt stor när jag låter den hänga ut. Tidigare så såg jag normal ut men om jag slappnade ut så rasade en hel grejer ut. Benen börjar visa antydningar till definition, i alla fall efter träning. Brösten börjar likna muskler och inte fett vilket glädjer mig, de ser i alla fall bättre ut även om de inte är starkare. Motivationen var låg ett tag men nu när jag har något att jämföra med så märks skillnaden tydligt. Jag tror att jag varit för fokuserad på vikten som inte alltid rört sig neråt, men vikten säger inte allt midjemåttet är faktiskt intressantare ibland. Nu ska jag bara försöka göra lika bra framsteg återstående fyra månader, då finns chansen att jag inte bara blir normalviktig utan kanske till och med undviker att vara smalfet. Men som varje Norrbottning vet så ska man sluta drömma, det går åt helvete i alla fall.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg LoveMachine-20111230.jpg (56.0 KB, 5 visningar)
Filtyp: jpg LoveMachine-20120301-1.jpg (63.4 KB, 4 visningar)
Filtyp: jpg LoveMachine-20120301-2.jpg (78.4 KB, 4 visningar)
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2012-03-01 klockan 20:13.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 15:23   #148
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-05
Tid: 11:50- 12:50
Plats: KTH-Hallen
Morgonvikt: ?? kg

Knäböj

5x60, 5x80, 3x100
2x125, 3x125, 2x125, 2x125, 2x125 Reps-PB

Speciellt bra kan jag inte påstå attdet gick men det finns tre ljuspunkter. Den första är att vikten kändes ganska lätt när den låg på ryggen. Det var inte den starka känsla av ond, bråd död som tidigare. Det andra var att det var gott djup rakt igenom. Til sist så kändes kroppen ganska pigg och smärtfri. Jag har inga större förhoppningar om att klara 125 kg den här cykeln men jag ska ge det ett ärligt försök på torsdag, allt annat är att svika sig själv.

Militärpress
5x30, 5x35, 3x40
3x47.5, 3x47.5, 2x47.5, 1x47.5, 2x47.5

En ovanligt god börja på min nemisis till vikt. På treorna var det bara sista repen som var riktigt utmanande. Missa trean i tredje settet med en hårsmån och blir lite för revanschsugen. Stressar i fjärde set och får lite balansprobelm vilket kostar mig tvåan. Men det är trots allt en övning som gör mig glad av andra anledningar. När jag står och håller i stånen så ser under armarna riktigt ådriga ut. Jag antar att böjning gör att blodet inte riktigt pumpas tilllbaka. Det är ytterligare ett tecken på att det trots vissa missar gå åt rätt håll.

Marklyft
5x70, 3x100, 3x100, 2x120
1x150

Inget riktig höjdarstyrka. Jag kände mig lite seg i ryggen efter böjarna men i slutändan var det inte där det tog stopp. Jag har i alla fall get mig den på att jag ska ta en två nästa gång. Då borde SAK ha öppnat så man kan damma loss med magnesium igen. Det kan räcka för att bättra på repsantalet.

Latsdrag
5x40, 5x60, 3x70
3x80, 3x80, 2x80, 1x80, 2x80

Har blivit lite eftersatt på sistone av olika anledningar. Men idag var det dags igen. Allt annat är spektakulärt men i all fall ganska stabilt med tanke på uppehållet. Jag börjar närma mig min kroppsvikt, eller kanske så är det min kroppsvik som börjar närma sig. I vilket fall så kanske jag kan börja göra pullups när deffen är avklarade. Det skulle vara ett mycket stort och viktigt steg för mig.

Kommentarer
Helgen kan knappast kallas optimal ur träningshänsende. Men ibland kan det bli så. Hade en kompis på besök för att vi skulle gå på Amon Amarth. Då är det inte läge att smyga iväg och riva av ett träningspass på lärdagen. Att vi sedan hade druckit en mass öl och var allmänt slitna gjorde inte saken bättre. Det enda jag har gjort rätt var maten. En liten kebab utan sås och vildsvin på Sjätte tunnan måste ändå räknas som helt ok utemat. Att det sedan belv ganska mycket öl och mjöd var väl kul men inte nyttigt. Dock så fick jag en hel del konditionsträning i på konserten. Det jag skötte bäst var frånvarnon av flyllemat. Det blev kokta ägg. Dagen efter så blöev det proteinpudding, ägg och kyckling så inga allt för hemska excesser. Så imorogn eller på onsdag ska jag väga mig och se hur "bra" det gått. Borde inte vara någon större uppgång.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 08:05   #149
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-02-12
Tid: 00:00 - 24:00
Plats: Över allt men mest hemma och på jobbet
Morgonvikt: 90,5 kg

Kommentarer

Förkylningen är bekämpad men jag tänker inte börja träna än på ett tag. Till helögen kan jag nog ta ett uppmjukningspass i alla fall. SAK inte färdigtbyggt ännu så det är lika bra att vänta ett tag till så jag slipper betala ännu mer på KTH-hallen. Men sist jag var där så såg det i princip färdigt ut och en skivst¨ång stod ensam vakt i lokalen.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-19, 10:47   #150
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2012-03-19
Tid: 08:00 - 17:00
Plats: På jobbet
Morgonvikt: ? kg

Kommentarer

Det har varit allt annat än aktivt på sistone, men det har berott på faktorer utanför min kontrol. Nu är förkylningen helt och hållet betvingad och SAK har åter öppnat för träning. Man kan säga att min värld har återgått till sitt rätta tillstånd. Eftersom jkag varit sliten och sjuk så kändes det som att det var läge att göra en deload och förändring. Jag har länge funderat kring att börja med Wendler 5/3/1 för att jag inte riktigt klara av att böja tre gånger i veckan och att andra övningar känns lite eftersatta. Det som kommer gälla framöver är Big But Boring varianten vilket i grunden kommer se ut som följer.

Tisdag - Bänkpress
Bänkpress
- 5/3/1
- 5x10 @ 50%
Stångrodd 5x10

Onsdag - Kendo

Torsdag - Knäböj
Frivändningar 5x10
Knäböj
- 5/3/1
- 5x10 @ 50% 1RM

Fredag - ev. Kendo

Lördag/Söndag - Marklyft+Militärpress
Frivändningar 5x10
Marklyft
- 5/3/1
- 5x10 @ 50% 1RM
Militärpress
- 5/3/1
- 5x10 @ 50% 1RM
Latsdrag/Chinups 5x10/max

Då det är en deff och BBB är ett relativt hårt schema så kommer jag vara ganska flexibel med komplementen. Alla 5/3/1 övningar kommer genomföras till punkt och pricka då det är dessa som visar om jag går framåt. Övriga övningar i form av 5x10 (50% 1RM) kommer genomföras i den mån dagsformen tillåter. Det får jag helt enkelt känna mig för med lite. Jag ska trots allt kunna fungera på kendoträningarna och inte vara helt slut i övrigt. Det kan även hända det blir några varianter t.ex. frontböj eller rakmark ibland. Eller om jag skulle ha enormt med överskotts energi lite discoövningar.

Frivändningarna är en i princip helt ny övning för mig och jag kommer i alla fall de första veckorna inte ha någon förutbestämd progression. Målet är att känna på övningen och nöta lite teknik.

Jag har valt att köra ett dubbelpass på helgen av flera anledningar. För det första så vill jag kunna köra en hel mikrocykel under veckan så att jag ta mig framåt genom programmet i ett acceptabelt tempo. Dessutom kan jag inte rucka på vilka dagar jag tränar knäböj eftersom det troligvis kommer påverka min förmåga att träna kendo. Ett SL 5x5 pass dagen innan en kendo träning var nog illa och 5/3/1 kommer nog knappast vara mindre förödande. Dessutom så brukar jag mer eller mindre medvetet äta lite mer på helgerna vilket ger lite extra kraft i kroppen. Sen har jag dessutom tid att ta ett långpass vilket inte skulle gå på vardagarna. På det stora hela kommer det inte vara någon dramatisk skillnad annat än att varje basövning får mer riktade träningspass och att benen kanske inte kämnns lika trasiga. Den som lever får se, imorgon börjas det.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)