Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-18, 17:47   #2791
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Haha. Det är beroendeframkallande. Jag förstår ju någonstans att de försöker sälja showen men jag faller ändå platt för allt snack. Nu säger t.ex. Larratt att han älskar Chaffee(kan ju vara skitsnack också men men) men innan deras match i fjol så var det mycket "yeah, Dave is strong, so strong. He's weak side? Mental. He's no champion, he's a quiter.". När någon säger det rakt i ansiktet på den andra så blir det ju spännande och när väl matchen var igång så var jag aptaggad. Så framförallt Larratt är en mästare på att sälja sina egna matcher.
WAGNEEEEEEEER!!!! NOOOOO WAGNER NOOOOOO

https://youtu.be/bsq9PPfPTO0?t=825

Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Har ingen aning varför han försökte slippa. Han borde bara ha gått in i en hook så det blir arm mot arm och då hade det varit över. Det är förmodligen därför Rob blev så glad.

Jag håller med gällande att det är konstigt i setupen. I en perfekt värld där alla är helt ärliga med varandra så hade det varit bäst att båda startar helt rättvist och att man sen räknar in en start där båda är helt beredda. Men det funkar tyvärr inte i praktiken. Så fort en fular sig med greppet så faller det. Om man får en rättvis start och sen börjar räkna ner 3, 2 osv så kanske den ena eller andra börja trixa med greppet för att få fördel och domaren skulle då vara tvungen att börja om nedräkningen. Det behöver alltså inte vara att den ena eller andra brytaren medvetet ”fuskar” till sig ett bättre grepp i starten. Det händer nog lite av sig självt. Om du exempelvis skulle möta mig och du är medveten om att jag kommer attackera din hand och försöka böja bak din handled explosivt direkt i starten så kommer du kanske att börja flexa och böja handleden lite i starten just för att du förväntar dig en smäll där och du vill skydda dig mot det. Då blir det lätt hänt att du oavsiktligt fular med greppet i starten eftersom man måste börja med helt raka handleder.

Så att räkna in en rättvis start hade varit underbart men det funkar tyvärr inte i praktiken. Den bästa lösningen är helt enkelt att domaren rättar greppet på båda brytarna och så fort ett rättvist grepp är uppnått så kommer ett READYGO omgående, där det är underförstått att ma går direkt på ”R”.
Okej det låter ju vettigt när du berättar mer i detalj hur det fungerar. Det är ju dom där detaljerna som man inte vet om, för en otränad ser det ut som att dom greppar händerna, sen börjar dom och på 0.1 sekund så är det någon som slippar, och publiken och kommentatorerna bara "WOOOOAAHHHH!!!!!" och brytarna också. För en som inte vet så fattar man liksom ingenting av vad som just hände.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 17:49   #2792
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Typexempel från svensk strongman gruppen:
Person x - vi håller strongman tävling för masters 40+ men det är ok med personer som fyller 40 det året.
Person y - börjar gnälla om att det är från året man fyller 40
Person z - personliga påhopp på person Y om att dom är dumma i huvudet typ..

Sedan hakar flera personer på och berättar hur dum person Y alltid är.

Så tråkigt snack asså
Rent spontant så gissar jag på att svensk strongman skiljer sig från internationell strongman.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 19:43   #2793
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
WAGNEEEEEEEER!!!! NOOOOO WAGNER NOOOOOO

https://youtu.be/bsq9PPfPTO0?t=825



Okej det låter ju vettigt när du berättar mer i detalj hur det fungerar. Det är ju dom där detaljerna som man inte vet om, för en otränad ser det ut som att dom greppar händerna, sen börjar dom och på 0.1 sekund så är det någon som slippar, och publiken och kommentatorerna bara "WOOOOAAHHHH!!!!!" och brytarna också. För en som inte vet så fattar man liksom ingenting av vad som just hände.
Vad tror ni som är experter, lät Larrat wagner vinna i klippet ovan?
Hade han glidit ner i kingsmove om han varit nervös för att förlora matchen typ?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 20:14   #2794
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Typexempel från svensk strongman gruppen:

Person x - vi håller strongman tävling för masters 40+ men det är ok med personer som fyller 40 det året.

Person y - börjar gnälla om att det är från året man fyller 40

Person z - personliga påhopp på person Y om att dom är dumma i huvudet typ..



Sedan hakar flera personer på och berättar hur dum person Y alltid är.



Så tråkigt snack asså
Person Y verkar vara en idiot så det känns rimligt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 22:24   #2795
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Har Thor gått upp ca 200 kg sen han bröt med Larratt? Han är ju sjukt liten där, brutalt mycket större nu.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-18, 23:04   #2796
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Ganska roligt klipp med Devon Larrat.

https://www.instagram.com/p/B01twNmF...d=ckxb1evgsjis
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 05:59   #2797
Obolensky
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
En tråkig grej med armbrytning är just att det delvis belönar dysfunktionalitet. Alltså att brytare som inte ens kan räta ut sina armar kan utnyttja det genom tekniken som kallas King’s move. Det förstör bilden av att det främst är styrka som avgör segraren. Då faller hela argumentet som jag kom med tidigare om vilket bra sätt armbrytning är för att mäta generell överkroppsstyrka. Den nya världsfederationen IFA har regler mot king’s move, dock så är federationen helt ny och man har inte sett än hur dessa regler funkar i praktiken. I den amerikanska federationen WAL så är det nästan tvärtom, där är armbågskuddarna så stora att det förenklar för dem som kör king’s move. Michael Todd är primärexemplet på det. Styrkemässigt så är han nog knappt topp 500 i världen men tack vare sin king’s move så är han en av de bästa i världen och förmodligen den enda som potentiellt kan spöa Levan. Han kommer dock aldrig vilja möta Levan någon annanstans än i WAL, just för att han gynnas så mycket av utformningen på deras armbågskuddar.

- Något man dock ska ge Michael Todd är att han nog har en pronation av handleden som är i en klass för sig själv. Sen har han faktiskt en press som är i absolut världsklass. Det måste man faktiskt ge honom.
Om hans pronation är en klass för sig själv, varför är hans enda avslut *gömma sig under bordet, dyka upp då och då och märka att han itne har en chans att påverka motståndaren, gömma sig under bordet så länge han kan och hoppa upp och pressa*?

Om han hade en bra pronation hade väl top-rollande varit något för honom? Har aldrig sett honom toprollla (du hittar säkert något film om du letar...jag undrar mer om inte stark pronering = bra förutsättningar för att toprolla?)-.
Obolensky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 06:04   #2798
Obolensky
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 13
Jag tror jag fattar varför Larratt är som han är. Det är koks som är hans grej:

https://youtu.be/syqDyXR57U8?t=162

Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Vad tror ni som är experter, lät Larrat wagner vinna i klippet ovan?
Hade han glidit ner i kingsmove om han varit nervös för att förlora matchen typ?
Nej, man ser klart och tydligt att han inte vil förlora. Hans skrik går från *retsamt* till hans *fan jag förlorade*-skrik som man bara brukar höra efteråt, och sällan.
Obolensky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 06:08   #2799
Obolensky
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 13
Är Larratt den enda västerlänningen som lever på sin sport (en av väldigt få)? Han är ju soldat men han reser så mycket att det verkar som att han försörjer sig på sina seminarier.
Obolensky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 09:03   #2800
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky Visa inlägg
Jag tror jag fattar varför Larratt är som han är. Det är koks som är hans grej:

https://youtu.be/syqDyXR57U8?t=162



Nej, man ser klart och tydligt att han inte vil förlora. Hans skrik går från *retsamt* till hans *fan jag förlorade*-skrik som man bara brukar höra efteråt, och sällan.
Ville förlora tror jag inte han ville, och han blev säkert lite överraskad.
Men det känns inte som att han tog till alla knep han kan för att förhindra läget vilket han kanske hade gjort vid ett mer "allvarligt" länge.

Men bara spekulationer, jag kan inte ett skit om detta :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 09:04   #2801
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Han gav honom lite vinklar för att försöka stylea och sen förlorade han istället
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 09:17   #2802
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Har Thor gått upp ca 200 kg sen han bröt med Larratt? Han är ju sjukt liten där, brutalt mycket större nu.
Räcker med att jämföra honom i höstas med hur han ser ut idag för att lägga märke till att han pendlar rejält i vikt. Då drog han mark på runt trehundringen och såg inte alls lika kraftfull ut som nu. Nu är han återigen ett jävla hus och drar världsrekord på träning.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 09:55   #2803
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Han cyklar säkert kreatin.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 10:22   #2804
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky Visa inlägg
Om hans pronation är en klass för sig själv, varför är hans enda avslut *gömma sig under bordet, dyka upp då och då och märka att han itne har en chans att påverka motståndaren, gömma sig under bordet så länge han kan och hoppa upp och pressa*?

Om han hade en bra pronation hade väl top-rollande varit något för honom? Har aldrig sett honom toprollla (du hittar säkert något film om du letar...jag undrar mer om inte stark pronering = bra förutsättningar för att toprolla?)-.
Utan pronation ingen king’s move. Om någon lyckas ta Michaels pronation så vinner de matchen eftersom det är nästan helt omöjligt att utföra en king’s move utan pronerad hand. Men hittills har jag inte sett någon vara nära, inte ens Cyplenkov. Det säger mig att hans pronation borde vara helt sjuk.

För att vara bra på en top roll så måste man förutom i pronation också vara jävligt stark i armböjarmuskulaturen och det är inte Michael, iaf inte jämfört med de andra i toppen. Det är därför hans arm blir uträtad på ett ögonblick så fort han kommer upp från under bordet för att se om hans motståndare är tillräckligt trött än.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 10:29   #2805
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Det var så extremt mycket hype om Wagner inför matchen med Larratt efter det att Wagner hade fullständigt demolerat Michael Todd i en supermatch i vänsterarmen tidigare det året. Han pangade genom Michael friktionslöst som om Michaels arm inte ens var där 6-0. Folk på amerikanska forum snackade om att Wagner förmodligen var den bästa brytaren i världen osv osv. Det visade sig bara att Michael Todd helt enkelt bara var sämst med vänster arm.

David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)