Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-02-11, 23:03   #2626
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
#1
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 23:12   #2627
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
#1
Jag är dock övertygad om att vi har en sten sax påse situation i den nuvarande världstoppen. Jag tror Michael Todd spöar Levan, men att Michael Todd ändå skulle få stryk av andra som i sin tur skulle vara helt chanslösa mot Levan.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 23:15   #2628
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Jag är dock övertygad om att vi har en sten sax påse situation i den nuvarande världstoppen. Jag tror Michael Todd spöar Levan, men att Michael Todd ändå skulle få stryk av andra som i sin tur skulle vara helt chanslösa mot Levan.
Jag såg att du tippade 5-1 till MT med riktiga regler på ett riktigt bord håller jag Levan som favorit.

Edit: men ja, det kan ju såklart vara så. Men sålänge MT gömmer sig i WAL så har top8 tolkningsföreträde.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 23:48   #2629
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Vilken sängkamfösarblick. Vem kan inte motstå den i toppen? Djuplänkade.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 07:15   #2630
Obolensky
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 13
Någon som kan förklara varför Brzenk envisas med att hävda att det är i princip meningslöst att styrketräna för armbrytning? Och hur stark tror ni han skulle vara i armbrytnings-övningar som typ ... ja, det ryssarna kör (typ när de bara håller i ett väldigt stort (diameter) handtag och försöker dra bak den och mäter back pressure genom att hålla fast vikten i någon sekund, eller typ halva hammercurls, eller 90 grader i armbågsleden + hammargrepp + luta sig fram/ned och sedan upp igen.

Är det, enligt er erfarenhet, verkligen lika bra att bara köra armbrytning och inte lyfta vikter alls?

Ni fattar vad jag menar. Han kan ju inte tro att det är sant efter att ha sett Larratt vs Cyplenkov, till exempel (innan påstod han att om de hamnar i en hook, så vinner Larratt). Larratt är förmodligen världens smartaste armbrytare, den tekniskt skickligaste, världens uthålligaste och o s v ... och Cyplenkov såg aldrig ens ansträngd ut medans Larratt tog i för kung och fosterland. Eller?!
Obolensky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 08:40   #2631
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky Visa inlägg
Någon som kan förklara varför Brzenk envisas med att hävda att det är i princip meningslöst att styrketräna för armbrytning? Och hur stark tror ni han skulle vara i armbrytnings-övningar som typ ... ja, det ryssarna kör (typ när de bara håller i ett väldigt stort (diameter) handtag och försöker dra bak den och mäter back pressure genom att hålla fast vikten i någon sekund, eller typ halva hammercurls, eller 90 grader i armbågsleden + hammargrepp + luta sig fram/ned och sedan upp igen.

Är det, enligt er erfarenhet, verkligen lika bra att bara köra armbrytning och inte lyfta vikter alls?

Ni fattar vad jag menar. Han kan ju inte tro att det är sant efter att ha sett Larratt vs Cyplenkov, till exempel (innan påstod han att om de hamnar i en hook, så vinner Larratt). Larratt är förmodligen världens smartaste armbrytare, den tekniskt skickligaste, världens uthålligaste och o s v ... och Cyplenkov såg aldrig ens ansträngd ut medans Larratt tog i för kung och fosterland. Eller?!
Han skulle ha kunnat bli väldigt stark i detta. Benämns i podavsnittet nedan. Anledningen till att Brzenk har den inställning han har är givetvis p.g.a. att det har fungerat för honom. Han behövde aldrig göra något mer än det han gjorde. Bob Brown benämner faktumet att han är otroligt genetiskt begåvad och att aldrig riktigt har förberett sig som andra atleter inför matcher. Detta är inte konstigt då han i sin egna viktklass var mil bättre än alla andra och bland tungviktarna ofta kilometer bättre. Om du spöar allt och alla hela tiden, då är det väl naturligt att du inte tänker "jag måste till gymmet och bli starkare"?

Jag tror inte att man ska ta allt John säger som en sanning bara för att han är världens genom tiderna bästa brytare. Han är ett underbarn med unika förutsättningar. Har inte koll på hur hans spådomar brukar låta men jag vet att när Ryan reste över till Polen för Zloty Tour så hade John sagt att Ryan hade en chans att ta hem hela skiten. Väl i Polen så fick Ryan dyngstryk och kom tia eller något i den stilen.

Klippet är för övrigt rätt kul för både Ryan och Bob tror att Chaffee slår Levan. Börjar bli taggad på den matchen

__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 08:46   #2632
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Men sålänge MT gömmer sig i WAL så har top8 tolkningsföreträde.
MT kommer aldrig att resa över pölen. Det är väldigt kul i poddar där Devon och MT medverkar samtidigt, Devon är inte sen att pika honom för detta "Man, if I were you I would love to prove myself against the best. I would go to Europe and pull against the biggest monsters of the sport. Instead your hiding here, that's no real champion. Just give me the hammer and I'll travel over and do the work for you!" <-- Påhittad sägning men det är mer eller mindre så det låter Om WAL 601 blir Devon mot MT och Devon vinner så är jag övertygad om att Devon ger kampen om världen en chans till. Om MT eller Jerry håller hammaren så kommer inget att hända.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 08:54   #2633
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Något annat än brytning som verkligen är löst snack: har ni sett att Berkhan har hamnat i onåd hos svenska strongmans?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 08:56   #2634
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Något annat än brytning som verkligen är löst snack: har ni sett att Berkhan har hamnat i onåd hos svenska strongmans?
Något han sagt om deras kroppsfett?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 09:31   #2635
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Något annat än brytning som verkligen är löst snack: har ni sett att Berkhan har hamnat i onåd hos svenska strongmans?
Det har jag missat. Bara sett hans sälrodd-utmaning Länk till vad som skett?

Tycker han är så jävla rolig, haha.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 09:31   #2636
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Något han sagt?
Japp Lade upp en video på 160x3 i sälrodd och påstod att det var den tyngsta sälrodden någonsin filmad och att Larry Wheels skulle få 1000 dollar om han slog det. Måste varit för att få publicitet för kan inte tänka mig att han inte förstår att Larry är en miljon ggr starkare än honom.

Hur som helst så är det ett gäng strongmans som stör sig på honom och retar honom, är lite kul att följa. På Berkhan lät det som att han höll världsrekordet i sälrodd medan strongmansen givetvis är mycket starkare och inte sena med att påpeka detta och att Berkhans svansföring inom övningen är smått absurd.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08

Senast redigerad av MackeJuve den 2020-02-12 klockan 09:33.
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 09:32   #2637
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Det har jag missat. Bara sett hans sälrodd-utmaning Länk till vad som skett?

Tycker han är så jävla rolig, haha.
Nja, kolla bilden om vad som är en sälrodd och kommentarsfältet där
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 09:35   #2638
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Skrev han inte relativt till kroppsvikt? Inte absolut tyngsta.

Kul hursom då jag antar att han ville ha lite uppmärksamhet, vilket han verkar fått nu då?

Senast redigerad av PureWhey den 2020-02-12 klockan 09:37.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 09:47   #2639
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Skrev han inte relativt till kroppsvikt? Inte absolut tyngsta.

Kul hursom då jag antar att han ville ha lite uppmärksamhet, vilket han verkar fått nu då?
"Absolute and relative" stod det visst.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 09:58   #2640
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Något annat än brytning som verkligen är löst snack: har ni sett att Berkhan har hamnat i onåd hos svenska strongmans?
Först trodde jag det var klickbait av dig eftersom jag hade läst Thebarbellvikings row-off idé som Berkhan inte svarade på och Ståhlberg sa att han inte hade några "balls" Men sen gick jag in på Thebarbellviking och kollade hans roddklipp och det va helvete va många som neggade på Berkhan


Men Berkhan började när han klippte in Thebarbellviking i hans "hur gör man sälrodd post"
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2020-02-12 klockan 09:59.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)