Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-03, 18:03   #2581
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Har svårt för Herr Björnssons stil. Hoppas Shaw kommer tillbaka. Han är så mycket skönare och avspänd
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 08:30   #2582
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Har svårt för Herr Björnssons stil. Hoppas Shaw kommer tillbaka. Han är så mycket skönare och avspänd
Haha, och jag tycker tvärtom av mer eller mindre samma anledningar Kul hur man uppfattar folk.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 20:25   #2583
dannee86
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 6
Samma. Gillar Thor mest (dock helst utan Smurfen)
Inte så förtjust i Shaw känns lite "självgod".
dannee86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-04, 20:37   #2584
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-05, 08:41   #2585
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Kul att se Brzenk med bra bicepspeak och i någorlunda form. För er som inte vet så gör han comeback i år på top 8, 95 kg-klassen. En händelse att se fram emot men tyvärr så vill jag minnas att det är dyrt att köpa stream till de sändningarna, framförallt om man bara är intresserad av ett par atleter.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 14:13   #2586
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Eddie Hall ska bryta arm mot Rob Vigeant Jr nån gång under våren. Skulle kunna vara under nästa WAL-gala. Eddie blev intervjuad i en podcast och nämnde att han gärna skulle testa sin förmåga mot något proffs men att tungviktarna var för tuffa. Valet föll på RVJ(väger in i trakterna kring 90 kg), denne ringdes upp och bjöds in i samtalet och trashtalkandet var igång. RVJ lär vinna men ändå kul att se.

Det var lite kul för RVJ är van vid att folk i hans viktklass påstår att de kan vinna mot honom trots att han har varit nordamerikansk mästare och obesegrad under flera år. Således hade han en ganska nedlåtande och aggressiv approach när han fick berättat från podcast-värden att det var en kille på linan som påstod att han skulle spöa honom. RVJ visste inte att det Eddie utan började med att vräka ur sig något i stil med "let me guess, you're one of those guys who have benchpressed 300 pounds for a couple of reps and now you feel like the king of the world and think that you can beat me?" var på Eddie replikerade typ "well, I've benched a little more than that" Var roligt.

Mer updates om Hafthors 501 kg: Thor och Licis körde en gemensam Q&A. I denna diskuterade de Eddies utspel om att 501 kg på elephantbar inte skulle räknas som vr. Licis gick direkt igång på det och sa att han ansåg att 500 kg på elephantbar raw var en bättre prestation än 500 kg med vanlig stång och dräkt. Thor fyllde i med att OM han skulle dra det på Arnolds så skulle det vara efter tre andra grenar och att det är en helt annan sak än att enbart ha marklyftet på agendan.

Jag har börjat tro att Thor verkligen kommer att fixa 501 kg, han låter väldigt övertygande i sina videos. Det intressanta är ju vad som sker om detta inte inträffar på Arnolds. Han verkar inte vilja använda dräkt så kommer han då att göra det på en annan tävling med vanlig stång eller kommer han prompt att vilja ha elephantbar ändå? Känns ju ändå mest sannolikt att lyftet blir av någon annan gång än under Arnolds.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 14:40   #2587
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
wtf, väger Rob Vigeant Jr bara runt 90? Trodde han var mer 100+. Hans armar väger väl 40kg styck.

Om eddie kan göra ett skit mot honom blir jag imponerad
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 14:51   #2588
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
RVJ visste inte att det Eddie utan började med att vräka ur sig något i stil med "let me guess, you're one of those guys who have benchpressed 300 pounds for a couple of reps and now you feel like the king of the world and think that you can beat me?" var på Eddie replikerade typ "well, I've benched a little more than that" Var roligt.
Haha

Kör Fredrik Smulter någon armbrytning?

Senast redigerad av PureWhey den 2020-02-10 klockan 14:53.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 15:05   #2589
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
wtf, väger Rob Vigeant Jr bara runt 90? Trodde han var mer 100+. Hans armar väger väl 40kg styck.

Om eddie kan göra ett skit mot honom blir jag imponerad
Han tävlar så vitt jag vet i 93 kg-klassen(105 lbs). Möjligt att han väger 220 lbs vanligtvis och att det är med den vikten han ska ta sig an Eddie.

Om Eddie ö.h.t. gör det till någon sorts match så är han ju grym, då borde han satsa på brytning. Även om RVJ inte är i tungvikten så är han ju som du antyder en jävligt stor kille muskulöst.

Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Haha

Kör Fredrik Smulter någon armbrytning?
Han gjorde! Tror inte att han kör så mycket nu, hade en period där han satsade en del på det. Scott Mendelson kör och är rätt duktig och Eric Spoto skulle enligt Larratt vara en topp fem-snubbe i tungvikten i WAL om han satsade på det.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 15:09   #2590
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
På tal om strongmans och brytning så är ju ena Lalas-brodern på en någorlunda nivå armbrytningsmässigt. Vann rätt enkelt mot Eddie i en uppvisningsmatch. Någon som vet om han tävlar?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 15:41   #2591
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Eddie har inte en chans mot RVJ. Eddie vs Ryan Bowen hade varit en intressant match!
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 15:46   #2592
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Eddie har inte en chans mot RVJ. Eddie vs Ryan Bowen hade varit en intressant match!
Det hade onekligen varit intressant. Men jag tycker fortfarande att det är kul med RVJ vs Eddie och det är ju verkligen en win-win för bägge parter. Kalla mig enkel men även om RVJ fullkomligt förnedrar Eddie så hade det varit kul att se på bara för att det är en något mer normalbyggd(nåja) man mot ett monster samt att bägge är väldigt bra på trashtalk. Passar dessutom bra för RVJ då han inte har någon given utmanare att möta på nästa gala, kan lika gärna vänta med hammar-försvarandet och dra mot Eddie istället. Ryan däremot lär ju ha en viktig match på den galan.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 15:48   #2593
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det hade onekligen varit intressant. Men jag tycker fortfarande att det är kul med RVJ vs Eddie och det är ju verkligen en win-win för bägge parter. Kalla mig enkel men även om RVJ fullkomligt förnedrar Eddie så hade det varit kul att se på bara för att det är en något mer normalbyggd(nåja) man mot ett monster samt att bägge är väldigt bra på trashtalk. Passar dessutom bra för RVJ då han inte har någon given utmanare att möta på nästa gala, kan lika gärna vänta med hammar-försvarandet och dra mot Eddie istället. Ryan däremot lär ju ha en viktig match på den galan.
Jadå helt klart. Tycker bara det vore tråkigt om Eddie tycker det är tråkigt med brytning för att/om han blir tokdominerad av någon så mycket lättare. RVJ är som en tungviktare som är fylld med helium i benen eller nåt, har ju större händer osv än Devon och Michael Todd.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 15:53   #2594
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674


Nästan 1000 kg utan att vara fet, okej.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 16:28   #2595
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Jag är kanske lite sen på bollen men börjar fundera på om inte strongmen och armbrytare kanske fått någon duktig promotor.

Sånt här småsnack och argumentation fanns aldrig förr i tiden och verkade inte som något dessa gigantiska män hade ork för. Nuförtiden hugger alla åt alla håll och intresset är större än någonsin.

Min fråga är således om det finns en Dana White därbakom eller om det bara är så enkelt att denna yngre generation är så medvetna om sociala medier?

Det är lite osmakligt med nog funkar det, jag är mer intresserad än jag varit på tio år.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)