Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-30, 20:44   #16
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Idag sprang jag 11 minuter i 8km/h vilket är maxhastigheten på löpbandet hemma. På gymmet kan du säkert ställa in på 18-20 km/h som maxfart vilket troligen också är livsfarligt om du kliver snett.

På gym: löpband maxfart över 12 km/h och jag springer då 12 km/h där - ingen lutning.

Hemma: löpband maxfart 8 km/h och jag springer då 8 km/h där - 10-30 graders lutning, vet ej exakt hur mycket lutningen är.

Idag hade jag dessutom ingen "värk" i musklerna runt lungorna och även snabbare återhämtning (lägre puls efter jag var färdig jämfört med förra passet). Jag märker att så fort jag börjar bli varm och även en del svettig i kroppen (jag springer bar underkropp) så börjar det bli jobbigt.

Det kommer troligen bli i princip omöjligt att löpa i det rummet under sommaren då det brukar bli 30+ grader varmt i just det rummet. Hm. Skulle på något vis ha fått ner den i källaren och löpt där om det bara fanns eluttag där!
Du har hört talas om något som heter naturen?
Optimalt att.ut och springa i den på sommaren (så slipper du bli som en kokt strömming på löpband)
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 20:51   #17
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenatja Visa inlägg
Ja alltså du kan tänka såhär, 10km/h utan lutning på ett löpband är bra mycket lättare än samma hastighet utomhus, då fötterna får hjälp att flytta sig bakåt av bandet.
Nej, du har fel. Det är luftmotståndet som gör att det är lite jobbigare att jogga på marken än på löpband.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)