Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-29, 20:24   #1
Kajjan85
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 2
Tips på ställbara hantlar 32kg+

Hej,

Som så många andra i de här COVID-19 tiderna är jag på jakt efter lite gymutrustning för att träna hemma. Jag har sneglat lite på att bygga egna hantlar med 25mm skolvikter, men jag har slutligen kommit fram till att det kommer vara för omständligt. Tankarna har nu till slut landat i att jag införskaffar mig en ordentlig ställbar bänk samt ett par ställbara hantlar.

Jag vill absolut minst ha hantlar på minst 32kg. Men jag inser också att priset skjuter iväg desto tyngre hantlarna är, så det får bli en avvägning. Att hamna under 7000 kr vore önskvärt.

Jag har sett att det finns hyffsat billiga hantlar inom min budget på runt 39-40 kg, men det står knappt ens vilket märke det är på de produkterna, så det känns lite osäkert...

Jag mottar väldigt gärna tips!
Kajjan85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-29, 22:39   #2
ziggekatten
Registered User
 
ziggekattens avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Höllviken
Inlägg: 101
Jag köpte Gymleco 40kg för tre år sen för 3500. Identiska med bowflex och Recoil. Säkert samma fabrik i kina. Dessa har funkat ypperligt. Gymleco har dom inte i sortimentet längre, och motsvarande kostar runt 7000 om man kollar på google.
__________________
Mål innan jag fyller 50:
Bänk: 100kg, Böj: 150, Mark: 200, Press: 75
Just nu(49 år, 186cm@97kg): 107,5/152,5/202,5/60
ziggekatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 00:04   #3
Kajjan85
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av ziggekatten Visa inlägg
Jag köpte Gymleco 40kg för tre år sen för 3500. Identiska med bowflex och Recoil. Säkert samma fabrik i kina. Dessa har funkat ypperligt. Gymleco har dom inte i sortimentet längre, och motsvarande kostar runt 7000 om man kollar på google.
40kg för 3500 var ju ett väldigt bra pris! Tittar man på prisjakt på bänkar och andra träningsprodukter har priserna stigit rejält senaste månaden...

Recoil har jag läst om, men jag hittar dom inte någonstans längre. Jag har dammsugit internet på ställbara hantlar i Sverige nu under kvällen och många alternativ som funnits har utgått, och en del som finns kvar är slutsålda pga. Corona.

Ironmaster finns, men kostar mycket. Och med den konstruktionen försvinner nästan hela poängen med ställbara hantlar för mig.

Det slutade med att jag beställde ett par Gymleco 32kg för 5500 kr. Dessa är platta och ser ut som vanliga hantlar, vilket nog blir skönt när man vilar dom på benen innan lyften.
Kajjan85 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)