Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-04, 18:07   #61
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Kanada
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 19:05   #62
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Skulle vilja bo någonstans där man slipper den svenska vintern inkl. mörkret vi lever i 6 månader om året. Samtidigt vill jag inte bo någonstans där det är olidligt varmt heller... det kommer man förvisso runt med AC. Några förslag?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 19:08   #63
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Skulle vilja bo någonstans där man slipper den svenska vintern inkl. mörkret vi lever i 6 månader om året. Samtidigt vill jag inte bo någonstans där det är olidligt varmt heller... det kommer man förvisso runt med AC. Några förslag?
Problemet med varma länder är naturkatastrofer och insekter/djur. Undra om det går komma runt det
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 19:17   #64
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Hur svårt är det att emigrera till USA då? Bli behörig för ett H1B, bo där i fem år och få ett green card? Finns det fördelar med att bli en US-medborgare, och kan en immigrant bli statlig medborgare också?

Lättare att emigrera till Kanada, generellt sett, som skilled labour?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 19:17   #65
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Skulle vilja bo någonstans där man slipper den svenska vintern inkl. mörkret vi lever i 6 månader om året. Samtidigt vill jag inte bo någonstans där det är olidligt varmt heller... det kommer man förvisso runt med AC. Några förslag?
Det är rätt stor skildnad på Norden och vad som helst. Frankrike har tidig vår, inte mycket vinter att tala om men nära till Alperna om man vill åka skidor, ändå.

UK, mycket mildare osv.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 19:25   #66
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Problemet med varma länder är naturkatastrofer och insekter/djur. Undra om det går komma runt det
Ja, fast man kommer igenom det med. Så vida du inte jämför med riktigt fattiga länder som Haiti t ex. Annars är det rätt lugnt, om du är funtad att bo i annat lan överhuvudtaget alla är inte det.

Sjukvård kan skilja sig, jag har tex haft Dengue fever ett par ggr utan vård och mitt under en orkan men andra komplikationer är Europa bäst på, överlag. Europa generellt, spelar inte så stor roll vilket land, är kungar på vård.

Tyvärr har det holkats ur en aning idag men ändå, Frankrike, Tyskland etc, Europa är bäst där. För det mesta. Östra Asien kanske är bra iofs.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 19:27   #67
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Kanada och USA är bra men USA inte lika bra som Europa vad gäller det mesta.
Vissa latinamerikanska länder har bra sjukhus, american standard men långt ifrån alla. Sen är det försäkringar.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-05, 04:59   #69
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Skulle vilja bo någonstans där man slipper den svenska vintern inkl. mörkret vi lever i 6 månader om året. Samtidigt vill jag inte bo någonstans där det är olidligt varmt heller... det kommer man förvisso runt med AC. Några förslag?
Har tänkt endel på dedär, när jag spenderade några dagar i tropisk miljö men på strax över 2000m höjd insåg jag att detta är det optimala klimatet. Citerar wikipedia:

"In the tropics, a subtropical highland climate tends to feature spring-like weather year-round. "

Tyvärr finns ju inga super-attraktiva städer som har detta klimat. Men det går att hitta en del mindre städer ifrån denna lista: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...wns_by_country

https://en.wikipedia.org/wiki/Campos_do_Jord%C3%A3o

https://en.wikipedia.org/wiki/Baguio
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-05, 08:20   #70
Carlo Fatface
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 159
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Tro mig vädret är inte speciellt roligt där.
Är väl bekant med vädret där och det är inget som bekommer mig.


Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Island tror jag att många i den här tråden skippar pga att de inte klarar de dopingtest som görs i stor omfattning. Det är inte direkt kostsamt befolkningen motsvarar storleksordningen Nacka kommun.
Ännu något som jag snarare ser mer positivt än negativt på..
Carlo Fatface är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-05, 08:43   #71
JamesD
Registered User
 
JamesDs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 750
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Skulle vilja bo någonstans där man slipper den svenska vintern inkl. mörkret vi lever i 6 månader om året. Samtidigt vill jag inte bo någonstans där det är olidligt varmt heller... det kommer man förvisso runt med AC. Några förslag?
Nya zeeland naturligtvis
JamesD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-05, 11:24   #72
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Skulle vilja bo någonstans där man slipper den svenska vintern inkl. mörkret vi lever i 6 månader om året. Samtidigt vill jag inte bo någonstans där det är olidligt varmt heller... det kommer man förvisso runt med AC. Några förslag?
Madeira is the shit. Ligger runt 14 - 28 året runt. Har 22 just nu.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-05, 13:04   #73
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Perfekt klimat för mig är svensk vår, runt 15 grader fortfarande inga mygg eller andra insekter och varmt i solen.
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-04-05, 22:43   #74
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Har tänkt endel på dedär, när jag spenderade några dagar i tropisk miljö men på strax över 2000m höjd insåg jag att detta är det optimala klimatet. Citerar wikipedia:

"In the tropics, a subtropical highland climate tends to feature spring-like weather year-round. "

Tyvärr finns ju inga super-attraktiva städer som har detta klimat. Men det går att hitta en del mindre städer ifrån denna lista: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...wns_by_country

https://en.wikipedia.org/wiki/Campos_do_Jord%C3%A3o

https://en.wikipedia.org/wiki/Baguio
Ja det klimatet är oslagbart. Det är därför Medellín kallas den eviga vårens stad t ex. Medellín är myyyycket bättre än hur det var när Escobar m fl problem gäng styrde där. Många amerikaner slår sig ned där nuförtiden. Förståeligt.

Samma med andra ställen på samma breddgrader, är man inte så ömfotad och fixar att lämna familj och vänner bakom sig, eftersom det är dyrt och komplicerat att åka tillbaka till det som man kanske ser som sitt riktiga hem, alternativt att man förlorat sin klan, så kan sådana ställen vara helt fantastiska men man behöver försöja sig på något som gör det värt det. Läkare, forskare eller liknande t ex.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-06, 07:14   #75
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 188
I ett annat (mer egoistiskt) liv skulle jag bott else where tills nu. Tjänat bättre netto för att flytta tillbaka till Svedala när man får barn. Fn vill jag inte bo någon annanstans är bästkusten i kära Svedala.

Kan tänka mig ett alternativt boende i Italien men det lär dröja många år.
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)