Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-03, 16:19   #1426
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Har provat samtliga smaker av NitroTech Crunch nu och jag håller inte alls med. Jag tycker dom var minst lika bra, eller till och med bättre än Combat Crunch. Definitivt mjukare i konsistensen än vad Combat Crunch som jag köpte från Bodyman var.
Hur kommer det sig att de rear ut dem? Kort datum antagligen, men kunde inte hitta något om det på sidan. Blev att par lådor här också!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-03, 19:32   #1427
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Hur kommer det sig att de rear ut dem? Kort datum antagligen, men kunde inte hitta något om det på sidan. Blev att par lådor här också!
Alla smaker har expiration date i Feb 2018 så det är ganska kort datum ändå, troligtvis därför de försökte sälja iväg så mycket som möjligt under Black Friday. Nya bars brukar ha ett bäst före datum på ungefär 6 månader upp till ca 1 år framåt i tiden.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-05, 11:36   #1428
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Har även jag testat Nitro Tech crunch barsen nu och håller med Vicarious nästan uteslutande. Mina betyg blir dock 4/5 på alla förutom chocolate peanut butter, den får en 2a. Den var varken god eller äcklig, ätbar med bra näringsvärde där 12 st kostade 99 kr.

Hade jag köpt dom för originalpriset, (330 kr, så det hade aldrig hänt haha) så hade betyget givetvis varit lägre.

Blir alltså köprekommendation på alla bars förutom chocolate peanut butter, så länge dom kostar 99kr per låda. Tänk dock på det relativt korta datumet (slutet av februari) så att ni inte köper typ 10 lådor och knappt äter en bar per dag.

Senast redigerad av Bulkperiod den 2017-12-05 klockan 11:40.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-09, 10:50   #1429
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Jäklar vilken skillnad det är på Best Bar pepparkaka och Oligobar pepparkaka. Oligobar är mycket mycket bättre! Minns att jag åt en förra året men kommer inte ihåg att den var såhär god!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 11:29   #1430
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Någon som har smakat Nutramino Caramel eller Nutramino Dark Chocolate Orange? Kan välja en låda för 49 kr, så funderar på om någon av dessa två är bra

Eller är Bounty Proteinbar något att hänga i granen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2017-12-11 klockan 11:31.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 11:35   #1431
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Någon som har smakat Nutramino Caramel eller Nutramino Dark Chocolate Orange? Kan välja en låda för 49 kr, så funderar på om någon av dessa två är bra

Eller är Bounty Proteinbar något att hänga i granen?
Var väldigt länge sen jag åt Nutramino Caramel, men jag är tillräckligt övertygad om att den var god att det ligger en låda tillsammans med 4 lådor NitroTech Crunch hos posten och väntar på mig

Har för mig den påminde en del om Mars.
(Om det är "Caramel" och inte "Vanilla & Caramel" du syftar på )
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 11:37   #1432
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Var väldigt länge sen jag åt Nutramino Caramel, men jag är tillräckligt övertygad om att den var god att det ligger en låda tillsammans med 4 lådor NitroTech Crunch hos posten och väntar på mig

Har för mig den påminde en del om Mars.
(Om det är "Caramel" och inte "Vanilla & Caramel" du syftar på )
Ah, det bådar ju gott Mars är gott!

Yes, det är vanliga "Caramel" jag tänker på samtidigt är ju mörk choklad och apelsin en fantastisk kombo, men den har sämre innehåll.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 18:42   #1433
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Är det inte massa kollagen i Nutramino eller minns jag fel?
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 18:54   #1434
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Någon som har smakat Nutramino Caramel eller Nutramino Dark Chocolate Orange? Kan välja en låda för 49 kr, så funderar på om någon av dessa två är bra

Eller är Bounty Proteinbar något att hänga i granen?
Vet inte om det är samma bar du pratar om men jag har den här julkalendern från Nutramino. De barsen väger mellan 46 och 49g och finns i bland annat Creamy Caramel och Dark Chocolate Orange. Tycker inte nån av dom är särskilt mycket att hänga i granen (Christmas pun intended) men Dark Chocolate Orange är iaf godare.

Dessa innehåller tyvärr kollagen men det står inte som första ingrediens iaf.

nutramino.jpg


Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Är det inte massa kollagen i Nutramino eller minns jag fel?
Jo, tyvärr verkar nästan alla av Nutraminos bars innehålla kollagen i varierande mängd.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 20:16   #1435
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Menar den som bara heter "Caramel" i format 64g det är den enda som verkar ha kollagen långt bak i ingredienslistan, så testar nog en låda av dom. För 49 kr så spelar det inte så stor roll om dom bara smakar ok
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2017-12-11 klockan 20:17.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 23:02   #1436
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Får sova på saken. Mars-liknande låter ju gott, men även mörk choklad och apelsin som ju är en magisk kombination.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-12, 11:42   #1437
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Får sova på saken. Mars-liknande låter ju gott, men även mörk choklad och apelsin som ju är en magisk kombination.
Tycker inte de var så bra som de låter men helt klart godkända.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-12, 11:51   #1438
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Tycker inte de var så bra som de låter men helt klart godkända.
Okej jag valde en mörk choklad apelsin iallafall. Även om det är mer kollagen i den än i Caramel så gör det inget, jag kompletterar ändå alltid med mer protein när jag tar en bar.


Edit: Jag testade förresten en Barebells Salty Peanut i helgen igen. Testade ju en för flera månader sen och tänkte att jag kanske fick en dålig då, så gav den en ny chans. Men dra åt helvete vad den är dålig. Så jäkla konstgjord jordnötssmak. Ännu sämre än första gången. nej, det är verkligen en av dom sämsta barsen jag har ätit på väldigt länge. Det enda lyckade i baren är ju att det faktiskt är lite salt i den, men varken nötsmaken, basen eller krämen är bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2017-12-12 klockan 11:56.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-12, 12:44   #1439
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Tänk på parenteserna när man tolkar innehållsförteckningarna, det är inte alltid så långt bak som det kan se ut.

I t ex Nutraminos Caramel står kollagen som fjärde ingrediens; Proteinblandning, kola (16%), mjölkchoklad (15%), hydrolyserat kollagen. Det kan alltså vara allt mellan 14.9% och nedåt.

I Dark Chocolate Orange också som fjärde ingrediens, just innan sojaflingor (8.6%). Då vet man alltså att det är minst 8.6% kollagen. I slutändan rör det sig säkert om små mängder men alltid bra att vara uppmärksam.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-12, 13:20   #1440
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Tänk på parenteserna när man tolkar innehållsförteckningarna, det är inte alltid så långt bak som det kan se ut.

I t ex Nutraminos Caramel står kollagen som fjärde ingrediens; Proteinblandning, kola (16%), mjölkchoklad (15%), hydrolyserat kollagen. Det kan alltså vara allt mellan 14.9% och nedåt.

I Dark Chocolate Orange också som fjärde ingrediens, just innan sojaflingor (8.6%). Då vet man alltså att det är minst 8.6% kollagen. I slutändan rör det sig säkert om små mängder men alltid bra att vara uppmärksam.
Absolut, jag har full koll på det men ett bra tips för dom som kanske inte vet om det!

För mig gör det inte så mycket om det är ~10% kollagen. Jag äter ändå aldrig mina bars bara för sig själva, så jag får i mig tillräckligt med bra protein ändå Så länge det inte är före mjölkprotein i listan, eller i en "proteinblandning", så är det okej för mig.

Dom har ju några bars där t.ex kollagenpeptider är först av alla ingredienser i proteinblandningen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2017-12-12 klockan 13:21.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)