Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-08-27, 13:06   #1
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Rawrx avfettar och blir stark

Hej!

Börjar med att säga hej till allihop här på brädan. Jag har läst detta forum länge, men inte registrerat mig förrän nu.

Efter en tjock semester under 2012 har jag bestämt mig för att försköna och avfetta mig själv inför nästa sommar. Mer muskler och mindre fett ma.o.

Min plan är för närvarande massor av konditionsträning, styrketräning med fokus på viktnedgång. Jag ägnar och kommer att ägna 4-5h i veckan åt gym, varav det mesta konditionsträning. I alla fall tills jag fått upp flåset ordentligt.

Och för motivera mig själv att fullfölja detta så börjar jag skriva här.

Nuvarande stats:

Man, 29 år.
Längd: 189 cm
Vikt: 115 kg (med en toppnotering på 118,5kg nu i somras)

PB:

Knäböj: 90 kg
Marklyft: 150 kg
Bänk: 89 kg

Så länge jag inte blir helt försvagad av min bantning är jag nöjd. Jag har gymmat till och från under de senaste ~2 åren. Har problem med vänster axel som gör att jag inte kör bänkpress så hårt.

MÅL:

Förbättra min fysik. De närmaste målen är att minska i vikt och att nå ner under 100kg i kroppsvikt. Närmsta milstolpe är 110kg, och ultimata mål tror jag ligger runt 85-90kg. Längesen jag var i de trakterna så jag vet helt enkelt inte vad för mål jag ska ha.

Förhoppningen är att innan 2012 års slut (samt innan min 30-årsdag tidigt i Januari 2013) vara nere runt 90kg samt ha blivit starkare i alla stora övningar.

Ett sidomål är naturligtvis att till slut kunna presentera inspirerande "före" och "efter"-bilder. Jag tar för min egen räkning bilder rätt regelbundet för att kunna följa min egen progress.

---

Jag kommer inte att logga varje träningstillfälle, utan blir kanske summeringar eller uppdateringar när det känns intressant.

Startbild på fläsket kan jag lägga upp om intresse finnes. Önska mig lycka till!

Tack,
Rawrx
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)