Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-14, 09:02   #19231
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av speedy83 Visa inlägg
Grymt!

vad sprang han in på?
1:11, drygt 5-tempo i medel. Enligt honom var vissa partier så branta att man var tvungen att gå så att snitta 5 min/km är nog inte kattpiss.

Den här killen sprang midnattsloppet 10K på 42 min 2017 så hans utveckling har verkligen varit spikrakt uppåt. Jag har gått från att tro mig vara hyfsat jämbördig med honom till att bli fullständigt och totalt distanserad.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 09:17   #19232
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Handlar det bara om att ta sig i kragen och fixa lite pannben för att kunna fixa att löpa annat än intervaller, d.v.s. faktiska distanser, på löpband? I den fas jag är i nu så passar verkligen ett löpbandspass in hur perfekt som helst men jag är så vek mentalt när det kommer till detta att jag ser det som en smärre bragd om jag fixar fyra km utan att hoppa av bandet, trots att det rent fysiskt inte är så jobbigt.

Vi har ingen TV-skärm som man kan vila blicken på. Ni är ju många som springer på löpband och inte grinar över detta så förstår inte riktigt varför jag ska ha så oerhört svårt för detta.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 09:32   #19233
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Handlar det bara om att ta sig i kragen och fixa lite pannben för att kunna fixa att löpa annat än intervaller, d.v.s. faktiska distanser, på löpband? I den fas jag är i nu så passar verkligen ett löpbandspass in hur perfekt som helst men jag är så vek mentalt när det kommer till detta att jag ser det som en smärre bragd om jag fixar fyra km utan att hoppa av bandet, trots att det rent fysiskt inte är så jobbigt.

Vi har ingen TV-skärm som man kan vila blicken på. Ni är ju många som springer på löpband och inte grinar över detta så förstår inte riktigt varför jag ska ha så oerhört svårt för detta.
Skulle hellre helt sluta springa än att tvinga mig själv till mer än tio minuter på löpband.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 09:40   #19234
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Skulle hellre helt sluta springa än att tvinga mig själv till mer än tio minuter på löpband.

Haha ja, det är HEMSKT. Men andra pallar ju med det så tycker att jag borde kunna göra detsamma. Skonsamt och smidigt, framförallt nu när det är vinter.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 10:07   #19235
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Handlar det bara om att ta sig i kragen och fixa lite pannben för att kunna fixa att löpa annat än intervaller, d.v.s. faktiska distanser, på löpband? I den fas jag är i nu så passar verkligen ett löpbandspass in hur perfekt som helst men jag är så vek mentalt när det kommer till detta att jag ser det som en smärre bragd om jag fixar fyra km utan att hoppa av bandet, trots att det rent fysiskt inte är så jobbigt.

Vi har ingen TV-skärm som man kan vila blicken på. Ni är ju många som springer på löpband och inte grinar över detta så förstår inte riktigt varför jag ska ha så oerhört svårt för detta.
Galet tråkigt är det.
Det är inte såna löpband där man kan lägga en mobil vid displayen så att du kan kolla film när du springer?
Om inte så kanske du skall ha en period med mer intervaller och mindre distans nu?
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 10:15   #19236
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av nisse1976 Visa inlägg
Galet tråkigt är det.
Det är inte såna löpband där man kan lägga en mobil vid displayen så att du kan kolla film när du springer?
Om inte så kanske du skall ha en period med mer intervaller och mindre distans nu?
Jo, intervaller är helt klart ett alternativ. Ska dock testa ett vanligt distanspass en gång till för att se om jag kan bräcka den mentala barriären men hoppet är inte jättehögt.

Det går att placera en telefon på displayen, testade det förra veckan. Var dock inte helt såld på det då man fick springa och kolla snett nedåt. Men kan vara värt att testa en gång till.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 10:20   #19237
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Ljudbok?
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 11:16   #19238
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Ljudbok?
Jag tränar alltid med hörlurar, när jag sprang fyra km på bandet senast(som var en enormt stor mental prövning) provade jag både podcast och musik. Ljudbok kanske fångar en på ett annat sätt, aldrig testat.

Det stör mig hur som helst att t.ex. fyra km är avklarat så snabbt men att det trots det ska vara så betungande. Vill bara kunna koppla bort hjärnan i 20-25 min och få det överstökat. Istället får jag panik runt 1,5 km...
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 11:29   #19239
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
...
Har nyligen börjat med ljudbok när jag springer långpass i trist omgivning med kasst väder. Funkar helt ok.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:15   #19240
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Varför inte springa utomhus Macke? Även om löpbandet kanske är smidigt och skonsamt rent fysiskt, så lär utomhus vara mer skonsamt mentalt. Speciellt om du inte trivs med att stå 90min inomhus och harva så lär du bränna mindre mental energi om du springer "på riktigt istället".
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 12:25   #19241
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
På med ett par bra broddar och spring ute. Alternativt ta den mentala smällen och se det som en läxa i hur man kan sysselsätta sig själv mentalt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 13:09   #19242
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Varför inte springa utomhus Macke?
Jag gör det också Men det är smidigt med löpband, kan gymma direkt efteråt och det är lättare rent fysiskt att springa på bandet jämfört med utomhus. Ställde frågan eftersom att vissa uppenbarligen hanterar löpbandslöpande och jag finner det orimligt att jag ska ha så enormt mycket svårare för det. Tror Beemel brukade dra av milsträckor på löpband i rätt högt tempo, det är helt oförståeligt för egen del.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 13:24   #19243
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Vad hände med killen på forumet som skulle dra av en mara om dagen på löpbandet?
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 13:26   #19244
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag gör det också Men det är smidigt med löpband, kan gymma direkt efteråt och det är lättare rent fysiskt att springa på bandet jämfört med utomhus. Ställde frågan eftersom att vissa uppenbarligen hanterar löpbandslöpande och jag finner det orimligt att jag ska ha så enormt mycket svårare för det. Tror Beemel brukade dra av milsträckor på löpband i rätt högt tempo, det är helt oförståeligt för egen del.
Har även jag kört över milen på löpband, och det är en utmaning. Men är man svag i sinnet och inte satsar lika hårt som mig kanske det inte är för en.


Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 13:59   #19245
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Har även jag kört över milen på löpband, och det är en utmaning. Men är man svag i sinnet och inte satsar lika hårt som mig kanske det inte är för en.


Hahaha Hann bli irriterad innan jag såg spoilern. Jag ska ge det några försök till! Gillar tanken på att kunna ha löpbandet som komplement(till annat än intervaller).
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)