Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-02-19, 18:23   #15856
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det där såg ju riktigt trevligt ut.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 19:55   #15857
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Är också helt ny på Tales-spelen men läste att det kvittar då de inte har något med varandra att göra
Kan rekommendera alla Tales-spelen i serien. Även fast jag inte spelat alla(än), så håller de måttet med råge! I varje fall story-wise och reviews. Combat systemen kan bli lite tjatiga i längden på vissa titlar dock, men det är olika i alla spelen.

Själv upptäckte jag "The Legend of Heroes: Trails in the Sky" nyligen(också JRPG). Är snart klar med första spelet av tre i serien, men dessa ska man tydligen lira från första till sista om man vill ha background story på karaktärerna.
Väldigt mycket text och handling om man gillar det, enkelt combat-system och riktigt riktigt bra musik! Får känsla från gammla Final Fantasy och Star Ocean spelen.

Finns också en uppföljare till serien, Trails of Cold Steel heter den.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 21:19   #15858
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Resident Evil 2 känns redan nu som ett av årets bästa spel. Wow.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 22:11   #15859
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Coolt!

Började precis med tales of berseria. Mysig anime jrpg feeling direkt. Snyggt smidigt och lirar det i nya mancaven som börjar bli färdig. Helt ny på tales of spelen men lirat flesta stora jrpgs. Detta har fått bra reviews, spelat det?
Citat:
Ursprungligen postat av Lipservice Visa inlägg
Kan rekommendera alla Tales-spelen i serien. Även fast jag inte spelat alla(än), så håller de måttet med råge! I varje fall story-wise och reviews. Combat systemen kan bli lite tjatiga i längden på vissa titlar dock, men det är olika i alla spelen.

Själv upptäckte jag "The Legend of Heroes: Trails in the Sky" nyligen(också JRPG). Är snart klar med första spelet av tre i serien, men dessa ska man tydligen lira från första till sista om man vill ha background story på karaktärerna.
Väldigt mycket text och handling om man gillar det, enkelt combat-system och riktigt riktigt bra musik! Får känsla från gammla Final Fantasy och Star Ocean spelen.

Finns också en uppföljare till serien, Trails of Cold Steel heter den.
Ja Tales-serien verkar väldigt poppis! Jag spelar aldrig single-playerspel då jag vill ha de sociala också (annars hinner jag inte med allt) så detta var en väldigt trevligt kompromiss! Man nöter ju inte ett jRPG på en sittning heller!

Ingen som vågar sig på Anthem på fredag? Jag kommer nog ändå testa det, förmodligen via Origin Premier. Många tycker det är vanskligt att betala 150:- / mån för det, men samtidigt spelade jag och polaren inte Destiny 2 mer än ~2 månader. 300:- blir ju mindre än var spelet kostar att köpa vanlig väg så det känns som en win win! Skulle det mot förmodan (högst otroligt) vara värt mer än 2 mån så får man köpa det då istället. Gillar konceptet starkt vs. 5-600:- i engångdavgift!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 22:27   #15860
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Anthem har sett trist ut från dag ett när det visades upp, de flesta som spelat det av det jag läst verkar inte vara positivt inställda.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 07:36   #15861
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Anthem har sett trist ut från dag ett när det visades upp, de flesta som spelat det av det jag läst verkar inte vara positivt inställda.
Jo det är en gigantisk shitstorm kring spelet generellt och det passar såklart inte alla. Jag tror för min egen del att det gott kan fylla ~20h med hyfsad spelglädje med polare, kan jag då få det för 150:- under 1 månad ser jag det som en väldigt trevlig deal!

Verkar ju även som att många problem förhoppningsvis kommer åtgärdas av fredagens patch. Arrekz gjorde en imho vettig video med pointers igår:

__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 07:45   #15862
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Ärligt talat tkr jag inte att Anthem ser så illa ut. Tror mest Bioware har sjukt mkt badwill efter ME3-kontroversen och hur kasst Andromeda var. Jag skulle aldrig få för mig att spela Anthem eftersom det inte är min typ av spel, men set ligger ju inom en gent där gameplay är viktigast och gameplay har jag läst på många ställen verkar kul?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 08:39   #15863
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ärligt talat tkr jag inte att Anthem ser så illa ut. Tror mest Bioware har sjukt mkt badwill efter ME3-kontroversen och hur kasst Andromeda var. Jag skulle aldrig få för mig att spela Anthem eftersom det inte är min typ av spel, men set ligger ju inom en gent där gameplay är viktigast och gameplay har jag läst på många ställen verkar kul?
Detta kombinerat med ett väldigt starkt generellt EA-hat och mycket initiala störande moment i spelet har ju inte gett det en bra start direkt.
Man kan ju tycka vad man vill om att folk med Origin premier-access får tillgång till spelet 1v i förtid, jag förstå frustrationen samtidigt som jag ändå förstår de affärsdrivna argumenten för det hela.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 09:24   #15864
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Upplägget verkar framgångsrikt.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Division har varit en gigantisk framgång för Ubisoft så dom lärde sig säkert att upplägget var framgångsrikt.
Citat:
Ubisoft has declared THE DIVISION 2 BETA their most successful game beta ever.

The Division 2, developed by Massive Entertainment, set records for Ubisoft with the number of players taking part in the beta.

The Division 2 beta milestones were accompanied by the news that pre-orders for The Division 2 have surpassed those of the original game.

the company revealed pre-orders for the sequel were six times higher than The Division on the Uplay store.
https://www.reddit.com/r/thedivision...CR&sh=9d756b74
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 13:22   #15865
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Thimbleweed Park är gratis på Epic Games Store, underbart spel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 16:12   #15866
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Thimbleweed Park är gratis på Epic Games Store, underbart spel.
Är det det? Jag har kommit ini stan och pratat med den där personen som utger sig för att vara två olika. Tror faktiskt man blev en clown innan jag stängde av. Fick inte alls några monkey island-vibbar tyvärr.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-23, 08:21   #15867
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Är det det? Jag har kommit ini stan och pratat med den där personen som utger sig för att vara två olika. Tror faktiskt man blev en clown innan jag stängde av. Fick inte alls några monkey island-vibbar tyvärr.
Stämningsfullt, fin grafik, underhållande pussel och charmiga karaktärer. Jodå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-23, 09:19   #15868
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Stämningsfullt, fin grafik, underhållande pussel och charmiga karaktärer. Jodå.
Ok. Kanske ger jag det en chans. Stad är tråkigare än scabb Island. Är nog det...
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-23, 10:18   #15869
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Tales of berseria är riktigt kul. Speciellt på 65" 4k upplösning. Älskar sån mjuk anime grafik. Combaten blir bättre och bättre och storyn håller väldigt bra.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 22:01   #15870
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)