Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-07, 02:09   #1351
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791




Lagom röd i ansiktet, mannen får fan ingen syresättning. Han kanske ska se över sina värden.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 13:48   #1352
Isanningensnamn
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Den frågan besvaras nog efter några veckor på Island. Frågan är om han mentalt klarar av att bli en säl.

Hela hans flytt till LA handlade om marknadsföring och "fitness" typ. Inte powerlifting.

Vettefan, hade ju varit kul att se han gå mot strongmans och bulka lite iaf. Behöver ju inte bli överdrivet. Kan ju gå upp till 130 - 140 kg.
Larry sa ju i nån film att han ville försöka äta upp sig till var det 300lbs under tiden i Island?

Kan ha varit i klippet när han äter stek med Brian Shaw om någon minns?
Isanningensnamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 14:04   #1353
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Intressant att se Larry träna strongman. I videon tyckte han att 270kg ok var tungt att gå med, men det är inte omöjligt att han går med 400kg om någon månad.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 14:07   #1354
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Intressant att se Larry träna strongman. I videon tyckte han att 270kg ok var tungt att gå med, men det är inte omöjligt att han går med 400kg om någon månad.
Känns dock som en övning där han inte kommer att kunna bli världselit. Man bör väl vinna väldigt mycket på att vara så stor som möjligt. Kanske den övning där han på förhand har sämst förutsättningar?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 14:20   #1355
VikG
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 112
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
[ythd]VgKa5W3dBTk[/yth]

Lagom röd i ansiktet, mannen får fan ingen syresättning. Han kanske ska se över sina värden.


Och såhär gick det sist han skulle göra comeback
VikG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 14:34   #1356
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Känns dock som en övning där han inte kommer att kunna bli världselit. Man bör väl vinna väldigt mycket på att vara så stor som möjligt. Kanske den övning där han på förhand har sämst förutsättningar?
Ja det är möjligt, samtidigt så är Rob Kearney som väger 130kg och Laurence Shahlaei på 140-150kg i stort sätt bäst i världen på ok. Men för Larry kanske det inte kommer bli en favoritgren, vi får vänta och se hur han utvecklas.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 14:53   #1357
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Ja det är möjligt, samtidigt så är Rob Kearney som väger 130kg och Laurence Shahlaei på 140-150kg i stort sätt bäst i världen på ok. Men för Larry kanske det inte kommer bli en favoritgren, vi får vänta och se hur han utvecklas.
Rob har jag ingen koll på, Loz följer jag. Den sistnämnda är ju dock otroligt satt i kroppen och som en jävla kubik. Tror även att han snarare väger 160 kg än 140-150. Men visst, jag ser din poäng, man kanske inte behöver vara störst för att vara framgångsrik där.

Vad ser vi för andra potentiella fallgrenar?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 15:22   #1358
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Shit vad dryg Scot är då. Han är en sån där som man inte ens vill köra ett pass med.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 15:27   #1359
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Shit vad dryg Scot är då. Han är en sån där som man inte ens vill köra ett pass med.
Fler som uppmärksammat detta. En av toppkommentarerna i klippet är något i stil med "dina kompisar verkar inte tycka att det är särskilt kul att träna med dig". Sådant borde ju ta.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 18:21   #1360
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Riktigt dryg, svårt att förklara på något lite trevligare vis att inte dra av honom tröjan på det viset? Han pratar med honom som han vore en hund.
Hade nog avvaktat ett tag med att lyfta av stången nästa gång han fastnar under den.

Och från en som normalt försvarar både utrustning och brygga så känns det där träningspasset jävligt löjligt:P

Undrar hur många reps och sett han gör på ett normalt sånt där pass. Kan knappast vara särskilt stora volym.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 18:45   #1361
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Dude, get the fucking thing rolled out
Move it THAT way
No you're not, otherwise I wouldn't be talking to you right now

Sen spricker tröjan och Scot ser ut som ett blåbär i ansiktet.

I övrigt så blir jag rätt äcklad av Scot i allmänhet, ser ut som en riktig gris också.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 18:50   #1362
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Hundarna ser ju livrädda ut för honom.

Han lär ju roidragea på dom rätt ofta.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 09:15   #1363
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Vi snackade om Larry igår på gymmet. Körde militärpress och Larrys teknik kom upp, han tar ju stången, låter den dippa nedåt och pressar sedan. Det blir som en lätt tng trots att det i övrigt är strikt. Började då diskutera hur mycket han tar med "normalt" utförande och kom fram till att han trots det skulle pressa mer än mig och min kompis tillsammans(85 respektive 80 kg som 1RM) Det är ju helt sinnessjukt egentligen.

När jag tänker på det så bänkar han dessutom mer än oss två tillsammans(130/130) samt böjer mer än oss två tillsammans(170/190). Vi är på intet sätt några styrkefenomen men vi är ju Svensson-mässigt sett starka Vi kan alltså inte ens slå honom om vi räknar ihop våra resultat. I marken tar vi honom men då kan vi å andra sidan jämföra med Thor som kanske inte garanterat skulle spöa oss men det skulle inte vara osannolikt.

Om man applicerar detta tankesätt så får man en ännu tydligare bild över hur extremt starka dessa gossar är(alternativt hur mediokra VI är).
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 11:56   #1364
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Rob har jag ingen koll på, Loz följer jag. Den sistnämnda är ju dock otroligt satt i kroppen och som en jävla kubik. Tror även att han snarare väger 160 kg än 140-150. Men visst, jag ser din poäng, man kanske inte behöver vara störst för att vara framgångsrik där.

Vad ser vi för andra potentiella fallgrenar?
Tror många grenar kommer vara en utmaning. Stockpress, truck pull och stenar har jag svårt och tro han kommer hålla världsklass i. Det är inget tivel om att Larry är stark men det är ganska är få som är 185cm långa och både är statiskt starka och håller världsklass i strongman.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 11:59   #1365
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Tror många grenar kommer vara en utmaning. Truck pull, stockpress och stenar har jag svårt och tro han kommer hålla världsklass i. Det är inget tivel om att Larry är stark men det är ganska är få som är 185cm långa och både är statiskt starka och håller världsklass i strongman.
Truck pull var ett bra förslag, den har jag ytterst svårt att se honom briljera i. Hollands lyckades iofs bra även när han hade tappat i vikt men annars så är det ju en big boy-gren fullt ut.

I stenar hjälper det mycket att vara lång men där tror jag att han kan bli rätt bra. Stock? Vete fan. Presstyrkan finns ju men han kanske inte har den stabilaste av baser samt kan få problem att vända skiten.

Ajja, hoppas en ny video dyker upp i dagarna!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)