Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-22, 17:19   #646
inZane
Registered User
 
inZanes avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Sundsvall
Inlägg: 175
Blanda inte in östafrikanernas väldigt små genetiska fördelar på långdistans i detta, d.v.s ev. marginellt längre ben och tunnare vad/skenbensmuskulatur.

Eddie är inte född till något freak, bryggan är väl högst framdriven och utvecklad på eget val?
inZane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 18:02   #647
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Implantaten kommer inte hålla för trycket och spricka.
Beror på vad det är för implantat och frågan kvarstår om regeln då skulle vara bra fortfarande?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 18:03   #648
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Men då handlar det inte om genetik längre och kan därför inte jämföras..
Det står väl ingenstans i reglerna att endast genetiska fördelar får uppnås och det skulle väl inte vara mot reglerna?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 18:13   #649
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det står väl ingenstans i reglerna att endast genetiska fördelar får uppnås och det skulle väl inte vara mot reglerna?
Implantat kanske faller in som utrustning kanske
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2018-05-22 klockan 18:15.
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 18:27   #650
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Någonstans måste en gräns för brygga ändå finnas. Genetik som tillåter en 1 cm lyftväg, är det ok enligt SL-maffian?

Det finns ju uppenbara brister i reglerna eftersom genetiska faktorer kan göra utförandet så olika mellan individer, har man inte redan försökt kompensera detta med wilkspoäng redan? Varför inte rent matematiskt beräkna lyftvägar för olika lyftare och sedan individuellt bestämma minsta tillåtna lyftväg för varje lyftare?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 18:34   #651
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Marisa Inda har implantat som ger henne avsevärt kortare lyftväg. Visserligen inte bara bänkpressare men ger henne ändå en fördel.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 18:57   #652
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Någonstans måste en gräns för brygga ändå finnas. Genetik som tillåter en 1 cm lyftväg, är det ok enligt SL-maffian?

Det finns ju uppenbara brister i reglerna eftersom genetiska faktorer kan göra utförandet så olika mellan individer, har man inte redan försökt kompensera detta med wilkspoäng redan? Varför inte rent matematiskt beräkna lyftvägar för olika lyftare och sedan individuellt bestämma minsta tillåtna lyftväg för varje lyftare?
Med nuvarande regelverk är 1 cm ok. Personligen välkomnar jag en regelförändring (Vet ej hur det skall se ut) men att klaga på att folk utnyttjar reglerna tycker jag är knepigt.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 19:56   #653
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Marisa Inda har implantat som ger henne avsevärt kortare lyftväg. Visserligen inte bara bänkpressare men ger henne ändå en fördel.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Avsevärt? Marisa Inda har rediga sillisar men skulle tippa på att de knappt är mer än 1-2 cm i höjd när hon ligger på rygg och har en stång med vikt ovanpå. Dessutom kör hon smalbänk, antagligen för att sillisarna påverkar pecsens funktion och hon därmed kan bänka mer med triceps. Det är iofs en spekulation.

Visst det finns några lyftare med silikon (det är inte förbjudet), men det är inte så pass vanligt att det förefaller ge några fördelar. Vore det en oerhörd förtjänst skulle väl "alla" ha det? Själv lägger jag stången under tuttarna.

sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 20:04   #654
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av inZane Visa inlägg
Eddie är inte född till något freak, bryggan är väl högst framdriven och utvecklad på eget val?
Well... freak är han väl inte, men det är kanske inte en ren slump att både han, hans pappa och syster alla hör/hört till världseliten i bänkpress

Rent fysiologiskt så tror jag att ration mellan överarm och underarm är viktigare än armlängden. Jag tror korta överarmar i förhållande till underarmar är bra, helt och hållet gissat efter många års erfarenhet av bra och dåliga bänkare.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-22, 20:55   #655
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Avsevärt? Marisa Inda har rediga sillisar men skulle tippa på att de knappt är mer än 1-2 cm i höjd när hon ligger på rygg och har en stång med vikt ovanpå. Dessutom kör hon smalbänk, antagligen för att sillisarna påverkar pecsens funktion och hon därmed kan bänka mer med triceps. Det är iofs en spekulation.

Visst det finns några lyftare med silikon (det är inte förbjudet), men det är inte så pass vanligt att det förefaller ge några fördelar. Vore det en oerhörd förtjänst skulle väl "alla" ha det? Själv lägger jag stången under tuttarna.

De ger ju mer än 1-2 cm när hon sänker stången som hon gör. Om hon träffat längre ner på magen hade nog inte skillnaden varit så stor men jag tycker iaf att jag är svagare i det läget. Bänkar inte du mer om du sänker stången till brösten men har en kloss så du får samma rom som annars?

Men visst, så stor skillnad gör det kanske inte men ändå intressant att det är tillåtet. Hade det varit mer pengar i sporten hade det kanske varit vanligare.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 03:51   #656
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
De ger ju mer än 1-2 cm när hon sänker stången som hon gör. Om hon träffat längre ner på magen hade nog inte skillnaden varit så stor men jag tycker iaf att jag är svagare i det läget. Bänkar inte du mer om du sänker stången till brösten men har en kloss så du får samma rom som annars?

Men visst, så stor skillnad gör det kanske inte men ändå intressant att det är tillåtet. Hade det varit mer pengar i sporten hade det kanske varit vanligare.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Förstår inte din fråga, om jag har en kloss så sänker jag inte stången till bröstet, då sänker jag stången till klossen. Och har jag kloss har jag inte samma ROM, det är liksom syftet med övningen.
Jag är svagast i botten så jag har inget syfte att träna med kloss klassiskt, så jag vet inte hur mycket jag skulle lyfta så.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 06:44   #657
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Förstår inte din fråga, om jag har en kloss så sänker jag inte stången till bröstet, då sänker jag stången till klossen. Och har jag kloss har jag inte samma ROM, det är liksom syftet med övningen.
Jag är svagast i botten så jag har inget syfte att träna med kloss klassiskt, så jag vet inte hur mycket jag skulle lyfta så.
Mot bröstet*; men poängen är att jag tror det ger mer än vad du verkar tro.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 07:03   #658
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Det är inga argument, det är min åsikt och jag skiter i vad du tycker
Jag väljer att tolka din reaktion som ett tecken på att du innerst inne vet att jag har rätt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 13:41   #659
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Jag väljer att tolka din reaktion som ett tecken på att du innerst inne vet att jag har rätt.
Jag kan hålla med att det finns en problematik med regelverket men jag tycker inte att det är fel att utnyttja reglerna som finns.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-05-23, 13:59   #660
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Den enda viktiga frågan i ämnet, som man svarar ja eller nej på, bänkar Eddie 211 kg, ja eller nej?

Mitt svar är ett klart nej. Han har gjort 211 i bänk-vm med oerhört kort men tillåten lyftväg, men jag skulle rent filosofiskt inte säga att han bänkar 211 kg. Vad skulle ni svara?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)