Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-13, 22:26   #1531
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Ja helvete vilket jävla tryck haha! Med det där drar jag också 473
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 09:30   #1532
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Såg en video på lyftet från sidan, såg ännu lättare ut från den vinkeln. Thor fick en del kritik för att det var den stången som det var av Hall-fans. Förutom det absurda i det(1000 lbs är 1000 lbs) så var det lite kul att en kommenterade: "How come that Hall that's such a humble athlete have such annoying fans?". Detta helt oironiskt

Larry ska förresten försöka pressa 200 kg i stock redan nästa vecka. Vilket jävla tempo han håller
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 09:33   #1533
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Hafthors ansiktsförlamning är inte på bättringsvägen? Här stod det att den troligen bara skulle vara 1-2 månader: https://barbend.com/hafthor-bjornsson-bells-palsy/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 10:01   #1534
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Det är ju klart bättre än det var för några månader sedan, men det kanske är för mycket att hoppas på att han får helt ordning på ansiktet igen.

Thor snackade om att han drog 440 förra året, har inte kollat upp om det var hans max eller ej men en ökning med 33 kilo på ett år på den nivån är ganska galet :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 10:18   #1535
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Thor snackade om att han drog 440 förra året, har inte kollat upp om det var hans max eller ej men en ökning med 33 kilo på ett år på den nivån är ganska galet :P
Det var nog det tyngsta han hade lyft hittills på sitt gym. Han drog t.ex. 460 kg på WSM 2017.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 10:22   #1536
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Ja det har du nog rätt i. Han drog ju 472 i Arnold senast ser jag nu på yt.

Hade varit kul att sätta ihop en graf och se hur hans kurva i dom lika lyften har gått. Och alla andra på den nivån iofs och sen ge till min grabb med förklaringen att det är standarden som ska följas härefter ^^
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 10:55   #1537
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg

Hade varit kul att sätta ihop en graf och se hur hans kurva i dom lika lyften har gått. Och alla andra på den nivån iofs och sen ge till min grabb med förklaringen att det är standarden som ska följas härefter ^^
Jo, den grafen blir nog rätt sexig. Det var inte många år sedan som det talades om att Thor behövde få upp sin statiska styrka, idag är han mer eller mindre på världsrekordnivå i styrkelyft.

Brian talade f.ö. om Pudz i en av hans senaste videos. Han svarade på varför han inte hade högre anseende bland strongmans. Svaret var väl mer eller mindre det givna, att han tog sina titlar när det fanns två federationer. Men han bekräftade även att Pudz inte var särskilt omtyckt som människa, Brian sa att det kanske var den mest tävlingsinriktade personen han hade träffat. Kul grej om Pudz: går ni in på hans Instagram så ser ni att han ser typ exakt likadan ut idag.

Brian riktade även lite kritik mot Arnolds. Han var missnöjd med att tävlingen hade blivit lättare och lättare de senaste åren. Tyckte heller inte att "sandbag over bar", eller vad grenen heter, hade där att göra. Det får man ju skriva under på. Jag är dock väldigt taggad på Conans Wheel of Pain. Gör de den riktigt tung och den blir lika häftig som den ser ut så blir det nog ett ballt event. Kan atleterna gå många varv blir det tråkigt. Ultimata vore om vinnaren klarade max ett varv.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 11:01   #1538
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hafthors ansiktsförlamning är inte på bättringsvägen? Här stod det att den troligen bara skulle vara 1-2 månader: https://barbend.com/hafthor-bjornsson-bells-palsy/
Det är den väl? Jämför med en video från förra året, då ser man en stor skillnad.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 11:26   #1539
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Det är den väl? Jämför med en video från förra året, då ser man en stor skillnad.
Har faktiskt ingen koll på hur han såg ut förra året, tänkte inte på/memorerade hans ansikte då. Tyckte bara det såg så illa ut nu så jag tänkte "det där ser inte ut som något som kan ha varit värre förut".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 11:37   #1540
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Med tanke på att Larry redan nu vänder 190 kg hur smidigt som helst så tror att vi kan utgå från att han fixar 190 kg på stocktävlingen. 200 kg vågar jag inte sätta mitt liv på men det är väl inte helt osannolikt med tanke på hur långt han har kommit på så kort tid. OM han sätter 200 kg så borde han tangera det näst bästa svenska resultatet någonsin? Har för mig att Nyström har 200 kg och Årsjö 205(?) kg. Det är ändå rätt sinnessjukt.
Nyström har svenska rekordet på 207,5 kg och Årsjö har gjort 200 kg.

Det är inte omöjligt att Larry gör 200kg i stock, men trästocken de har på tävlingen är lite otymplig och svår att vända, vet att många lyfte mindre än väntat förra året.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 11:48   #1541
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Nyström har svenska rekordet på 207,5 kg och Årsjö har gjort 200 kg.

Det är inte omöjligt att Larry gör 200kg i stock, men trästocken de har på tävlingen är lite otymplig och svår att vända, vet att många lyfte mindre än väntat förra året.
Wtf? Visste inte att Nyström hade lyft SÅ mycket. Måste vara ett av de absolut bästa resultaten i världen någonsin sett till kroppsvikt. Det är väl t.ex. inte många alls som har varit över 210 kg historiskt sett.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 13:01   #1542
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har faktiskt ingen koll på hur han såg ut förra året, tänkte inte på/memorerade hans ansikte då. Tyckte bara det såg så illa ut nu så jag tänkte "det där ser inte ut som något som kan ha varit värre förut".
Jag har inte heller memorerat hans ansikte men klippen finns ju kvar på youtube...
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 14:35   #1543
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Jag har inte heller memorerat hans ansikte men klippen finns ju kvar på youtube...
Brydde mig inte om att kolla upp gamla klipp innan jag ställde min fråga, det skall erkännas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 14:37   #1544
Phjanton
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 148
Tjena, när knäböjer får jag som ett blåmärke/skavsår mellan nacke och rygg. Stången ligger bra och rör sig ingenting men nu när jag böjer oftare så blir det ner som ett sår och är måttligt irriterande. Någon mer som får detta problem?
Följ länken för bild. https://s.amsu.ng/e2D8wB0R66XN
Phjanton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 16:33   #1545
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Phjanton Visa inlägg
Tjena, när knäböjer får jag som ett blåmärke/skavsår mellan nacke och rygg. Stången ligger bra och rör sig ingenting men nu när jag böjer oftare så blir det ner som ett sår och är måttligt irriterande. Någon mer som får detta problem?
Följ länken för bild. https://s.amsu.ng/e2D8wB0R66XN
Den här frågan passar bättre i någon annan tråd, men jag tror det är rätt vanligt att man får märken från skivstången. Du får antingen härda ut, köra med tönt-kudden eller tjockare tröja, handduk eller annat.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)