Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-10, 18:33   #16
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av Animalistic Visa inlägg
sjuk längd hoppas du kan bygga på bra bara
är ju synd det med att man är lång = lite svårare att bygga. men kämpa på!
hade ju glömt att svara dig, det va slarvigt, jättekul att någon skriver och tack för peppningen och som du skriver så är det ju lite svårare att bygga men det blir ju fan så häftigt för dom som lyckas och jag tänkte va en av dom!

Citat:
Ursprungligen postat av Animalistic Visa inlägg
absolut +1
skulle gärna vilja varit 5-6cm längre för den sakens skull
kort+muskelös = ofta fult
kort och biffig blir en aning konstigt även om det är riktigt mycket bättre än va kort och tanig. men det blir lixom en annan sak om man är lång men men det är kanske just för att många vet att det är svårare så det blir en större bragd, intalar mig det iaf =)
btw så sa en kille (som jag pratar med ibland men ändå inte känner så bra) att jag såg vältränad ut, han har ändå sett mig senaste 2-3åren i gymmet så det värmer att höra sånna saker, dessutom är han riktigt stark själv och tränat mycket så känns som han vet vad han pratar om. sånt sätter jag in på +kontot! Kör hårt allihop!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 18:39   #17
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
oh jevlar va lång du va!! jag tycker jag är lång :O (194) ^^ ska följa dig bara för att du är lång

lol hur många gånger har man sett "quarter squats" av pojkar
jo jag är lång, 194 är ju skapligt det åxå. tänkt på en grej ang att va lång, jag ser ju inte mig själv som lång, ser jag någon som är 2säger jag ju typ shit va lång (el tänker det inombords) men ändå är jag lika lång el ibland längre än människan jag tycker ser skitlång ut, är det så för dig med? skulle jag se dig live skulle jag förmodligen tycka att du såg skitlång ut åxå för det är ju inte så nomalt att se folk över 190cm i vardagen. men men det är nästan bara fördelar och gött att synas

sen hur många gånger man sett kvartsböjar... jadu, intressant fråga, det är iaf minst en gång i veckan och varje gång tänker jag -ska jag gå fram och säga till honom att det är effektivare att gå djupare eller ska jag skita i det? om det inte är någon jag känner så skiter jag ju oftast i det om jag inte ser att det är en total nybörjare för då behöver dom ju verkligen tips på utförande men man kanske skulle överväga att säga till folk? vad tycker ni som läser?
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 18:56   #18
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
jo jag är lång, 194 är ju skapligt det åxå. tänkt på en grej ang att va lång, jag ser ju inte mig själv som lång, ser jag någon som är 2säger jag ju typ shit va lång (el tänker det inombords) men ändå är jag lika lång el ibland längre än människan jag tycker ser skitlång ut, är det så för dig med? skulle jag se dig live skulle jag förmodligen tycka att du såg skitlång ut åxå för det är ju inte så nomalt att se folk över 190cm i vardagen. men men det är nästan bara fördelar och gött att synas

sen hur många gånger man sett kvartsböjar... jadu, intressant fråga, det är iaf minst en gång i veckan och varje gång tänker jag -ska jag gå fram och säga till honom att det är effektivare att gå djupare eller ska jag skita i det? om det inte är någon jag känner så skiter jag ju oftast i det om jag inte ser att det är en total nybörjare för då behöver dom ju verkligen tips på utförande men man kanske skulle överväga att säga till folk? vad tycker ni som läser?

1. haha jag vet va du menar.. de flesta av mina kompisar är 180 eller kortare.. ett par som är ca 185... men när de kommer nån som är uppåt 190-195.. då känner jag mig kort.. för jag är van att "titta ner"

2. jag tycker att man ska låta folk köra som dem vill.. speciellt tonåringar som förmodligen har för stort ego att sänka vikten och köra striktare / djupare
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 19:40   #19
Spader
Registered User
 
Spaders avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Huvudstaden
Inlägg: 1 264
jag är också 190 + men jag känner mig inte speciellt lång. ser folk som är längre än mig varje dag
Spader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 21:07   #20
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av Spader Visa inlägg
jag är också 190 + men jag känner mig inte speciellt lång. ser folk som är längre än mig varje dag
väldigt sällan jag ser folk som är längre än mig det är sant, dock bor jag i en liten stad men folk runt 190cm är ju vardagsmat =)
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 21:15   #21
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
1. haha jag vet va du menar.. de flesta av mina kompisar är 180 eller kortare.. ett par som är ca 185... men när de kommer nån som är uppåt 190-195.. då känner jag mig kort.. för jag är van att "titta ner"
Hahah tycker precis samma sak är 201cm och när man träffar någon som är
190-200cm så känner man sig liten även fast man är längre. tex min granne är oxå 200cm men han är 40år och stor som ett hus då känner man sig liten även fast man är längre!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-11, 23:19   #22
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av akerstrom Visa inlägg
Hahah tycker precis samma sak är 201cm och när man träffar någon som är
190-200cm så känner man sig liten även fast man är längre. tex min granne är oxå 200cm men han är 40år och stor som ett hus då känner man sig liten även fast man är längre!
snart (du är redan kanske?) är det vi som är stora som hus!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 13:49   #23
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Dagens pass var tungt men gick ändå över förväntan, skapliga ökningar bara jämfört med förra ryggpasset så det är riktigt nice.

Marklyft (körde sumo idag) 40 + 70 + 75 + 75 * 12reps sög riktigt bra på sista settet.
Latsdrag bakom nacken 50 + 60 + 60 * 12reps
Hammerroddmaskin 30/12 + 40/10
Hantelcurl med lutande ryggstöd 10 + 12,5 + 12,5 * 12reps
Liggande kabeldrag mot pannan 45/12 + 45/10

tycket marken tog så bra idag så skippa trapsövningen jag brukar köra. ökade marken från 70 till 75kg och ökade hammerrodd från 35 till 40kg så det känns rätt bra sen orka jag mer reps i hantelcurlen på 12,5 så det va gött.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 14:05   #24
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Slänger in en bild på dagsformen åxå =) tycker alltid att det är kul med bilder när jag läser andras journaler så... (kommentera gärna). nej nu blir det att slänga ihop en bacon, champinjoner, majs och paprika pastasås =) hejs!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 12jan2008-dagsform.jpg (83.6 KB, 501 visningar)
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 14:16   #25
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
bra form och smalmidja! men bacon och pasta låter som en bra idé
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 15:51   #26
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Fin Form chris!!! perfekt grund att börja bulka på!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 16:52   #27
tigerofsweden
Fitness4Life
 
tigerofswedens avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Lomma
Inlägg: 6 865
Instämmer med föregående, du har perfekt grund att bygga på! Det ser ut som du har fina muskelfästen och en smal midja vilket underlättar om man vill ha en snygg fysik
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 16:52   #28
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Men föresten så har jag fixat en journal som du undrade över förut!
länk finns i signaturen!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 23:47   #29
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
akerstrom, du byter bild oftare än jag hinner blanda en ny proteinshake ju =)

tack för stödet, tycker själv åxå att det ser skapligt ut och är rätt nöjd att rutorna är kvar trots att jag ökat 5kg sen i sommras. vägde mig för skojs skull före jag skulle duscha förrut och kan väl tillägga att jag alltid annars väger mig nypissad på morgonen men detta var efter träningen + 4dl gainer och vägde idag 87,9 och det är all time high vilket jag iofs haft i princip varenda gång jag vägt mig senaste halvåret. satsar ju på att ha passerat 90 innan 1maj och det ser ju ut att bli en skapligt lätt match om jag fortsätter såhär.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-12, 23:51   #30
Animalistic
Banned
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Göteborg, Hisingen
Inlägg: 2 385
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Instämmer med föregående, du har perfekt grund att bygga på! Det ser ut som du har fina muskelfästen och en smal midja vilket underlättar om man vill ha en snygg fysik
+1
totalsnygga muskelfästen
Animalistic är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)