Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-02-20, 17:29   #211
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Jag är 1.80!
Jag med (eller 1,806 om man ska vara petig), då kan jag ha din vikt och dina formbilder att jämföra mig med!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 10:49   #212
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag med (eller 1,806 om man ska vara petig), då kan jag ha din vikt och dina formbilder att jämföra mig med!
Tänk på att vikten rinner av mig nu. Alltså vätska. Har ju inga kolhydrater som binder så. Men när jag är 100% adapted gissar jag på att jag hamnar runt 70-72kg.

Sen vet jag inte med tanke på att jag springer och kommer cykla till jobbet. Men jag äter tills jag blir mätt varje gång.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 14:48   #213
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Stack ut på en liten runda, hade planerat lugnt kanske 6km bara för att röra på mig. Men var nog rätt sliten från gårdagen. Så blev 4km och gick ut lite hårdare än vad jag tänkt. Stora svårigheter med att hitta rätt kadens och springa långsamt. Så 4km på 20 minuter. Visst det var regn och lite blåst men kändes som att jag aldrig fick luft nog. Sprang ju 8,5km för nån dag sen lätt.

Aja fick rört på mig lite iaf.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 19:07   #214
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Fick lite fritid så passade på att köra ett benpass. Lätt och inget som belastar korsryggen. Är fortfarande lite gimped där men knät kändes bättre så det var iaf något plus.

Formen kändes riktigt bra också. Vaskulär som satan och med lite pump ser jag rätt het ut. Eller ja, jag känner mig rätt het iaf. Vilket e nice.


Ryggresningar

20
20
20

Benpress

20 x 100kg
20 x 100kg
12 x 150kg
12 x 200kg
12 x 200kg
12 x 200kg
12 x 200kg
12 x 200kg

Vader benpress

20 x 200kg
20 x 200kg
20 x 200kg
20 x 200kg
20 x 200kg

Bensparkar

15 x 60kg
15 x 80kg
15 x 80kg
10 x 90kg

Lätta Goodmornings pga ryggen

15 x20kg
15 x 30kg
15 x 35kg
15 x 35kg
15 x 35kg


Sidolyft ss Sittande baksida axlar

12 x 12kg ss 12 x 8kg
12 x 12kg ss 12 x 8kg
12 x 12kg ss 12 x 8kg

Axelpressar

15 x 15kg
12 x 20kg
12 x 20kg
12 x 20kg

Core mage etc 20 mins

Grepp träning 15 mins.


Sen testar jag en grej. 1kg nötfärs, två ägg, salt och peppar. Kavla ut på en plåt. In i ugn. Skära i rektanglar. Boom, mackor!
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 20:38   #215
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Ett stycke kött macka.

IMG_20190222_203446_350.jpg
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 14:56   #216
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Spontant pass med kusinen. Ryggen kändes sådär så blev lats och bröst. Vilket igen, gick väldigt bra. Vet inte riktigt varför men det gjorde det.

Bänkpress

20 x 20kg
10 x 60kg
10 x 80kg
5 x 90kg
5 x 100kg
3 x 110kg
1 x 115kg
5 x 100kg

Lutande hantelpress

10 x 24kg
10 x 34kg
6 x 40kg
6 x 40kg
6 x 40kg

Chins

Drygt 150st olika utförande, vikt etc..

Latsdrag

10 x 75kg
10 x 75kg
10 x 75kg

V rodd

10 x 65kg
10 x 65kg
10 x 65kg

Dips

drygt 100st bara kroppsvikt.

Mat idag rätt tråkigt, men drygt 1,8kg nötfärs och 8 ägg.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-27, 11:42   #217
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Hyfsat aktiv dag.
Blir lite mer chill träning nu under adaptionen.

Screenshot_20190227_114033.jpg
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-27, 15:12   #218
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Snabbt pass.

Uppvärmning korsrygg axlar

Chins/pullups/headbangers/m vikt etc.

200st

Dips

225
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-28, 19:00   #219
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Så gött att se fart på journalen igen, och att du mår bättre!
Brottas själv med IBD och din journal var en av inkörsportarna mot carnivore. Hade vid första försöket problem med aptiten och tappade för mycket vikt pga ett skov. Fick lite ordning på grejerna med medicin och ris men det där riset spårade snabbt ur till diverse onyttigheter och jag kände hjärndimman som ett tungt lock över huvudet. Testar nu igen att leva på kött och tror det kan gå bättre. Blir intressant och se om det går att bygga på denna diet, ingen brist på protein i alla fall.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 15:38   #220
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Så gött att se fart på journalen igen, och att du mår bättre!
Brottas själv med IBD och din journal var en av inkörsportarna mot carnivore. Hade vid första försöket problem med aptiten och tappade för mycket vikt pga ett skov. Fick lite ordning på grejerna med medicin och ris men det där riset spårade snabbt ur till diverse onyttigheter och jag kände hjärndimman som ett tungt lock över huvudet. Testar nu igen att leva på kött och tror det kan gå bättre. Blir intressant och se om det går att bygga på denna diet, ingen brist på protein i alla fall.
Heey kul med någon som faktiskt försökt med carnivore.

Ja fuska på denna dieten är svårt. Jag har ju skippat alla mediciner helt och mår bra nu. Fortfarande inte helt adapted men väldigt nära.
Tappar vikt gör man ju framförallt i början pga all vätska. Viktigt är att äta en hel del fett och salt.
Bygga tror jag definitivt man kan men mer lean mass. Så tar lite längre tid bara men uthålligheten är betydligt bättre tycker jag. Det explosiva lider lite i början men det kommer sen igen.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 15:51   #221
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Tung vecka pga att jag gjorde en steg utmaning med en polare.
Det gick lite överstyr haha. Och sen måste jag vila lite från alla Chins dips bänk. Min vänstra axel börjar bråka lite. Gjorde 20st i ett set precis och det sticker till lite. Så får chilla!
Men slog något pb i cykeln vilket var kul.

Screenshot_20190301_154930.jpg

Screenshot_20190301_140900_com.garmin.android.apps.connectmobile.jpg
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 09:55   #222
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Har vilat en del. Axeln verkar bättre men inte tillräckligt bra för ett bra gympass. Så kört en hel del hemma träning. Pushups, bodysquats, chins, pullups och dips.

Har nog fått nån skit. Känner mig lite snurrig och klen. Kan vara keto flu / adaptionen. Vad jag gjorde "fel" denna gången var att jag tränat lika hårt eller hårdare än förra gången. Vilket antagligen gjort att jag gått lite lågt på magnesium och kalium, vilket är rätt vanligt under adaptionen. Men med tanke på att jag inte hade några problem (förutom lite huvudvärk) förra gången så körde jag som sist. Men under min lägsta period så åt jag en baguette med smör och lite lösgodis. Min mage blev en badboll i tre dagar, fes konstant och hade blod i avföringen. Blodet är dock väldigt ljust vilket är vanligt för mig då jag har en rätt lätt UC. Men det sätter igång en del hjärnspöken även fast jag vet att jag är safe.

Magnesium bristen gjorde även att jag mitt hjärta slog/slår hårdare inte riktigt hjärtklappning men nära. Då börjar min hjärna stressa upp kroppen mer för att jag haft ångest och skit för många år sen och detta påminde om ett typisk panik attack. Då mådde jag ju sämre såklart och började fråga "dieten" träningen, sjukdomen, kolhydraterna allt. Jag övertänkte allt.

Men nu när jag väl figurerat vad det är (förhoppningsvis) så har jag beställt lite magnesium och kalium tillskott som jag använder nu i 2-3 veckor tills jag är 100% adapted.

Hade inga problem alls sist som sagt och med tanke på att jag tryckte en massa kolhydrater nyligen tror jag att det kommer ta ytterligare lite tid.

Sjuka är att när jag var som lägst i vikt nu för en 10 dagar sen så vägde jag 74-75ish. Igår vägde jag 79,4kg. Ökat saltet för lite mer mineraler och så, men ja. Det binder vätsta. Imorse vägde jag 78,4kg.

Kommer nolla kollisarna helt nu. Och bara fighta igenom keto flu'en. Men det var riktigt jobbigt denna gången. Får hoppas på att jag kan löpa lite snart igen.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 21:26   #223
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Låt bli bänkpress tills axeln vart bra i ett par månader är mitt tips. Gjorde illa axeln utanför träning och blev inte bra före jag lade bänkpress på hyllan, fokus på att bygga axlar och rodd/baksida axel ahjälpte allt. UC kommer ofta med ledinflammationer så kan vara det som spökar efter baguetten.

Mår förvånansvärt bra ändå redan någon vecka in men blir lätt anfådd på gymmet och alla basövningar känns som ett maraton. Pushar mig vidare, scannar närområdet på köttrea, skördar ägg och veter hut.
Har aldrig varit ”fat-adapted” blir intressant att känna på, har ändå inget val för det är trist att skita blod och ha ont.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 22:18   #224
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Låt bli bänkpress tills axeln vart bra i ett par månader är mitt tips. Gjorde illa axeln utanför träning och blev inte bra före jag lade bänkpress på hyllan, fokus på att bygga axlar och rodd/baksida axel ahjälpte allt. UC kommer ofta med ledinflammationer så kan vara det som spökar efter baguetten.

Mår förvånansvärt bra ändå redan någon vecka in men blir lätt anfådd på gymmet och alla basövningar känns som ett maraton. Pushar mig vidare, scannar närområdet på köttrea, skördar ägg och veter hut.
Har aldrig varit ”fat-adapted” blir intressant att känna på, har ändå inget val för det är trist att skita blod och ha ont.
Amen brother.
Ska köra lite mer fokus på baksida lår och ta upp rotationskuffar igen. Chins pullups tror jag är cool. Viktade dips not so much.

Jag tror att i mitt fall var det att adaptionen tog längre tid än första gången (glömde bort att jag körde keto i drygt tre v innan jag gick till zc) som självklart gjorde övergången betydligt lättare. Sen har jag nog mitt i allt fått någon förkylning eller någon infektion. Alla hemma är sjuka å jävliga men jag snorade inte, inget ont i hals osv. Men kände mig seg och snurrig. Har haft kristall sjukan innan så kändes som en bebis version av det. Sen att jag tryckte kollisar, nojade för magen, snurrigheten, hjärtklappningarna blev för mycket. Men idag har jag cyklat till och från jobb så blev 2,5 mil. Vägen till jobb så piss regnade det men ändå fick jag två pbs. Det var kul. Hem fick jag varenda rödljus i världen. Mindre kul.

Men känner att cyklingen jävlas med min rygg efter ryggskottet. Måste se över hur jag sitter och om jag måste justera något där. Alt köra mer core även om jag inte tror det är det som är problemet.

Sen angåense orken i gymmet. Alla säger att de blir klenare i de explosiva delarna men att uthålligheten förbättras. Jag tycker inte det påverkar mig negativt i gymmet alls. Jag har inte bänkat 100+ på år pga skador och uppehåll. Och nyligen tryckte jag upp 115 rätt lätt. Men det kommer väl. Sen om inget annat blir jag fruktansvärt vaskulär på cv.

När du väl blir fat adapted så är det magiskt. Det tyckte jag iaf!
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 18:10   #225
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Ja jag märker att den koncentriska fasen inte går att utföra lika explosivt. Därför börjat labba med time-under-tension, myoreps. Lyft med paus, hålla emot i excentriska fasen osv. Mer hypertrofi helt enkelt. Återhämtningen mellan set i isolationsövningar är helt sjuk, 10-30 sek sen är jag redo att mosa vidare.

Åt ett hekto björnbär på test, tänkte att man kan testa färska bär emellanåt för att se hur kroppen reagerar. Är väl svag karaktär som sabbar adaption i längden, men det kan jag leva med som nybörjare. 20 gram fruktos bör inte trigga ett skov. Äter 2 stora mål om dagen men är inte uppe i dina mängder, får nog inte i mig ett kg köttfärs. Blir ca 7-8 hekto blandat kött och chark + ~6 ägg och ibland ost på en dag, hade bara entrecote inte vart så dyrt hade det gått ner två kg om dagen, nu mkt färs, ägg och bacon. Bäst gillar jag att ha blandat på talkriken så försöker laga olika varje dag och blanda rester.

Hur känns ryggen på morgonen, stel och öm efter en stund stilla? Eller ondast efter belastning, träning?

Viktade dips går väl men kanske inte för att grinda tunga singlar. Ursäkta om jag hijackar din journal. :>
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)