Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-21, 17:19   #91
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Precis det som någon skolad på Torslanda fabriken skulle sagt i fikarummet.
Tur att jag kan prata med bönder på bönders vis. Kmr hjälpa när man ska sälja videokurser senare!
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 17:27   #92
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Tur att jag kan prata med bönder på bönders vis. Kmr hjälpa när man ska sälja videokurser senare!
Du har alltid någon sälj-idé, eller någon kreativ tanke(om än galen) som du vill övertyga folk om Max. Det märker man då man följer din framfart!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 18:14   #93
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Du har alltid någon sälj-idé, eller någon kreativ tanke(om än galen) som du vill övertyga folk om Max. Det märker man då man följer din framfart!
Intressant negative frame du försöker lägga mig i. Tråkigt att du inte bara kan vara positiv och stöttande istället för att se ner på "osvensk verksamhet", dvs., allt som inte handlar om att springa i ekorrhjulet 7-16, dvs., passiva inkomster.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 18:46   #94
DURN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Tänk tror att ditt användarnamn avslöjar dig en aning. Men erkänt duktig på det du håller på med.
Ojdå, vi kanske har råkat på varandra i något sammanhang till och med?
DURN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 21:32   #95
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av DURN Visa inlägg
Ojdå, vi kanske har råkat på varandra i något sammanhang till och med?
Säkert inte bara en gång heller.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 21:44   #96
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag är glad att jag framstår annorlunda gentemot vad/hur jag faktiskt är och faktiskt jobbar med.

Det är inget konspiratoriskt med att allt här i världen har sina baksidor som bara de insatta brukar känna till. Och nej, jag menar inte att dessa är "The New World Order" eller sådant trams.

Är det konspiratoriskt att många (troligen alla) framgångsrika bodybuilders tar roidz för att nå resultat samtidigt som de på offentliga forum bara får prata om kost och träning som om det är allt som gav dem resultaten?

Liknande är vad jag efterfrågar inom juridik för det är intressant kuriosa att veta. Huruvida det (korruption, mutor, mygel i kontrakt, kryphålssökning, osv) förekommer i samma utsträckning som roidz bland bodybuilders vet jag ej eftersom jag är ej insatt i juridik.

Njord Law utpressningsbrev till fildelare med minimala eller till och med avsaknad av bevisningsunderlag och ThePirateBay-fallet är intressanta fall där det möjligen förekom korruption och/eller mutor på hög nivå.

Förstnämnda fallet är snarare oetiskt bruk av makt eftersom många blir rädda så fort det kmr brev från "advokater". I det fallet är det inte långsökt att tolka det som "falska fakturor" för att tjäna en snabb hacka pengar.

Sedan har jag full förståelse om en jurist som visar sitt ansikte utåt offentligt inte kan prata om vad denne känner till är vanligt inom "deep dark juridik" ( ) eftersom det vore som att erkänna att de känner till pågående brott utan att göra något åt saken.

Här är grejen, Mr. GW som klagar på sjukvården om äldre, att allt har sina baksidor och sådant tkr jag är intressant att känna till just for shit and gigggles.

Att tro att hela världen är en enda stor Disney-film är överdrivet.
Att tro att hela världen styrs av "The New World Order" och "The Illuminati" är minst lika överdrivet om inte mer. Jag söker mellantinget.

Men men avfärda gärna mig som ett "flashback troll som jobbar på volvo".
Min mamma var jurist hela sin yrkesverksamma tid, jag har aldrig hört något om det du säger och mamma är ändå en väldigt öppen person.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-22, 12:34   #97
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av DURN Visa inlägg
Förstår inte vad breven till nedladdare har att göra med korruption och mutor. Eller handlar diskussionen nu om i vad mån det är etiskt korrekt att skicka dylika brev?
Postat via en mobil enhet
En av infallsvinklarna var ju att advokater till större del saknar skrupler än t ex läkare.
Att försöka utpressa personer låter ju skrupelöst.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)