Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-03-19, 11:51   #1
Otto GROV
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 160
AF-satsning

hello börjar bli så jävla sugen på att tävla nu men vet inte riktigt vart ja ska börja,, Är 19år, Tränat i princip hela livet, Styrketräning sen 15års åldern.
har länge haft som mål att tävla i af, å kanske senare i livet body building.
jag känner att ja vill ha ett mål att träna efter å att de skulle utveckla mig ytligare.
Tävlings-formen som för tillfälet lockar mest ä då af,
Eftersom ja ä på tok för liten för bodybuilding men känner att ja måste börja nån stans,,
Men vart börjar man då. Lämpliga nybörjartävlingar?? Hjälp med dieten osv,, bor i en väldigt liten stad (säffle i värmland) så de finns inte direkt nån som tävlat som man kan ta kontakt med..
har 100 frågor,,, men vart ska man börja nån som har nå tips.
__________________
Member - Team Leifi

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Devito Visa inlägg
Otto GROV på 3:e plats. Alltid solbränd, deffad, välklädd, dyra kläder, ghey, håmå, tar alltid en massa spännbilder, flexar på krogen och såna krej.
Otto GROV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 12:28   #2
OggeP
Shemale performer
 
OggePs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Linköping
Inlägg: 6 615
Kul att du vill satsa på AF.

Här på forumet finns det ett gäng som tävlar. Action är den mest meriterade, även Adde har mycket rutin. Sen har jag och Ninjasmurf tävlat en gån och Pepz ska snart göra debut i Oslo.

När det gäller tävlingar så är DC en mycket bra nybörjartävling som går av stapeln i början på December.

Tja ös på med frågor så får vi väl svara efter bästa förmåga.
__________________
Ser bra ut, kör hårt!
OggeP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 12:34   #3
Ninjasmurf
Registered User
 
Ninjasmurfs avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Seven seas... Arghh matey
Inlägg: 3 326
Mm DC är en bra nybörjar tävling tror jag med (fast jag aldrig ställt upp i den).

Att ställa upp på en tävling tycker jag ger ovärderlig kunskap även om man får en dålig placering (eller som jag, blir tvungen att av bryta).
__________________
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”
Ninjasmurf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 12:36   #4
Lallle
Hey Moon
 
Lallles avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 4 001
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjasmurf
Mm DC är en bra nybörjar tävling tror jag med (fast jag aldrig ställt upp i den).

Att ställa upp på en tävling tycker jag ger ovärderlig kunskap även om man får en dålig placering (eller som jag, blir tvungen att av bryta).
Varför fick du bryta Ninjasmurf?
Lallle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 12:39   #5
Ninjasmurf
Registered User
 
Ninjasmurfs avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Seven seas... Arghh matey
Inlägg: 3 326
Citat:
Ursprungligen postat av Lallle
Varför fick du bryta Ninjasmurf?
Akut vätskebrist eller nått liknande. Kunde knappt gå utan att spy, så det var bra att åka hem
__________________
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”
Ninjasmurf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 12:41   #6
Lallle
Hey Moon
 
Lallles avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 4 001
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjasmurf
Akut vätskebrist eller nått liknande. Kunde knappt gå utan att spy, så det var bra att åka hem
Tråkigt Verkar knepigt det där i AF, att bli så hård som möjligt samtidigt som man ska prestera.
Lallle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 12:48   #7
Ninjasmurf
Registered User
 
Ninjasmurfs avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Seven seas... Arghh matey
Inlägg: 3 326
Mm, man ska försöka bli så hård man kan med bibehåller styrka. Däremot ska man vara försiktig med vätskan.
__________________
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”
Ninjasmurf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 13:36   #8
Otto GROV
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 160
Citat:
Ursprungligen postat av OggeP
Kul att du vill satsa på AF.

Här på forumet finns det ett gäng som tävlar. Action är den mest meriterade, även Adde har mycket rutin. Sen har jag och Ninjasmurf tävlat en gån och Pepz ska snart göra debut i Oslo.

När det gäller tävlingar så är DC en mycket bra nybörjartävling som går av stapeln i början på December.

Tja ös på med frågor så får vi väl svara efter bästa förmåga.
början på december låter ju bra,, då har man ju tid på sig att special träna chins å dips momenten också.... ska börja redan på måndag
hur gör ni som tävlar har ni nån coach som hjälper till med deffen osv eller sköter ni allt sånt själva.
hur många deltagare ä de i varje klass ä de +180 å -180 eller? själv ä man 185cm så de blir den långa klassen antar ja
__________________
Member - Team Leifi

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Devito Visa inlägg
Otto GROV på 3:e plats. Alltid solbränd, deffad, välklädd, dyra kläder, ghey, håmå, tar alltid en massa spännbilder, flexar på krogen och såna krej.
Otto GROV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 13:46   #9
Otto GROV
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 160
föresten va brukar dom flesta som tävlar väga kontra längden,,,, typ en som är 185cm va tror ni mrdelvärdet ä för en tävlande 85-90kg eller kankse mer??
__________________
Member - Team Leifi

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Devito Visa inlägg
Otto GROV på 3:e plats. Alltid solbränd, deffad, välklädd, dyra kläder, ghey, håmå, tar alltid en massa spännbilder, flexar på krogen och såna krej.
Otto GROV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 13:56   #10
OggeP
Shemale performer
 
OggePs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Linköping
Inlägg: 6 615
Citat:
Ursprungligen postat av Otto GROV
föresten va brukar dom flesta som tävlar väga kontra längden,,,, typ en som är 185cm va tror ni mrdelvärdet ä för en tävlande 85-90kg eller kankse mer??
Tja jag tippar på ca 83-88kg tävlingshård.
__________________
Ser bra ut, kör hårt!
OggeP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 14:00   #11
Otto GROV
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 160
Citat:
Ursprungligen postat av OggeP
Tja jag tippar på ca 83-88kg tävlingshård.
ok de ä ju en hel del i tävlingsform,,
__________________
Member - Team Leifi

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Devito Visa inlägg
Otto GROV på 3:e plats. Alltid solbränd, deffad, välklädd, dyra kläder, ghey, håmå, tar alltid en massa spännbilder, flexar på krogen och såna krej.
Otto GROV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 14:05   #12
OggeP
Shemale performer
 
OggePs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Linköping
Inlägg: 6 615
Citat:
Ursprungligen postat av Otto GROV
ok de ä ju en hel del i tävlingsform,,
Ja det kan man säga. De flestsa förstår nog inte hur pass stor AF-killarna egentligen är. De största pojkarna gör inte bort sig i byggning.
__________________
Ser bra ut, kör hårt!
OggeP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 14:10   #13
Otto GROV
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 160
Citat:
Ursprungligen postat av OggeP
Ja det kan man säga. De flestsa förstår nog inte hur pass stor AF-killarna egentligen är. De största pojkarna gör inte bort sig i byggning.
ne helt klart,, man får tävla mot sig själv första tävlingarna å ha som mål att bara ställa upp å tävla,, kan ju va en nyttig erfarenhet.
väger 103kg just nu, Lär finnas en hel del att plocka av mer än man tror om man ska va i tävlingsform
__________________
Member - Team Leifi

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Devito Visa inlägg
Otto GROV på 3:e plats. Alltid solbränd, deffad, välklädd, dyra kläder, ghey, håmå, tar alltid en massa spännbilder, flexar på krogen och såna krej.
Otto GROV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 14:11   #14
rememberence
Registered User
 
rememberences avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 1 364
Citat:
Ursprungligen postat av Otto GROV
man får tävla mot sig själv första tävlingarna å ha som mål att bara ställa upp å tävla
det är väll det som är viktigast i början att inte fega ur pga alla andra har så bra fysiker?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
rememberence är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 14:23   #15
Otto GROV
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 160
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence
det är väll det som är viktigast i början att inte fega ur pga alla andra har så bra fysiker?
ne bara göra så gått man kan,, blir inspirerat som fan nu sugen på att tävla,, måste få ta tag i nån som kan hjälpa mig bara med diet poserings-teknik osv, vart finns de sånt folk,?? känner ju ingen som sysslat me sånt här
__________________
Member - Team Leifi

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Devito Visa inlägg
Otto GROV på 3:e plats. Alltid solbränd, deffad, välklädd, dyra kläder, ghey, håmå, tar alltid en massa spännbilder, flexar på krogen och såna krej.
Otto GROV är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)