Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-07-30, 10:19   #46
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Jag brukar aldrig lägga mig i men min fd chefs sambo verkar ha ihop det med en snubbe på gymmet, dom brukar vänta tills folk har gått ut innan dom går in och tränar och verkar allmänt tissla och tassla mycket med det.

Jag har ingen relation med min fd chef längre men jag har hört ryktesvägen att han konfronterat henne och hon blånekat. Troligtvis har han ingen aning om att de brukar ses på gymmet. Jag har aldrig haft något emot min förra chef och han är en schyst snubbe så det känns lite taskigt hur hon behandlar honom.

Borde jag nämna något?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 10:37   #47
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag brukar aldrig lägga mig i men min fd chefs sambo verkar ha ihop det med en snubbe på gymmet, dom brukar vänta tills folk har gått ut innan dom går in och tränar och verkar allmänt tissla och tassla mycket med det.

Jag har ingen relation med min fd chef längre men jag har hört ryktesvägen att han konfronterat henne och hon blånekat. Troligtvis har han ingen aning om att de brukar ses på gymmet. Jag har aldrig haft något emot min förra chef och han är en schyst snubbe så det känns lite taskigt hur hon behandlar honom.

Borde jag nämna något?

Jag säger att du egentligen borde säga något men att du inte skall göra det ändå. Sånt där brukar på något konstigt vänster komma tillbaks och bita dig själv i en helt annan situation. Trots att det vore rätt att berätta så blunda och håll för öronen och bär skammen av att du är en fegis som inte berättade.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 10:46   #48
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag säger att du egentligen borde säga något men att du inte skall göra det ändå. Sånt där brukar på något konstigt vänster komma tillbaks och bita dig själv i en helt annan situation. Trots att det vore rätt att berätta så blunda och håll för öronen och bär skammen av att du är en fegis som inte berättade.
Låter precis som vad jag gjort hittills så jag fortsätter väl med det då, jag vet at han snubben som hon prasslar med nyligen gjort slut med sin tjej på grund av den här situationen också för hon är en kollega till mig med. De var lite kul för jag hade misstänkt deras hemliga relation i ett tag och utan att säga det rakt ut så frågade jag min kollega varför hon inte tränade ihop med sin kille och då sa hon att de hade gjort slut och innan hon han säga något så sa jag "Är det på grund av hon den andra" och hon svarade direkt "ja" så den hemliga relationen är ju känd av 3/4 inblandade parter.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 11:41   #49
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Fint av dig att tänka på din f.d. chef, men säg inget, för tusan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 13:59   #50
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag brukar aldrig lägga mig i men min fd chefs sambo verkar ha ihop det med en snubbe på gymmet, dom brukar vänta tills folk har gått ut innan dom går in och tränar och verkar allmänt tissla och tassla mycket med det.

Jag har ingen relation med min fd chef längre men jag har hört ryktesvägen att han konfronterat henne och hon blånekat. Troligtvis har han ingen aning om att de brukar ses på gymmet. Jag har aldrig haft något emot min förra chef och han är en schyst snubbe så det känns lite taskigt hur hon behandlar honom.

Borde jag nämna något?
Ja. Informera självklart.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 14:01   #51
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Borde jag nämna något?
Om du känner ett behov av extra drama i ditt liv, go for it!

Själv hade jag petat i hörlurarna och kollat youtubevideos.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 14:02   #52
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Om han har behandlat dig väl kan du ju vara sjysst tillbaka och iformera honom om att hans tjej grisar sig bakom hans rygg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 14:30   #53
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Låter precis som vad jag gjort hittills så jag fortsätter väl med det då, jag vet at han snubben som hon prasslar med nyligen gjort slut med sin tjej på grund av den här situationen också för hon är en kollega till mig med. De var lite kul för jag hade misstänkt deras hemliga relation i ett tag och utan att säga det rakt ut så frågade jag min kollega varför hon inte tränade ihop med sin kille och då sa hon att de hade gjort slut och innan hon han säga något så sa jag "Är det på grund av hon den andra" och hon svarade direkt "ja" så den hemliga relationen är ju känd av 3/4 inblandade parter.
Skall berätta hur det "fungerade" för en bekant som exempel på hur det kan slå tillbaks. Vi kan säga att hon heter Märta. Hon var vän till ett par. Hon kände bägge två. Kvinnan i paret vänstrade, Märta tyckte inte det var ok och sa ser jag dig göra det en gång till kommer jag berätta för din man.

Kvinnan ignorerade varningen och fortsatte vänstra. Då brrättade Märta för kvinnans man.

Sedan hände något underligt, och alla ansåg att det var Märtas fel att de skulle skilja sig, delad vårdnad, att Märta hade sabbat deras äktenskap. Sedan hade Märta nästan inga vänner kvar. Alla blev sura på Märta. (minus den bedragne mannen som var tacksam för att Mörta berättade).

Så Märta gjorde vad hon tyckte var rätt med resultatet att hon blev utesluten. Inte bara av kvinnan hon skvallrat på utan av resten av vännerna med.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 15:40   #54
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Skall berätta hur det "fungerade" för en bekant som exempel på hur det kan slå tillbaks. Vi kan säga att hon heter Märta. Hon var vän till ett par. Hon kände bägge två. Kvinnan i paret vänstrade, Märta tyckte inte det var ok och sa ser jag dig göra det en gång till kommer jag berätta för din man.

Kvinnan ignorerade varningen och fortsatte vänstra. Då brrättade Märta för kvinnans man.

Sedan hände något underligt, och alla ansåg att det var Märtas fel att de skulle skilja sig, delad vårdnad, att Märta hade sabbat deras äktenskap. Sedan hade Märta nästan inga vänner kvar. Alla blev sura på Märta. (minus den bedragne mannen som var tacksam för att Mörta berättade).

Så Märta gjorde vad hon tyckte var rätt med resultatet att hon blev utesluten. Inte bara av kvinnan hon skvallrat på utan av resten av vännerna med.
Jo har sett scenariot framför mig, tänker inte lägga mig. Det har ju hållit på i ett par månader så det får väl bara vara.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 15:55   #55
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 128
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag har aldrig haft något emot min förra chef och han är en schyst snubbe så det känns lite taskigt hur hon behandlar honom.

Borde jag nämna något?
De kanske är poly?

De kanske har en överenskommelse om att det är okej.
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 15:59   #56
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z Visa inlägg
De kanske är poly?

De kanske har en överenskommelse om att det är okej.
Ja, och då gör det ju inget om han tar upp det
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-30, 16:46   #57
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Låter precis som vad jag gjort hittills så jag fortsätter väl med det då, jag vet at han snubben som hon prasslar med nyligen gjort slut med sin tjej på grund av den här situationen också för hon är en kollega till mig med. De var lite kul för jag hade misstänkt deras hemliga relation i ett tag och utan att säga det rakt ut så frågade jag min kollega varför hon inte tränade ihop med sin kille och då sa hon att de hade gjort slut och innan hon han säga något så sa jag "Är det på grund av hon den andra" och hon svarade direkt "ja" så den hemliga relationen är ju känd av 3/4 inblandade parter.
din kollega kanske vet mer om situationen? Om hon lämnade sin kille för "hon den andra" så kanske hon vet om mannen vet om det?
Annars kanske hon t om vill läcka till mannen så du slipper.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-31, 08:12   #58
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Skall berätta hur det "fungerade" för en bekant som exempel på hur det kan slå tillbaks. Vi kan säga att hon heter Märta. Hon var vän till ett par. Hon kände bägge två. Kvinnan i paret vänstrade, Märta tyckte inte det var ok och sa ser jag dig göra det en gång till kommer jag berätta för din man.

Kvinnan ignorerade varningen och fortsatte vänstra. Då brrättade Märta för kvinnans man.

Sedan hände något underligt, och alla ansåg att det var Märtas fel att de skulle skilja sig, delad vårdnad, att Märta hade sabbat deras äktenskap. Sedan hade Märta nästan inga vänner kvar. Alla blev sura på Märta. (minus den bedragne mannen som var tacksam för att Mörta berättade).

Så Märta gjorde vad hon tyckte var rätt med resultatet att hon blev utesluten. Inte bara av kvinnan hon skvallrat på utan av resten av vännerna med.
Rätt åt Märta.
Hade hon bara varit vän med gubben hade det varit ok, men nu skvallrade hon på en vän om nått hon inte har med att göra.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-31, 08:39   #59
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Go Märta, hon vågar säga till när hon ser en person bete sig illa. Vännerna var inget att ha ändå om de säger upp bekantskapen över något sådant.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-31, 10:26   #60
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Golare har inga polare.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)