Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-07-27, 15:06   #31
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Var på min första dejt på 3 år för någon dag sedan. I långa perioder inte letat alls efter något seriöst. Har kanske haft 20 träffar på gång under de här åren, men alltid backat ur någon dag innan. Mest känt att jag inte orkar engagera mig. Den här dejten var iaf en riktig bom. Sade genast när vi bröt upp att jag inte är intresserad av en fortsättning. Hon blev nog lite paff så jag tänkte skriva ett lite fint meddelande på messenger. Hon hade redan blockerat mig. Jag kanske hade lite för bråttom. Får nog bida min tid. Fyra år borde vara lagom.
Du har inte bråttom. Vad är du, 50? Det finns 70-åriga män som blir ihop med 30-åringar, och din bodybuilderfysik ger dig pluspoäng gentemot andra 50-åringar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 16:25   #32
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Mäns oförmåga att formulera några konkreta fördelar med att vara med dem är en stor del av varför jag inte förespråkar monogami om du inte är på väg mot äktenskap. Det finns vanligtvis väldigt lite påtaglig belöning förutom en vag känsla av falsk lättnad för att "valideras" för att en man är engagerad i dig, en man som mycket väl kan vara helt värdelös och dränerar din tid och energi.


Om du har spenderat tid på att lyssna på män, kommer de flesta att erkänna att de bara är så moraliska som vad som krävs för att ge dem sex. Om du inte håller dem enligt några normer, kommer de att övergå till de lägsta vibrationsvarelserna som är möjliga. Män värderar sig själva baserat på vilken typ av kvinnor de kan få tillgång till och som kanske aldrig förändras. De flesta män kommer alltid att göra det minsta ansträngning som han kan komma undan med och ändå lägga sig. Slanga ***** till fuckboys skapar manlig "entitlement" och förstärker deras sexistiska världsbild genom att få dem att tro att deras strategier vara effektiva.


Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är iofs himla kul att skvallra om hur det går med relationer. Vi kan ju åtminstone ha kul i en sida eller två tills tråden blir söndertrollad.

För mig går det... Ganska bra, antar jag? Har haft sex med åtminstone två personer i sommar (fan, jag är så gammal att jag inte ens klarar att hålla räkningen över hur många jag hinner med på en sommar), det måste väl räknas som ”jävligt bra” om man bor i Blekinge? (I Stockholm hade man varit jävligt kass om man inte hann med samma antal på fyra dagar.)
Pick me's och deras LV
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 16:33   #33
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Har du varit på någon dejt på senaste då Aryt? Är du en romantisk en?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 16:45   #34
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Mäns oförmåga att formulera några konkreta fördelar med att vara med dem är en stor del av varför jag inte förespråkar monogami om du inte är på väg mot äktenskap.
Du menar att män är så ödmjuka att de inte kan skryta om sig själva på en enda punkt? Du borde ju älska det, du som hatar skryt?
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Män värderar sig själva baserat på vilken typ av kvinnor de kan få tillgång till
Det där måste ju vara ett av feminismens högsta mål? Att män håller kvinnor i så hög aktning att det enda som spelar roll för dem är vad kvinnor tycker om dem?
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Pick me's och deras LV
Vad betyder de där två grejerna?
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Har du varit på någon dejt på senaste då Aryt? Är du en romantisk en?
Utlovade inte du nyss att Plasttiger var förbjuden att skriva i tråden? Vad hände med det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 16:52   #35
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Du menar att män är så ödmjuka att de inte kan skryta om sig själva på en enda punkt? Du borde ju älska det, du som hatar skryt?
Mycket få män hade konkreta och påtagliga saker att beskriva för oss annat än sex (som de flesta av dem faktiskt suger på! Ha!)

Om vi ställer det till sin spets kan de komma fram med:
  • Skydda oss från ännu skitigare män
  • Ekonomiska bidrag
  • ströjobb runt huset (görs ofta bättre av proffs)

Män använder känslomässiga övergreppstaktiker som är utformade för att undergräva vårt självvärde så långt att vi skulle se på något trasigt skrot till människan som bättre än ingenting och sedan övertyga oss själva att vi kan klara oss utan.
De jobbarför att övertyga oss om att vi behöver dem trots att de bokstavligen inte ger något.

Detta är möjligen den största svindeln genom tiderna!

Jag tror att kvinnliga ensamhushåll kommer att öka i takt med att medvetenheten ökar.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 17:18   #36
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Mycket få män hade konkreta och påtagliga saker att beskriva för oss annat än sex (som de flesta av dem faktiskt suger på! Ha!)

Om vi ställer det till sin spets kan de komma fram med:
  • Skydda oss från ännu skitigare män
  • Ekonomiska bidrag
  • ströjobb runt huset (görs ofta bättre av proffs)

Män använder känslomässiga övergreppstaktiker som är utformade för att undergräva vårt självvärde så långt att vi skulle se på något trasigt skrot till människan som bättre än ingenting och sedan övertyga oss själva att vi kan klara oss utan.
De jobbarför att övertyga oss om att vi behöver dem trots att de bokstavligen inte ger något.

Detta är möjligen den största svindeln genom tiderna!

Jag tror att kvinnliga ensamhushåll kommer att öka i takt med att medvetenheten ökar.
Menar du att det är vanligt att män och kvinnor hamnar i en situation där mannen känner sig nödgad att rada upp sina positiva kvalitéer? Låter märkligt för mig; om en tjej frågade ”vad kan du ge mig?” så hade jag nog svarat ”har du inte upptäckt någon kvalité hos mig som du finner attraktiv ännu så passar vi nog inte ihop”.

Men jag förstår att män radar upp praktiska saker som ”ekonomi” om de får frågan... Förr trodde jag att tjejer bara var ute efter någon som var skön att snacka med, typ, men när jag blev nästan arbetslös och flyttade tillbaka hem till föräldrarna upptäckte jag att mååånga vill ha en försörjare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 17:23   #37
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Sluta
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 17:26   #38
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Sluta
Vad menar du? Vi pratar ju som kompisar (utom när hon förolämpade mig genom att kalla mig två förkortningar som jag vägrar googla).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-28, 01:19   #39
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Menar du att det är vanligt att män och kvinnor hamnar i en situation där mannen känner sig nödgad att rada upp sina positiva kvalitéer? Låter märkligt för mig; om en tjej frågade ”vad kan du ge mig?” så hade jag nog svarat ”har du inte upptäckt någon kvalité hos mig som du finner attraktiv ännu så passar vi nog inte ihop”.

Men jag förstår att män radar upp praktiska saker som ”ekonomi” om de får frågan... Förr trodde jag att tjejer bara var ute efter någon som var skön att snacka med, typ, men när jag blev nästan arbetslös och flyttade tillbaka hem till föräldrarna upptäckte jag att mååånga vill ha en försörjare.
Inte nödvändigtvis någon försörjare men dom vill inte heller hållas tillbaka av en snubbe som inte har råd att matcha deras intressen, dom vill ju inte behöva pröjsa din biljett till Maldiverna eller en weekend på
Spa , middagar etc
Leeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-28, 04:45   #40
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Du har inte bråttom. Vad är du, 50? Det finns 70-åriga män som blir ihop med 30-åringar, och din bodybuilderfysik ger dig pluspoäng gentemot andra 50-åringar.
Jag är 56 år. Jag har haft 2 långa förhållanden. Ett på 16 år och ett på 8 år. Efter det några kortare på 3-6 månader Där uppstår frågan: Hur gör vi nu? Varje gång det blivit mer seriöst har jag backat ur och känt att jag inte orkar gå genom alla faserna igen och framförallt handlar det nog mycket om att jag inte vill kompromissa med min livsstil som den ser ut idag.

Har inga problem att få till dejter, men har som sagt helt tappat intresset de senaste åren. Lite kul att få bekräftelse på OM jag nu skulle ändra mig finns det ändå möjligheter.


__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-28, 04:51   #41
Dominic
Registered User
 
Dominics avatar
 
Reg.datum: May 2021
Inlägg: 45
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Jag är 56 år. Jag har haft 2 långa förhållanden. Ett på 16 år och ett på 8 år. Efter det några kortare på 3-6 månader Där uppstår frågan: Hur gör vi nu? Varje gång det blivit mer seriöst har jag backat ur och känt att jag inte orkar gå genom alla faserna igen och framförallt handlar det nog mycket om att jag inte vill kompromissa med min livsstil som den ser ut idag.

Har inga problem att få till dejter, men har som sagt helt tappat intresset de senaste åren. Lite kul att få bekräftelse på OM jag nu skulle ändra mig finns det ändå möjligheter.


Jäklar.
No homo här, men jag vet män i min ålder 25-30-års åldern, som ser äldre ut än dig. Faktum med de flesta.

Folk brukar säga att äldre män som dejtar yngre kvinnor är "gubbsjuka" men tycker det nog vore mer "perverst" ifall nån 20-årig brud träffade någon i deras egna ålder som samtidigt hade en högre biologisk ålder.
Dominic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-28, 06:12   #42
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Leeee Visa inlägg
Inte nödvändigtvis någon försörjare men dom vill inte heller hållas tillbaka av en snubbe som inte har råd att matcha deras intressen, dom vill ju inte behöva pröjsa din biljett till Maldiverna eller en weekend på
Spa , middagar etc
Så är det. Det jag märkt att många fastän de kanske inte säger det räknar med att mannen bör vara praktisk t.ex. säkert över 50 dejter bakom mig och tyvärr är det jävligt många som knappt klarar av att sköta sig själv. Män och kvinnor är inte så olika, det finns likadana typer av samma kön. Oftahar det gått så när man träffat nån en tid och även börja spendera tidi dess lägenhet så har man börjat förstå människan behöver t.o.m hjälp med att städa och se till att det finns mat i kylskåpet.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-29, 11:59   #43
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Ni kan få fundera över ett gammalt relationsproblem jag hade en gång. Jag kanske har pratat om det förut på forumet, men jag tror inte det.

Problemet var att en person jag dejtade ville hångla för länge hela tiden.

Det började redan på första dejten, med första kyssen. Hon var (till skillnad från flera andra dejter) inte tekniskt dålig på att kyssas... Men efter en viss tid — det kan ha varit tio sekunder, det kan ha varit en minut — kände jag att jag ville att kyssen skulle ta slut.

Det har hänt någon gång förut att jag tyckt att det har varit dags att avrunda en kyss. En metod som tidigare har funderat är att ge ifrån sig det internationella ljudet som betyder ”nu vill jag att kyssen ska ta slut”: ett snabbt ”hmm”, som en lätt skrattning.

Jag gav ifrån mig ljudet. Hon hånglade vidare.

Jag gick nu vidare till internationell signal nummer två för att visa att man vill att kyssen ska ta slut: jag drog undan mitt huvud en aning. Men hon följde bara med i rörelsen med sitt eget huvud.

Nu hade jag slut på idéer. Aldrig tidigare hade jag befunnit mig i en sån här situation; tjejerna har alltid avslutat kyssarna ungefär när jag velat det.

Vad skulle jag göra? Jag kunde ju inte gärna säga rakt ut vad problemet var och bryta mot ungefär halva lagboken om oskrivna sociala regler.

Jag visste inte bättre råd än att låta henne hållas. Vi måste suttit där i minst fem minuter och bara hånglat. Och hånglat. Och hånglat. Och hånglat.

Några maratonkyssar senare insåg jag att jag hade ett problem på halsen. Men jag lät det bero. Dels skulle det kunna gå över av sig själv. Dels så var det väl ingen stor grej egentligen. Tjejen var riktigt bra för övrigt. ”Dio, din fjant”, tänkte jag, ”du kan inte klaga över en sån skitsak som att hon hånglar för länge”.

Så jag fortsatte dejta henne. Problemet gick inte över. Jag klarade inte av att ignorera det. Jag började fundera över hur länge jag hade brukat hångla med tjejer i det förgångna, försökte tänka tillbaka, minnas och ta tiden på kyssarna i mitt huvud. Jag försökte även komma ihåg hur dessa kyssar hade avslutas. Allt för att försöka komma på hur jag skulle hantera mitt nuvarande läge. Att ta upp saken med tjejen kunde jag bara inte med. Det var helt enkelt ett för känsligt ämne.

Det slutade med att jag lät relationen rinna ut i sanden efter sisådär fyra extremt hångeltäta dejter. Jag har aldrig upplevt samma problem någon annan gång sedan dess.

Har ni varit med om en liknande situation? Har ni kanske varit i motsatt sits? Hur hade ni gjort? Hanterade jag det rätt?

Dela in er i grupper om tre och diskutera. Lämna in ett skriftligt svar på max 3000 tecken senast på tisdag kl 23:59.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-29, 16:20   #44
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ni kan få fundera över ett gammalt relationsproblem jag hade en gång. Jag kanske har pratat om det förut på forumet, men jag tror inte det.

Problemet var att en person jag dejtade ville hångla för länge hela tiden.

Det började redan på första dejten, med första kyssen. Hon var (till skillnad från flera andra dejter) inte tekniskt dålig på att kyssas... Men efter en viss tid — det kan ha varit tio sekunder, det kan ha varit en minut — kände jag att jag ville att kyssen skulle ta slut.

Det har hänt någon gång förut att jag tyckt att det har varit dags att avrunda en kyss. En metod som tidigare har funderat är att ge ifrån sig det internationella ljudet som betyder ”nu vill jag att kyssen ska ta slut”: ett snabbt ”hmm”, som en lätt skrattning.

Jag gav ifrån mig ljudet. Hon hånglade vidare.

Jag gick nu vidare till internationell signal nummer två för att visa att man vill att kyssen ska ta slut: jag drog undan mitt huvud en aning. Men hon följde bara med i rörelsen med sitt eget huvud.

Nu hade jag slut på idéer. Aldrig tidigare hade jag befunnit mig i en sån här situation; tjejerna har alltid avslutat kyssarna ungefär när jag velat det.

Vad skulle jag göra? Jag kunde ju inte gärna säga rakt ut vad problemet var och bryta mot ungefär halva lagboken om oskrivna sociala regler.

Jag visste inte bättre råd än att låta henne hållas. Vi måste suttit där i minst fem minuter och bara hånglat. Och hånglat. Och hånglat. Och hånglat.

Några maratonkyssar senare insåg jag att jag hade ett problem på halsen. Men jag lät det bero. Dels skulle det kunna gå över av sig själv. Dels så var det väl ingen stor grej egentligen. Tjejen var riktigt bra för övrigt. ”Dio, din fjant”, tänkte jag, ”du kan inte klaga över en sån skitsak som att hon hånglar för länge”.

Så jag fortsatte dejta henne. Problemet gick inte över. Jag klarade inte av att ignorera det. Jag började fundera över hur länge jag hade brukat hångla med tjejer i det förgångna, försökte tänka tillbaka, minnas och ta tiden på kyssarna i mitt huvud. Jag försökte även komma ihåg hur dessa kyssar hade avslutas. Allt för att försöka komma på hur jag skulle hantera mitt nuvarande läge. Att ta upp saken med tjejen kunde jag bara inte med. Det var helt enkelt ett för känsligt ämne.

Det slutade med att jag lät relationen rinna ut i sanden efter sisådär fyra extremt hångeltäta dejter. Jag har aldrig upplevt samma problem någon annan gång sedan dess.

Har ni varit med om en liknande situation? Har ni kanske varit i motsatt sits? Hur hade ni gjort? Hanterade jag det rätt?

Dela in er i grupper om tre och diskutera. Lämna in ett skriftligt svar på max 3000 tecken senast på tisdag kl 23:59.
Du kommer säkert ta det på fel sätt, men det där verkar barsnligt och om man har såna problem får man svårt att leva i tvåsamhet skulle jag gissa.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-29, 16:22   #45
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Du kommer säkert ta det på fel sätt, men det där verkar barsnligt och om man har såna problem får man svårt att leva i tvåsamhet skulle jag gissa.
Nä, det är lugnt.

Tror jag fattar vad du menar: barnsligt att tycka att det är så jobbigt att kommunicera ett problem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)