Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-27, 13:41   #46
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Anders, hur tror du att kurvan sett ut om kolhydratintaget varit på samma nivå som vid 6 månader? En tanke med Atkins är just att öka kolhydratintaget till den nivån att man blir viktstabil.

Möjligtvis har de bara döpt om "generisk lågkolhydratkost" till Atkins utan ökningar, jag vet inget om studien. Kan du bekräfta?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 13:58   #47
Guddi
Registered User
 
Guddis avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 3 429
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
En graf som visar hur det blir över tid. Zone liknar ditt upplägg och Atkins är mitt förslag.
Det där är en studie på befolkningsnivå, den säger ingenting om hur resultaten blir på individnivå Anders. Totalt irrelevant i denna diskussion.

Om man vill titta på hur olika faktorer faktiskt påverkar så behöver man försökspersoner som faktiskt följer direktiven de får.
__________________
Besök gärna min sida Träningslära.se
Guddi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 14:40   #48
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Guddi Visa inlägg
Det där är en studie på befolkningsnivå, den säger ingenting om hur resultaten blir på individnivå Anders. Totalt irrelevant i denna diskussion.

Om man vill titta på hur olika faktorer faktiskt påverkar så behöver man försökspersoner som faktiskt följer direktiven de får.
Nu var det bara en illustration så tagga ned lite tack.

Den överensstämmer rätt hyggligt på individnivå. Du får gärna leta fel men du är på fel väg eftersom du kommer aldrig hitta en studie som fyller dina krav på validitet. Du borde ha valt att fortsätta som ingenjör.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 16:14   #49
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Anders the peak! jag tycker att du pratar i gåtor!...Jag skulle vilja veta ifall du prövat på både den diet du förespråkar, samt den typ av diet jag hade tänkt mig.

Jag skulle även vilja veta hur mycket mindre massa du tror att jag skulle tappa med din diet kontra min. samt hur mycket fett jag skulle tappa med din diet kontra min?

Tror personligen att det skulle vara väldigt liten skillnad! eller?
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 16:22   #50
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Anders the peak! jag tycker att du pratar i gåtor!...Jag skulle vilja veta ifall du prövat på både den diet du förespråkar, samt den typ av diet jag hade tänkt mig.

Jag skulle även vilja veta hur mycket mindre massa du tror att jag skulle tappa med din diet kontra min. samt hur mycket fett jag skulle tappa med din diet kontra min?

Tror personligen att det skulle vara väldigt liten skillnad! eller?
Det är nog enklare att hålla sig mätt vid ett lågt kaloriintag på en högfettkost än en lågfettkost, och dessutom säger en del ansedda människor (t.ex. Lyle McDonald) att en ketogen kost är mer muskelbesparande än en icke-ketogen kost vid energiunderskott.

Jag har följt något som liknar Anders upplägg (men med mindre protein) senaste åtta åren. Sen om det funkar vette tusan, men det känns bra. Det finns få sätt att veta hur du reagerar -- det enda sättet är att prova.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 16:25   #51
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Anders the peak! jag tycker att du pratar i gåtor!...Jag skulle vilja veta ifall du prövat på både den diet du förespråkar, samt den typ av diet jag hade tänkt mig.

Jag skulle även vilja veta hur mycket mindre massa du tror att jag skulle tappa med din diet kontra min. samt hur mycket fett jag skulle tappa med din diet kontra min?

Tror personligen att det skulle vara väldigt liten skillnad! eller?
Jag har prövat båda modellerna och båda fungerar. Men jag upplever att den med lågt innehåll av kolhydrater är effektivare med jämförbar diet med mer kolhydrater. Ett fel man gjorde i början när man använde ketogen-diet var att man låg för lågt i energiintag(för lite fett) och protein och det gjorde att man förlorade för mycket muskelmassa. Men de dieter som du har fått av mig och förslag på upplägg är bättre upplagda än de tidigare dieterna.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 16:47   #52
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Jag har prövat båda modellerna och båda fungerar. Men jag upplever att den med lågt innehåll av kolhydrater är effektivare med jämförbar diet med mer kolhydrater. Ett fel man gjorde i början när man använde ketogen-diet var att man låg för lågt i energiintag(för lite fett) och protein och det gjorde att man förlorade för mycket muskelmassa. Men de dieter som du har fått av mig och förslag på upplägg är bättre upplagda än de tidigare dieterna.
Återigen svarar du bara på delar av mina frågor!!!

Hur mycket tror du att det skulle skilja i förlorad muskelmassa samt förlorad fett massa om man jämförde våra dieter under en 12 veckors period???

(givetvis följs dieten strikt, samt med ett underskott på 300-550kcal)
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 16:58   #53
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Återigen svarar du bara på delar av mina frågor!!!

Hur mycket tror du att det skulle skilja i förlorad muskelmassa samt förlorad fett massa om man jämförde våra dieter under en 12 veckors period???

(givetvis följs dieten strikt, samt med ett underskott på 300-550kcal)
Jag kan inte säga precis vad skillnaden blir tyvärr.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 17:03   #54
Guddi
Registered User
 
Guddis avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 3 429
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Nu var det bara en illustration så tagga ned lite tack.

Den överensstämmer rätt hyggligt på individnivå. Du får gärna leta fel men du är på fel väg eftersom du kommer aldrig hitta en studie som fyller dina krav på validitet. Du borde ha valt att fortsätta som ingenjör.
Varför tagga ner? Jag skrev bara att grafen du visade inte stämmer då den inte tittar på det du ville illustrera. Sen att du anser att den överrensstämmer har du inga som helst belägg för och det vet du...

Det är personen som påstår något som ska stå för bevis. Det du drar upp i tråd efter tråd håller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Det är nog enklare att hålla sig mätt vid ett lågt kaloriintag på en högfettkost än en lågfettkost, och dessutom säger en del ansedda människor (t.ex. Lyle McDonald) att en ketogen kost är mer muskelbesparande än en icke-ketogen kost vid energiunderskott.

Jag har följt något som liknar Anders upplägg (men med mindre protein) senaste åtta åren. Sen om det funkar vette tusan, men det känns bra. Det finns få sätt att veta hur du reagerar -- det enda sättet är att prova.
Som sagt, Lyle skrev det för 10 år sen innan han visste bättre...

Vi har gått igenom detta Mikael

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=129
__________________
Besök gärna min sida Träningslära.se
Guddi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 17:11   #55
Commando1980
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 3 291
mikaelj och anders får ta och skärpa sig. postar ju en massa vilseledande, irrelevanta och ofta helt felaktiga grejer i tråd efter tråd.
Commando1980 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 17:15   #56
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Jag kan inte säga precis vad skillnaden blir tyvärr.
Haha! men alltså du är ju helt otrolig! du sitter och skriver inlägg efter inlägg om hur bra din diet är, och sen då man vill ha ett svar på en fråga kan du inte ens uppskatta på ett ungefär!

Tycker att det är skrämande!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 20:03   #57
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Haha! men alltså du är ju helt otrolig! du sitter och skriver inlägg efter inlägg om hur bra din diet är, och sen då man vill ha ett svar på en fråga kan du inte ens uppskatta på ett ungefär!

Tycker att det är skrämande!
Du tror visst att det här är en exakt vetenskap och det kan man inte påstå jag kan bara säga att vetenskapligt är det den bantningsmetod som ger bäst utdelning även över tid men. Förklaringen till det är säkert att deltagarna äter mindre än vad de deklarerar. Guddi och Steinbach kan få förklara varför det inte är så i övriga studier. Antagligen beror det på att de är sämre bantningsmetoder. Men som absolut måste förklaras vara avvikelser i rapporteringen som är orsaken eller de har ätit mer protein osv. Det har ingen betydelse för dem det fungerar för!

Citat:
Anders får ta och skärpa sig. postar ju en massa vilseledande, irrelevanta och ofta helt felaktiga grejer i tråd efter tråd.
Commando nu får du allt förklara vad som är vilseledande, irrelevanta och ofta helt felaktiga grejer roch ofta helt felaktiga grejer i tråd efter tråd.

Lägg fram vad som är det så ska jag sakligt förklara vad och huret för dig Commando.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2009-03-27 klockan 20:05.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 20:10   #58
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Guddi Visa inlägg
Varför tagga ner? Jag skrev bara att grafen du visade inte stämmer då den inte tittar på det du ville illustrera. Sen att du anser att den överrensstämmer har du inga som helst belägg för och det vet du...
Vad är det som inte stämmer i grafen? Om du nu jämför med de övriga graferna borde de inte tendera till liknande resultat som Atkins. Det är faktiskt individer i botten på de här studierna men det tar du visst ingen hänsyn till.

Visa mig motsatsen och då tar jag ingen hänsyn till att man äter mindre än vad man rapporterar för det tycker jag är av underordnad betydelse i sammanhanget. Frågan var vilken bantningsmetod som ger bäst resultat.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 20:50   #59
Guddi
Registered User
 
Guddis avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 3 429
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Frågan var vilken bantningsmetod som ger bäst resultat.
Frågan var vilken metod som är bäst för trådskaparn vilket är en helt annan fråga än vilken metod som fungerar bäst om man ger den till 1000 slumpmässigt valda överviktiga personer.

Det du visade var en graf från en studie där Atkins visade på bättre resultat när massor utav försökspersonerna inte följde dieten, hur är det relevant för trådskaparn som säkerligen tänkt följa sin diet?
__________________
Besök gärna min sida Träningslära.se
Guddi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-27, 20:51   #60
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Orkar inte med denna tråden nå mer! anders the peak du svarar ju inte på mina frågor!

Jag vill veta hur du själv gått tillväga MED DINA EGNA DIETER... Inte intresserad av grafer och diagram1 som garanterat inte ens är testade för oss som är kroppsbyggare!!!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)