Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-05-03, 15:24   #3031
92Andersson
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av CatastrophiQ Visa inlägg
Läste precis det tidigare i tråden att ngn nämnt topformula, samt myprotein (får 20% första beställningen som ny kund). Så, blir nog att testa dem senare. Väldigt billigt. Tänkte köpa MyFusion (1,8kg för 579 kr - ganska dyrt), så det blir att testa PureSwe & Body Science chokladsmaker först - simpel beställning från MMSports. Hoppas dem smakar någorlunda.
Vill minnas att PureSwe's choklad är rätt god faktiskt.
BS Double rich är också rätt god.
92Andersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-03, 15:38   #3032
Vanatore
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2016
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Lecitin tillsätts för att göra det möjligt att lösa upp pulvret. Tittar ni i shopen så har Arnold Series inget lecitin. Men deras produkter är knappast rent vassleprotein.

Varför vill man undvika lecitin ? Tål man inte soja finns produkter med solroslecitin.
Eftersom jag inte riktigt har lust att analysera vad vissa ingredienser innebär och hur de påverkar min kropp exkluderar jag hellre så många tillsatser som möjligt.

Men det kanske är omöjligt att skapa ett proteinpulver som faktiskt går att lösa upp och använda på ett smidigt sätt utan vissa tillsatser?
Vanatore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-04, 09:38   #3033
Grotesk
Hissen går inte alls
 
Grotesks avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 983
Du verkar inte förstå innebörden riktigt. Inget illa menat alls.
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-05, 06:13   #3034
Joe Falk
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 9
Hur står sig Myproteins Kasein mot Tyngres Kasein smakmässigt?
Joe Falk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-05, 07:23   #3035
jbaa
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 52
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Falk Visa inlägg
Hur står sig Myproteins Kasein mot Tyngres Kasein smakmässigt?
Enligt mig inte speciellt bra. Tyngres är betydligt mycket bättre.
jbaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-05, 12:30   #3036
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Falk Visa inlägg
Hur står sig Myproteins Kasein mot Tyngres Kasein smakmässigt?
Som jbaa säger är MP:s kasein inget att hänga i julgranen. Dammar något fruktansvärt, rätt kass konsistens och smaken är inte heller något att jubla över. Får du det billigt kan det vara värt det, vanilj isf!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-06, 23:05   #3037
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten Visa inlägg
Märke: Topformula Sport

Pris: 62:-/kg

Smaker & betyg:

Chokladboll: 9/10
-Godaste chokladproteinet jag druckit. Väldigt smakrik och fyllig, även i vatten. Trevligt med rivna kokosbitar i. Väldigt nära 10/10 men får inte toppbetyg då jag inte tycker den blir någon superhit i proteinfluffet av någon anledning. När man shakar den får man även ett supergott skumlager överst som bonus

Chocolate Peanutbutter: 9/10
-Gör sig mycket bra i proteinfluffet. Även gott att dricka men har hade önskat en starkare nötsmak och dessutom har den en bismak av jord (dock bara när man dricker den). Även denna har det goda bonusskumlagret!

Double Rich Chocolate: 8/10
-Samma som chokladboll fast utan kokosbitar och med något kraftigare kakaosmak.

Kanelbulle: 8/10
-Väldigt god, ingen syntetisk smak. Dock smakar den nästan mer vanilj än kanel. Men detta är en bisak då man enkelt justerar det med att krydda extra kanel/ kardemumma i shaken/ fluffet!

Vanilj/ Ananas: 7/10
-Gott om man gillar vaniljprotein, smakar äkta vanilj och inget syntetiskt över den. Dock är ananassmaken väldigt svag.
Köpte alla dessa smaker efter jag såg din kommentar. Har käkat upp alla påsar nu! Måste instämma med dig förutom chokladbollen, den är max 6 av 10 för mig.
Chocolate peanutbutter är första proteinpulvret jag testat som man kan blanda med sjukt mycket vätska - smakar fortfarande riktigt bra och kraftfullt! Alla andra proteinpulver som jag blandar med mycket vatten börjar smaka vidrigt!

Vet inte var du fått 62kr per kg från? Kostar 93kr per kg. Billigt. Snabb och gratis frakt också.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 06:03   #3038
Wolfie87
Registered User
 
Wolfie87s avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 156
Hur är Supreme Casein från Star Nutrition I smaken? Dom har big buy kampanj just nu. Det enda goda kaseinproteinet jag druckit är Night PRO chokladsmak från Star Nutrition som den smakade för typ 4-5 år sedan. Just den smaken fick då 10/10 av mig. Så det är ett riktmärke på vilken smak jag uppskattar om någon vet något liknande av annat märke eller sort. Jag testade några portioner salted caramel från BS, nej tack.
Wolfie87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 14:42   #3039
Klistergeten
Registered User
 
Klistergetens avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 63
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Köpte alla dessa smaker efter jag såg din kommentar. Har käkat upp alla påsar nu! Måste instämma med dig förutom chokladbollen, den är max 6 av 10 för mig.
Chocolate peanutbutter är första proteinpulvret jag testat som man kan blanda med sjukt mycket vätska - smakar fortfarande riktigt bra och kraftfullt! Alla andra proteinpulver som jag blandar med mycket vatten börjar smaka vidrigt!

Vet inte var du fått 62kr per kg från? Kostar 93kr per kg. Billigt. Snabb och gratis frakt också.
Trevligt, kräver dock en motivering till att du ger min favorit chokladbollen så lågt i betyg!

Vissa skulle nog påstå att TopFormulas proteinpulver är för tjockt och har dålig löslighet men jag tycker detta är det bästa med detta pulvret: att smaken fortfarande är kraftig trots att man kan blanda ut det med mycket vätska. Mer vätska=>mättar bättre!

Dom har höjt priset nu men det går fortfarande få billigare än därifrån du beställer. H*lsokostgrossisten har 3 för 2 vilket blir ca 70:-/kg plus att man får en burk hallonketoner på köpet :p Ber om ursäkt att jag inte hann svara på din prisfråga innan du beställde. Men till din nästa order har jag två smaker till att rekommendera:

Märke: Topformula Sport

Pris: 70:-/kg

Smaker & betyg:

Banan/Kola: 8/10
-Riktigt god trots att fruktsmaker inte är min favorit. Påminner om Banana skids med en underton av vanilj.

Chai Latte: 8/10
-Otippat nog var även detta en riktig höjdare. Är ingen te-fantast och har aldrig druckit riktig chai latte men detta smakar typ som möjkblandat kaffe med mycket socker i, gott!
Klistergeten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 14:59   #3040
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Trapz Visa inlägg
Testa topformulas double rich chocolate. Riktigt god, smakar mycket choklad. Lite åt oboyhållet nästan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tycker den smakar ganska dåligt. Nån konstig eftersmak. Är van vid BS Double Rich Chocolate och den är ljusår bättre. Topformulas Päron/vanilj och Banan/kola var däremot helt OK.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 10:09   #3041
Kamp
Registered User
 
Kamps avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 220
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Någon som har smakat myprotein vassle unflavoured?
Kan få det för ca 90kr/kg

Har ni något annat förslag på billigt och bra proteinpulver?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad var det för pris när man kunde få det för 90kr/kg? Med den sedvanliga 25% koden så hamnar man en bit över 100kr/kg iallafall.
Kamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 11:41   #3042
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av Kamp Visa inlägg
Vad var det för pris när man kunde få det för 90kr/kg? Med den sedvanliga 25% koden så hamnar man en bit över 100kr/kg iallafall.


Fick 2,5kg för 230kr för ett par månader sedan. 250kr med frakten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 11:47   #3043
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
2.5 kilo Impact Whey kostade 119 kronor, alltså 47 kronor kilot, över helgen på MassFi.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 13:07   #3044
Kamp
Registered User
 
Kamps avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 220
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
2.5 kilo Impact Whey kostade 119 kronor, alltså 47 kronor kilot, över helgen på MassFi.
Kamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 13:44   #3045
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Falk Visa inlägg
Hur står sig Myproteins Kasein mot Tyngres Kasein smakmässigt?
Dåligt.

BS Casein Double Rich Chocolate är det godaste kaseinet i den prisklassen tycker jag.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)