Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-10-13, 09:20   #76
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av d12
Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att kompromissa. SATS får kräva av Susanne att hon har med sig en personlig assistent el dyl. Detta med anledning av dom andra tränandes säkerhet (Om t ex Susanne tappar kontrollen över vikterna). Vidare borde det inte vara svårt att enas om att Susanne bara håller sig till maskiner som åtminstone är säkra för andra.
Men de flesta epileptiker behöver ingen personlig assistent och jag tycker inte det ska krävas vid träning om man inte får konstanta anfall. Sen stod det väl i artikeln att maskinerna var bättre anpassade för henne där. Jag gissar att Susanne inte är en fria-vikter-person men vet naturligtvis inte. Sen såg hon inte så stor ut heller så vilka vikter kan hon bolla med? Även om man tappar en vikt så är det ju inte så att man kastar iväg den ett par meter.
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 18:33   #77
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Man blir rädd när man läser sånt här.Igår när jag åt frukost började jag spy och föll skakandes till golvet, fick blått öga och minnesförluster.Kan förståss ha berorr på lågt blodsocker (3.1) men undrar om man vågar träna alls innan saken är färdigt undersökt, att få en attack när man tränar kan sluta illa
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 19:35   #78
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Jense Visa inlägg
bra att en epeleptiker tränar

skitball i hackliften när spärrarna för vagnen är borta och hon får ett anfall. då är det s.a.t.s som åker på det deluxe.

eller bänkar och får EPanfall och slår sig blodig med stången

epsjuka ska inte träna på gym, det är en fara för alla
Svårt att se om du är seriös eller inte. Hur som helst, förhoppningsvis väljer en epileptiker lämpliga övningar, eftersom att det alltid finns en risk för anfall.

Hon borde ha en kompis med sig som har lite kontroll över situationen vid ett ev anfall. Kan tänka mig att det blir väldigt jobbigt för åskådare som inte vet vad dem ska göra.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 20:11   #79
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
För 2-3 år sedan var det en kille som fick ett anfall på mattan just bredvid där jag och en polare låg och körde magövningar. Som tur var hade han en kompis med sig som hjälpte till att hålla i honom tills anfallet var över, jag sprang till receptionen och de ringde ambulans. Jag var helt övertygad om att killen skulle kola, det var nog bland det läskigaste jag varit med om. Ansiktet var helt blått. Han klarade sig och var tillbaks på gymmet ett par veckor senare.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 20:56   #80
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Oj, den här tråden mins jag inte ens att jag postat i.

Von huff, pratade du med vården om ditt anfall? Tror de att det är epilepsi?
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 20:59   #81
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
En sådan här artikel brukar vara ordentligt vinklad till offrets fördel. Ta den med en nypa salt.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 21:04   #82
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Man blir rädd när man läser sånt här.Igår när jag åt frukost började jag spy och föll skakandes till golvet, fick blått öga och minnesförluster.Kan förståss ha berorr på lågt blodsocker (3.1) men undrar om man vågar träna alls innan saken är färdigt undersökt, att få en attack när man tränar kan sluta illa
Ja det kan sluta illa och innan du har fått det utrett så kanske du ska ta det lite lugnt men att träna med epilepsi (generellt och det finns undantag) brukar funka. Om man får anfall väldigt sällan så får man avväga riskerna men får man mer frekventa anfall så bör man däremot kanske inte köra alla övningar utan tänka igenom valet några gånger. Att stå med en skivstång ovanför huvudet kan t ex vara något att undvika, det finns andra övningar så varför chansa? Att göra något sådant någon gång är en liten risk men att göra det regelbundet varje vecka ökar risken markant.

Allmänt, tråden är gammal.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 21:31   #83
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Pellefant. Vad gör han nu för tiden?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 22:08   #84
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Senaste aktivitet: 2011-08-10 13:07
Så inte alltför länge sedan han var här.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 22:10   #85
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Så inte alltför länge sedan han var här.
Han rör sig i skuggorna som psykotisk mullvad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 06:29   #86
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Oj, den här tråden mins jag inte ens att jag postat i.

Von huff, pratade du med vården om ditt anfall? Tror de att det är epilepsi?

Ja, jag åkte ambulans in till sjukhusset där dom tog bilder på hjärnan och ryggmärgsvätska som var ok.Nu väntar neurolog
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Ja det kan sluta illa och innan du har fått det utrett så kanske du ska ta det lite lugnt men att träna med epilepsi (generellt och det finns undantag) brukar funka. Om man får anfall väldigt sällan så får man avväga riskerna men får man mer frekventa anfall så bör man däremot kanske inte köra alla övningar utan tänka igenom valet några gånger. Att stå med en skivstång ovanför huvudet kan t ex vara något att undvika, det finns andra övningar så varför chansa? Att göra något sådant någon gång är en liten risk men att göra det regelbundet varje vecka ökar risken markant.

Allmänt, tråden är gammal.

Skall tänka på det!
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)