Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-19, 23:43   #16
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
F;r 30 år sedan och längre tillbaks ghade det varit en ickefråga om länken hade stämt, såklart den gör. Fast pusha sig själv det beror på lite. Men jag tror att det har att göra med kvaliten VS kvantiteten på träningen/hela verksamheten, om det handlar om styrketräning punkt slut så, ja men om det handlar om hur många spenderar tiden på och runtonkring gymet så vet inte, antagligen inte. Styrketräning har blivit gymma slutligen. Sluta kalla det för styrketräning, det heter gymma.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 06:06   #17
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
För mig är det tvärtom, ju mer jag tränar ju tröttare/latare blir jag. Tränar jag inte alls har jag inge problem att vara aktiv mer eller mindre hela tiden. Tränar jag hårt och mycket vill jag helst sitta/vila mer eller mindre hela tiden utöver träningen. Sedan "sparar" jag mig till träningen, dvs medvetet tar det lugnt för att kunna prestera på topp.
Exakt likadant för mig.
Kan tänka mig att det ger positiva effekter om man aldrig tränat i hela sitt liv och sen börjar röra på sig lite mer.
Kan säkert finnas de som är erfarna och kan träna lagom för mer energi i vardagslivet. För mig funkar det inte alls så.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 07:26   #18
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Ja, det skulle jag nog säga. Vill tro att jag blir effektivare i vardagen av att träna. Jag har varit borta från löpningen under snart två veckor nu och vill nog påstå att jag har varit betydligt slöare än vad jag brukar vara. Tidspressen som alltid existerar när man ska träna typ sju-tio gånger per vecka brukar vara sund för mig, den får mig att bli effektiv. Utan den så kommer min lata sida fram.

Varför min åsikt skiljer så mycket från exempelvis MatsJ är nog för att min träning snarare handlar om kvantitet än kvalitet. De flesta passen är pass som bara ska avklaras, inte pass som ställer extremt höga krav på mig. Sen är löpningen min chans att få komma ut utomhus efter jobbet samt träffa polare så det är snarare en hjälp i vardagen än en social blockering.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)