Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-01, 13:26   #11056
ghettobird
Registered User
 
ghettobirds avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 28
ned 6% fett. ca 6kg vektnedgång.
ghettobird är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-02, 13:36   #11057
addeadde0
Registered User
 
addeadde0s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 118
70.8 imorse! 8 dagar och 0.9kg kvar för att nå mitt mål på under 70kg, känns som jag ligger bra i fas, hungerkänslorna börjar dock bli enorma vilket är irriterande...
addeadde0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 14:01   #11058
frederico
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 38
Detta med träning under diet har ingen betydelse. Man kan lika gärna sitta och vila sig och träna ibland när man får lust. Bodybuilders tränar under diet för att hamna i peak-form. Annars spelar det ingen roll och leder bara till skador.
frederico är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 14:53   #11059
addeadde0
Registered User
 
addeadde0s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 118
Citat:
Ursprungligen postat av frederico Visa inlägg
Detta med träning under diet har ingen betydelse. Man kan lika gärna sitta och vila sig och träna ibland när man får lust. Bodybuilders tränar under diet för att hamna i peak-form. Annars spelar det ingen roll och leder bara till skador.
Que¿
addeadde0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 15:11   #11060
frederico
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av addeadde0 Visa inlägg
Galant! 6 veckor avklarade 79-72,5, 6.5kg. Styrkan finns kvar och formen börjar bli riktigt bra! 25 dagar kvar och målet är precis under 70!

que?
frederico är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 15:16   #11061
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av frederico Visa inlägg
Detta med träning under diet har ingen betydelse. Man kan lika gärna sitta och vila sig och träna ibland när man får lust. Bodybuilders tränar under diet för att hamna i peak-form. Annars spelar det ingen roll och leder bara till skador.
Du har helt ärligt fel. Träning och framförallt styrketräning ger enorma fördelar under viktnedgång, lägg till det långsiktiga hälsoeffekter av träning och valet av att träna är enkelt. Risken för skador ökar dock, men det får ju helt enkelt vara medveten om och inte köra lika hårt/ta färre risker som annars.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 15:24   #11062
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av ghettobird Visa inlägg
ned 6% fett. ca 6kg vektnedgång.
Bra jobbet!

Citat:
Ursprungligen postat av addeadde0 Visa inlägg
70.8 imorse! 8 dagar och 0.9kg kvar för att nå mitt mål på under 70kg, känns som jag ligger bra i fas, hungerkänslorna börjar dock bli enorma vilket är irriterande...
Frekventa systematiska refeeds håller hungern i schack. Vad är planen när du är klar om 8 dagar?

Citat:
Ursprungligen postat av frederico Visa inlägg
Detta med träning under diet har ingen betydelse. Man kan lika gärna sitta och vila sig och träna ibland när man får lust. Bodybuilders tränar under diet för att hamna i peak-form. Annars spelar det ingen roll och leder bara till skador.
Vad fan har du rökt?
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 15:33   #11063
frederico
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Du har helt ärligt fel. Träning och framförallt styrketräning ger enorma fördelar under viktnedgång, lägg till det långsiktiga hälsoeffekter av träning och valet av att träna är enkelt. Risken för skador ökar dock, men det får ju helt enkelt vara medveten om och inte köra lika hårt/ta färre risker som annars.
Klart det kan ge. Försöker bara väga upp indoktrineringen härinne. Det finns inte såna fördelar som folk tror, och ifall man dietar inför en tävling, så kan ju jag vila kroppen i några veckor utan träning lika gärna.

Vem som vet bäst kan ju sällan avgöras i såna här frågor, utan jag tar mitt parti som är lika gott som erat, men ni har lika rätt, det tåls att sägas.
frederico är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 15:42   #11064
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av frederico Visa inlägg
Klart det kan ge. Försöker bara väga upp indoktrineringen härinne. Det finns inte såna fördelar som folk tror, och ifall man dietar inför en tävling, så kan ju jag vila kroppen i några veckor utan träning lika gärna.

Vem som vet bäst kan ju sällan avgöras i såna här frågor, utan jag tar mitt parti som är lika gott som erat, men ni har lika rätt, det tåls att sägas.
Jo det kan avgöras då det finns avsevärt med forskning på styrketräning/övr träning under pågående viktnedgång. Du har helt enkelt fel. Det här är ingen "vi tycker olika"-fråga, det handlar om fakta.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-04, 18:37   #11065
frederico
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 38
Du har rätt, Anton Fräs, ifall du tänker på bulk och diet perioder och gör forskning på det, men även då kan det vara försumligt. Jag tränar normalt inte och äter på det sättet alls, utan jag äter och tränar jämnt över hela året, och om jag nån gång genom ett aktivt val vill gå ner i vikt, då tränar jag endast sparsamt och dom gånger jag ändå tränar äter jag relativt rikligt 24h innan och 24h efter pass.

edit. men det är sak samma, ska inte tjafsa mer om smådetaljer nu.

Senast redigerad av frederico den 2019-03-04 klockan 18:44.
frederico är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-05, 11:51   #11066
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Nu har det vänt lite Invägningar på runt 91 kg. Målet med mars är att gå under 90 pannor. Springer första tvåmilaren i helgen så förhoppningsvis så kommer det att rulla nedåt av sig självt vad gäller kilon framöver.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-05, 12:55   #11067
addeadde0
Registered User
 
addeadde0s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 118
70.0 imorse så målet är uppnåt! Formen är den bästa jag någonsin haft. Tillfredsställande känsla även om det är några dagar kvar tills jag ska börja äta mer normalt igen. Anledningen är att jag ska göra ett uppträdande inför ett par 100 personer till helgen, där det involverar att visa en del hud... hade inte tid nog att lägga in refeeds denna gång, men det var jag medveten om från start vilket gjort det lite enklare att acceptera en kurrande mage
addeadde0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 14:01   #11068
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Känns som att jag är i fas nu och att det kommer att rulla på av sig självt, har börjat acceptera moderata matlådor och kvällar utan godis. Det är verkligen en befrielse när sådant släpper. Något som inte släpper är kollegors oro. Blev lite oroliga blickar när jag nämnde att jag ska ned lite i vikt till sommaren. Det är ett skevt samhälle när man är mer orolig över den rejäla killen på +90 kg och 185 cm som ska bli lite fräschare till sommaren än över den överviktiga killen som käkar kebabpizza och dricker sockerläsk var och varannan lunch Det sunda i att man inte oroar sig över vikten går före det osunda i att man har en osund vikt.

Rippade killar som ska bli knasterhårda förstår man ju att Svenssons inte förstår. Men jag är för fan ganska tung och har 15-20 % bf!? "Du är ju redan smal...", nej, jag är väl för fan inte SMAL haha Jag är däremot inte fet eller mullig. Lite varken eller. Blev verkligen ingen direkt diskussion om det idag men jag behövde ändå argumentera lite för att det skulle underlätta min löpning etc.

Det är fult att vilja bli snyggare, trots att det medför att man blir sundare på köpet.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 14:29   #11069
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 529
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Känns som att jag är i fas nu och att det kommer att rulla på av sig självt, har börjat acceptera moderata matlådor och kvällar utan godis. Det är verkligen en befrielse när sådant släpper. Något som inte släpper är kollegors oro. Blev lite oroliga blickar när jag nämnde att jag ska ned lite i vikt till sommaren. Det är ett skevt samhälle när man är mer orolig över den rejäla killen på +90 kg och 185 cm som ska bli lite fräschare till sommaren än över den överviktiga killen som käkar kebabpizza och dricker sockerläsk var och varannan lunch Det sunda i att man inte oroar sig över vikten går före det osunda i att man har en osund vikt.

Rippade killar som ska bli knasterhårda förstår man ju att Svenssons inte förstår. Men jag är för fan ganska tung och har 15-20 % bf!? "Du är ju redan smal...", nej, jag är väl för fan inte SMAL haha Jag är däremot inte fet eller mullig. Lite varken eller. Blev verkligen ingen direkt diskussion om det idag men jag behövde ändå argumentera lite för att det skulle underlätta min löpning etc.

Det är fult att vilja bli snyggare, trots att det medför att man blir sundare på köpet.
ha ha känner igen det där, det är bra skevt samhälle. Alla reagerar vid nedgång, ingen säger något om tjockisar ! Eller jag har faktiskt gjort det via tidningen

Skönt att du är på banan MJ !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 14:37   #11070
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
ha ha känner igen det där, det är bra skevt samhälle. Alla reagerar vid nedgång, ingen säger något om tjockisar ! Eller jag har faktiskt gjort det via tidningen

Skönt att du är på banan MJ !
Tycker inte att man ska säga något om tjockisar heller, det är mer det orimliga i att ö.h.t. oroa sig över mig när jag är uppenbart sund Åtminstone i min uppenbarelse.

För en Svensson är allt så svartvitt. Är man inte tjock så är man smal, finns inga mellanting.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)