Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-03-03, 00:10   #1
humancentipede
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 145
Hur framkallar man den där extra energin som finns egentligen?

För min del verkar det oftast som hjärnan säger att nu är det "fail" och stänger av musklerna.. Det går bara inte hur mkt jag än vill. Musklerna fryser. Men det är psykiskt fail och vet inte hur jag ska vinna över det.

Idag va det skillnad..
Va ensam på gymmet med en jävligt fin brud idag. Klarade prestera sjukt mkt bättre än vanligt. Där det vanligtvis är total fail så kunde jag bara fortsätta och köra ett set till.

Fick nån inre röst i huvet som tjatade om att jag inte fick verka svag och loser när hon såg det ..
Det lyckades framkalla extrem energi som inte finns annars. .. eller den finns där.. men vet inte hur man plockar fram den mentalt. Ammoniak ?
Svårt att förklara. Tror musklerna eller hjärnan sätter någon spärr. Kanske nån sorts säkerhetsmarginal för man inte ska dra av musklerna eller ngt. ...någon kanske fattar hur jag menar? Tror jag skulle kunna få mkt bättre resultat om jag lyckas vinna över dom där spärrarna. .
humancentipede är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 08:49   #2
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Det är något man lär sig med tiden. När man är oerfaren kanske det krävs yttre faktorer som i detta fall, men till slut lär man kroppen när det är dags att prestera.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 12:22   #3
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av humancentipede Visa inlägg
Va ensam på gymmet med en jävligt fin brud idag. Klarade prestera sjukt mkt bättre än vanligt. Där det vanligtvis är total fail så kunde jag bara fortsätta och köra ett set till.
Troligtvis adrenalin.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 13:13   #4
goddag
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 120
Feeeeeaaaaaar
goddag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 15:14   #5
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
var det inte någon studie som visa att man blir starkare med fina tanter runt sig?
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 15:22   #6
goddag
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av dmoller Visa inlägg
var det inte någon studie som visa att man blir starkare med fina tanter runt sig?
Om det var stora arga tigrar då? Borde man inte bli ännu starkare då?
goddag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 16:45   #7
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Citat:
Ursprungligen postat av goddag Visa inlägg
Om det var stora arga tigrar då? Borde man inte bli ännu starkare då?
Snabbare i alla fall.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 16:51   #8
goddag
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Snabbare i alla fall.
Haha
goddag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 19:32   #9
Lifeis
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 24
Träningskompis som pushar funkar bra. Kör i maskiner så du kan köra till fail utan att vara rädd, att köra absolut fail i bänk eller böj sätter ju en mental spärr i en rent överlevnadsmässigt, men kör du benspark eller bröstpress i maskin kan man rent mentalt slappna av.

Sen är det mycket viktigt med psykisk uppladdning, börja redan samma dag fundera på vilka övningar osv du ska köra, "preppa" dig i huvudet kör passet i huvudet 10 gånger under dagen. Detta är dagens viktigaste sak du ska genomföra och den roligaste, viktigt att intala sig det tills det inte finns något annat alternativ än att ge precis allt på gymmet.
Sedan timmen innan passet så är det dags att börja fokusera på riktigt, inga saker som bryter stämningen för mycket, "psyka" upp dig. Sen när det är dags att träna så lägg bort telefon/hörlurar osv, fokusera bara på dig och det du ska göra. Titta inte på andra, de finns inte ens utan bara fokusera på ditt. Rätt mental inställning är helt sjukt viktigt, det har jag tyvärr upptäckt alldeles för sent i "karriären". Sen när passet är över och du har gett absolut max och är helt slut, då känner man en helt otroligt positiv känsla och bekymmerslös tillvaro efteråt.

Gör som ovan och du behöver aldrig fundera över PWO eller annat för att ladda, din egna mentala kapacitet räcker till 110%.

Senast redigerad av Lifeis den 2021-03-03 klockan 19:35.
Lifeis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 19:42   #10
goddag
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeis Visa inlägg
Träningskompis som pushar funkar bra. Kör i maskiner så du kan köra till fail utan att vara rädd, att köra absolut fail i bänk eller böj sätter ju en mental spärr i en rent överlevnadsmässigt, men kör du benspark eller bröstpress i maskin kan man rent mentalt slappna av.

Sen är det mycket viktigt med psykisk uppladdning, börja redan samma dag fundera på vilka övningar osv du ska köra, "preppa" dig i huvudet kör passet i huvudet 10 gånger under dagen. Detta är dagens viktigaste sak du ska genomföra och den roligaste, viktigt att intala sig det tills det inte finns något annat alternativ än att ge precis allt på gymmet.
Sedan timmen innan passet så är det dags att börja fokusera på riktigt, inga saker som bryter stämningen för mycket, "psyka" upp dig. Sen när det är dags att träna så lägg bort telefon/hörlurar osv, fokusera bara på dig och det du ska göra. Titta inte på andra, de finns inte ens utan bara fokusera på ditt. Rätt mental inställning är helt sjukt viktigt, det har jag tyvärr upptäckt
alldeles för sent i "karriären". Sen när passet är över och du har gett absolut max och är helt slut, då känner man en helt otroligt positiv känsla och bekymmerslös tillvaro efteråt.

Gör som ovan och du behöver aldrig fundera över PWO eller annat för att ladda, din egna mentala kapacitet räcker till 110%.
Bra sakt!!!!
JAgsäger kör hårt mer rammstein ironmeaiden acddc
goddag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 23:07   #11
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Ta med dig en padda och surfa lite porr under passet?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 14:54   #12
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Det låter mest kontraproduktivt att maxa ur på varenda pass?
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 15:15   #13
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av dmoller Visa inlägg
var det inte någon studie som visa att man blir starkare med fina tanter runt sig?
Jag kan med säkerhet säga "funkar för mig". 10 reps blir 12, 12 blir 15 osv. Kanske inte i max när jag är fokuserad, men i vanliga träningsset där jag går till "nära fail". Just "nära fail" förskjuts en del.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)