Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-06, 23:25   #16
Diggler
csdfgdsagfdsgfdsgfgf
 
Digglers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 702
Vill man ha grova underarmar är wristcurls och hammercurls i kombination med ryggträning utan dragremmar öfverlägset grippers från både rusta och ironmind.
__________________
Diggler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 05:28   #17
Troll
Registered Snoozer
 
Trolls avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: I Mörka Småland
Inlägg: 2 693
Citat:
Ursprungligen postat av Diggler Visa inlägg
Vill man ha grova underarmar är wristcurls och hammercurls i kombination med ryggträning utan dragremmar öfverlägset grippers från både rusta och ironmind.
+1
Troll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 06:35   #18
Emil_Larsson
Registered User
 
Emil_Larssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 2 335
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM Visa inlägg
Vill man träna underarmar så gör man bäst i att regga sig på piratebay och kollar igenom allt som är av värde i Porr-delen.
Hahaha
__________________
Träningsjournalisch
Emil_Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 06:36   #19
blekfet2
Banned
 
blekfet2s avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Boden
Inlägg: 3 843
du verkar vara oense med alla dina vänner...
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 11:59   #20
westerbotten
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 121
väl talat kamrat...

Citat:
Ursprungligen postat av Diggler Visa inlägg
Vill man ha grova underarmar är wristcurls och hammercurls i kombination med ryggträning utan dragremmar öfverlägset grippers från både rusta och ironmind.
Ja! Fy fan! När jag hör folk prata om att köra underarm specifikt blir jag lite rädd och ryggar tillbaka - detta pga att jag redan knusar underarmarna olyckliga genom just dessa övningar. Extra underarmsträning skulle ge mig en saftig inflammation eller nåt.
westerbotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 12:19   #21
olle lindblad
Disco Inferno
 
olle lindblads avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Solna
Inlägg: 782
Hos ironmind.com köper man captains of crush. Köp en åt gången för att slippa betala tullens avgifter.
olle lindblad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 12:35   #22
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Beror ju helt på vilket yrke det handlar om också, inom vvsverksamheten (rörmokeri) så drar man fanimig åt tungt har jag fått erfara på sommarjobb i x antal år. Mycket statisk tung greppträning och tillika mycket vridande av handlederna och dylikt. De jag jobbar med har alla oproportionerligt stora underarmar om man ser till ett helt antagligt genomsnitt av befolkningen.
Jo, det är klart att alla yrken är inte likadana. Sen ska man dock tänka på att bara för underarmarna kanske vuxit av det, så innebär det inte att "träningen" på något sätt är effektiv. Det någon lyckats åstadkomma genom 20 år av rörmokeri kanske lika väl kunnat åstadkommas genom 2 års styrketräning. Det vet vi ju inte.

Jag gillar personligen inte riktigt den romantiska bilden av slitsamt arbete dag ut och dag in, som om man får axlar breda som ladugårdsdörrar, händer stora som dasslock och efter några år kan nästan alla riva sönder telefonkataloger. I verkligheten blir snarare väldigt många trasiga och utslitna.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 15:20   #23
katzeklo
Registered User
 
katzeklos avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 179
För mig så sliter de hellre när man utövar wristcurls ='/
när jag nämnde hantverkare syftade jag även på elektriker, jag har då BARA sett sånna med underarmar större än genomsnittet!
__________________
show me ya' moves!
katzeklo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 17:54   #24
auToeXeC
Registered User
 
auToeXeCs avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Trelleborg
Inlägg: 278
Som ställningsbyggare så kan jag rekomendera att stå och langar rör på 40Kg dagligen.. det gör så mina växer sakta men säkert..
auToeXeC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 20:25   #25
Tuniz
Registered User
 
Tunizs avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 474
Jobba som lagerman eller snickare, båda är bra för underarmarna

Jag jobbar med båda
__________________
Min Träningsjournal: Nytt år, nya tag!: http://www.kolozzeum.com/forum/showt...=86263&page=12

Pågående bulk
Tuniz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 20:41   #26
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jo, det är klart att alla yrken är inte likadana. Sen ska man dock tänka på att bara för underarmarna kanske vuxit av det, så innebär det inte att "träningen" på något sätt är effektiv. Det någon lyckats åstadkomma genom 20 år av rörmokeri kanske lika väl kunnat åstadkommas genom 2 års styrketräning. Det vet vi ju inte.

Jag gillar personligen inte riktigt den romantiska bilden av slitsamt arbete dag ut och dag in, som om man får axlar breda som ladugårdsdörrar, händer stora som dasslock och efter några år kan nästan alla riva sönder telefonkataloger. I verkligheten blir snarare väldigt många trasiga och utslitna.
Den romatiserade bilden är väl inget jag är så värst förtjust i heller, rörmokare tenderar ju t.ex. att få lite större underarmar än genomsnittet men det är också det enda de får. Underarmarna kan ofta vara större än överarmarna vilket säger mer om överarmarna än om underarmarna.
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 21:30   #27
Motorbreath
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 110
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Den romatiserade bilden är väl inget jag är så värst förtjust i heller, rörmokare tenderar ju t.ex. att få lite större underarmar än genomsnittet men det är också det enda de får. Underarmarna kan ofta vara större än överarmarna vilket säger mer om överarmarna än om underarmarna.
Ändå vet jag en rörmokare som slagit Ricky Bruch i armbrytning
Motorbreath är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)