Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-16, 23:52   #121
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av A.Pahkamaa
Nähä, skit i det då

Hehe, inte hacka på en gammal tjockis stavning!

Jag tror det skulle stå "skriver in" men i min bestörtning över datorfan hemma blev det lite knas.


Jag har förresten fått igång dataskrället igen....

Följande har gjorts:

* 1 st clear cmos

* 1 st dammsugning av chassi

* 1 st ordentlig renblåsning av CPU.ns & bioskretsens kylflänsar med tryckluft. Passade även på att blåsa rent nätagget, moderkortet, grafikkortet osv. Var dammigt som fan i låddan.

Döm om mig förvåning då jag sedan kunde starta datorfan helt utan problem?! Igår afton var den helt totaldöd & halvvägs till hundhimlen....
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 00:22   #122
A.Pahkamaa
Registered User
 
A.Pahkamaas avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 4 927
Måste ha stått och dragit på sig damm under en väldigt lång tid för att skära ihop sådär
A.Pahkamaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 00:37   #123
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av A.Pahkamaa
Måste ha stått och dragit på sig damm under en väldigt lång tid för att skära ihop sådär

Jopp, det är nog så.


Jag har dammsugat ur den tidigare, men det kan nog vara ett eller två år sedan.
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 19:59   #124
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Tränade idag eftersom att jag inte har möjlighet i morgon. Kändes lite slitigt då jag kört ganska hårt på sistone.

Bänk


60*3*2
80*3
110*3

150*1
165*1
175*1

Signalbänkar

120*2
120*2
120*2
120*2
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 19:59   #125
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Dagens discopass i plyschbyxornas tecken. Att jag ens kommer ihåg plyschbyxornas varande måste vara ett tecken på min oerhörda ålder.


Värmning bänk

60*3
60*3
80*2
100*2

Signalbänk

120*2
120*2
120*2
120*2

Bänk med fossingarna i luften, lätt

135*3
135*3
135*3

Böj, värmning

60*3
100*3
130*2
160*1

Böj, sparkdräkt utan lindor

200*2 lätt
240*1 lätt
260*1 lätt

Grunda böjar, sista var ca 6 cm för lite djup. Mer fart hade ordnat djupet, men jag är osäker på detta...

Träningsset, lätta böj, bälte.

170*2
170*2
170*2
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 20:19   #126
Pinglan
Bananslukerskan.
 
Pinglans avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Östergötland
Inlägg: 8 547
Nu måste jag fråga dig också (har varit på bubbe och frågat honom också ) tycker du det funkar bra att köra böj med dräkt men utan lindor? För mig blir det helt ostabilt och vingligt och totalt noll koll....känns mest bara farligt....vad gör jag för fel då? Skulle ju vara betydligt enklare att kunna köra några set utan lindorna (det tar ju sådan tid) det är därför jag är så frågvis
__________________
Tjockis kan du va själv gubbjävel!!!!
Pinglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 20:32   #127
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan
Nu måste jag fråga dig också (har varit på bubbe och frågat honom också ) tycker du det funkar bra att köra böj med dräkt men utan lindor? För mig blir det helt ostabilt och vingligt och totalt noll koll....känns mest bara farligt....vad gör jag för fel då? Skulle ju vara betydligt enklare att kunna köra några set utan lindorna (det tar ju sådan tid) det är därför jag är så frågvis

Nja, jag vet inte riktigt.

Jag har ju inte pysslat med lindor nästan någonting alls, så jag har nog inte så mycket att säga om dem. Jag har visserligen ett par lindor, men jag tycker att det känns mest underligt att köra med dem... Men det är nog en träningssak som jag måste försöka lära in snart.

Jag är mest "bänkare", men tänkte försöka köra lite SL ibland om orken räcker till så mina resultat torde inte bli strålande i början. Böjarna idag kändes ganska lätta, men djupet var inte bra alls då jag inte törs sätta fart nedåt riktigt. Dock så borde inte godkänt djup vara speciellt mkt tyngre då dräkten hjälper mer ju djupare man kommer.

Min teori är att jag först ska börja lära mig böja med dräkten, för att senare addera lindor till ekvationen då jag känner mig ok med böjdräktstekniken. Om detta är vettigt vet jag inte, men det var planen iallafall! ( detta då jag har avsevärda problem att komma ner på djupet...)

MVH
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 20:46   #128
Pinglan
Bananslukerskan.
 
Pinglans avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Östergötland
Inlägg: 8 547
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben
Min teori är att jag först ska börja lära mig böja med dräkten, för att senare addera lindor till ekvationen då jag känner mig ok med böjdräktstekniken. Om detta är vettigt vet jag inte, men det var planen iallafall! ( detta då jag har avsevärda problem att komma ner på djupet...)

MVH
Okej jag är med på hur du tänker. Jag (med min ringa erfarenhet av utrustning) har märkt att kör jag med dräkten men utan lindor kommer jag lättare ner i djup men detta beror då på att knäna trycks framåt något makalöst. Jag får ingen känsla alls för lyftet och det känns mer eller mindre livsfarligt.... Om jag har både dräkt och lindor får jag svårare att komma ner i godkänt djup (krävs mycket tyngre vikt) men samtidigt har jag mycket bättre koll på hela lyftet och knäna flyger inte framåt på sammma sätt.....jag vet inte vilket som är bäst sätt att träna på.....kanske är helt individuellt (som så mycket annat i den här sporten )
__________________
Tjockis kan du va själv gubbjävel!!!!
Pinglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 20:53   #129
emmzan
SL-Kirurg
 
emmzans avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 10 830
Där läste du mina tankar Pinglis! Tänkte precis fråga om samma sak!
__________________
Cardiologer gör det underifrån
emmzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 20:55   #130
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan
Okej jag är med på hur du tänker. Jag (med min ringa erfarenhet av utrustning) har märkt att kör jag med dräkten men utan lindor kommer jag lättare ner i djup men detta beror då på att knäna trycks framåt något makalöst. Jag får ingen känsla alls för lyftet och det känns mer eller mindre livsfarligt.... Om jag har både dräkt och lindor får jag svårare att komma ner i godkänt djup (krävs mycket tyngre vikt) men samtidigt har jag mycket bättre koll på hela lyftet och knäna flyger inte framåt på sammma sätt.....jag vet inte vilket som är bäst sätt att träna på.....kanske är helt individuellt (som så mycket annat i den här sporten )

Då jag kör med dräkt använder jag en något bredare fotstance för att komma ner lättare ( pga den mindre slaglängden i lyftet). Jag försöker även att inte trycka bak arslet så mkt utan försöker trycka "ut knäna" för att komma rakt ner ( för rakare / mera lodrät rygg). ( Dvs knäna ut åt sidorna & inte framåt.)

Jag tror att Eddie Coan kallade den "tekniken" - "open up your groin" eller ngt snarlikt & det kännas faktiskt ganska okej.
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 20:59   #131
-AG-
Registered User
 
-AG-s avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Sthlm
Inlägg: 2 425
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben
Min teori är att jag först ska börja lära mig böja med dräkten, för att senare addera lindor till ekvationen då jag känner mig ok med böjdräktstekniken. Om detta är vettigt vet jag inte, men det var planen iallafall! ( detta då jag har avsevärda problem att komma ner på djupet...)
Mitt tips är att du gör det omvända. Börja med knälindor där du strävar efter att dra lindorna hårdare för varje vecka. När böjandet funkar bra med hårt dragna lindor tar du på dräkten. Efter ytterligare några veckor börjar du sy i dräkten.
-AG- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 21:08   #132
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Citat:
Ursprungligen postat av -AG-
Mitt tips är att du gör det omvända. Börja med knälindor där du strävar efter att dra lindorna hårdare för varje vecka. När böjandet funkar bra med hårt dragna lindor tar du på dräkten. Efter ytterligare några veckor börjar du sy i dräkten.

Jo, det kan också vara en idé!

Jag är ju totalt novis på det där med böjutrustningen så alla förslag är varmt välkomna.

Det lilla jag provat lindor har de inte gett mig ngt på stången utan mest totalsabbade linjer i lyftet. Detta även då jag lindat löst. Lindade böjar är helt klart ngt jag måste arbeta mera med!
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 21:09   #133
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Det är bra att det finns riktiga journaler, med div tips om teknik mm.

Här gäller det att suga i sig informationen!
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-21, 21:30   #134
-AG-
Registered User
 
-AG-s avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Sthlm
Inlägg: 2 425
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben
Jo, det kan också vara en idé!

Jag är ju totalt novis på det där med böjutrustningen så alla förslag är varmt välkomna.

Det lilla jag provat lindor har de inte gett mig ngt på stången utan mest totalsabbade linjer i lyftet. Detta även då jag lindat löst. Lindade böjar är helt klart ngt jag måste arbeta mera med!
Om man har svårt att få lindorna att ge kilon lägger man troligen ryggen, dvs skjuter upp rumpan i vändningen, eller tappar svanken i botten. Detta gör att man inte överför rekylen från lindorna till stången. När man känner att lindorna funkar lyfter man troligen med en bra teknik, därför blir det så tydligt när stilen funkar - man får en direkt feedback genom hur lätt lyftet går. Sen är det bara att också ta på sig dräkten och göra samma sak.

Eller så kör man med hela paketet direkt, dräkt och lindor. När man känner att det funkar så är det ju klart. Sen man man alltid linda hårdare eller sy lite i dräkten, även om mindre dräkt inte nödvändigtvis är bättre.
-AG- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-22, 09:34   #135
Pinglan
Bananslukerskan.
 
Pinglans avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Östergötland
Inlägg: 8 547
Citat:
Ursprungligen postat av -AG-
Mitt tips är att du gör det omvända. Börja med knälindor där du strävar efter att dra lindorna hårdare för varje vecka. När böjandet funkar bra med hårt dragna lindor tar du på dräkten. Efter ytterligare några veckor börjar du sy i dräkten.
Åhhh se där... precis som jag har gjort! Lysande att man gör något "rätt" för en gångs skull
__________________
Tjockis kan du va själv gubbjävel!!!!
Pinglan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)