Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-08-11, 10:34   #1396
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Vilka grippers rekommenderar ni att en nybörjare köper på sig och vilken gripper bör en man med mediokra förutsättningar kunna stänga efter 1 års seriös träning?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 11:25   #1397
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Vilka grippers rekommenderar ni att en nybörjare köper på sig och vilken gripper bör en man med mediokra förutsättningar kunna stänga efter 1 års seriös träning?
Det är jätteolika! Vissa klarar stänga 3an första gången dom rör en gripper andra kanske inte klarar 1an osv.

Det beror lite på hur seriös man är med grippersträningen. Är man seriös och vill bli bättre köper man Trainer, 1 och 1.5 och är redo att fylla på med 2,2.5 och 3 när man närmar sig.

Är man mer skeptisk och bara vill prova hade jag köpt en 1a eller 1.5a och se hur man ligger till med styrkan.

En man med mediokra förutsättningar stänger 2an-2.5an efter 1 år skulle jag tippa på.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 12:23   #1398
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
En man med mediokra förutsättningar stänger 2an-2.5an efter 1 år skulle jag tippa på.
Jepp. Låter rätt. Jag stängde 2:an efter ett års sporadisk träning.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-12, 16:18   #1399
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 449
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Vilka grippers rekommenderar ni att en nybörjare köper på sig och vilken gripper bör en man med mediokra förutsättningar kunna stänga efter 1 års seriös träning?
Beror på vad du menar med "medioker". Om du menar medelmåttig så allt från #2 till #2.5 är rimligt. Beror på din kroppsvikt och hur stora händer du har också. Samt vilken sätt du vill stänga grippers på. Är du liten och vill stänga grippers med kreditkortssättning så är det inte alls så enkelt att klara #2.5, det kan ta längre tid än ett år att uppnå i sådana fall.

Cirka tre års träning tar det att stänga #3 med parallell sättning för den medelmåttiga mannen i genomsnitt. Då spelar inte storlek på händer och kroppsvikt någon roll heller.

Tränar man för kreditkortssättning och vill stänga alla #3:or, oavsett hur svåra de är, så är det långt ifrån alla medelmåttor som någonsin klarar det. Eller rättare sagt, nästan inga medelmåttor alls klarar att certifiera sig under de nyare reglerna.

#2.5 med parallell sättning är ett rimligt mål att ha första året. Med bra träning och om du verkligen är seriös så kan du nog nå lite längre än #2.5 under första året också. Fast det är egentligen ingen mening att stressa. Det viktigaste är att bygga upp en bra grundstyrka som du kan jobba vidare ifrån.

Senast redigerad av DiktatorN den 2020-08-12 klockan 16:20.
DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-12, 17:18   #1400
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 170
Skickade precis efter trainern har ingen alls aning vilken greppstyrka jag har så börjar med att känna på den
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-12, 17:58   #1401
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Skickade precis efter trainern har ingen alls aning vilken greppstyrka jag har så börjar med att känna på den
Klokt!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-16, 08:05   #1402
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 170
Testat 30 reps med trainern var inga problem kan säkert göra fler .Så blir till att skicka efter 1an och 1,5an trainern kan ju vara bra och värma upp med sen
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 10:43   #1403
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Testat 30 reps med trainern var inga problem kan säkert göra fler .Så blir till att skicka efter 1an och 1,5an trainern kan ju vara bra och värma upp med sen
Du kan också chansa och hoppa över 1an om T var såpass lätt

T är väldigt användbar faktiskt. Det är den senaste grippern jag köpte (Jag köpte ordningen 2 - 1.5 - 2.5 - 3 -3.5 4 4 T )
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 11:28   #1404
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Du kan också chansa och hoppa över 1an om T var såpass lätt

T är väldigt användbar faktiskt. Det är den senaste grippern jag köpte (Jag köpte ordningen 2 - 1.5 - 2.5 - 3 -3.5 4 4 T )
Jag hade nog ändå köpt en 1a. 30 reps med T garanterar inte att man kan stänga 2an.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 11:31   #1405
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Jag hade nog ändå köpt en 1a. 30 reps med T garanterar inte att man kan stänga 2an.
Därför jag rekommenderade han att inte köpa 1an utan 1.5an som han planerade. Och la till om du känner dig vågad.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 18:56   #1406
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 170
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Därför jag rekommenderade han att inte köpa 1an utan 1.5an som han planerade. Och la till om du känner dig vågad.
tror inte jag klarar stänga 2an men testar köpa 1,5an och ser om jag orkar stänga den
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 20:10   #1407
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 170
Fick testa vad jag klara 56 rep med högern och 40 med vänstern
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 10:11   #1408
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Fick testa vad jag klara 56 rep med högern och 40 med vänstern
Starkt!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 18:55   #1409
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 170
Fick hem 1,5an idag med vänster fick jag precis ihop den med höger klara jag 5 rep så det var stor skillnad
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 09:13   #1410
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Fick hem 1,5an idag med vänster fick jag precis ihop den med höger klara jag 5 rep så det var stor skillnad
Gött! Ja skillnaden mellan höger och vänster kan variera mycket. Sen är grippers svårare med vänster pga fjädern är skruvad åt höger!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)