Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-15, 02:19   #16
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Finns massvis med lösningar dock på att skrapa forum även med GUI. Crawla är vad google och andra sökmotorer gör, skrev lite för snabbt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 03:29   #17
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Väldigt tråkigt att aktiviteten sjunkit så mycket här. Flashback har inte alls samma känsla där man diskuterar saker.

Man börjar bli gammal när alla medium som man interagerat på dör ut. IRC la jag ner förra året, efter att ha använt det sen sent 90-tal. Nu har man tappat suget lite med kolozzeum också. Har lagt sjukligt många timmar att skriva/chatta/läsa på IRC och Kolo senaste 15 åren. Tänk vad produktiv jag kommer kunna bli i framtiden
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 05:27   #18
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
väldigt mycket kolo har det blivit.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 06:32   #19
Glen
Registered User
 
Glens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Bortom dimhöljet
Inlägg: 793
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Vi kanske kan blåsa liv i det igen? Om alla närmast sörjande anstränger sig lite att både skapa trådar och kommentera, diskutera i dem så kan det locka andra att delta. Om modsen släpper lite på "det här har redan diskuterats, sök" och vi andra inte är då jäkla rädda för att upprepa oss eller göra bort sig så vore det bra. Dra upp ämnen igen, "latsdrag bakom nacke är den bra?" "bänktröjan är fånig" och liknande. Posta era träningsprogram och be om feedback, eller bara dela med er av dem. Skriv en pretentiös svada om hur man optimerar din vadträning osv. Skitsamma att det gjorts. Gör motsvarande i kostforumet osv.

Brudar får ta fysikbilder och lägga upp, lite rövput-övning och lätt sensuella poser. Sånt drar folk och skitsamma att nån jobbig feminist blir sur.

Om vi alla försöker lite var och en, att posta mer (vettiga saker helst men absolut inget krav) och kanske skapa en tråd i veckan var så kanske vi kan få tillbaks lite aktivitet?
Föredömlig idé!
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 06:43   #20
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
väldigt mycket kolo har det blivit.
Ja, det får man medge.

Personligen så gick jag igenom min tonår med svåra och mindre svåra tider på Kolozzeum, vore sorgligt att se forumet försvinna. Men som andra sagt, diskussionerna håller inte samma klass idag som för 10 år sedan och när samma personer gång på gång får trådar att spåra ur eller bli enkelspåriga så blir det inte lika roligt längre, och det är väl det som får forumet att dö.

Jag tror att forum som medie kommer återuppstå inom några år. Facebook är bara en reklampelare, Instagram är tråkigt och reddit som diskussionsforum upplever jag inte som optimalt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 07:13   #21
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Lite märkligt att folk tycker att det var bättre klass på discussionerna förut, det är ingen tillfällighet att i princip alla "kändisar" från den tiden är bannade. Det var ofta väldigt dålig stämning.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 07:17   #22
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Vi kanske kan blåsa liv i det igen? Om alla närmast sörjande anstränger sig lite att både skapa trådar och kommentera, diskutera i dem så kan det locka andra att delta. Om modsen släpper lite på "det här har redan diskuterats, sök" och vi andra inte är då jäkla rädda för att upprepa oss eller göra bort sig så vore det bra. Dra upp ämnen igen, "latsdrag bakom nacke är den bra?" "bänktröjan är fånig" och liknande. Posta era träningsprogram och be om feedback, eller bara dela med er av dem. Skriv en pretentiös svada om hur man optimerar din vadträning osv. Skitsamma att det gjorts. Gör motsvarande i kostforumet osv.

Brudar får ta fysikbilder och lägga upp, lite rövput-övning och lätt sensuella poser. Sånt drar folk och skitsamma att nån jobbig feminist blir sur.

Om vi alla försöker lite var och en, att posta mer (vettiga saker helst men absolut inget krav) och kanske skapa en tråd i veckan var så kanske vi kan få tillbaks lite aktivitet?
Att skapa massa skräptrådar känns som att slå spiken i kistan och begrava forumet en gång för alla. Blir ju väldigt mycket "artificiellt liv" och jag gissar på att det om något kommer göra att fler medlemmar tröttnar och försvinner.

Tror inte det blir mer "liv" bara för att de få som är kvar kommer skriva mer. Det i sig kommer inte dra till sig flera nya medlemmar.

Har redan nu förberett undergången genom att säkerhetskopiera hela min journal... #doomsdayprep

För mig, som större delen av min aktiva tid på detta forum har hållt mina inlägg borta från allmänt forumet, så kommer det inte finnas så väldigt mycket att sakna som jag inte kan ersätta i annan form.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 07:21   #23
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Vi kanske kan blåsa liv i det igen? Om alla närmast sörjande anstränger sig lite att både skapa trådar och kommentera, diskutera i dem så kan det locka andra att delta. Om modsen släpper lite på "det här har redan diskuterats, sök" och vi andra inte är då jäkla rädda för att upprepa oss eller göra bort sig så vore det bra. Dra upp ämnen igen, "latsdrag bakom nacke är den bra?" "bänktröjan är fånig" och liknande. Posta era träningsprogram och be om feedback, eller bara dela med er av dem. Skriv en pretentiös svada om hur man optimerar din vadträning osv. Skitsamma att det gjorts. Gör motsvarande i kostforumet osv.
Det här har jag faktiskt tänkt på. Det nämns, och märks, hela tiden att forumaktiviteten är låg. Sedan(inte varje gång men ofta) så släcks en tråd ner när ett ämne som redan har behandlats i en annan tråd tas upp igen. Det känns lite kontraproduktivitet och som något som fyllde ett större syfte när forumet var livfullt och för många trådar blev jobbigt.

Se mellan fingrarna och låt trådarna vara. Det är kul att starta trådar och det kanske kan locka nya användare att bli kvar.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 07:26   #24
Kicken
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Vasa,Finland
Inlägg: 103
Alltså.. hur använder man facebook för att ersätta ett forum som detta?
Vilka grupper ska man vara med i?

Instagram kan jag inte alls se hur det kan ersätta ett forum? förutom träningsdagböcker där det är mycket bättre.

För personer/företag som vill dela med sig av sin tränings"religon" (för att tjäna pengar) så är Facebook och Instagram mycket bättre än forum.
Kicken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 07:34   #25
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Kicken Visa inlägg
Alltså.. hur använder man facebook för att ersätta ett forum som detta?
Vilka grupper ska man vara med i?

Instagram kan jag inte alls se hur det kan ersätta ett forum? förutom träningsdagböcker där det är mycket bättre.

För personer/företag som vill dela med sig av sin tränings"religon" (för att tjäna pengar) så är Facebook och Instagram mycket bättre än forum.
Jag vet inte hur de mer seriösa loggar sin träning. Om de gör det online så kanske en blogg är ett alternativ. Men Instagram kan absolut ersätta ett forum, åtminstone när det handlar om att återge sin träning. Stöter då och då på löpare på den plattformen och det är inte ovanligt att det är dagliga uppdateringar. För mig som inte vill förpesta mitt flöde med detta utan bara återge "de stora sakerna" så är det perfekt att ha Kolozzeum som klotterplank. Det är skönt att kunna skriva av sig och veta att de som läser är människor som faktiskt är intresserade av det jag återger. De behöver för den delen inte ens vara intresserade, det räcker med att det är "naturligt" att logga sin träning här.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 07:38   #26
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
ha ha, min träningsjournal är 12 år gammal.... tappat suget för kolo i omgångar, men ändå hittat tillbaka. Sedan kommer jag alltid sakna när det var mer drag, fler koloträffar, Bästa Fysiken och allt som kördes på brädan.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 07:43   #27
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Kicken Visa inlägg
Alltså.. hur använder man facebook för att ersätta ett forum som detta?
Vilka grupper ska man vara med i?

Instagram kan jag inte alls se hur det kan ersätta ett forum? förutom träningsdagböcker där det är mycket bättre.

För personer/företag som vill dela med sig av sin tränings"religon" (för att tjäna pengar) så är Facebook och Instagram mycket bättre än forum.
Instagram är väl mest befolkat av bekräftelsehoror. Min tes är att 95% av instagrams bilder är selfies.

Facebook är fyllt med personer vars huvudsakliga bild av en diskussion är att länka någon bekants namn i kommentarsfältet.

Snapchat är jag för gammal för att ha förstått mig på..

Forum är en av de sista internetinstanserna där "riktiga" diskussioner fortfarande förekommer.
Tror också det är en av anledningen till att intresset för formen falnar.
Folk är generellt inte intresserad av att diskutera saker, eller ännu värre, bli i frågasatta eller överbevisade...
De vill helt utan källkritik ha saker serverade till sig och slukar den information som stämmer med sin egen uppfattning med hull och hår och ignorerar allt annat.
Då är instagram och facebooks intressebubblor alldeles utmärkta.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram

Senast redigerad av Beemel den 2018-05-15 klockan 07:44.
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 08:28   #28
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Däremot tycker jag moderatorerna ska sluta hålla på med byråkratin när de bannar troll och nya användare. Borde inte behöva skapas tråd för skitsaker och skriva ner.

Borde räcka med att dagens moderatorer bara gör som de "känner" för i de flesta fall.
Der gör vi inte. Vi gör, precis som du säger, det mesta på "känn". Att det startas en tråd i moderatorforumet när man bannar någon sker automagiskt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 08:44   #29
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
MSN dog när sociala medier tog över. Flera forum har gått samma väg men Kolo står än kvar. Jag tror inte det dör så länge det inte är självmord via ägarna själva.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 09:10   #30
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
ha ha, min träningsjournal är 12 år gammal.... tappat suget för kolo i omgångar, men ändå hittat tillbaka. Sedan kommer jag alltid sakna när det var mer drag, fler koloträffar, Bästa Fysiken och allt som kördes på brädan.
Mela har ju redan typ 50 koloträffar planerade för Göteborg i sommar
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)