Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-14, 22:53   #496
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Aliaas Visa inlägg
Är det bara jag som tycker att denna tråd börjar urarta lite? har bara skummat igenom men förstår ändå direkt hur idiotisk den är ock så, men börjar det inte nästan bli lite mobbningsstuk här? tycker jag iallafall
Håller med. Rätt pinsamt beteende av vuxna människor.

Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Hur kommer det sig att du ser ner så mycket på dem av oss som vill nå så mycket längre än att inte bli mer än snubben-med-magrutor-på-stranden?
Hur kommer det sig att ni som vill nå så mycket längre ser ner på oss snubbar med magrutor på stranden? Det är NI som har problem, inte tvärt om.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 23:00   #497
Animalisk
Registered User
 
Animalisks avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Västerås
Inlägg: 1 265
Allvarligt,de som vill träna för mens physique eller hur fan det nu stavas, ja de tränar väl och dietar inför det och jobbar hårt för att nå sina mål, styrkelyftare kör sin grej, samma sak med OL tävlande, strongmen, bodybuilders osv, det är bara acceptera att det är så.

Justblaze, jag tycker du beter dig som en nyfrälst som vill sprida det glada mens physique budskapet till alla andra och få dem att förstå att deras väg är fel och att ditt är det enda rätta, ett sådant beteende kommer inte funka vilket väl tydliggjorts i tråden redan.

Ta ett gott råd från soffpotatisen som reste sig upp och gick till gymmet:

Träna för din egen skull och för att uppnå dina egna mål men låt dig gärna inspireras av andras kunskaper och inriktningar under resans gång.
__________________
En Gammal Journal
Jag är inte bara viktig, jag är överviktig!
If you are training to failure, you are training to fail. Dr. Terry Todd
Animalisk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 23:04   #498
Mackie Messer
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 412
Är det Zyzz och hans fan boys som är ursprunget till idén att införa Men's Physique från IFBB? Eller hur gick tankarna?

Jag förstår att MP och Bikini Fitness går hand i hand men vilket mål och syfte fyller MP?
Mackie Messer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 23:08   #499
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Håller med. Rätt pinsamt beteende av vuxna människor.



Hur kommer det sig att ni som vill nå så mycket längre ser ner på oss snubbar med magrutor på stranden? Det är NI som har problem, inte tvärt om.
Jag försöker sätta det justblaze gör i ett mer rimligt perspektiv eftersom resan till en strandkropp är så OTROLIGT mycket kortare än den till ett världsrekord. Personligen gillar jag byggning och har verkligen ingenting emot det. Det jag stör mig på är just pajasar som utan att veta någonting om andra sporter, ändå kritiserar dem för att de inte är ... byggning. Eller i det här fallet, något som inte ens är byggning utan något slags light-avart där man bara bygger halva, halva kroppen. Lite perspektiv kanske.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 07:59   #500
bakka
Registered User
 
bakkas avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 186
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Visst kanske det går, men att träna sl på 8% bf måste vara skadligt och slita nå djävulskt på kroppen. En notis är att bulka/deffa tänket är helt ute. Bättre för alla att alltid vara i någorlunda (läs sub 15%) form året om. (Som är på samma tåg som mig)

Man kan bulka, men vinner inget om man går högre än 15% ca
Då det ofta blir mer fett än muskler. Men det kan vi läsa i andra trådar
Men FFS, för 2 veckor sen typ la du upp en tråd om att man måste våga bulka, typ grisbulka, lägga på sig en jälva massa och sen deffa. Nu är du plötsligt helt emot det. Förra veckan tyckte du dessutom PHUL was the shit, men nu är det P/P/L som gäller. Hur ska du ha det egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Släpp smalbenet och res dig ur gräset. Eller tänker du bita mig?

Hur kommer det sig att du ser ner så mycket på dem av oss som vill nå så mycket längre än att inte bli mer än snubben-med-magrutor-på-stranden?
Jag gissar på att han är svagare än andra i "sin viktklass" på gymmet och ursäktar det med att han ändå bara är ute efter "strandkroppen" och inte styrkan. Vilket i sig är idiotiskt, för lägger man på sig massa och hela tiden ökar vikterna man kör med när man klarar sina set och reps så kommer ju styrkan med på köpet.
bakka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 08:31   #501
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av dezen Visa inlägg
blaze, dra igång en journal så vi andra kan följa dig
+1
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 08:36   #502
exor
Registered User
 
exors avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 588
Lika kul varje morgon att gå in och läsa denna underbart underhållande tråd.
__________________
SL -83 RAW, 646 kg.
OL -85, 210 kg.
exor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 08:57   #503
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie Messer Visa inlägg
Är det Zyzz och hans fan boys som är ursprunget till idén att införa Men's Physique från IFBB? Eller hur gick tankarna?

Jag förstår att MP och Bikini Fitness går hand i hand men vilket mål och syfte fyller MP?
Man vill väl sänka ingångströskeln för folk som vill tävla och få fler att tävla? Det är väl ganska rimligt? Vem fan pallar träna 10 år för att komma sist i cbb.

Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Jag försöker sätta det justblaze gör i ett mer rimligt perspektiv eftersom resan till en strandkropp är så OTROLIGT mycket kortare än den till ett världsrekord. Personligen gillar jag byggning och har verkligen ingenting emot det. Det jag stör mig på är just pajasar som utan att veta någonting om andra sporter, ändå kritiserar dem för att de inte är ... byggning. Eller i det här fallet, något som inte ens är byggning utan något slags light-avart där man bara bygger halva, halva kroppen. Lite perspektiv kanske.
Eftersom din retorik är så besk får man lätt intrycket att du snarare vill krossa blaze än att sätta saker i perspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av bakka Visa inlägg
Jag gissar på att han är svagare än andra i "sin viktklass" på gymmet och ursäktar det med att han ändå bara är ute efter "strandkroppen" och inte styrkan. Vilket i sig är idiotiskt, för lägger man på sig massa och hela tiden ökar vikterna man kör med när man klarar sina set och reps så kommer ju styrkan med på köpet.
Killen är typ 20 år, curls n abs är nog mer intressant än knäböj och progression? Utseendemässigt lär han ju få samma resultat om han kör 3 set böj eller 20. Han skiter nog i vem som är starkast på gymmet.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 09:03   #504
bakka
Registered User
 
bakkas avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 186
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Man vill väl sänka ingångströskeln för folk som vill tävla och få fler att tävla? Det är väl ganska rimligt? Vem fan pallar träna 10 år för att komma sist i cbb.



Eftersom din retorik är så besk får man lätt intrycket att du snarare vill krossa blaze än att sätta saker i perspektiv.



Killen är typ 20 år, curls n abs är nog mer intressant än knäböj och progression? Utseendemässigt lär han ju få samma resultat om han kör 3 set böj eller 20. Han skiter nog i vem som är starkast på gymmet.

Enligt honom själv är han flera år äldre än 18, så jag utgår från att TS inte är 20, utan närmare 25-27.
bakka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 09:07   #505
Mackie Messer
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 412
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Man vill väl sänka ingångströskeln för folk som vill tävla och få fler att tävla? Det är väl ganska rimligt? Vem fan pallar träna 10 år för att komma sist i cbb.
Haha, ja det verkar rimligt. Men om man jämför med AF på iaf nybörjarnivå typ Decembercupen så tycker jag MP har betydligt mer massa och en fysik som tar längre tid att uppnå än en AF-fysik, och då pratar jag bara fysiken inte prestationen i Chins/dips/rodd. Men fördelen är kanske att man slipper de långa dryga tävlingsmomenten i chins/dips/rodd? Hur ser reglerna ut i MP, är det enbart längdklasser som i Body Fitness eller finns det några viktkrav typ som i CBB?
Mackie Messer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 09:09   #506
Mackie Messer
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 412
Citat:
Ursprungligen postat av bakka Visa inlägg
Enligt honom själv är han flera år äldre än 18, så jag utgår från att TS inte är 20, utan närmare 25-27.
Han mytar ganska friskt, inte en chans att han är äldre än 17-19. Man måste sålla i informationen i hans inlägg vad som är rimligt.
Mackie Messer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 09:27   #507
MS1
Registered User
 
MS1s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 105
Tycker att Mod ska låsa denna tråd, Det är ren och skär pajkastning på hög nivå.
Var och en tränar för sina mål, Varför ens bry sig vad någon annan tycker ?
MS1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 09:28   #508
Mackie Messer
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 412
Citat:
Ursprungligen postat av MS1 Visa inlägg
Tycker att Mod ska låsa denna tråd, Det är ren och skär pajkastning på hög nivå.
Var och en tränar för sina mål, Varför ens bry sig vad någon annan tycker ?
Tråden drar trafik till kolo och det gillar modsen. Därför får den vara kvar.
Mackie Messer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 10:37   #509
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie Messer Visa inlägg
Är det Zyzz och hans fan boys som är ursprunget till idén att införa Men's Physique från IFBB? Eller hur gick tankarna?

Jag förstår att MP och Bikini Fitness går hand i hand men vilket mål och syfte fyller MP?
Vadå vilket mål och syfte har MF? Vad är det för fråga egentligen?
Det är precis som byggning med posering,diet,symmetrisk fysik.
Skillnaden = man är mindre och det är utmärkt för oss som har lägre mål och som, hör och häpna inte ens vill bli så stora som byggare.

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-15 klockan 10:41.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 10:43   #510
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie Messer Visa inlägg
Tråden drar trafik till kolo och det gillar modsen. Därför får den vara kvar.
Allan kommer med "låst" när som helst nu.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)